جاهای دیدنی تهران در زمستان کجاست؟

تاریخ انتشار : 17 دی 1397 - تاریخ بروز رسانی : ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
جاهای دیدنی تهران در زمستان

در زمستان آدم دلش می‌خواهد بیشتر به شوفاژ و بخاری بچسبد و کمتر از خانه بیرون بیاید. ولی همه سه ماه را که نمی‌توانیم به این شکل بگذرانیم. بعضی از جاها هستند که در زمستان تماشایی‌تر از همیشه‌اند و اگر برف هم باریده باشد، همه چیز دیدنی‌تر می‌شود. با ما همراه باشید تا سری به جاهای دیدنی تهران در زمستان بزنیم.

توچال

توچال

دل‌مان می‌خواهد در زمستان برف‌بازی کنیم و برویم جایی که تا چشم کار می‌کند سفیدی‌ باشد. برف وسط شهر معمولا جوابگوی این نیاز نیست و برای اینکه یک عالمه برف ببینیم، باید کمی بالاتر و مثلا به توچال برویم. اول می‌توانیم کمی در بام تهران خوش بگذرانیم و از آن بالا چراغ‌های روشن خانه‌ها و اتوبان‌ها را تماشا کنیم و بعد به توچال برسیم.

توچال، بلندترین قله تهران است، جایی که مقصد کوهنوردی خیلی‌هاست. این قله، هم سورتمه دارد و هم تله‌سیژ و هم طولانی‌ترین تله‌کابین را در بین شهرهای ایران.

پیست اسکی توچال، نزدیک‌ترین پیست اسکی به تهران است، جایی که با دود و دم وسط شهر میانه‌ای ندارد. در توچال، مسیرهای پیاده‌روی، مجموعه ورزشی و اتاق فرار که یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحات در تهران است، هم وجود دارد.

آدرس: اتوبان چمران، انتهای ولنجک

بیشتر بخوانید: بهترین پیست اسکی تهران کدام است؟

باغ فردوس

باغ فردوس

در خیابان ولیعصر و نرسیده به میدان تجریش، به باغ فردوس می‌رسیم. باغ فردوس که موزه سینما را هم در خودش جای داده، تاریخی طولانی دارد.

محمد شاه قاجار دستور داد که قصری برایش بسازند، اما همراه با مرگ او که در همان قصر نیمه تمام به نام محمدیه اتفاق افتاد، کار ساخت قصر هم نیمه تمام ماند. هم‌زمان با ساخت قصر محمدیه، درباریان نزدیک به او هم در همان حوالی اقدام به احداث باغ یا عمارت ییلاقی کردند. از جمله حسینعلی‌خان معیرالممالک باغی احداث کرد که به باغ فردوس مشهور شد.

باغ فردوس امروزی که چند کافه و مغازه‌های صنایع دستی و سالن سینما دارد، در هر فصلی دیدنی‌ست. بهارها، باغ، از بوی جوانه‌ها پر می‌شود و در زمستان‌هایی که برف سنگین باشد،  کل عمارت و حیاط باغ از برف پوشیده می‌شود. در یکی از کافه‌های اینجا می‌شود سوپ داغی خورد، یا آنطرف خیابان، خود را به آش و حلیم سیدمهدی رساند و با خوردن یک کاسه آش گرم شد.

آدرس: خیابان ولیعصر، نرسیده به تجریش

پارک جنگلی لویزان

پارک لویزان

درست است که در زمستان خیلی آدم نمی‌تواند در فضای باز بماند و دوست دارد خودش را به جایی گرم و نرم برساند، ولی برای خیلی‌ها اگر بخواهند تفریح کنند، زمستان و تابستان چندان فرقی باهم ندارد. یکی از جاهای دیدنی تهران در زمستان، پارک جنگلی لویزان است.

این پارک جنگلی که بزرگترین پارک جنگلی شمال شرق تهران است، در سال ۱۳۴۰ افتتاح شده، چند سالی رفت و آمد در آن چندان متداول نبوده و حالا دو سه سالی‌ست که دوباره به عنوان یکی از محل‌های تفریح و گذراندن اوقات فراغت خانواده‌ها بر سر زبان‌ها افتاده. جاده‌های پیچ در پیچ و هوس آتش روشن کردن در زیر یکی از آلاچیق‌ها، خیلی‌ها را به این پارک می‌کشاند.

آدرس: بزرگراه امام علی(ع)، بعد از خروجی بزرگراه شهید زین‌الدین و خروجی شیان

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به تهران و تهران‌گردی

دشت هویج

دشت هویج

۳۰ کیلومتر که از تهران دور بشویم و به سمت لواسان برویم، در جایی در نزدیکی روستای افجه، به دشت هویج می‌رسیم. دشت هویج در زمستان یک دست سفید است و دیگر خبری از سرسبزی بهار در آن نیست. دشت هویج، معروف‌ترین جاذبه گردشگری روستای افجه تهران است و زمستان‌ها پوشیده از برف.

آدرس: برای رسیدن به دشت هویج اول باید به افجه برسیم. راه از جاده لشگرک شروع می‌شود. هر اتوبانی که به شهید بابایی منتهی شود، مسیر درستی‌ست. از اتوبان ارتش و جاده سوهانک هم، بعد از گذشتن از گردنه قوچک به میدان لشگرک می‌رسیم. از این میدان مستقیم می‌رویم تا تابلوی راهنمای روستا جلوی ما سبز شود.

دربند

دربند تهران

زمستان‌ها بساط باقالی و لبو، به دربند تهران حال و هوایی سرد و زمستانی می‌دهد. خیلی‌ها به عشق خوردن جگر داغ و بودن در هوای سرد و خنک دربند به این نقطه می‌آیند و خیلی‌ها هم به عشق راه رفتن در کوچه پس کوچه‌هایش.

آدرس: میدان تجریش، خیابان دربند

پل طبیعت

پل طبیعت در زمستان

در عرض اتوبان مدرس، پلی قرار گرفته که یکی از نمادهای تهران محسوب می‌شود. و وقتی برف بیاید، تماشای برف از بالای پل طبیعت که روی ماشین‌ها می‌ریزد، حس و حال دیگری دارد.

می‌توان روی پل با خیال راحت راه رفت و از بالایش کوه‌های روبه رو را که سفیدتر از همیشه‌اند نگاه کرد. اگرچه اگر برف سنگین باریده باشد، پل بسته می‌شود. این پل دو پارک آب و آتش و طالقانی را به هم وصل می‌کند و رویش فودکورت‌های زیادی هم وجود دارد.

آدرس: میدان ونک، اتوبان حقانی، بعد از چهارراه جهان کودک، ضلع جنوبی اتوبان. دسترسی به پارک از دو ورودی ممکن است؛ یکی خود اتوبان حقانی و دیگری کوچه کنار پارک در ضلع غربی.

بیشتر بخوانید: ۱۰ پیشنهاد برای سفر در زمستان

عکس‌ها: ایرنا و مشرق نیوز

دسته:جاذبه

مطالب مرتبط :

بازار تهران

8 بهمن 1402
روستای افجه

8 بهمن 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد