راهنمای سفر به بمبئی، شهری که هرگز نمی‌خوابد!

تاریخ انتشار : 13 دی 1401 - تاریخ بروز رسانی : ۱۳ دی ۱۴۰۱
راهنمای سفر به بمبئی، شهری که هرگز نمی‌خوابد!
حتما شما هم با شندین اسم هند، به یاد فیلم‌های عجیب غریب هندی می‌افتید. اما آن‌هایی که به این کشور سفر کرده‌اند، آن را با عجایب شگفت‌انگیز و مردم صمیمی‌اش به یاد می‌آورند. شهر بمبئی یا مومبای دروازه ورود به هند است. مومبای یکی از بزرگ‌ترین شهر‌های این کشور پهناور و یکی از پرجمعیت‌ترین شهر‌های جهان است. این شهر هیچ‌گاه نمی‌خوابد و همیشه در تکاپو و حرکت است. بمبئی پر از تناقض‌های گوناگون و عجیب‌وغریب است که هر گردشگری را به تعجب وامی‌دارد. با این بلاگ همراه باشید تا این شهر را بیشتر بشناسید. اگر بعد از خواندن این نوشته تصمیم گرفتید به مومبای سفر کنید، یادتان باشد خرید بلیط هواپیما به مقصد بمبئی از سایت و اپلیکیشن اسنپ‌تریپ یکی از ساده‌ترین روش‌های خرید بلیط است و می‌توانید بلیط پروازتان را با بهترین قیمت و به صورت کاملا آنلاین بخرید.

با شهر بمبئی بیشتر آشنا شویم

“ساحل خوب” یا همان “بمبئی” نامی بوده که پرتغالی‌ها به این شهر تحمیل کردند. در گذر زمان، بمبئی رشد کرد و تبدیل به پرجمعیت‌ترین شهر هند شد. امروزه این شهر ساحلی، یکی از مهم‌ترین مراکز تجاری کشور هند است، ۲۰ میلیون جمعیت دارد و مرکز ایالت مهار‌اشترا است. صنعت فیلمسازی هند، بالیوود، در این شهر قرار دارد. در سال ۱۹۹۶ نام این شهر به مومبای (یکی از خدایان زن هند) تغییر پیدا کرد. این شهر مرکز تولید پارچه پنبه‌ای در هند است.

هوا در بمبئی چطور است؟

بمبئی، آب‌وهوایی استوایی دارد، گرم و مرطوب بوده و میزان بارندگی آن زیاد است. در طول سال با سه نوع شرایط جوی در این شهر مواجه می‌شوید.
  • تابستان که فصلی گرم است و رطوبت فراوان دارد.
  • فصل باران‌های موسمی یا مانسون که در این شهر به طور مداوم باران می‌بارد.
  • فصل زمستان که هوا معتدل و خنک می‌شود.

بهترین زمان سفر به بمبئی

برای سفر به شهر بمبئی بهتر است فصل زمستان را انتخاب کنید تا بتوانید در هوایی مطبوع، تمام زیبایی‌های شهر را مشاهده کنید. در این فصل، تعداد گردشگران در بمبئی زیاد می‌شود و اماکن اقامتی پر از مسافر هستند، در نتیجه، هزینه‌های سفر کمی بالا می‌رود. البته در فصل مانسون یا باران‌های موسمی، این شهر در زیر بارش مدام باران، بسیار زیبا می‌شود. سفر در این فصل مناسب کسانی است که می‌خواهند تجربه‌ای متفاوت از سفر به شهر بمبئی داشته باشند.

دیدنی‌ها و جاذبه‌های گردشگری معروف بمبئی

این شهر مکان‌های تفریحی و تاریخی فراوانی دارد که در یک سفر به شهر بمبئی نمی‌توانید همه آن‌ها را ببینید. در ادامه چند مورد از معروف‌ترین آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

دروازه هند

دروازه هند در شهر بمبئی وقتی پادشاه جرج پنجم و ملکه مری در زمان‌های دور، از این شهر دیدن کردند، معمار اسکاتلندی “جرج ویت” این دروازه را برای یادبود بازدیدشان طراحی کرد و ساخت. نکته جالب این جا است که آخرین بازمانده‌های سربازان انگلیسی بعد از استقلال هند، هند را از این دروازه ترک کردند.

غار‌های الفانتا

برای دیدن این غار‌های تاریخی باید به جزیره الفانتا بروید. در این غار‌ها، معابد بودایی و هندو وجود دارند که قدمت آن‌ها به قرن پنجم می‌رسد. این جزیره، ساکنین بسیار کمی دارد و گردشگران اجازه ماندن در جزیره، هنگام شب را ندارند.

شور بازار

حدود ۱۵۰ سال پیش، بعد از اینکه برخی از وسایل ملکه ویکتوری در بمبئی گم شد، مقامات محلی توانستند آن‌ها را در این بازار پیدا کنند. به همین دلیل، به آن بازار دزد‌ها هم می‌گویند. در شور بازار از شیر مرغ تا جان آدمیزاد معامله می‌شود و یکی از عجیب‌ترین بازار‌های دنیا است. در سفر به بمبئی حتما سری به این بازار عجیب‌وغریب بزنید. در ادامه، برخی دیگر از جا‌های دیدنی شهر بمبئی را به‌صورت فهرست معرفی می‌کنیم.
  • معبد بابولنس
  • منطقه هنری
  • حوض بانگانگا
  • پارک آبی واتر کینگدام
  • ساحل جوهو
  • میان گذر کولابا
  • پارک ملی سانجی گاندی
  • کلیسای مونت مری
  • درگاه حاج علی
جاذبه‌های دیدنی هند، کشوری با افسانه‌های جادویی!

غذا‌های معروف بمبئی

غذاهای متنوع و رنگارنگ هندی در این بخش، غذا‌های معروف و سنتی بمبئی را معرفی خواهیم کرد. در سفر به بمبئی می‌توانید این غذا‌ها را امتحان کنید.
  • می‌سال پاو که از لوبیا، سیب‌زمینی، پیاز و جعفری درست می‌شود و بسیار در نزد گردشگران محبوب است.
  • بل پوری که با برنج و سبزی‌های مختلف طبخ می‌شود. یکی از ویژگی‌های بل این است که همه طعم‌های شوری، ترشی، شیرینی و تندی را در خود دارد.
  • سوپوری از نان مخصوصی تهیه می‌شود که آن را با مواد مختلفی پر می‌کنند.
  • راگداپاتیس، نوعی ساندویچ هندی است که ماده اصلی آن، لوبیای سفید است.
  • کانداباتا تاپو‌ها از سیب‌زمینی و پیاز درست می‌شود. وجه مشخصه این غذا، طعم بسیار عالی آن است که به‌وسیله ادویه‌های مختلف به عمل می‌آید.
  • کاندا باجی که مخصوص روز‌های بارانی است و معمولا آن را با چای یا قهوه می‌نوشند.
  • ماسالا دوسا، برنج و عدس را در روغن سرخ می‌کنند و به آن ادویه‌های متنوع می‌زنند؛ این غذا بسیار لذیذ و خوشمزه است.
بهترین رستوران هندی تهران کدام است؟

نکاتی که در سفر به بمبئی باید به یاد داشته باشیم

برای سفر به این شهر و سپری‌کردن اوقات خوب و خوش در این شهر به نکات زیر توجه کنید.
  • حتما خود را بیمه مسافرتی کنید.
  • به همراه خود آداپتور داشته باشید؛ زیرا در بمبئی از پریز‌های نوع C و D استفاده می‌شود.
  • بهداشت فردی را در این شهر رعایت کنید؛ بهتر است بطری‌های آب فیلتردار را همراه خود داشته باشید.
  • برای چمدان خود قفل تهیه کنید.
  • حتما کتاب راهنمای این شهر را بخرید.

چطور ویزای هند بگیریم؟

برای سفر به شهر بمبئی نیاز به اخذ ویزای هند دارید، ویزای هند در ۷ تا ۱۰ روز کاری صادر می‌شود و شرایط خاصی ندارد. البته اگر با آژانس‌های مسافرتی می‌خواهید به بمبئی سفر کنید، کار اخذ ویزا را خودشان انجام می‌دهند. نداشتن سوءپیشینه یکی از شرایط مهم دریافت ویزای هند است.
صفر تا صد مراحل اخذ ویزای هند

آیا بمبئی شهر امنی است؟

آمار جرم و جنایت در این شهر پایین است. بااین‌حال باید مواظب خود باشید و حواستان به شرایط امنیتی باشد. در اماکن شلوغ، مواظب جیب‌بر‌ها و کیف‌قاپ‌ها باشید. بهتر است خانم‌ها شب‌ها به‌تنهایی در خیابان‌های خلوت قدم نزنند. تصویزی از خیابان‌های شلوغ بمبئی

سفر به شهر گنجینه های پنهان با بهترین قیمت

سفر به بمبئی بسیار هیجان‌انگیز و لذت‌بخش است. این شهر در هر فصلی زیبایی‌های خود را دارد؛ البته یادتان باشد مسافرت به هند در سایر فصل‌ها از  فصل زمستان ارزان‌تر است. شما می‌توانید قیمت انواع بلیط پرواز خارجی به مقصد شهر بمبئی را در سایت اسنپ‌تریپ مقایسه و بلیط موردنظرتان را با بهترین قیمت خریداری کنید.

در هر زمانی، گردشگران در این شهر حضور دارند. بهترین زمان سفر به این شهر، فصل زمستان است که آب‌وهوای مطبوع و ملایمی دارد.

نداشتن سو پیشینه و سابقه قضایی از مهم‌ترین شرایط اخذ ویزای کشور هند هستند. 

دسته:جهانگردی

مطالب مرتبط :

زیباترین جزایر ترکیه برای یک اقامت به یاد ماندنی!

زیباترین جزایر ترکیه برای یک اقامت به یاد ماندنی!

10 آبان 1402
سفر به عجایب هفتگانه جهان و شگفتی‌های آن!

سفر به عجایب هفتگانه جهان و شگفتی‌های آن!

16 مهر 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد