جاهای دیدنی رم، شهری با میراث ابدی

تاریخ انتشار : 24 بهمن 1401 - تاریخ بروز رسانی : ۱ اسفند ۱۴۰۱
جاهای دیدنی رم، شهری با میراث ابدی

رم شهری باستانی است که به میراث درخشانش افتخار می‌کند. بپه سرونینی روزنامه‌نگار ایتالیایی، ایتالیا را اینگونه توصیف کرده: «به محض رد شدن از مرز ایتالیا به نظرم رسید سلامتی و زندگی‌ام به طرز معجزه آسایی بازسازی شده است! ایتالیای آفتابی بود و ایتالیایی‌های خندان. رم برای یک گردشگر مرفه کم و کسر نمی‌گذارد. غذا بی‌نقص است و نوشیدنی‌های معروف رومی، همتا ندارد!» جاهای دیدنی رم همان کوچه پس‌کوچه‌های محله مونتی هستند؛ با همان خیابان‌های پیچ در پیچ و سنگفر‌ش‌ها، همان کافه‌های دنج، همان کلیساها و نوازندگان خیابانی. برای دیدن تمام جاهای تاریخی رم، هفته‌ها زمان لازم است. اگر شما هم مسافر ایتالیا هستید، در این بلاگ به قلب رم سفر می‌کنیم و از جاهای دیدنی رم می‌گوییم تا بتوانید با آگاهی کامل به این شهر جذاب و تاریخی سفر کنید.

موزه‌های واتیکان، یادگار دوران باستان

موزه‌ واتیکان رم

اولین موزه واتیکان در قرن ۱۶ میلادی بنا شد و پر از مجسمه‌های پاپ جولیوس دوم است. بعدها در کنار این موزه، ساختمان موزه‌های دیگری نیز بنا شدند. یکی از جذابیت‌های این موزه‌ها، نقاشی‌ها و طراحی‌هایی است که در آن قرار دارند. به‌عنوان ‌مثال، نقاشی آخرین داوری میکل‌آنژ را بر سقف نمازخانه سیستن می‌توانید مشاهده کنید. همچنین طرح‌ها و نقاشی‌های رافائل نیز در این موزه‌ها وجود دارد.

فواره تروا، شاهکار دوره باروک

میدان تروا رم

فواره تروا را نیکلای سالوی طراحی کرد و در سال ۱۷۶۲ ساخت آن را به پایان رساند. در این فواره، مجسمه نپتون خدای رومی دریاها به همراه دو تریتن، پیام‌آور آب‌ها قرار دارد. بنا بر یک باور قدیمی، اگر سکه‌ای به درون این فواره بیندازید، روزی دوباره به این شهر باز خواهید گشت. به همین دلیل، روزانه حدود سه هزار سکه به درون فواره تروا پرتاب می‌شود. این فواره یکی از جاهای دیدنی رم و شاهکاری از سبک باروک است.

پله اسپانیایی، قرارگاه دوستانه جوانان

پله‌های اسپانیایی در رم

این بنای به‌یادماندنی برای اتصال بین کلیسای ترینیتا دی مونتی با سفارت اسپانیا، در بین سال‌های ۱۷۲۱ تا ۱۷۲۵ با هزینه سفیر فرانسه ساخته شد. پله اسپانیایی ۱۳۵ پله دارد، مردم محلی و گردشگران از آن عبور می‌کنند و محل ملاقات عاشقانه و دوستانه است. هر ساله در ماه می، این پله را با گل آزالیای صورتی آذین می‌کنند. پله اسپانیایی یکی از جاهای دیدنی رم است که باید از آن بازدید کنید.

راهنمای سفر به بارسلونا، شهری زنده و پویا

میدان فروم، محل برگزاری جشن‌های رومی

فروم روم

می‌گویند در زمان‌های قدیم در این فروم نمایش‌های با شکوه زیادی برگزار می‌شد و سربازان پیروزی‌های خود را در این مکان جشن می‌گرفتند. این فروم در رم باستان، مرکز اجتماعات و بازار نیز بوده است. قرارها و ملاقات‌های سیاسی در این مکان انجام می‌شدند. در ضمن در این مکان، سیاست‌مداران و دیگر مردم خطابه‌های عمومی را می‌خواندند. در این فروم بازارهای محلی نیز وجود داشتند که مردم رم باستان می‌توانستند در آن‌ها، خریدهای روزمره خود را انجام دهند.

قلعه سنت آنجلو

قلعه سنت آنجلو رم

این قلعه یکی دیگر از جاهای دیدنی رم است که امپراتور “هادریان” آن را ساخت تا مقبره خانوادگی‌اش باشد، اما بعدها به دژ نظامی پاپ‌های کاتولیک رم تبدیل شد. قلعه سنت آنجلو یکی از بلندترین ساختمان‌های رم است. در این قلعه، خاکستر دیگر امپراتورهای رم نیز دفن می‌شد. این قلعه در یک دوره به زندان تبدیل شد و مجرمین در آن به بند کشیده می‌شدند. امروزه این قلعه به‌عنوان موزه مورد بازدید قرار می‌گیرد.

میدان پیازا ناوونا، محل برگزاری مسابقات اسب دوانی

میدان پیازا ناوونا رم

پیازا ناوونا یکی از مشهورترین میدان‌های شهر رم است که به دستور امپراتور دومیتیان در سال ۸۶ بعد از میلاد ساخته شد. در قدیم، در این مکان مسابقات اسب‌دوانی و جشن‌ها برگزار می‌شدند. امروزه از آن بنای باشکوه، فقط فواره‌اش به‌جامانده است که در کنار آن می‌توانید کاپوچینو بنوشید و خرید کنید!

میدان کمپو دی فیوری با گل‌های رنگارنگ

میدان کمپو دی فیوری رم

کمپو دی فیوری یکی از جاهانی دیدنی رم و به معنی پوشیده از گل است. این میدان به شکل مستطیل است و در جنوب پیازا ناوونا قرار دارد. در طول روز، از این مکان به‌عنوان بازار استفاده می‌شود. جذابیت واقعی این میدان در شب  ظاهر خواهد شد که در آن، دانشجویان و گردشگران مهمانی‌های شبانه برگزار می‌کنند. دور تا دور میدان کافه و رستوران قرار دارد که در آن‌ها می‌توانید غذا میل کنید و نوشیدنی بنوشید.

زیباترین مکان های اروپا، از مزارع زیتون تا کوه‌های آلپ

کلوسئوم، قتلگاه گلادیاتورها

 

کلوسئوم از معروف‌ترین جاهای دیدنی رم

یکی از مشهورترین جاهای دیدنی رم کلوسئوم است که ساخت آن در سال ۷۲ بعد از میلاد شروع شد و ۸ سال بعد، آماده بهره‌برداری شد. این آمفی‌تئاتر بیضی‌شکل گنجایش ظرفیت ۵۰ هزار نفر انسان را داشت که برای دیدن نبرد گلادیاتورها در آن جا گرد هم می‌آمدند. جشن‌ها و مجازات اعدام نیز در کلوسئوم انجام می‌شدند. کلوسئوم به‌عنوان شاهکار معماری و مهندسی امپراتوری رم شناخته می‌شود.

کلیسای پیتر مقدس

کلیسای پیتر از جاهای دیدنی رم

یکی از مهم‌ترین کلیساهای کاتولیک جهان این کلیسا است. ورودی این بنای بزرگ ۱۲۰ متر ارتفاع دارد و بر دیوارهایش نقاشی‌ها و طرح‌های زیادی نقش بسته است. می‌گویند این کلیسا در جایی ساخته شده است که پیتر مقدس، یکی از حواریون عیسی مسیح، در آن جا به دار آویخته و سوزانده شد. ساخت این کلیسا در حدود ۱۲۰ سال طول کشید. طراحی  گنبد این کلیسا بر عهده هنرمند و نقاش مشهور ایتالیایی، میکل‌آنژ، بود.

خیابان شانزه لیزه پاریس، محبوب‌ترین خیابان جهان

پانتئون

پانتئون از جاهای دیدنی رم

یکی از جاهای دیدنی رم پانتئون نام دارد. ساخت این سازه که شکلی دایره‌وار دارد در سال ۱۲۶ بعد از میلاد به پایان رسید و در ابتدا به‌عنوان معبدی برای پرستش خدایان رومی مورداستفاده قرار می‌گرفت. بعدها پانتئون به یکی از کلیساهای کاتولیک بدل شد.

جاهای دیدنی رم در کف دستتان!

در این بلاگ جاهای دیدنی رم را معرفی کردیم. با توجه ‌به این که نقطه به نقطه رم مکانی دیدنی قرار دارد، قبل از سفر به رم برنامه بازدید خود را مشخص کنید تا بتوانید از مشهورترین جاهای این شهر بازدید کنید. در سفر به ایتالیا می‌توانید بلیط هواپیما خود را با بهترین قیمت از اسنپ‌تریپ بخرید.

کشورهای کم‌هزینه اروپا برای اقامت کدامند؟

دسته:پروازجاذبهجهانگردی

مطالب مرتبط :

فاصله تهران تا کیش

فاصله تهران تا کیش چه مدت طول خواهد کشید؟

2 بهمن 1402
همه‌چیز درباره فرودگاه اسپارتا ترکیه

همه‌چیز درباره فرودگاه اسپارتا ترکیه

8 آبان 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد