چگونه ارزان سفر کنیم؟

تاریخ انتشار : 8 اسفند 1395 - تاریخ بروز رسانی : ۱ آذر ۱۴۰۰
چگونه ارزان سفر کنیم؟

سفر ارزان تجربه‌ی دور از دسترسی نیست. سفر یکی از نیازهای اساسی آدم‌ها برای تازه‌شدن روح و روانشان است، به‌خصوص اگر در شهرهای شلوغ زندگی می‌کنید و همیشه تحت فشارهای کاری و روحی هستید‌، لازم است دست‌کم یکی‌ دو بار در سال سفر کنید. همه‌ی ما سفر را دوست داریم و اولین دغدغه‌ای که با آن مواجه می‌شویم هزینه‌های بالای سفر است. واقعیت این است که سفر هزینه دارد؛ از وسیله‌های حمل‌ونقل گرفته تا اقامت ‌و خورد و خوراک. اما لازم نیست نگران باشید. تجربه سفر ارزان مهارتی است که با رعایت نکاتی ساده به دست می‌آید. در اینجا چند راهکار برای سفر ارزان پیشنهاد می‌کنیم.

سفر ارزان؛ پرواز و اقامتگاه

اگر مقصد سفرتان چندان نزدیک نیست یا به هر دلیلی مجبورید پرواز را انتخاب کنید، حواستان به زمان رزرو کردن بلیت باشد. همه می‌دانیم که یک ماه مانده به تعطیلات قیمت بلیت‌ها به مراتب بالاتر می‌رود. برای داشتن سفر ارزان در زمان‌های غیرتعطیل سفر کنید، در غیراین‌صورت دست‌کم ۴۰ تا ۵۰ روز زودتر پروازتان را رزرو کنید.

اگر هم به پروازهای چارتر و لحظه آخری فکر می‌کنید از اعتبار شرکتی که از آن خرید می‌کنید مطمئن شوید. این نکات درباره هتل هم صادق است. هرچقدر به تعطیلات نزدیک‌تر می‌شویم تعداد اتاق‌های موجود کمتر می‌شود و هزینه‌ی رزرو آن‌ها بالاتر می‌رود، پس در زمان مناسب اتاقتان را رزرو کنید.

بیشتر هتل‌ها برای رزرو آنلاین تخفیف‌های ویژه‌ای در نظر می‌گیرند، رزروهای آنلاین را فراموش نکنید. اگر فرد انعطاف‌پذیری هستید، انتخاب اقامتگاه‌های محلی هزینه‌های سفرتان را تا حد زیادی کاهش داده و به شما این فرصت را می‌دهند که از نزدیک زندگی مردم محلی را تجربه کنید.

سفر ارزان؛ خورد‌ و خوراک

خورد و خوراک می‌تواند یکی از پرهزینه‌ترین بخش‌های هر سفری باشد. غذا خوردن در رستوران‌ها به‌طرز غیر قابل تصوری هزینه‌های سفرتان را زیاد می‌کند. برای اینکه سفر مقرون به صرفه داشته باشید، اقامت‌ در هتلی را انتخاب کنید که آشپزخانه دارد و تا جای ممکن خودتان آشپزی کنید. بعضی از شهرها غذاهای خیابانی مشهوری دارند. در این شهرها می‌توانید با تجربه غذاهای خیابانی، فرهنگ غذایی مقصدتان را کشف کنی‍د و همزمان از آشپزی‌کردن فرار کرده و هزینه‌های خوردوخوراکتان را کاهش دهید.

بیشتر بخوانید: ۷ راهکار برای سفر ارزان و اقتصادی

سفر ارزان؛ گشت و گذار

برای داشتن سفری اقتصادی، سعی کنید به مناطقی سفر کنید که جاذبه‌های طبیعی بیشتری دارند. در این صورت مجبور نیستید برای بازدید از جاذبه‌ها هزینه کنید و بلیت بخرید. اقامت در نزدیکی ساحل، دریاچه یا جنگل و دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی در این مناطق می‌تواند سرگرم‌کننده و آرامش‌بخش باشد. یکی دیگر از راه‌های کاهش هزینه‌های سفر و خوش‌گذرانی، استفاده از تخفیف‌های مراکز تفریحی است. سایت‌های مخصوص تخفیف شهر مقصدتان را بررسی کنید، پیشنهادهای جذابی‌ برای تفریح و غذاخوردن ارزان پیش رویتان قرار خواهد گرفت.

و در آخر برای داشتن سفر ارزان، فراموش نکنید که سفرهای دست‌جمعی، سفرکردن در روزهای غیرتعطیل، استفاده از حمل‌ونقل عمومی و خرید نکردن از مراکز توریستی هزینه‌های سفرتان را کمتر خواهد کرد.

دسته:مهارتهای سفر

مطالب مرتبط :

واحد پول کشورهای مختلف و ارزش آن‌ها

واحد پول کشورهای مختلف و ارزش آن‌ها

13 آبان 1402
چگونه خرید سیم کارت در گرجستان را انجام دهیم؟

چگونه خرید سیم کارت در گرجستان را انجام دهیم؟

2 آبان 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد