لویزان تهران؛ تماشای پایتخت از بالا

تاریخ انتشار : 11 آذر 1397 - تاریخ بروز رسانی : ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
لویزان

در تهران جاهایی هستند که می‌توان چند دقیقه‌ای از شهر و دود و دمش دور شد و در آنها آرام گرفت. جاهایی که از جاده پرپیچ و خمی می‌گذری. و آن بالا که برسی شهر با چراغ‌های روشن خانه‌ها و خیابان‌هایش کمی دورتر ایستاده. جایی که اسمش لویزان است؛ ساکت و آرام و سرسبز.

پارک جنگلی لویزان کجاست؟

پارک جنگلی لویزان

قدیم‌ها لویزان چندان خوش نام نبود. و اگر صفحه حوادث را باز می‌کردی یک سر خبر در بیشتر مواقع به لویزان می‌رسید. اما این روزها این پارک جنگلی به کمک گشت‌هایی که در آن برقرار است امن شده و کسی حوصله دردسر ندارد.

لویزان تهران در بزرگراه امام علی(ع) قرار گرفته، بعد از خروجی بزرگراه شهید زین الدین و خروجی شیان. اما دسترسی به آن فقط  با ماشین شخصی ممکن نیست. می‌شود با مترو رفت و در ایستگاه‌های نوبنیاد یا حسین آباد از قطار پیاده شد و با یک تاکسی به لویزان رسید.

این پارک جنگلی که بزرگ‌ترین پارک جنگلی شمال شرق تهران است، در سال ۱۳۴۰ افتتاح شده. چند سالی رفت و آمد در آن چندان متداول نبود. و حالا دو سه سالی‌ست که دوباره به عنوان یکی از محل‌های تفریح و گذراندن اوقات فراغت خانواده‌ها بر سر زبان‌ها افتاده.

طبیعت بهاری لویزان تهران

در اصلی پارک جنگلی لویزان در سمت بزرگراه هنگام در قسمت ابتدایی بزرگراه شهید همت و پایین اتوبان بابایی قرار دارد. و بعد از طی مسیری پر پیچ و تاب و باریک که اطرافش را درخت‌های سر به فلک کشیده پوشانده‌اند به ورودی اصلی پارک می‌رسیم.

این پارک جنگلی که جزو زیباترین پارک‌های جنگلی تهران است، خیلی‌ها را یاد جاده‌های پرپیچ و خم شمال می‌اندازد. دو طرف مسیر را درخت‌های کاج و سرو و اقاقیا در برگرفته. و همینکه شیشه ماشین را پایین بکشیم باد خنکی به سرمان می‌خورد و سرخوش‌مان می‌کند. می‌توان هراز چندی کنار زد از ماشین پیاده شد و هوایی تازه کرد.

لویزان تهران

در لویزان آلاچیق هم برای برپا کردن بساط پیک‌نیک است. و کمی بالاتر که برویم سفره‌خانه و بوفه و کافی‌شاپ هم پیدا می‌شود. اگرچه کسی که اینجا می‌آید خودش خودکفاست. و همه چیز از چای و خوراکی و بساط کباب را با خودش آورده.

باغ پرندگان تهران

باغ پرندگان تهران که یکی از مکان‌های تفریحی تهران مناسب کودکان است، در بزرگراه شهید بابایی شرق، بعد از خروجی هنگام، لاین کندرو شهرک امید، خیابان کوهستان واقع شده.

عکس‌ها: آژانس عکس تهران

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به تهران و تهران‌گردی؛ چند قدم در خیابان‌های پایتخت!

دسته:جاذبه

مطالب مرتبط :

بازار تهران

8 بهمن 1402
روستای افجه

8 بهمن 1402

۱ نظر

  • پاسخ لیلا ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ از ۰۵:۰۲

    باغ پرندگانش عالیه…

  • ارسال پاسخ

    نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

    برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

    ثبت نام

    با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

    بازگشت

    ثبت نام شما با موفقیت کامل شد