راهنمای سفر به باکو، شهر هزار ساله

تاریخ انتشار : 27 آذر 1401 - تاریخ بروز رسانی : ۱۳ دی ۱۴۰۱
راهنمای سفر به باکو، شهر هزار ساله

باکو مثل بانوی زیبایی لمیده بر ساحل غربی دریای خزر، چشم‌انتظار مسافران است تا برای او قصه‌های جدید بگویند و به آواز‌های زیبایش گوش فرادهند. باکو قبلا جز شهرهای ایران بوده است و در جای ‌جای آن نشانه‌های تمدن ایرانی به چشم می‌خورند. همچنین یادگارهای فرهنگ کمونیستی شوروی، باکو را به شهری پر از تناقض اما بی‌نظیر تبدیل کرده است. در این نوشته قصد داریم، نکات مهم سفر به باکو را بررسی کنیم.  فراموش نکنید برای خرید بلیط هواپیما به مقصد این شهر می‌توانید روی سایت اسنپ‌تریپ و تخفیف‌های هیجان‌انگیزش حساب کنید.

همه چیز درباره فرودگاه امام خمینی تهران

با آب و هوای باکو قبل از سفر آشنا شویم

به دلیل موقعیت جغرافیایی خاصی که باکو در آن قرار دارد، آب‌ و هوای این شهر تحت‌تأثیر توده‌های سرد و معتدلی است که از اطراف به این شهر وارد می‌شوند. در باکو، باد‌های زیادی می‌وزند و ممکن است در زمان سفر به آن جا، گرفتار این باد‌ها شوید. همچنین در باکو زمستان‌ها سرد، خشک و برفی است و تابستان‌های گرمی دارد.

چطور به باکو برویم؟

برای سفر به باکو از ایران، دو مرز و راه زمینی موجود است که می‌توانید بنا بر ترجیحات خود، از یکی از این دو مرز استفاده کنید. اولین مرز ایران با جمهوری آذربایجان در استان گیلان و شهر آستارا قرار دارد. فاصله آستارا تا باکو ۲۹۰ کیلومتر است و در کم‌تر از ۴ ساعت به شهر باکو خواهید رسید.
شهر بیله‌سوار در استان اردبیل، دومین مرز ایران با کشور آذربایجان است. این شهر تا باکو ۲۰۵ کیلومتر فاصله دارد. از بیله‌سوار که حرکت کنید، در کمتر از ۳ ساعت به شهر باکو می‌رسید. هر دو مرز‌های ایران با کشور آذربایجان، به‌صورت ۲۴ ساعته فعال هستند.

بهترین زمان برای سفر به باکو

باکو در هر فصل، زیبایی خاص خود را دارد و می‌توانید از دیدنی‌های طبیعی این شهر و آب‌وهوای آن لذت ببرید. به‌طورکلی، بسیاری از گردشگران، فصل بهار را برای بازدید از باکو ترجیح می‌دهند. در بهار، باکو آب‌وهوای بسیار فرح بخشی دارد و روح و روان مسافران را تازه و نو می‌کند.

هواپیما، راحت‌ترین راه سفر به باکو

قطعا آسان‌ترین راه سفر به شهر باکو، استفاده از هواپیما است. از تهران یا تبریز می‌توانید به باکو پرواز کنید و در کمترین زمان به این شهر برسید. اگر انتخاب شما سفر هوایی است، می‌توانید در سایت و یا اپلیکیشن اسنپ‌تریپ، قیمت بلیط هواپیما تهران باکو را ببینید، مقایسه کنید و به راحتی بلیط موردنظرتان را خریداری کنید.

آیا می‌توانیم با قطار به باکو سفر کنیم؟

تصویری زیبا از باکو در شبیکی از گزینه‌های امن و راحت سفر به شهر باکو با قطار است. در قطار می‌توانید استراحت کنید و از مناظر زیبای دو کشور ایران و آذربایجان لذت ببرید. برای تهیه بلیت قطار باید به شهر آستارا بروید و از آنجا به باکو سفر کنید. در حال حاضر تنها راه، استفاده از قطار شهر آستارا است که هر روز، ساعت ۸ شب به مقصد باکو حرکت می‌کند.

سفر به شهر باکو با اتوبوس

استفاده از تور‌های زمینی برای سفر به شهر باکو، راهی اقتصادی است که بسیاری از گردشگران ایرانی از آن استفاده می‌کنند. بسته به اینکه از کجا حرکت کنید، از یکی از دو مرز آستارا یا بیله‌سوار وارد کشور آذربایجان می‌شوید و سپس به سمت باکو راهی خواهید شد.

چطور با ماشین شخصی به باکو برویم؟

سفر به شهر باکو با ماشین شخصی، تجربه‌ای شگفت‌انگیز و جذاب برای شما خواهد بود. باید به یکی از دو مرز ایران با کشور آذربایجان بروید و بعد سفرتان را در آذربایجان ادامه دهید تا به باکو برسید. داشتن گواهینامه نامه بین‌المللی با امتیاز ۴، داشتن مجوز خروج از کشور ماشین (کاپوتاژ)، پاسپورت و روادید آذربایجان، پلاک بین‌المللی، کارت مالکیت ماشین و دفترچه سند بین‌المللی ماشین برای این سفر ضروری است.

کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان کدامند؟

طولانی‌ترین راه رسیدن به باکو!

متأسفانه هنوز زیرساخت‌های مناسبی برای سفر دریایی، در هر دو کشور فراهم نیستند. سفر با کشتی از انزلی به باکو ۱۴ ساعت طول می‌کشد و به‌صرفه نیست. بهتر است با کشتی به باکو سفر نکنید.

جاذبه‌های توریستی و دیدنی‌های معروف باکو

شهر باکو پر از جاذبه‌های دیدنی و گردشگری است که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

ایچری شهر

این شهر قدیمی در دل شهر جدید باکو قرار دارد. بعد از کشف نفت در باکو، این شهر گسترش پیدا کرد و به‌قدری بزرگ شد که ایچری شهر اکنون در دل آن قرار دارد. حمام‌ها، مساجد و کاروان‌سرا‌های زیادی در ایچری شهر قرار گرفته‌اند.

ونیز کوچولو

در بخشی از شهر باکو، کانال‌های آبی قرار دارند که می‌توانید در آن‌ها قایق‌سواری کنید و شهر را از درون قایق سیاحت کنید. در سفر به شهر باکو این تفریح جذاب را از دست ندهید.

کاخ شیروان شاهی

این کاخ یکی از مهم‌ترین بنا‌های تاریخی شهر باکو است که حتما باید از آن دیدن کنید. کاخ شیروان شاهی به‌نوعی شناسنامه تاریخی – فرهنگی این شهر است که قدمت و شکوه گذشته‌اش را به بازدیدکنندگان نشان می‌دهد. البته باکو جا‌های دیدنی زیادی دارد که فهرست‌وار به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • قلعه دختر
  • کوه آتشین
  • چرخ‌وفلک فریس
  • کاخ اسماعیلیه
  • کاخ سعادت
  • برج‌های شعله

با خیال راحت به باکو سفر کنید.

آمار جرم و جنایت در این شهر پایین است. اما در سفر به شهر باکو باید موارد ایمنی را رعایت کنید. به‌عنوان‌مثال هیچگاه به‌تنهایی به مکان‌های خلوت و حاشیه شهر نروید و مواظب جیب‌بر‌ها و کیف‌قاپ‌ها در اماکن شلوغ شهر باشید.

حمل‌ونقل عمومی در باکو

در شهر باکو می‌توانید از وسایل نقلیه متنوعی برای گردش در شهر استفاده کنید. تاکسی، اتوبوس، مترو و تاکسی‌های اینترنتی از وسایل حمل‌ونقل عمومی در باکو هستند.

تجربه تماشای هم‌نشینی خانه‌های سنتی و ساختمان‎‌های مدرن

بافت سنتی باکو در کنار ساختمان‌های مدرن

باکو ریشه‌های فرهنگی و تاریخی مشترکی با ایران دارد و با سفر با آن می‌توانید به بخشی از گذشته فرهنگی کشورمان آشنا شوید. تمامی گردشگرانی که به این شهر می‌روند از دیدن بافت تاریخی و قدیمی در کنار آسمان‌خراش‌های مدرن شگفت‌زده می‌شوند. خوشبختانه به دلیل همسایگی ایران با آذربایجان، امکان سفر با هر وسیله نقلیه به این کشور وجود دارد. در نتیجه، می‌توانید متناسب با بودجه خود برای این مسافرت خارجی برنامه‌ریزی کنید.

دسته:جهانگردی

مطالب مرتبط :

زیباترین جزایر ترکیه برای یک اقامت به یاد ماندنی!

زیباترین جزایر ترکیه برای یک اقامت به یاد ماندنی!

10 آبان 1402
سفر به عجایب هفتگانه جهان و شگفتی‌های آن!

سفر به عجایب هفتگانه جهان و شگفتی‌های آن!

16 مهر 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد