بهترین رستوران‌های ایتالیایی تهران کدامند؟

تاریخ انتشار : 27 خرداد 1396 - تاریخ بروز رسانی : ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
بهترین رستوران های ایتالیایی تهران

حالا دیگر از آن زمانی که وعده‌های غذایی تنها به خورشت و کباب و انواع پلو محدود می‌شد، خیلی وقت است گذشته. و این روزها شما می‌توانید در رستورانی بنشینید و مشابه همان غذایی را بخورید که شخصی در رستورانی در قلب رم نشسته و دارد میخورد. مثلا چی؟ پاستا. پاستا در ابتدا یعنی دهه ۴۰ و ۵۰ اسمش ماکارونی بود و کسی به آن پاستا نمی‌گفت. غذایی که مثل برنج دمش میکردند و هرکس در خانه‌اش آن را درست کرده و می‌خورد. تا اینکه زمان گذشت، اسم ماکارونی به پاستا تغییر کرد و دیگر غذایی نبود که به یک روش (یعنی روش دمی) درستش می‌کردند. حالا ماکارونی سابق در شکل‌ها و با سس‌های مختلف درست می‌شود و رستوران‌های زیادی هم در تهران کارشان این است. حالا دیگر مثلا “پنتری” تنها جایی نیست که می‌شود در آن نشست و پاستا خورد. خیل زیاد رستوران‌های ایتالیایی پایتخت هم باعث شد تا تعدادی از بهترین رستوران‌های ایتالیایی تهران را بهتان معرفی کنیم، هرچند که تعدادشان بیشتر از اینهاست.

رستوران ژمیس

رستوران ژمیس

در منطقه بلوار فردوس تهران دو رستوران ایتالیایی معروف وجود دارد؛ یکی سنسو و یکی ژمیس. شلوغی اولی، خیلی‌ها را راهی دومی می‌کند و بسیاری معتقدند اگر دلتان نمی‌خواهد خیلی منتظر بمانید یا برای آماده شدن سفارشتان حرص و جوش بخورید، ژمیس بهتر است. رستوران ژمیس به دکور مدرن و امروزی‌اش شناخته شده است. منوی رستوران نیز انواع و اقسام غذاهای ایتالیایی را شامل می‌شود. از انواع استیک و شنیسل تا پاستاها و پیتزاها. پیتزا بلوبیف، فیله‌های سوخاری، پیتزای چهار پنیر، پاستای آلفردو اینجا باب طبع خیلی‌ها بوده. ضمن اینکه معروف است که ژمیس را بدون خوردن سالاد سزار آن نباید ترک کرد. پنه آلفردو ژمیس ۲۴ هزار تومان و سالاد سزار آن ۱۹ هزار تومان است.

آدرس: بلوار فردوس شرق، خیابان وفاآذر جنوبی، پلاک ۳۰

رستوران سوبار

رستوران سوبار

از نظر خیلی از آنهایی که غذاهای سوبار را امتحان کرده‌اند، اینجا بهترین رستوران ایتالیایی تهران است. چرا؟ به خاطر این دلایل: سوبار رستوران بزرگ و شیکی است، سفارش‌ها در زمان نسبتا کمی آماده می‌شود، برای پیدا کردن جای پارک زیاد به زحمت نمی‌افتید، پرسنلش خوش برخوردند، غذاها در ظرف‌های قشنگ مسی سرو می‌شود و همه‌شان دورچین دارند. در اینجا پیتزای چیکن پستو، میگو کبابی، مرینیت کباب، پاستای آلفردو و پستو بیشتر از بقیه طرفدار دارند. فقط اینکه حجم غذاها در سوبار چندان زیاد نیست. پیتزای چیکن پستو سوبار ۲۸ هزار تومان و مرینیت کباب آن ۳۲ هزار تومان است.

آدرس: قیطریه، بلواراندرزگو، خیابان سلیمانی غربی، پلاک ۱۰۲ تهران

بیشتر بخوانید: بهترین رستوران‌های دریایی تهران کجاست؟

رستوران بلامونیکا

رستوران بلامونیکا

وقتی وارد بلامونیکا می‌شوید اینطور به نظر می‌آید که پا در رستوران گران قیمتی گذاشته‌اید. این احساس وقتی سر میزتان میآیند و برایتان در لیوان، آب می‍ریزند و با نان داغ و کره ازتان پذیرایی می‌کنند، شدت بیشتری پیدا می‌کند تا وقتی قیمت‌های منو را می‌بینید.  نکته‌ای که باعث می‌شود بلامونیکا جزو بهترین رستوران‌های ایتالیایی تهران باشد هم همین است. قیمت غذاها در مقایسه با حجم غذا و کیفیت آن بسیار پایین است. محیط دوست‌داشتنی و دنجی دارد و یکی دیگر از مزیت‌هایش برخورد خوب پرسنل است. در اینجا هر چیزی بخورید پشیمان نمی‌شوید اما چیکن ماشروم، استیک قارچ، بلامونیکا، پیتزای پپرونی، پاستای اربیاتا (در صورتی که غذای تند دوست دارید)، استیک پنیر و پاستای آلفردو حرف اول را می‌زنند. ضمن اینکه از خیر سالادهایش هم نباید گذشت. چیکن ماشروم بلامونیکا ۲۹ هزار تومان، پیتزای پپرونی ۲۵ هزار تومان و پاستای اربیاتا ۲۲ هزار تومان است.

آدرس: خیابان وزرا، خیابان یازدهم، پلاک ۳۲

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به تهران و تهران‌گردی

رستوران روکو

رستوران روکو

فضای خوب و دلباز رستوران روکو، محیط قابل معاشرتش، حجم زیاد غذاها که برای دو و حتی سه نفر کافی است و کیفیت آن بیشتر مشتریان روکو را برای بار دوم به آن می‌کشاند. اما از طرفی، روکو نیز مانند همه رستوران ها معایبی دارد. مثل این مورد که جای پارک -بسته به اینکه چه موقعی از روز به آن می‌روید-سخت پیدا می‌شود و گاهی برای آماده شدن سفارشتان باید ۴۵ دقیقه صبر کنید. در این رستوران که هم فضای داخلی و هم فضای بیرونی دارد. ساندویچ مخصوص روکو، سالاد سزار، پیتزای روکو و فیلادلفیا، پیتزا بیکن و استیک مرغ جزو پرطرفدارترین‌هاست. قیمت‌ها اینجا نسبتا بالاست. پیتزای مخصوص روکو ۳۴ هزار تومان، سالاد سزار ۲۴ هزار تومان و استیک مرغ آن ۳۳ هزار تومان است.

آدرس: جردن، خیابان ظفر، نرسیده به ولیعصر، لابی برج ابن سینا

سه لت

کافه سه لت

سه لت، کافه رستوران کوچک و جمع و جوری است با میزهای چوبی. میزها به آشپزخانه دید دارند و همینکه نشسته‌اید دورهم و گپ می‌زنید میتوانید درجریان درست شدن غذایتان هم قرار بگیرید. سه لت، همان چهارمیز سابق است که بسیاری با آن خاطره دارند. برخلاف گذشته کافه جدید فقط پاستا ندارد و انتخاب زیاد است. در کافه سه لت پاستای گوجه، پاستای پستو، پاستای آلفردو و اسپاگتی بولنز جزو خوشمزه‌ترین هاست. پاستای گوجه سه لت، ۲۶ هزار تومان است.

آدرس: خیابان حافظ، نرسیده به خیابان انقلاب، کوچه البرز، پلاک ۲/۱

از دیگر بهترین رستوران‌های ایتالیایی تهران

رستوران لئون که یک شعبه در خیابان آبان جنوبی و یک شعبه در سام سنتر فرشته دارد.

رستوران بیسترو. آدرس: ونک، خیابان خدامی، خیابان آفتاب، کوچه ماهتاب، پلاک ۲۶

بیشتر بخوانید: معروف ترین رستوران‌های تهران که باید رفت

دسته:رستوران

مطالب مرتبط :

بازار تهران

8 بهمن 1402
روستای افجه

8 بهمن 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد