جاذبه‌های دیدنی هند، کشوری با افسانه‌های جادویی!

تاریخ انتشار : 3 دی 1401 - تاریخ بروز رسانی : ۱۷ دی ۱۴۰۱
جاذبه‌های دیدنی هند، کشوری با افسانه‌های جادویی!

بعید است کسی به سفر و فرهنگ کشورهای مختلف علاقه‌مند باشد و در آرزوی سفر به هندوستان نباشد! هندوستان کشور ۷۲ ملت است و وجود تضادها و تناقض‌های بسیار در این سرزمین، موجب خلق شگفتی‌های زیادی شده‌ است؛ به‌طوری که در هر نقطه از هند می‌توانید بناها و مکان‌های اعجاب‌انگیزی را مشاهده کنید. در یک‌کلام، جاذبه‌های هندوستان مانند غذاهایش پر حرارت، لذیذ و شگفت‌انگیز است. شاید علت اینکه صائب تبریزی شاعر معروف سبک هندی و بسیاری از هم‌مسلک‌هایش به هند می‌رفتند و در دربار هندیان شعر می‌سرودند، همین جاذبه‌های فرهنگی عجیب غریب هندوستان باشد! در این مطلب با ما به هندوستان و عجایب شگفت‌انگیزش سفر می‌کنید تا در زمان بازدید از این کشور بتوانید جادوی هندیان در طول قرن‌ها را لمس کنید.

تاج‌ محل، یکی از عجایب هفتگانه دنیا

قبل از هرچیزی بهتر است تاج‌ محل را اینگونه معرفی کنیم: «تلاقی عشق و قدرت». درباره قصه تاج محل می‌توان گفت در سال ۱۶۳۱ وقتی شاه جهان، معشوقه خود (ممتاز نهال) را از دست داد، تصمیم گرفت با ساختن یاد بودی عشقش را جاودانه کند. ساخت این بنای اعجاب‌انگیز ۲۲ سال طول کشید که هر ساله گردشگران زیادی از این بنا بازدید می‌کنند. در ساخت این بنا از مرمر سفید استفاده شده است و در جای‌جای آن سنگ‌های قیمتی قرار دارند. گنبدهای پیازی مانند تاج‌محل بسیار زیبا هستند و همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، نقش ‌و نگارهای مینیاتوری بر در و دیوار این بنا حک شده‌اند. بهتر است این بنا را در سپیده‌دم یا در غروب آفتاب ببینید تا از همنشینی نور آفتاب با خطوط تاج محل به وجد بیایید. تاج ‌محل، یکی از زیباترین جاذبه های دیدنی هند است که باید حتما آن را مشاهده کنید.

شهر مقدس وارانسی

شعر بنارس (وارانسی) هند

هشت قرن پیش از میلاد، جایی در کنار رود گنگ، شهر بنارس (وارانسی) در دل یک تمدن مذهبی ساخته شد. از آنجایی که هندیان باورهای جالب و عجیبی دارند، درباره این شهر مقدس هم می‌گویند که انسان‌ با استحمام در رود گنگ گناهانش آلوده می‌شود. گفتنی‌ها درمورد شهر وارنسی کم نیست؛ در یک کلام می‌توان گفت در این شهر شکوه ایمان و خلوص هندوها را می‌بینید! در بنارس می‌توانید از معبد جدید ویشوانا بازدید کنید یا سری به موزه مشهور بهارات کالا باهاوان بزنید.

هارمندیر صاحب، معبدی با گنبد طلایی

هارمندیر صاحب

 

اینجا هارمندیر صاحب است! معبدی با سقف بلند و طلایی با معماری ویژه که تلفیقی از معماری هندی و اسلامی؛ جایی که سیک‌ها هر روزه در آنجا جمع می‌شوند و کتاب مقدس خود را با هم بها صدای بلند می‌خوانند. در افسانه‌هاب باستانی آمده است که این بنا ارزش دینی و اسطوره‌ای دارد و تاثیر عمیقی بر ادبیات و عاشقانه‌های مردم سیک داشته و همین شور و عشق عجیب را به گردشگران منتقل می‌کند. همچنین سازه‌های مرمری سفید در اطراف این معبد بر زیبایی‌های این بنا افزوده است.

قلعه سرخ، زمزد درخشان هندوستان

قلعه سرخ هندوستان

هندوستان است و قلعه سرخ جادویی‌اش! قلعه سرخ یا لال کیلا دهلی یکی از جاذبه‌های دیدنی هند است که شاه جهان در سال ۱۶۴۸ آن را بنا کرد. در ساخت این قلعه از ماسه‌های سرخ استفاده شده است که به همین دلیل، رنگ آن قرمز می‌باشد. این قلعه دو کیلومتر مربع مساحت دارد و اطراف آن به ‌وسیله خندق احاطه شده‌اند. در این قلعه، بازاری سرپوشیده وجود دارد که قدمت آن به قرن ۱۷ می‌رسد. در این  بازار، سنگ‌های قیمتی و لباس‌های ابریشمی فروخته می‌شوند. دروازه لاهور و دروازه دهلی از دروازه‌های اصلی این قلعه هستند. شما می‌توانید با گردش در قلعه به هر گوشه آن سرک بزنید و داستان‌های جالبی از سرگذشت اشیا و دیوارهای آن بشنوید.

صفر تا صد مراحل اخذ ویزای هند

قلعه عامر

قلعه عامر

این قلعه میراثی به جا مانده از  دوره مغولان هند است و گذشته پر افتخار هندیان را نشان می‌دهد. «مهاراجه من سینگ»  قلعه عامر را در سال ۱۵۹۲ ساخت. این قلعه روی دامنه کوه قرار دارد و برای رسیدن به آن باید خود را برای یک پیاده‌روی طولانی و جذاب آماده کنید! وقتی به جاده ورودی قلعه برسید، فیل‌هایی هستند که شما را به قلعه می‌رسانند و می‌توانید مانند فاتحان هندی سوار بر فیل، وارد قلعه شوید!

در قلعه عامر، معابد و تالارهای زیادی وجود دارند که با استفاده از شکل حیوانات تزیین شده‌اند و دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست.

سواحل گوا

سواحل گوا

سواحل گوا بر کرانه دریای عرب قرار دارد و یکی از بهترین ساحل‌های جهان است. چرا می‌گوییم بهترین ساحل جهان؟ چون قدم زدن در این ساحل گرم و شب زنده‌دار و وجود بازار هیپی‌ها، جذابیت ساحل گوا را دو چندان می‌کند. در گوا ساحل‌های زیادی وجود دارند که هر کدام دارای کاربرد متفاوتی هستند. مثلا برای لذت از چشمه‌های آب گرم و اقامتگاه‌های جدید و به ‌روز می‌توانید به سواحل ماندریم و مورجیم بروید. سواحل گوا یکی از جاذبه‌های دیدنی هند به شمار می‌رود که در سال‌های اخیر، گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است.

شهر طلایی جیسلمر

تصویر شهر طلایی جیسلمر

این شهر طلایی و زیبا در بیابان تار قرار دارد و در قرون گذشته، شهری استراتژیک برای هندی‌ها بوده است. ماسه‌های بیابان تار، زرد هستند و به همین دلیل به آن شهر طلایی می‌گویند. ساخت قلعه‌ها و قصرهای این شهر در طول زمان ادامه داشته و به‌تدریج تا قرن ۱۹ تکمیل شده است. در این شهر شما می‌توانید سیر  معماری هندی را در قرون مختلف مشاهده کنید. بازدید از شهر طلایی، بسیار جذاب و هیجان‌انگیز است؛ چرا که در این شهر شما قصر هفت طبقه مهاراجه را می‌بینید که قرن‌ها طول کشیده تا تکمیل شود.

در ادامه، به طور فهرست‌وار دیگر جاذبه های دیدنی هند را معرفی می‌کنیم تا در لیست بازدید شما قرار بگیرند:

  • پارک ملی پریار و پناهگاه حیات‌وحش
  • غارهای آجانتا
  • مجموعه معابد خاجوراهو
  • معبد ویروپاکشا
  • حمام ملکه
  • قصر میسور

سفر به هندوستان هزار افسانه، در یک کلام!

به هر نقطه از هند که وارد شوید با مناظر، رسوم و بناهای شگفت‌انگیزی روبه‌رو می‌شوید. جاذبه‌های دیدنی، بازارها، لمس پارچه‎‌های رنگارنگ کشمیزی، غذاهای تند و لذیذ، معبدها و جشنواره‌هایش به قدری جالب و شگفت‌آور هستند که با دیدنش برای دقایقی از اینهمه رنگ و شگفتی به وجد می‌آیید! برای اینکه از سفر به هند بیشترین بهره را ببرید، فهرستی از جاهای دیدنی این کشور بردارید، درباره آن‌ها مطالعه کنید و مسافت‌های بین آن‌ها را در نظر بگیرید؛ در این صورت می‌توانید حداکثر لذت را از سفر خود ببرید. شما می‌توانید هتل و پرواز خارجی خود را با بهترین قیمت از اسنپ تریپ رزرو کنید.

دسته:جاذبهجهانگردی

مطالب مرتبط :

معرفی مدرسه دارلفنون تهران

معرفی مدرسه دارلفنون تهران

2 اردیبهشت 1403
شهربازی های مشهد

معرفی بهترین شهربازی های مشهد، همراه با امکانات و آدرس

16 بهمن 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد