هزینه تماس از ایران با خارج از کشور چگونه محاسبه می‌شود؟

تاریخ انتشار : 1 مرداد 1402 - تاریخ بروز رسانی : ۹ مرداد ۱۴۰۲
هزینه تماس از ایران با خارج از کشور چگونه محاسبه می‌شود؟

برقراری تماس از ایران با خارج از کشور می‌تواند به یک دغدغه مهم برای افراد تبدیل شود. از آنجایی که این کار معمولا هزینه زیادی ایجاد می‌کند افراد معمولا به‌دنبال یافتن کم‌هزینه‌ترین راه برای ایجاد ارتباط با نزدیکان و دوستان خود که در خارج از کشور ساکن‌اند، هستند.

برای این کار راه‌های مختلفی وجود دارد که از آنها می‌توان به استفاده از تلفن ثابت، استفاده از موبایل و سیم‌کارت‌های مختلف، شماره‌گیری کد ۰۲۰ و استفاده از اپلیکیشن‌های دارای سرویس تماس مانند واتساپ اشاره کرد. هرکدام از این روش‌ها هزینه‌های مختلفی برای فرد ایجاد می‌کنند. علاوه‌بر این بسته به کشوری که مخاطب شما در آن ساکن است هزینه برقراری تماس نیز متفاوت خواهد بود.

تماس از ایران با خارج از کشور

اگر مجبور به برقراری تماس از ایران با خارج از کشور هستید اولین اقدام باید آشنایی با روش‌هایی باشد که در این زمینه وجود دارد. برخی از این روش‌ها پیچیدگی‌هایی دارند و در برخی دیگر تنها کافی‌است از یک کد به‌عنوان پیش‌شماره مقصد استفاده کنید.

هر کدام از روش‌های برقرای تماس نیز هزینه‌های مختلفی روی قبض شما ایجاد می‌کنند که این موضوع بسته به اپراتور و کشور مقصد کاملا متفاوت خواهد بود. پس اگر مجبور به برقراری تماس با خارج از کشور هستید برای مدیریت بهتر هزینه‌ها باید نسبت به نحوه محاسبه هزینه توسط اپراتور برای کشور مقصد اطلاعات لازم را کسب کنید.

تعرفه تماس با خارج از کشور اپراتور ایرانسل، همراه اول، تلفن ثابت و رایتل

تمامی اپراتورها برای خدمات برقراری تماس با خارج از کشور هزینه‌های مختص به خود را دارند. برای مثال؛ اگر بخواهیم از طریق سیم‌کارت رایتل با فردی در کشور آذربایجان تماس بگیریم هزینه هر دقیقه مکالمه ۱۹٫۵۰۰ تومان است. این مبلغ با استفاده از تلفن ثابت به ۷٫۲۵۷ تومان می‌رسد.

اگر بخواهیم چند مثال دیگر در این زمینه بیان کنیم باید گفت هزینه برقراری تماس از تلفن ثابت با کشور عراق حدود ۴٫۵۰۵ تومان خواهد بود. این مبلغ در اپراتور رایتل حدود ۱۲٫۸۰۰ تومان است.

این موضوع برای دیگر اپراتورها مانند همراه اول و ایرانسل نیز صدق می‌کند و شما باید پیش از برقراری تماس با مخاطب خود، تمامی راه‌هایی که وجود دارد را چک کنید تا بهترین و کم‌هزینه‌ترین آنها بشناسید.

مکالمه بین الملل با اپراتور همراه اول

برای تماس از ایران با خارج از کشور از طریق سیم‌کارت دائمی یا اعتباری همراه اول باید از پیش‌شماره ۰۰ قبل از شماره مخاطب خود استفاده کنید. لازم به ‌ذکر است تفاوتی ندارد که بخواهید با موبایل مخاطب تماس بگیرید یا این تلفن ثابت، در هر صورت استفاده از پیش‌شماره ۰۰ الزامی خواهد بود.

همچنین باید گفت اپراتور همراه اول برای کاهش هزینه‌های تماس با خارج از کشور بسته‌های مکالمه مختلفی ارائه می‌دهد تا تمامی مشترکین دائمی و اعتباری بتوانند با کمترین هزینه برای‌ برقراری تماس با دوستان و آشنایان یا اعضای خانواده خود اقدام کنند.

این بسته‌ها محدودیت زمانی دارند. یعنی پس از گذشت زمان مشخص‌شده منقضی می‌شوند و دیگر نمی‌توان از آنها استفاده کرد. همچنین مدتی که برای مکالمه مشخص می‌کنند محدود است و می‌تواند ۳۰ دقیقه یا حتی ۵۰۰ دقیقه باشد. پس حین خرید بسته به این موارد توجه کنید.

همه‌چیز درباره رومینگ ایرانسل

تعرفه مکالمه خارج از کشور همراه اول

تماس موبایل با خارج از کشور

تماس موبایل با خارج از کشور

یکی از راه‌های برقراری تماس از ایران با خارج از کشور به‌‌صورت کاملا اقتصادی و به‌صرفه خرید بسته‌هایی است که این اپراتور در اختیار کاربران قرار می‌دهد. البته این بسته‌ها را نمی‌توان برای همه کشورها استفاده کرد.

به همین دلیل نیز لازم است از تعرفه‌هایی که همراه اول برای برقراری ارتباط با کشورهای دیگر در نظر گرفته است اطلاع داشته باشید تا بتوانید هزینه‌های ایجادشده را مدیریت کنید. در ادامه برخی از این موارد را توضیح می‌دهیم.

  • تماس با تلفن ثابت کشور آذربایجان برای هر دقیقه ۲۲٫۰۰۰ تومان و برای تلفن همراه ۳۰٫۰۰۰ تومان است.
  • تماس با تلفن ثابت عراق هر دقیقه ۲۰٫۰۰۰ تومان و تماس با شماره موبایل هر دقیقه ۱۲٫۷۰۰ تومان محاسبه می‌شود.
  • تماس با تلفن ثابت آلمان هر دقیقه ۱۰٫۰۰۰ تومان و تماس با شماره موبایل در آلمان هر دقیقه ۱۱٫۰۰۰ تومان است.

با در نظر گرفتن این موارد متوجه می‌شویم نمی‌توان هیچ قیمت واحد و یک‌سانی برای تماس با خارج از کشور بیان کرد و تنها راهی که می‌توان از طریق آن به مدیریت هزینه‌ها پرداخت، بررسی تعرفه از طریق وب‌سایت اپراتور خواهد بود.

راهنمای جامع خرید سیم کارت در ترکیه

تماس بین الملل با سیم کارت ایرانسل

برای برقراری تماس با خارج از کشور از طریق سیم‌کارت ایرانسل نیز تنها کافی‌است از کد ۰۰ به‌عنوان پیش‌شماره مخاطب استفاده کنید. پس از آن نیز وارد کردن کد مقصد بدون صفر الزامی است.

اپراتور ایرانسل برای کشورهای مختلف تعرفه‌های متفاوتی ارائه می‌کند و این هزینه‌ها برای مشترکین دائمی و اعتباری یک‌سان هستند. پیش از برقراری تماس می‌توانید از هزینه‌ای که این اپراتور برای کشور مقصد تعیین کرده است اطلاع پیدا کنید.

تماس صوتی و تصویری خارج از کشور در واتساپ

یکی از ارزان‌ترین و به‌صرفه‌ترین راه‌ها برای برقراری تماس از ایران با خارج از کشور استفاده از اپلیکیشن‌هایی است که در کنار امکان ارسال پیام، خدمات تماس صوتی و تصویری را نیز ارائه می‌دهند.

واتساپ یکی از این برنامه‌های کاربردی و محبوب است که به شما این امکان را می‌دهد تا با صرف کم‌ترین هزینه با مخاطب خود در هرجای دنیا که هست به‌صورت صوتی یا تصویری ارتباط برقرار کنید.

درواقع باید گفت حین استفاده از تماس تصویری یا صوتی واتساپ به‌جز مصرف حجم اینترنت، هزینه اضافه‌ای برای شما اعمال نخواهد شد. این حجم معمولا بدون در نظر گرفتن موقعیت مکانی مخاطب محاسبه می‌شود.

از مزایای استفاده از واتساپ به‌جای اپراتورهای تلفن همراه و مخابرات علاوه‌بر کاهش هزینه‌ها می‌توان به کیفیت بالای تماس اشاره کرد. البته برای رسیدن به این ویژگی‌ باید اینترنت شما و مخاطبتان از سرعت بالایی برخوردار باشد.

راهنمای خرید بلیط هواپیما خارجی از اسنپ تریپ

تماس با خارج از کشور با تلفن ثابت

یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای برقراری تماس از ایران با خارج از کشور استفاده از تلفن ثابت است. در گذشته افراد برای بهره‌مندی از این خدمات باید کد ۰۰ را پیش از شماره مقصد وارد می‌کردند.

به‌دلیل هزینه زیادی که این کد برای افراد به‌دنبال داشت و همچنین امکان قطع تماس به‌دلیل اتمام اعتبار اولیه، شرکت مخابرات کد جدید ۰۲۰ را جایگزین کرد.

تماس با خارج از کشور با کد ۰۲۰

یکی از راه‌های آسان وتقریبا کم‌هزینه برای برقراری تماس از ایران با خارج از کشور استفاده از پیش‌شماره ۰۲۰ است. این کد را می‌توان جایگزین مناسبی برای کد ۰۰ دانست.

از مهم‌ترین مزایای ۰۲۰ علاوه‌بر کاهش هزینه‌های ناشی از تماس با سایر کشورها می‌توان به عدم نیاز به پیش‌پرداخت و همچنین عدم نیاز به استفاده از کارت‌های تلفن اشاره کرد.

افراد برای استفاده از کارت‌ها باید از رمز‌های مختلف و کدهایی استفاده می‌کردند که این کار موجب سختی و ایجاد مشکل در برقراری تماس می‌شد. ۰۲۰ مشکل پیچیدگی برقراری تماس را تا حد زیادی حل کرده است و از همه مهم‌تر دیگر نیازی به پرداخت آنی یا واریز پیش‌پرداخت هزینه تماس نیست و این مبلغ روی قبض تلفن اعمال خواهد شد.

رومینگ همراه اول چیست؟

ارزان‌ترین و گران‌ترین کشورها در تعرفه تماس موبایل با خارج از کشور

تماس موبایل با خارج از کشور

تماس موبایل با خارج از کشور

تماس با کشورهای مختلف هزینه‌های متفاوتی برای ما به‌همراه دارد. اینکه مخاطب ما تلفن همراه یا ثابت داشته باشد نیز در این هزینه تاثیر زیادی خواهد داشت. ارزان‌ترین کشورها در زمینه موبایل به شرح زیر هستند:

  • کانادا
  • چین
  • هنگ‌کنگ
  • سنگاپور
  • آمریکا

جمع‌بندی

تماس از ایران با خارج از کشور راه‌های مختلفی دارد و شما می‌توانید با استفاده از تلفن ثابت یا گوشی همراه با مخاطب خود که در کشور دیگری ساکت است به‌راحتی ارتباط برقرار کنید.

اگر می‌خواهید نسبت به مبلغی که باید پرداخت شود اطلاعات کاملی داشته باشید باید از طریق وب‌سایت اپراتورهای مختلف هزینه نهایی را برحسب دقیقه برای کشور مد نظر خود محاسبه کنید.

همچنین اگر احساس می‌کنید برقراری تماس نمی‌تواند از حس دلتنگی شما برای دوستان یا خانواده کم کند بهتر است سفر کوتاهی به آن کشور داشته باشید. اسنپ تریپ نیز در زمینه خرید بلیط هواپیما و حتی رزرو هتل به شما کمک می‌کند.

ارز مسافرتی چیست؟ + شرایط گرفتن ارز مسافرتی در سال ۱۴۰۲

دسته:مهارتهای سفر

مطالب مرتبط :

واحد پول کشورهای مختلف و ارزش آن‌ها

واحد پول کشورهای مختلف و ارزش آن‌ها

13 آبان 1402
چگونه خرید سیم کارت در گرجستان را انجام دهیم؟

چگونه خرید سیم کارت در گرجستان را انجام دهیم؟

2 آبان 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد