با باغ پرندگان کیش آشنا شوید!

تاریخ انتشار : 3 مرداد 1402 - تاریخ بروز رسانی : ۴ مرداد ۱۴۰۲
با باغ پرندگان کیش آشنا شوید!

باغ پرندگان کیش یکی دیگر از مکان­های گردشگری جذاب این جزیره است که علاقه­‌مندان به طبیعت را به خود جذب کرده و تجربه­‌های بی­‌نظیری را برایشان رقم می‌­زند. بازدید از این باغ می­‌تواند تاثیر زیادی روی روحیه و ساخت خاطرات به­ یاد ماندنی افراد داشته باشد.

به همین دلیل با توجه به اینکه فصل سفر به کیش نزدیک است و همه افراد به ­دنبال رزرو بلیط از اسنپ تریپ و پلتفرم‌­های مشابه هستند، پیشنهاد می­‌کنیم که تا آخر این مطلب همراه با ما بمانید تا با معرفی باغ پرندگان جزیره کیش و راه‌­های دسترسی به آن، در ساخت یک برنامه‌ریزی جذاب برای سفرتان شریک باشیم.

معرفی باغ پرندگان کیش

این پارک با نام دلفیناریوم نیز شناخته می­‌شود. علت این است که باغ پرندگان در زیرمجموعه پارک دلفین­‌های این جزیره قرار می­‌گیرد. توجه داشته باشید که پارک دلفین‌­ها، اولین بار در سال ۱۳۸۰ در کیش احداث شد که بعد از آن، نسبت به اضافه­ کردن باغ انواع پرندگان به این پارک نیز اقداماتی صورت گرفت.

این پارک وسعتی معادل ۱۰۰ هکتار دارد و از بخش‌­های مختلفی مثل دلفین‌­ها، پرندگان و آکواریوم تشکیل می­‌شود. بنابراین در پاسخ به این سوال که باغ پرندگان کیش کجاست؟ باید بگوییم که این باغ حدود ۳ هکتار از پارک دلفیناریوم را تشکیل می‌­دهد و دارای ۵۷ گونه مختلف پرنده است.

بخش‌های باغ پرندگان کیش

تنوع پرندگان در باغ پرندگان کیش

تنوع پرندگان در باغ پرندگان کیش

این پارک دارای ۲ بخش پرندگان حبس­ شده و آزاد است که هر کدام از آنها به ­شرح زیر هستند:

  • پرندگان محبوس: دسته­ای از پرنده‌­ها که طبیعت وحشی دارند و به ­دلایل امنیتی (هم برای گردشگران و هم برای پرندگان) نباید به آنها نزدیک شد، به­ عنوان بخش پرنده­‌های محبوس باغ پرندگان جزیره کیش در نظر گرفته می­‌شوند.
  • پرنده­‌های آزاد: در بخش آزاد معمولا پرنده­‌هایی مشاهده می‌­شود که اهلی هستند و هیچ خطر جانی و امنیتی برای انسان­ها به وجود نمی­‌آورند. این پرنده‌­ها کاملا آزادانه زندگی کرده و زیستگاه آنها مشابه با محل سکونت اصلی­شان طراحی شده­ است. لازم به ذکر است که در ارتفاعات بالای پارک، مقداری تور کشیده شده تا از فرار پرنده‌­های آزاد جلوگیری شود.
جاهای دیدنی کیش در شب

ساعات بازدید و بلیط باغ پرندگان کیش

ساعت­‌های بازدید از این باغ در نیمه اول و دوم سال باهم متفاوت است. به ­طوری که در فصل پاییز و زمستان باید در بازه زمانی ۱۶ تا ۱۸ به باغ پرندگان جزیره کیش مراجعه کنید. باید گفت که این ساعت­‌ها در نیمه اول سال به بازه زمانی ۱۸ تا ۲۰ تغییر خواهند کرد.

جهت بازدید از باغ پرندگان، باید به آدرس جنوب شرقی جزیره، بلوار مرجان و پارک دلفین‌­های کیش مراجعه کنید. شماره تماس با کارمندان این پارک ۰۷۶۴۴۴۴۵۲۳۷ است. هزینه بلیط بازدید از این باغ برای افراد بالای ۴ سال تعریف شده و مبلغ آن ۱۸۲ هزار تومان است.

باغ پرندگان کیش چه نوع حیوانات و پرنده‌هایی دارد؟

باغ پرندگان کیش

نمایی از باغ پرندگان کیش

با توجه به اینکه این باغ مخصوص نگهداری از پرندگان ساخته شده، اکثر افراد تصور می­‌کنند که به ­جز گونه‌­های مختلف پرنده، هیچ حیوان دیگری را مشاهده نخواهند کرد. به این دسته از افراد باید بگوییم که اگر علاوه بر ۵۷ گونه پرنده، شاهد تردد آهو و میمون بودید، تعجب نکنید.

همچنین لازم به ذکر است که در این باغ انواع خزنده، مارمولک و تمساح نیز وجود دارد. پس این نکته را در نظر داشته باشید که به­ جز موجودات گفته­ شده، این باغ دارای ۵۷ گونه پرنده است که عبارت­‌اند از:

  • انواع طاووس
  • طوطی‌­های سبز
  • مرغ موزخوار (یا همان پرنده بهشتی)
  • قو
  • طاووسک
  • درنای تاج­دار
  • شترمرغ
  • مرغ سقا
  • کاسکو
  • قرقاول چینی
  • کاکاتو آمبرلا (همان طوطی سفید)

باید گفت که اکثر این پرنده­‌ها، بومی آفریقا هستند و با توجه به طبیعتی که دارند، به ­صورت آزاد یا داخل قفس نگهداری می‌­شوند. اما مسئله حائز اهمیت دیگر این است که، در کنار پرنده­هایی که گفتیم ۳ گونه دیگر پرنده نیز وجود دارند که توجه همه بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کنند. در ادامه به آنها اشاره کرده‌­ایم:

  • پیلاپیلا: این پرنده نوعی توکان است که بدنی سیاه و گلو سفید یا زردی دارد. منقار پیلاپیلا به نسبت جثه‌­اش، بسیار بزرگ است و رنگ­‌های جذاب و فوق‌­العاده­‌ای دارد. این پرنده­ها به ­دلیل هوش و شیطنت زیادشان، مورد توجه گردشگران قرار می­‌گیرند.
  • پنگوئن آفریقایی: این پنگوئن­‌ها در خطر انقراض قرار دارند و ظاهر بامزه و جثه کوچکشان، احساس هر بیننده­‌ای را درگیر خواهد کرد. باید اضافه کنیم که قد این پرنده‌­ها نهایتا تا زانوی شما رسیده و وقت­گذرانی با آنها، خاطرات جذابی را برایتان رقم می­زند. اما بهتر است بدانید که این پنگوئن­ها در دسته گونه­‌های حبس ­شده قرار می­گیرند. زیرا در صورت احساس خطر، با منقار خود به آدم‌­ها نوک می­‌زنند.
  • فلامینگو: این پرنده به­ دلیل پاهای دراز و رقصی که در برکه راه می‌­اندازد، بسیار دیدنی و جالب توجه است. فلامینگوها معمولا به علت اینکه با منقارهای درازشان مشغول ماهیگیری و قدم­زدن در برکه هستند، مورد توجه بازدیدکنندگان قرار می­‌گیرند.

آشنایی با بهترین سواحل کیش

رستوران‌های نزدیک به باغ پرندگان کیش

با در نظرگرفتن اینکه بعد از مراجعه به باغ پرندگان کیش، نیاز به خوردن غذا برای تکمیل­کردن گردش و تفریح خود دارید، باید بگوییم که رستوران‌های زیادی در اطراف این باغ و بلوار مرجان ساخته شده ­است تا به همه نیازهای شما از بابت تجربه یک تفریح به ­یاد ماندنی پاسخ دهند. در ادامه آنها را معرفی می­کنیم:

  • شاندیز: شاندیز در نزدیکی پارک دلفین قرار دارد و با سرو غذاهای اصیل ایرانی و دریایی، خوشمزه‌­ترین غذاها را در اختیارتان می­‌گذارد. برای مراجعه به این رستوران به ساحل سیمرغ و مرجان ۱۵ مراجعه کنید.
  • فلای بورد: فلای بورد یک کافه رستوران معروف در نزدیکی پارک دلفین و باغ پرندگان جزیره کیش است که محیط زیبا و طراحی جذاب آن، همچنین انواع غذاهای فست­‌فودی، نوشیدنی و دسرهایش، آن را به یک محیط محبوب برای گردشگران تبدیل کرده است.

اقامت در بهترین هتل های کیش

معمولا بعد از خرید بلیط از اسنپ تریپ و پلتفرم­‌های مختلف، باید به فکر محل اقامت در یک هتل بود. زیرا فرقی نمی‌­کند که قصد بازدید از باغ پرندگان کیش را دارید، یا به­ دنبال خرید از مراکز تجاری جزیره کیش هستید، مهم این است که باید یک فضای امن با امکانات قابل قبول در اختیارتان قرار بگیرد، تا بتوانید لحظات خوبی را در کنار دوستان و خانواده­‌تان تجربه کنید. در ادامه چند نمونه از بهترین هتل­‌های کیش را به شما معرفی کرده­‌ایم.

معرفی هتل میراژ کیش

این هتل در سال ۱۳۹۷ افتتاح شده و ظاهری لوکس و طراحی مدرنی دارد. برای کسانی که به­ دنبال یک اقامت لاکچری با امکانات بالا هستید، میراژکیش بهترین توصیه به­ حساب می­‌آید.

توجه داشته باشید که هتل میراژ دارای ۲ ساختمان است که هر کدام ۸ طبقه دارند و در مجموع می­‌توان گفت که ۱۸۷ واحد برای پذیرایی از مهمان­‌ها در این هتل ترتیب داده‌­اند.

از مهم­ترین امکانات هتل میراژ کیش می‌­توان به دسترسی آسان به ساحل، صندوق امانات، مجهز به مجموعه آبی، خشک­شویی، سالن بیلیارد، کرایه خودرو (بدون راننده)، فضای سبز اختصاصی و سالن کنفرانس اشاره کرد.

هتل میراژ کیش، اقامتگاهی به سبک مدرن!

معرفی هتل پانوراما

هتل پانوراما

اتاق‌های هتل پانوراما

 

هتل پانوراما نیز قدمت ساخت جدیدی دارد و در سال ۱۳۹۸ در بلوار رودکی افتتاح شده­ است. پانوراما از یک ساختمان ۱۵ طبقه و ۲۶۷ واحد اقامتی بهره می­برد و امکانات بی­نظیری را در اختیار مهمان­های خود می­گذارد.

از مهم­ترین امکانات پانوراما می‌­توان به مواردی مثل رستوران، کافی‌­شاپ، آبی، آژانس مسافرتی، مجموعه آبی (استخر، سونا، جکوزی) و مینی­بار در اتاق‌­ها اشاره کرد.

همچنین لازم به ذکر است که پانوراما با توجه به قدمت کمی که دارد، در همین مدت ­زمان کوتاه توانسته تا رضایت مشتری و مهمان­‌های خود را جلب کرده و در لیست بهترین ‌هتل­‌های کیش قرار بگیرد.

معرفی هتل ایران کیش

هتل ایران کیش

نمای هتل ایران کیش

هتل ایران کیش در بلوار خلیج فارس جزیره واقع شده است و هتلی ۵ ستاره در میان هتل‌های جزیره کیش به‌شمار می‌رود. ساخت هتل در دو برج مجزا در سال ۱۳۹۳ به پایان رسید و با مجموع ۱۲۲ اتاق که در ۷ طبقه قرار دارند، پذیرای مسافران جزیره کیش می‌باشد.
سالن همایش و اجتماعات، سالن کنفرانس، و اتاق جلسات، باعث شده تا هتل ایران کیش به گزینه‌ای ایده‌آل برای افرادی که به‌دلیل تجارت و یا سفرهای کاری به کیش سفر می‌کنند، تبدیل شود. رستوران هتل منوهای متنوعی از جمله ایرانی، فرنگی، دریایی، گیاهی، و فست فود را به مهمانان خود ارائه می‌دهد. همچنین فضای سبز هتل در اختیار شماست و می‌توانید به سراغ کافی‌شاپ فضای باز هتل بروید و از یک نوشیدنی در هوای عالی جزیره کیش لذت ببرید. به‌علاوه، از امکانات ورزشی حاضر در هتل هم می‌توانید بهره‌مند شوید.

سخن پایانی؛

بازدید از باغ پرندگان کیش یکی از پیشنهادهایی است که به مسافرها داده می­شود تا یک تجربه خارق ­العاده و جذاب را در طول سفر به این جزیره شگفت ­انگیز به­ دست بیاورند. این باغ یکی از بخش­های پارک دلفین کیش است و با رفتن به آنجا شاهد ۵۷ گونه پرنده، میمون، آهو و انواع خزنده خواهید بود. به همین دلیل توصیه می­‌شود که بعد از خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل از اسنپ تریپ، در اولین فرصت اقدام به بازدید از این باغ زیبا و جذاب کرده و لحظات فوق‌­العاده­ای را برای خود، دوستان و خانواده‌­تان رقم بزنید.

دسته:ایرانگردیجاذبه

مطالب مرتبط :

فاصله تهران تا کیش

فاصله تهران تا کیش چه مدت طول خواهد کشید؟

2 بهمن 1402
چرا تور کیش اسنپ تریپ را بخریم؟

چرا تور کیش اسنپ تریپ را بخریم؟

22 شهریور 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد