چند مقصد برای سفر پاییزی به ترکیه

تاریخ انتشار : 7 مهر 1400 - تاریخ بروز رسانی : ۷ مهر ۱۴۰۰
چند مقصد برای سفر پاییزی به ترکیه

روزهای بلند تابستان که به پایانش نزدیک و رنگ درختان به زرد و نارنجی تغییر می‌کند، افراد زیادی تازه به فکر سفر و مسافرت می‌افتند. آب و هوای معتدل و خنک، کم شدن تعداد توریست‌ها، و مقرون به صرفه بودن هزینه‌های هتل و اقامت، همگی باعث شده‌اند تا سفرهای پاییزی رونق بگیرند. علاوه بر این‌ها، پاییز پادشاه فصل‌هاست و دیدن زیبایی‌های این دوره از سال، در هرجای دنیا خالی از لطف نیست. اگر تصمیم به سفر ترکیه در پاییز گرفته‌اید، اما از شهر و مکانش مطمئن نیستید، این لیست کمکتان می‌کند تا بهترین را انتخاب کنید.

فتحیه – Fethiye

این شهر کمتر شناخته شده و بندری، در جنوب غربی ترکیه قرار گرفته. فتحیه بیشتر به طبیعت بکر و زیبا، ساحل تمیز و آبی، و مقبره‌های سنگی قدیمی‌اش معروف است. جاده لیکیان یا Lycian Way، یکی از طولانی‌ترین مسیرهای پیاده‌روی در جهان را با طول ۵۰۰ کیلومتر دارد. اگر سفر به فتحیه در پاییز را انتخاب کردید، در این مسیر مناظر زیبایی از کوهستان، سواحل مدیترانه، و ویرانه‌های باستانی را خواهید دید. هوای خوب و خنک پاییزی، لذت راه رفتن در مسیر را برایتان دوچندان می‌کند. اگر تصمیم داشتید کل مسیر را راه بروید، پیشنهاد می‌کنیم تا از شرایط جوی مطلع باشید و وسایل لازم را همراهتان داشته باشید.

استانبول – Istanbul

استانبول شهر رنگارنگی‌ست و پالت رنگ‌های پاییزی، این شهر را چشم‌نوازتر می‌کند. در فصل‌های مهر، آبان، و آذر، زندگی تابستانه تمام شده. اما با چندین فستیوال و مراسم که در این سه ماه برپا هستند، جنب و جوش شهر را همچنان می‌توان احساس کرد. اگر پاییز را در استانبول می‌گذرانید، قدم زدن در کوچه‌ها و خیابان‌ها را فراموش نکنید. علاوه بر آن، پاییز فصل ماهی و ماهی‌گیری در ترکیه است، برای همین می‌توانید به رستوران‌های استانبول سر بزنید و غذایی تازه و خوشمزه میل کنید. اگر هم از زود تاریک شدن هوا حوصله‌تان سر رفت، گشتن در مراکز خرید استانبول می‌تواند گزینه خوبی باشد.

بیشتر بخوانید: راهنمای گشت و گذار در استانبول

کاپادوکیا – Cappadocia

کاپادوکیا که به مناظر خیره‌کننده‌ و بالن‌های رنگی‌اش معروف است، در آناتولی و مرکز ترکیه قرار گرفته. طبیعت شگفت‌انگیز در کاپادوکیا، نتیجه فوران آتشفشان، باد، باران، و سرما در طول میلیون‌ها سال است. پاییز هم که می‌شود، دیدن کاپادوکیا از بالا و یکی از آن بالن‌ها، تصویری فراموش‌نشدنی را در ذهن ثبت می‌کند. اینجا یکی از شهرهای توریستی در ترکیه با تاریخی طولانی‌ست که می‌تواند رویای بالن‌سواری با مناظری افسانه‌ای را برای بسیاری برآورده کند.

آنتالیا – Antalya

سفر به آنتالیا در پاییز، برای بسیاری شاید انتخاب عجیبی به‌نظر برسد. از آنجا که خیلی از افراد بخاطر سواحل آفتابی و گرم راهی این شهر می‌شوند، برخی هم پاییز را انتخاب می‌کنند. تا هم هزینه سفر به آنتالیا کمتر شود، و هم آب و هوا خنک و مطبوع‌تر. اگر همچنان دوست دارید تفریحات آبی را در پاییز هم تجربه کنید، پارک آبی سرپوشیده گزینه‌ای مناسب خواهد بود. پروازهای تهران آنتالیا هم به راهند و طرفداران خاص خودش را برای سفر پاییزی به ترکیه دارد.

قونیه – Konya

قونیه در جنوب آنکارا، پایتخت ترکیه، قرار دارد و اسمش برای فارسی‌زبانان، با مولوی گره خورده. مسجدهای قدیمی و بناهای تاریخی در قونیه تعدادشان کم نیست. هرساله هم مراسم رقص سماع درویشان در این شهر برگزار می‌شود. اگر پاییز امسال بین ۱۶ تا ۲۶ آذر ۱۴۰۰ (۷ تا ۱۷ دسامبر) در ترکیه و نزدیک قونیه بودید، رفتن به این مراسم می‌تواند تجربه‌ای متفاوت و تکرار نشدنی برایتان رقم بزند.

گوکسیدا – Gokceada

در غربی‌ترین نقطه‌ی ترکیه، جزیره گوکسیدا یا ایمبروس (Imbros) واقع شده. شاید اسم این مکان هم کمتر به گوشتان خورده باشد، برای همین اگر به دنبال مقصدی جدید و سفری متفاوت هستید، پاییز اینجا بسیار دیدنی‌ست. مخصوصا برای کسانی که به دنبال دوری از شلوغی و جمعیت زیاد هستند، گوکسیدا ایده‌آل است. در روستاهای قدیمی می‌توانید قدم بزنید، و اگر هوا خیلی سرد نشده در یکی از ساحل‌ها شنا کنید.

برای رفتن به این جزیره هواپیما نمی‌توان سوار شد، و تنها راه گذر از آب است. از هرجای ترکیه که باشید باید خودتان را به اسکله Kabatepe Ferry Pier برسانید و بعد با قایق به جزیره بروید.

یدی‌گولر – Yedigoller

اینجا در حقیقت یکی از پارک‌های ملی ترکیه محسوب می‌شود که در ۴۰ کیلومتری شهر بولو و ۲۰۰ کیلومتری آنکارا قرار دارد. این پارک به «هفت دریاچه» هم معروف است و ۷ دریاچه با نام‌های مختلف را می‌توان دید. درختانی که در پاییز به رنگ زرد و نارنجی و قرمز در می‌آیند، با رنگ آبی دریاچه‌ها، منظره‌ای بی‌نظیر را شکل می‌دهد. امکان ماهی‌گیری و پیاده‌روی گرفته تا کمپینگ و کوهنوردی در یدی‌گولر وجود دارد. اگر به استانبول و آنکارا در پاییز سفر می‌کنید، گردشی یک روزه را به این پارک زیبا می‌توانید برنامه‌ریزی کنید.

آیا شما در پاییز به ترکیه سفر کرده‌اید؟ چه شهر و جاهای دیدنی را به افرادی که بلیط هواپیما تهران استانبول خریداری کرده‌اند پیشنهاد می‌کنید؟

دسته:جاذبهجهانگردی

مطالب مرتبط :

شهربازی های مشهد

معرفی بهترین شهربازی های مشهد، همراه با امکانات و آدرس

16 بهمن 1402
همه چیز درباره جاهای دیدنی سمنان

همه چیز درباره جاهای دیدنی سمنان

1 آذر 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد