با قهوه سفر کن

تاریخ انتشار : 6 مهر 1399 - تاریخ بروز رسانی : ۶ مهر ۱۳۹۹
روز گردشگری، با قهوه سفر کن

از سال ۱۹۸۰ روز ۲۷ سپتامبر هر سال به‌عنوان روز جهانی گردشگری نامگذاری شد تا بهانه‌ای باشد برای اینکه هم علاقمندان به توریسم یک روز را به شرکت در جشنواره‌های هیجان‌انگیز این رویداد اختصاص بدهند هم کلی دانش و تجربه و اطلاعات جدید درباره‌ی صنعت گردشگری در فستیوال‌های دنیا رد و بدل شود و علاقمندان جدیدی به صنعت زیبا و خوشایند توریسم اضافه شوند.
هرسال آدم‌های بیشتری به سفر و طبیعت‌گردی علاقمند می‌شوند و از آنجایی که سفر بخشی از زندگی‌شان شده، حواس‌شان به ملزومات راحتی و آسایش در این زندگی چندروزه هست. به مناسبت روز جهانی گردشگری، کمی درباره‌ی یکی از ملزومات خوش عطری که گاهی جدایی از آن در سفر برایمان غیرقابل تحمل می‌شود بخوانیم.

سفر و گردشگری یکی از صنایع جذاب و البته پول‌ساز در دنیاست که حالا با وجود اینهمه اطلاعات جدید و تکنولوژی و آدم‌های خلاق اهل سفر، دیگر فقط یک نوع و یک تعداد محدود وسیله و یک نقشه‌ی راهنمای همیشگی و بدون تنوع نیست.
سفر با همه‌ی طرفدارانش؛ از گردشگران و جهانگردان حرفه‌ای تا آن‌ها که شغلشان وابسته به سفر رفتن است و کسانی که سفر را فقط یک استراحت آخر هفته می‌دانند، با همه‌ی ملزومات قدیمی یا مدرنش، از وسایل چای آتشی و کیسه خواب، تا صبحانه‌های مفصل هتلی و تخت گرم و نرم، حالا بخشی از زندگی مردم جهان شده.
آدم‌هایی که سفر می‌کنند، ورزشکارها، کوهنوردان، دوچرخه سواران و همه آن‌هایی که زمان‌های زیادی را در طبیعت می‌گذرانند ممکن است همیشه برایشان دسترسی به قهوه تازه و خوشمزه ممکن نباشد.

سین کافه برایمان از سفر با قهوه می‌گوید

اگر قهوه دوست و قهوه‌خور حرفه‌ای باشید قطعا یکی از دغدغه‌های شما در سفر هم این بوده که در هر موقعیت و جایگاهی که هستید بتوانید با ابزاری ساده قهوه‌ای استاندارد دم کنید و طعم بی‌نظیری از نوشیدنی را تجربه کنید.

سین کافه با هدف پاسخگویی به این دغدغه و ایفای نقشی تاثیرگذار در صنعت گردشگری، کمپینی را به راه انداخت به اسم “#باقهوه_سفرکن” که قرار است با همراهی علاقمندان سفر و قهوه از کوه‌های سرافراز البرز تا جزایر رنگین خلیج فارس، از دامنه‌های سبز زاگرس تا آسبادهای بی‌نظیر خراسان جنوبی همسفر قهوه‌دوستان باشد تا شما بتوانید هر کجا هستید با وسایلی ساده قهوه‌ی عالی و بی‌نظیری دم کنید و به دوستانتان هم یاد دهید و از نوشیدنی‌تان در سفر لذت ببرید.

سین‌کافه از ابتدای شکل‌گیری‌اش تا به امروز در تلاش بوده است با افزایش اطلاعات مخاطبان در زمینه‌ی قهوه و آموزش‌های مرتبط با رفع نیاز به قهوه، خاطره‌ای ماندگار از عطر و طعم قهوه را نقش بزند.

با همراهی سین‌کافه، با دو ابزار فرنچ پرس و موکاپات به‌عنوان راحت‌ترین و در دسترس‌ترین ابزارهای دم آوری قهوه آشنا شویم:

قهوه با موکاپات

طرز تهیه قهوه با موکاپات

  • در ابتدا باید قهوه خود را با درجه‌ی صحیح آسیاب کنیم (درجه‌ی ریز یا fine).
  • سپس مخزن آب را تا زیر سوپاپ پر می‌کنیم.
  • سبد قهوه را نیز از قهوه آسیاب شده پر می‌نماییم، روی سطح قهوه را صاف می‌کنیم اما نباید پودر قهوه را زیاد فشرده و به اصطلاح تمپ (tamp) نمود.
  • بعد از سر هم کردن موکاپات آن را روی شعله مستقیم قرار می‌دهیم. مقدار شعله اجاق گاز رابطه مستقیم با دم‌آوری استاندارد دارد پس مهم است که شعله تقریبا در کمترین مقدار خود قرار گیرد.
  • در زمان دم‌آورى درب موکاپات را باز نگه دارید تا شاهد فرآیند دم‌آورى باشید.
  • به محض شروع عصاره‌گیری کمى صبر می‌کنیم و شعله را خاموش مى‌کنیم، منتظر می‌شویم محفظه فوقانى پُر شود.
  • توجه داشته باشید آب در محفظه پایینى نبایست به نقطه جوش برسد، زیرا باعث سوختن قهوه مى‌شود.

قهوه با فرنچ پرس

طرز تهیه قهوه با فرنچ پرس

  • در ابتدا می‌بایست ظرف فرنچ پرس را با آب داغ گرم نمایید. دلیل این کار این است که در انتها نوشیدنی با دمای بهتری را در دسترس داشته باشید.
  • در مرحله بعد باید دانه قهوه خود را بوسیله آسیاب یا گرایندر با درجه درشت یا coarse آسیاب نمایید و آن را درون ظرف یا مخزن فرنچ پرس بریزید. مقدار آن باید معادل هر نفر ۸ گرم باشد و برای معادل سازی آن می‌توانید از قاشق غذاخوری که هر عدد آن معادل ۵ گرم است استفاده نمایید.
  • سپس آب داغ را بصورت همگون بروی پودر قهوه بریزید، مقدار آن به ازای هر نفر ۱۲۰ سی سی ( یک لیوان سر خالی ) می باشد، لازم به ذکر است که دمای آب در دم آوری قهوه با فرنچ پرس نقش مهمی را ایفا می کند بدین ترتیب که دمای آن باید بین ۹۲ تا ۹۶ درجه سانتی گراد ( یا به اصطلاح آبی که ۳۰ ثانیه از جوش آمدن آن می گذرد ) باشد در غیر این صورت آب داغ قهوه شما را می سوزاند و طعم نامطبوعی را به آن می بخشد.
  • بعد از حدود ٣ الى ۴ دقیقه زمان دم کشیدن می توانید اهرم را به آرامی و بصورت یکنواخت و تنها یکبار به سمت پایین بفشارید که این عمل باعث جداسازی پودر ها از نوشیدنی و جمع آوری آن ها در انتهای مخزن می شود. در اینجا نیز لازم به ذکر است که زمان نیز مانند دما تاثیر بسزایی در دم آوری شما دارد به این صورت که اگر از زمان دم کشیدن کمتر باشد نوشیدنی شما بطور کامل دم نمیکشد ( under extraction) و اگر زمان بیشتری صرف شود نوشیدنی شما به اصطلاح اوور (over extraction) میشود و طعم تلخ و نامطلوبی را پیدا می کند.
  • در مرحله پایانی پس از سرو بسیار مهم است که تمامی نوشیدنی خود را از مخزن خالی نمایید زیرا بعد از این زمان نیز عصاره گیری به قوت خود انجام می پذیرد که میتواند قهوه و یا نوشیدنی شما را از دم آوری و طعم دلخواه مورد نظر خود دور نماید.

شما می‌توانید در اینستاگرام هشتگ #باقهوه_سفرکن را دنبال کنید و عکس، فیلم و تجربه‌های خودتان را از قهوه در سفر به اینستاگرام سین کافه بفرستید.

دسته:ایرانگردیجهانگردی

مطالب مرتبط :

معرفی مدرسه دارلفنون تهران

معرفی مدرسه دارلفنون تهران

2 اردیبهشت 1403
تفریحگاه طرقبه

چالیدره کجاست؟ امکانات رفاهی و تفریحی چالیدره

23 اسفند 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد