بهترین آبگرم‌های سرعین کدامند؟

تاریخ انتشار : 18 تیر 1398 - تاریخ بروز رسانی : ۳۰ شهریور ۱۴۰۰
بهترین آبگرم‌های سرعین کدامند؟

چشمه‌‌های آبگرم زیادی در گوشه‌وکنار ایران وجود دارد؛ اما اسم آبگرم که می‌آید بیشترمان یاد سرعین می‌افتیم. تعداد آبگرم‌های سرعین به بیش از ۲۰ چشمه می‌رسد و هرساله خیلی‌ها به امید درمان دردهای مختلف راهی آنها می‌شوند. کدامیک از این آبگرم‌ها بهترند؟ ما در این نوشته سعی کرده‌ایم جواب این سوال را تا حدی بدهیم.  

آبگرم هتل رویال پارک

آبگرم رویال پارک سرعین

هتل رویال پارک سرعین، هتل چهار ستاره‌ایست که در خودش اولین مجموعه آبدرمانی ایران را جای داده. این مجموعه تحت نظارت اتحادیه جهانی آبدرمانی قرار دارد و شامل بخش‌های مختلفی از جمله اتاق آرامش، ماساژ و اسپاست.

آبگرم رویال پارک، استخر و جکوزی VIP هم دارد. آب این بخش‌ها با چشمه گاومیش گلی پر شده و به همین دلیل از خاصیت درمانی زیادی برخوردارند؛ از جمله اینکه می‌گویند املاح آن از طریق پوست سریع جذب می‌شود.

آدرس: خیابان دارایی

آبگرم پهنلو (ارشاد)

آبگرم هتل ارشاد سرعین

چشمه آبگرم معدنی پهنلو در شرقی‌ترین نقطه شهر واقع شده و از آنجایی که متاسفانه فقط مخصوص استفاده آقایان است، می‌توان به مجتمع آبدرمانی هتل ارشاد سرعین رفت.

استخر این مجموعه از آب همان چشمه پهنلو پرمی‌شود و سالن‌های زنانه و مردانه جداگانه‌ای دارد. وجود استخرهایی مخصوص کودکان، ماساژ، سونای خشک و بخار، جکوزی، آبشار آب داغ، تونل آب سرد، حمام ترکی و… از این مجموعه، مجموعه کاملی ساخته است. درمان دردهای عصبی، ماهیچه‌ای ومفاصل از خاصیت‌های این آبگرم است.

آدرس: خیایان ولیعصر، میدان سهند، خیابان پهنلو

بعد از رفتن به آبگرم ممکن است خسته و گرسنه باشیم، پس بد نیست با بهترین رستوران‌های اردبیل و سرعین آشنا شویم.

آبگرم قهوه سویی

آبگرم قهوه سویی

آبگرم قهوه‌سویی، یکی دیگر از آبگرم‌های سرعین است که در هتل آپارتمانی به همین اسم قرار گرفته. این آبگرم دارای استخر آب‌معدنی، استخر کودک و آبگرم، جکوزی گروهی و سونای خشک و بخار است. قهوه‌سویی، سالن‌هایی مجزای زنانه و مردانه دارد و صبح‌ها خلوت‌تر از دیگر مواقع روز است. آب این آبگرم به‌خصوص برای چشم‌درد مفید است و خوردن آب آن برای درمان سنگ کلیه، بیماری‌های روده و گرفتگی رگ‌ها توصیه می‌شود.   

آدرس: چهارراه قهوه‌سویی

بیشتر بخوانید: بهترین هتل سرعین

مجتمع آبدرمانی ایرانیان

مجتمع آبدرمانی ایرانیان

در ورودی شهر، مجتمع آبدرمانی ایرانیان را می‌بینیم. استخر این مجتمع ۴۵۰ متر است و براساس نظرات کاربران در سایت‌های مختلف، یکی از تمیزترین‌ها در سرعین به شمار می‌رود. دو سالن مجزای مردانه و زنانه دارد و سیستم جمع‌آوری بخار باعث می‌شود خیلی گرم نباشد و دید مختل نشود.

مجتمع آبدرمانی ایرانیان، چندین جکوزی دارد و سونا و وجود دو سرسره مخصوص بزرگسالان و کودکان باعث شده عنوان مجتمع تفریحی هم به آن داده شود. عصرهای جمعه این مجتمع خیلی شلوغ است.

آدرس: ورودی سرعین، مجتمع تفریحی- توریستی آبدرمانی سرعین ایرانیان

مجتمع آبدرمانی شهر آفتاب

مجتمع آبدرمانی شهر آفتاب

کمی که از سرعین دور شویم به مجتمع آبدرمانی شهر آفتاب می‌رسیم. این مجتمع آبدرمانی در دره سلامت، معروف به دره پهنلو قرار گرفته. فاز اول آن در چهار طبقه، بخش‌های مختلفی دارد؛ بخش‌هایی مثل استخر بزرگسالان، سونای خشک و بخار، تونل آب سرد، جکوزی، شهربازی، کافی‌شاپ و استخر خصوصی. فاز دوم آن هم در دست ساخت است.

آدرس: میدان ولیعصر، جاده سلامت

آبگرم گاومیش گلی

آبگرم گاومیش گلی

سرعین، جز مجتمع‌های آبدرمانی مدرن، چشمه‌های سنتی زیادی دارد؛ مثل آبگرم گاومیش گلی. اینطور معروف است که این آبگرم در گذشته محلی بوده برای خوابیدن گاومیش‌ها و برای همین اسمش را گاومیش گلی گذاشته‌اند.

گاومیش گلی، استخر روبازی‌ست به مساحت ۴۰۰ متر. ۱۷ دوش سرد و گرم دارد و دمای آبش به ۴۶ درجه می‌رسد. به گفته آنهایی که تجربه آب‌تنی در این آبگرم را داشته‌اند نظافت اینجا زیاد راضی‌کننده نیست، اما جزو پرآب‌ترین چشمه‌های این منطقه به شمار می‌رود و خاصیت درمانی زیادی دارد.

آب این چشمه برای درمان رماتیسم، دردهای عضلانی، بیماری‌های قلبی و عروقی، خستگی و تنش‌های جسمی موثر است.

آدرس: خیابان دانش

بیشتر بخوانید: راهنمای رفتن به پیست اسکی آلوارس

آبگرم سبلان

آبگرم-سبلان

یکی دیگر از آبگرم‌های سرعین، همنام با رشته‌کوه‌های این منطقه است. آبگرم سبلان، یکی از بزرگترین آبگرم‌های شهر محسوب می‌شود و دو استخر زنانه و یک استخر مردانه دارد. چهار سونای خشک، استخر کودکان، دو سونای بخار، جکوزی، چند حوضچه آب سرد، بخش فیزیوتراپی و رستوران از دیگر امکانات آبگرم سبلان است. آنهایی که به دردهای مفصلی، بیماری‌های پوستی، روماتیسم و اسپاسم‌های عضلانی دچارند، می‌توانند امیدوار باشند که دردشان با رفتن به این آبگرم بهبود پیدا کند.

 آدرس: خیابان دانش، روبه‌روی هتل بین‌المللی لاله

دسته:جاذبه

مطالب مرتبط :

بهترین هتل سرعین

اگر به دنبال بهترین هتل سرعین هستید، این نوشته را بخوانید

3 تیر 1398
پیست اسکی آلوارس

راهنمای رفتن به پیست اسکی آلوارس؛ جایی در ارتفاع ۳۲۰۰ متری

28 خرداد 1398

۵ نظر

  • پاسخ شیرین ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ از ۱۳:۱۳

    سلام عالی است
    من حدود بیست سال پیش رفتم سرعین. وظاهرا همه چیز عوض شده است.وخیلی پیشرفت کرده است.
    امیدوارم امسال بتونم مجدد یک سفر به سرعین داشته باشم.

  • پاسخ ناشناس ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ از ۰۸:۰۸

    یادش بخیر اون موقع که ما تو مسافرت به اردبیل به سرعین رفتیم،هیچ خبری از هتلهای انچنانی نبود و خونه های بومی و خشتی باصفایی بود که اجاره میدادن و با کمترین هزینه میشد بیشترین و بهترین عشق و حال رو کرد یاد روزهای ارزونی بخیر.الان فقط طبقه خاصی میتونن ازین امکانات که باید رایگان به مردم تعلق بگیره استفاده کنن

    • پاسخ پشت سرتم! ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ از ۰۸:۱۱

      ما الان اردبیلیم هر جمعه میریم سرعین
      حتما وقتی رفتین سرعین به ادنامال یه سر بزنین
      اونجا زوپارک و اتاق فرار داره
      و اینکه بهترین ابدرمانی ایرانیان هستش

  • پاسخ سالرفرهنگ ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ از ۰۳:۱۱

    چرا رایگان طرف رفته میلیا ها خرج کرده برای شما رایگان باشه دومن بهترین آب سرعین گاومیش گلی که حدودا مجانیه نفری ۱۰هزار،، مفته خدایی،،، در ضما اگر وسط هفته بری قیمت‌های هتل ها تا بیست درصد پایین میاد،، یعنی تا یک پنجم میشه قیمت مصوب هتل گرفت، من هفته پیش وسط هفته باخانواده رفته بودم هتل نسبتا خوب شبی ۲۰۰هزار گرفتم، خیلی هم راضی بودم،،،، در ضمن دوستانی که قصد صفر به منطقه اردبیل دارن، فصل بهار ماه اردیبهشت ماه واقعا بهشته تا ۲۰تم خرداد ماه،، عالیه هم ارزان هم منازر زیبا سرسبز تپه ماهورها با هزاران رنگ گل قابل وصف نیست تا نبینید، پیشنهاد میکنم برج دو وسه بروید

  • پاسخ احمد الفطیم ۵ مهر ۱۴۰۱ از ۲۳:۱۰

    سرعین عالی برای یه خستگی در کردن و فرار از روزمرگی . آب معدنی گاومیش گلی رو باید شهرداری بگیره یا خصوصی کنن کمی تمیز باشه . مردم می‌رن درد مفاصل رو خوب کنن مشکل پوستی و قارچ میگیرن . بهترین آب درمانی رویال پارک هست . قیمت بلیط از ۹صبح تا ۱۲ شب ۸۲ هزار تومان . از آب درمانی هم اومدید بیرون مغازه های رنگارنگ با آش دوغ تازه و سیر منتظر پذیرایی از شما هستن . از دیگر لذت های سفر به سرعین خوردن سرشیر و گاز زدن عسل در صبحانه هست طوری که کل مردم سرعین و مسافران همین صبحانه را میخورند . سر ظهر نباید از انواع کباب ها و دیری های معروف سرعین غافل شد که خاطره خوبی رو برای همه میسازه

  • ارسال پاسخ

    نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

    برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

    ثبت نام

    با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

    بازگشت

    ثبت نام شما با موفقیت کامل شد