تفریحات زمستانی استانبول کدامند؟

تاریخ انتشار : 23 خرداد 1402 - تاریخ بروز رسانی : ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
تفریحات زمستانی استانبول کدامند؟

زمستان فصل هیجان‌انگیز استانبول است. چرا که تفریحات و ورزش‌های جذاب و متنوع دارد. اگر سفر در زمستان را تجربه کرده‌اید، می‌دانید که لذت یک نوشیدنی داغ در هوای برفی، رفتن به مراکز ورزش‌های زمستانی و یا حتی دیدن چهره زمستانی شهر چه تجربه دلنشینی است. شما می‌توانید در سفر به استانبول از تفریحات زمستانی استانبول نهایت لذت را برده و یک سفر به‌یادماندنی را برای خود رقم بزنید. نمی‌دانید استانبول چه تفریحاتی در زمستان دارد؟! با اسنپ تریپ در این مطلب همراه باشید تا زیبایی‌های زمستانی این شهر زیبا را به شما معرفی کنیم.

معرفی بهترین تفریحات زمستانی استانبول

نمای شهر استانبول

نمای شهر استانبول

پیست کارتینگ و اسکی کاراتپه استانبول

کاراتپه یک پیست کارتینگ است که در استانبول قرار دارد و تفریح هیجان انگیز را برای علاقه‌مندان به کارتینگ ارائه می‌دهد. این پیست بیش از ۱٫۳ کیلومتر امتداد دارد و دارای ۱۳ پیچ چالش برانگیز است که آن را به یکی از طولانی‌ترین و از نظر فنی، سخت‌ترین مسیرها تبدیل می‌کند.

یکی از جنبه‌های منحصربه‌فرد کاراتپه، موقعیت مکانی آن است که در میان جنگل‌های سرسبز و تپه‌ها با مناظر پانورامای خیره کننده از شهر قرار دارد. علاوه بر کارتینگ، کاراتپه امکانات دیگری مانند رستوران، اتاق‌های کنفرانس و زمین بازی برای کودکان را نیز ارائه می‌دهد که آن را به مکانی عالی برای گذراندن تفریحات زمستانی استانبول تبدیل می‌کند.

تله کابین استانبول، یکی از بهترین تفریحات زمستانی استانبول

تله کابین استانبول که به نام تله کابین Eyüp-Piyer Loti نیز شناخته می‌شود، یکی از جاذبه‌های توریستی محبوب در استانبول ترکیه است. سیستم تله کابین از دو ایستگاه تشکیل شده است:

  • یکی در ایوپ، منطقه‌ای تاریخی واقع در سمت اروپایی استانبول.
  • و دیگری در بالای تپه پیر لوتی، که مناظر خیره کننده‌ای از خط افق شهر را ارائه می‌دهد.

این سواری تقریبا ۱۰ دقیقه طول می‌کشد که در این زمان، مسافت ۱٫۸ کیلومتر را طی می‌کند. اگر خوش‌شانس باشید می‌توانید از چهره پوشیده از برف شهر یا بارش باران لذت ببرید. تله کابین استانبول می‌تواند تا ۴۰ مسافر را در هر کابین حمل کرده و در مجموع چهار کابین وجود دارد.

سورتمه‌سواری بر روی دریاچه چیلدیر

دریاچه چیلدیر یک شگفتی طبیعی خیره‌کننده است که در کوه‌های ناهموار شرق ترکیه واقع شده است. چیلدر به لحاظ جغرافیایی در ارتفاع بیش از ۲۰۰۰ متر از سطح دریا واقع شده است و مساحتی حدود ۵ کیلومتر مربع را دربر می‌گیرد. این دریاچه توسط نهرهای کوهستانی متعدد تغذیه می‌شود و توسط جنگل‌های سرسبز و قله‌های پوشیده از برف نیز احاطه شده است.

شما می‌توانید از طریق جاده‌ای خوش منظره که از میان کوه‌ها می‌پیچد و مناظر فوق‌العاده‌ای را در هر پیچ به نمایش می‌گذارد، به دریاچه چیلدیر دسترسی پیدا کنید. چندین روستای کوچک در مجاورت دریاچه وجود دارد که مهمان نوازی سنتی ترکی را ارائه می‌دهند.

اگر دوست دارید این سفر زمستانی را تجربه کنید، می‌توانید بلیط هواپیما ی خود به مقصد استانبول را ازا اسنپ تریپ بخرید.

مسجد ایاصوفیه استانبول

مسجد ایاصوفیه در استانبول

مسجد ایاصوفیه در استانبول

مسجد ایاصوفیه یک سازه تاریخی است که در استانبول ترکیه واقع شده است. این مکان در ابتدا به‌عنوان یک کلیسای جامع در دوران بیزانس در سال ۵۳۷ پس از میلاد ساخته شد، اما بعدها توسط امپراتوری عثمانی در سال ۱۴۵۳ میلادی به مسجد تبدیل شد.

معماری این ساختمان تاثیرات مسیحی و اسلامی را با هم ترکیب کرده و آن را به یک نقطه عطف منحصربه‌فرد و از لحاظ بصری خیره‌کننده تبدیل می‌کند. مسجد ایاصوفیه بیش از ۹۰۰ سال به‌عنوان یک مرکز مذهبی عمل کرد تا اینکه در سال ۱۹۳۵ به موزه تبدیل شد. با این حال، در سال ۲۰۲۰، دوباره عنوان مسجد یافت و جنجال‌هایی را در سراسر جهان برانگیخت.

همه‌چیز درباره مسجد ایاصوفیه استانبول و کاشی‌های طلایی‌اش!

برج گاتالا استانبول

برج گالاتا یکی از نمادین‌ترین مکان‌های دیدنی استانبول است که در محله شلوغ گالاتا قرار دارد. این برج با ارتفاع ۶۷ متر، در ابتدا توسط بیزانسی‌ها در قرن ششم ساخته و بعدها توسط ژنوئی‌ها در قرن چهاردهم بازسازی شد.

شما می‌توانید به بالای برج گالاتا صعود کنید تا از مناظر پانوراما و خیره‌کننده از خط افق استانبول لذت ببرید. این برج همچنین دارای یک رستوران و یک کافه است که به بازدیدکنندگان فرصتی برای استراحت و تماشای مناظر خیره کننده را ارائه می‌دهد. معماری منحصربه‌فرد و اهمیت تاریخی این برج، آن را به یکی از بهترین جاذبه‌ها و تفریحات زمستانی استانبول تبدیل کرده است.

بهترین رستوران‌های استانبول

رستوران‌های استانبول

رستوران‌های استانبول

تفریحات زمستانی استانبول تنها به مکان‌های تاریخی و یا اسکی و سورتمه‌سواری آن ختم نمی‌شود! بلکه رستوران‌های ترکیه نیز دیگر مکان‌هایی هستند که می‌توانید در زمستان به آن‌ها سر زده و از غذاهای خوش‌طعم و دکوراسیون بی‌نظیر آن‌ها، لذت ببرید. برخی از بهترین رستوران‌های استانبول را در این بخش با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

  • Mikla: این رستوران ترکیبی بی‌نظیر از غذاهای ترکی و اسکاندیناویایی ارائه می‌دهد و دکوراسیون آن به‌گونه‌ای است که مناظر خیره‌کننده‌ای از ظهر را به نمایش می‌گذارد.
  • Neolokal :این رستوران که به‌خاطر برداشت مدرن خود از غذاهای سنتی ترکیه شناخته می‌شود، از مواد اولیه محلی برای ایجاد پخت انواع غذاها با طعمی فراموش نشدنی استفاده می‌کند.
  • Asitane: این رستوران که در غذاهای طبخ عثمانی تخصص دارد، نگاهی اجمالی به تاریخ غنی ترکیه با غذاهایی که قدمت آن به قرن پانزدهم باز می‌گردد، ارائه می‌دهد.
  • Zuma: برای کسانی که هوس خوردن غذاهای ژاپنی کرده‌اند، زوما یک انتخاب برتر در استانبول است که یک تجربه غذاخوری پیچیده را با سوشی استثنایی و غذاهای کبابی ارائه می‌دهد.
  • Nicole: رستوران نیکول با تمرکز بر غذاهای ترکی معاص تاسیس شده است. این رستوران غذاهای خلاقانه‌ای را با استفاده از مواد اولیه محلی تازه طبخ می‌کند.

بهترین رستوران‌های استانبول

تفریحات زمستانی استانبول را  از دست ندهید!

تفریحات زمستانی استانبول می‌توانند یک خاطره جذاب و هیجان‌انگیز از سفر به این شهر زیبا را برای شما رقم بزنند. برای دیدن جاذبه‌های زمستانی این شهر می‌توانید از طریق اسنپ تریپ و با هزینه‌ای مناسب سفر خود را برنامه‌ریزی کنید. اگر قصد سفر به استانبول را دارید، می‌توانید هتل و اقامتگاهتان را با تخفیف و قیمت مناسب از اسنپ‌تریپ رزرو کنید و راهی این شهر رویایی شوید!

بهترین هتل‌های استانبول

دسته:جاذبهجهانگردی

مطالب مرتبط :

معرفی مدرسه دارلفنون تهران

معرفی مدرسه دارلفنون تهران

2 اردیبهشت 1403
شهربازی های مشهد

معرفی بهترین شهربازی های مشهد، همراه با امکانات و آدرس

16 بهمن 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد