بازار گل محلاتی، هلند کوچک تهران!

تاریخ انتشار : 28 اسفند 1401 - تاریخ بروز رسانی : ۲۸ اسفند ۱۴۰۱
بازار گل محلاتی، هلند کوچک تهران!
هرجای دنیا که بروید، به شما می‌گویند کشور هلند در پرورش گل سرآمد همه کشورهاست! راست هم می‌گویند. اما در همین پایتخت خودمان تهران، ما یک هلند کوچک داریم که در گل و گیاه سرآمد است. بازار گل محلاتی تهران بزرگترین بازار پخش و توزیع گل ‌و گیاه در تهران است که گونه های مختلف گل ‌و گیاه، از گل‌های طبیعی و گلدان‌های آن گرفته تا خاک و کود و تجهیزات باغبانی، خرید و فروش می‌شود. بازدید از این بازار پر هیاهو و با صفا برای علاقه‌مندان به گل‌ و گیاه بسیار لذت‌بخش خواهد بود. در این بلاگ اسنپ تریپ با هم سری به بازار گل محلاتی تهران، هلند کوچک پایتخت می‌زنیم و از زیبایی‌هایش می‌گوییم.

چه زمان‌هایی از سال به بازار گل محلاتی برویم؟

بازدید از بازار گل محلاتی در هر فصلی از سال امکان‌پذیر است. به‌ عبارت دیگر، برای خرید گل ‌و گیاه در هر فصل می‌توانید به این بازار مراجعه کنید. یادتان باشد که اگر گل خاصی مدنظر دارید، باید در فصلی که آن گل رشد می‌کند، به بازار گل محلاتی تهران بروید. با این‌ حال، برخی از گیاهان آپارتمانی، رز، داوودی و ژربرا در هر موقع از سال، برای فروش در این بازار موجود هستند. اگر هم که قصد دارید در هوای پاک به این بازار بروید، پیشنهاد می‌شود روزهای غیرتعطیل را انتخاب کنید. زیرا در روزهای غیرتعطیل و مخصوصا در ساعات آغاز روز، این بازار خلوت‌تر است. با این ‌حال، افرادی که کسب ‌و کارشان مستقیما با گل ‌و گیاه مرتبط است، در روزهای کاری هفته هم به این بازار می‌روند. در فصل‌های گرم سال و در اواسط روز، بخش‌های سرپوشیده بازار گل محلاتی تهران به دلیل گلخانه‌ای ‌بودن محیط، به‌ شدت گرم خواهد شد. بنابراین به مراجعه‌کنندگان توصیه می‌شود در این فصول، در ساعات آغازین روز به بازار گل بروند.

ساعات کار بازار گل محلاتی

ساعت کار در بازار گل محلاتی در روزهای عادی تقریبا از پنج صبح شروع می‌شود و تا ساعت ۱۳ کار غرفه‌داران ادامه پیدا خواهد کرد. اما در ایام عید نوروز، غرفه‌ها تا ۱۲ شب مشغول به کار هستند. در روزهای تعطیل، افراد بیشتری به این بازار مراجعه می‌کنند. به همین دلیل، در روزهای تعطیل، غرفه‌ها معمولا تا ساعت ۱۵ بعد از ظهر باز هستند.
بازار تجریش؛ بازاری که دلمان برایش تنگ می‌شود

چگونه به بازار گل محلاتی برویم؟

گل و گیاه‌های بازار گل محلاتی

بازار گل محلاتی تهران در جنوب‌شرقی این شهر و در امتداد بزرگراه محلاتی قرار دارد. آدرس دقیق آن بزرگراه محلاتی، خیابان نبرد جنوبی، خیابان زمزم، پایین‌تر از دادگاه خانواده، بازار گل شهید محلاتی است. در صورتی که تصمیم دارید به این بازار بروید، می‌توانید با استفاده از ماشین شخصی یا وسایل نقیله عمومی، خود را به این بازار زیبا برسانید.

استفاده از ماشین شخصی برای رفتن به بازار گل محلاتی

بدون شک برای افرادی که به‌ صورت خانوادگی به بازار گل محلاتی می‌روند، استفاده از ماشین شخصی، مناسب‌تر خواهد بود. همچنین افرادی که به قصد خرید به این بازار می‌روند، به ماشین نیاز دارند تا حمل ‌و نقل آسانتری داشته باشند. البته کسانی که با ماشین شخصی به بازار گل محلاتی تهران می‌روند، باید به این نکته توجه کنند که این بازار پارکینگ اختصاصی ندارد. آنها باید ماشین خود را کمی دورتر از درب ورودی بازار پارک کنند.

استفاده از حمل‌ونقل عمومی برای رفتن به بازار گل محلاتی

اگر می‌خواهید با استفاده از وسایل حمل‌ و نقل عمومی برای رفتن به بازار گل محلاتی استفاده کنید، می‌توانید با مترو به این بازار بروید. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به این بازار، ایستگاه نبرد (خط چهار متروی تهران) است. همچنین تاکسی‌هایی که در نزدیکی این ایستگاه هستند، شما را مستقیما به بازار گل محلاتی تهران می‌برند. از دیگر وسایل نقلیه عمومی مناسب برای رسیدن به بازار گل محلاتی می‌توان به اتوبوس و تاکسی اشاره کرد. در ابتدای اتوبان محلاتی، ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی وجود دارند که افراد را به ‌راحتی به این بازار می‌رسانند. برای افرادی که به‌ وسیله تاکسی، اتوبوس یا مترو به بازار گل محلاتی تهران می‌روند و قصد خرید دارند، جای نگرانی وجود ندارد.  زیرا آنها می‌توانند خریدهای خود را به‌ وسیله اتومبیل‌ها و وانت‌هایی که در ورودی این بازار هستند، به مقصد مورد نظر خود برسانند. علاوه بر این، در سرتاسر این بازار چرخ‌دستی‌هایی وجود دارد که با دریافت هزینه، خریدهای سنگین مشتریان را جا به‌ جا می‌کنند.

مکان‌های مشابه بازار گل محلاتی در تهران

بازار گل محلاتی تهران، جایی برای عاشقان گل و گیاه

  در تهران علاوه بر بازار گل محلاتی، بازارهای مختلف و متعددی وجود دارند که در زمینه توزیع و پخش گل‌ و گیاه فعالیت می‌کنند. سایر بازارهای گل تهران در نقاط مختلف این شهر قرار دارند و هدف آنها، توزیع مناسب و یکسان گل‌ و گیاه در سرتاسر تهران ‌است. بنابراین علاوه بر بازار گل محلاتی تهران می‌توان بازارهای زیر را برای خرید گل انتخاب کرد:
  • بازار گل غرب تهران
  • بازار گل بهشت‌زهرا
  • بازار گل امام‌ رضا(ع)
  • بازار گل فکوری
  • بازار گل رضوان
یک روز در بازار تهران

مجموعه‌ای از بهترین گل‌ها در بازار گل محلاتی تهران

بازار گل محلاتی تهران برای تمام علاقه‌مندان به گل‌ و گیاه یک مقصد جذاب به حساب می‌آید. افراد می‌توانند هم برای گردش در فضای آرامبخش آن و هم با هدف خرید گل‌ و گیاه به این بازار بروند. بازار گل محلاتی تنها بازار گل در تهران نیست و علاوه بر آن، بازارهای دیگری نیز در زمینه خرید و فروش گل ‌و گیاه فعالیت دارند. اگر برای یک سفر چند روزه و برای دیدن پارک ژوراسیک، بازار گل محلاتی تهران، موزه‌ها و جاذبه‌ها به تهران می‌روید، نگران هتل و اقامتگاه خود نباشید! شما می‌توانید هتل‌ های تهران را با بهترین قیمت از اسنپ تریپ رزرو کنید.
راهنمای سفر به تهران و تهران‌گردی؛ چند قدم در خیابان‌های پایتخت!

این موزه در تهران قرار دارد و آدرس آن میدان آزادی، جاده مخصوص کرج، بین کیلومتر ۱۰ و ۱۱، نبش خیابان ۲۵، جنب فروشگاه سپه است.

ساعت کار این موزه همه‌روزه به ‌جز شنبه‌ها از ۹ صبح تا پنج عصر و آخر هفته‌ها از ۹ صبح تا شش عصر است.

مرسدس بنز K500، جزء با ارزش‌ترین اموال موزه و از اولین خودروهای سوپر اسپرت است.

دسته:ایرانگردیجاذبه

مطالب مرتبط :

بازار تهران

8 بهمن 1402
روستای افجه

8 بهمن 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد