آشنایی با فرودگاه‌های آنتالیا و امکانات آنها

تاریخ انتشار : 18 تیر 1402 - تاریخ بروز رسانی : ۹ مرداد ۱۴۰۲
آشنایی با فرودگاه‌های آنتالیا و امکانات آنها

آنتالیا در غرب ترکیه واقع شده است و یکی از مهم‌ترین مقصد‌های گردشگری در جهان به‌حساب می‌آید. ایرانی‌ها نیز معمولا پایه ثابت سفر به این شهر هستند. اما برای داشتن سفری آسان‌تر کدام فرودگاه مناسب‌تر است؟ آنتالیا چند فرودگاه دارد؟ امکانات آنها چگونه هستند؟ اگر شما نیز برای تعطیلات تابستان خود در فکر سفر به این شهر زیبا هستید، احتمالا با این سوال‌ها روبه‌رو شده‌اید. این بلاگ را بخوانید و با فرودگاه‌های آنتالیا آشنا شوید!

آنتالیا چند فرودگاه دارد؟

درواقع این شهر یک فرودگاه بین‌المللی دارد که از نظر وسعت و امکانات به‌عنوان دومین فرودگاه بزرگ ترکیه شناخته می‌شود و جایگاه بسیار مهمی در این کشور دارد.

فرودگاه بین‌المللی آنتالیا در سال ۲۰۲۱ توانست رتبه اول پرترددترین فرودگاه‌های جهان را به‌دست بیاورد. موقعیت مکانی آن نیز حدودا ۱۳ کیلومتری شمال شرقی آنتالیا است که این ویژگی باعث می‌شود مسافران سریع‌تر به محل اقامت خود برسند.

فرودگاه آنتالیا دارای ۲ پایانه بین‌المللی است و با توجه به اینکه دسترسی راحتی به سواحل این شهر دارد، توریست‌ها و گردشگران معمولا این فرودگاه را برای سفر خود انتخاب می‌کند. به‌طوری‌که حدود ۴۰ از کل ترافیک هوایی ترکیه به‌خصوص در تعطیلات برای این شهر است.

اما این انتخاب تنها مسیر رسیدن به آنتالیا نیست و شما می‌توانید از طریق پروازهایی که در حومه آنتالیا به زمین می‌نشینند نیز به این شهر سفر کنید و این کار با انتخاب فرودگاه اسپارتا امکان‌پذیر می‌شود.

فرودگاه اسپارتا از نظر امکانات و وسعت در سطح پایین‌تری از فرودگاه بین‌المللی آنتالیا قرار دارد و با توجه به موقعیت مکانی آن، باید مسافت تقریبا طولانی برای رسیدن به آنتالیا و محل اقامت خود طی کنید.

پروازهای مستقیم و غیرمستقیم آنتالیا

 فرودگاه آنتالیا

فرودگاه آنتالیا

با انتخاب هر کدام از فرودگاه های انتالیا درواقع شما پرواز مستقیم یا غیرمستقیم به این شهر را انتخاب می‌کنید. درصورتی‌که بلیط هواپیمای شما به مقصد فرودگاه بین‌المللی باشد دسترسی مستقیمی به آنتالیا خواهید داشت. اگر بلیط هواپیمای شما برای فرودگاه اسپارتا رزرو شده باشد، در حومه انتالیا با فاصله‌ای ۱۴۰ کیلومتری به زمین می‌نشینید. یعنی حدودا ۳ تا ۴ ساعت طول می‌کشد تا به شهر آنتالیا و هتلی که برای اقامت خود رزرو کرده‌اید برسید.

ایرانی‌ها معمولا از پروازهای غیرمستقیم استفاده می‌کنند و دلیل این موضوع نیز مجوز نداشتن ایرلانی‌های ایرانی برای رفتن به فرودگاه بین‌المللی ترکیه است. درصورتی‌که از ایرلاین‌های ترک بلیط خود را رزرو کنید، دسترسی راحت‌‌تری به شهر پیدا خواهید کرد.

با در نظر گرفتن این موارد و اینکه زمان رسیدن به شهر آنتالیا چقدر برای شما مهم است می‌توانید بین فرودگاه های انتالیا یکی را انتخاب کرده و به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم به این شهر سفر کنید.

ترمینال‌های فرودگاه آنتالیا

فرودگاه بین‌المللی آنتالیا تنها مختص به پروازهای خارج از ترکیه نیست و یک پایانه از آن به مسافران داخلی اختصاص داده شده است. ۲ ترمینال دیگر نیز وظیفه خدمت‌رسانی به مسافران و گردشگران خارجی یا به‌طور کلی پروازهای بین‌المللی را برعهده دارند.

آشنایی با حمل و نقل عمومی در آنتالیا

خطوط هوایی ایران آنتالیا

فرودگاه های انتالیا از شرکت‌های هوایی بسیاری پشتیبانی می‌کنند تا مسافرین سراسر جهان در تمام فصل‌های سال بتوانند به این شهر زیبا و سواحل آن دسترسی داشته باشند. اما خطوط آن در ایران چگونه است؟

ترکیه در همسایگی ایران قرار دارد و یکی از گزینه‌های اصلی برای گردشگری به‌شمار می‌آید. شهر آنتالیا نیز به‌ دلیل جاذبه‌ها و سواحل زیبای مدیترانه‌ای که دارد جزء پرطرفدارترین مقاصد گردشگری محسوب می‌شود.

به همین دلیل نیز خطوط هوایی مستقیم زیادی از ایران به فرودگاه های انتالیا وجود دارد. البته بسیاری از این خطوط تنها در فصل‌های خاص و ایام تعطیلی به فعالیت مشغول هستند.

به همین دلیل امکان استفاده از پروازهای غیرمستقیم نیز برای ایرانی‌ها فراهم شده است. با کمک این خطوط هوایی می‌توانید ایران را به مقصد یکی از شهرهای اسپارتا یا دنیزلی ترک کنید و سپس با استفاده از خطوط زمینی خود را به آنتالیا برسانید.

خطوط هوایی که درحال‌حاضر مشغول جابه‌جایی ایرانی‌ها به‌ مقصد آنتالیا هستند عبارت‌اند از:

پروازهای عادی

  • شرکت هواپیمایی معراج: فرودگاه امام تهران (پروازهای فصلی)
  • کرندون ایرلاینز: فرودگاه بین‌المللی تبریز
  • کرندون ایرلاینز: فرودگاه امام تهران

پروازهای چارتر

  • تیلویند ایرلاینز: فرودگاه امام تهران
  • تیلویند ایرلاینز: فرودگاه بین‌المللی تبریز
  • انورایر: فرودگاه بین‌المللی تبریز

وسایل ممنوعه در فرودگاه کدامند؟

رزرو بلیط هواپیما آنتالیا

فرودگاه‌های آنتالیا

معروفترین فرودگاه‌های آنتالیا

برای رزرو بلیط هواپیما آنتالیا ۲ مسئله پیش روی شما قرار می‌گیرد. یکی اینکه پرواز مستقیم یا غیرمستقیم را انتخاب کنید و دیگری یافتن مجموعه‌ای که بلیط را در مناسب‌ترین قیمت ارائه دهد.

انتخاب بین پرواز مستقیم یا غیرمستقیم کاملا به بودجه شما ارتباط دارد. اگر می‌توانید هزینه بیشتری پرداخت کنید، با رزرو بلیط هواپیمایی ترک، در فرودگاه بین‌المللی آنتالیا به زمین می‌نشینید و با طی‌کردن مسافتی کوتاه، به محل اقامت خود می‌رسید.

در مقابل، با انتخاب پروازهای غیرمستقیم شاید مجبور شوید پس از رسیدن به ترکیه مسافتی چند ساعته را به‌صورت زمینی طی کنید، اما هزینه‌ای که باید بابت رزرو بلیط پرداخت کنید کمتر خواهد بود.

نحوه رزرو بلیط و مجموعه‌ای که این کار را برای شما انجام می‌دهد نیز مهم است. درحال‌ حاضر شرکت‌ها و مجموعه‌های مختلفی در این زمینه به فعالیت مشغول هستند. اگر می‌خواهید نسبت به بلیط خریداری شده کاملا مطمئن باشید باید در انتخاب این شرکت‌ کاملا دقت کنید.

یکی از مجموعه‌های فعال و معتبر که می‌توانید با کمک آن خیلی زود و به‌صورت آنلاین بلیط هواپیما خود به مقصد آنتالیا را رزرو کنید تا تجربه یک سفر راحت را به‌دست بیاورید، اسنپ‌ تریپ است.

هتل های اطراف فرودگاه آنتالیا

انتخاب هتل نیز پس از انتخاب بین فرودگاه های آنتالیا از دیگر دغدغه‌های مهم سفر به این شهر به‌حساب می‌آید. اینکه پس از رسیدن به آنتالیا بتوانید در مدت‌زمانی کوتاه به هتل برسید یکی از مزیت‌های سفر محسوب می‌شود. در زمان سفر به آنتالیا می‌توانید با مراجعه به سایت اسنپ تریپ هتل خود را با قیمتی مناسب رزرو کنیم.

در این شرایط همچنین دیگر حین برگشت از آنتالیا نگرانی بابت دیر رسیدن به فرودگاه و جا ماندن از پرواز نخواهید داشت. برخی از هتل‌های نزدیک فرودگاه عبارت‌اند از:

  • هتل لوکس‌هیپ
  • هتل لارا
  • هتل آی‌سی
  • هتل تپه
  • هتل هفت‌ستاره
  • کلاب هتل‌سرا
  • هتل‌های باروت
  • هتل بیلم

با بهترین هتل‌های آنتالیا آشنا شوید!

حمل و نقل فرودگاه آنتالیا

جابه‌جایی از فرودگاه تا هتل مقصد با استفاده از وسایل نقلیه عمومی مانند تاکسی، اتوبوس و تراموا امکان‌پذیر است. همچنین می‌توانید از یک ترانسفر خصوصی استفاده کنید. مسافران همچنین می‌توانند با استفاده از خدمات اجاره ماشین، خودرو مناسبی تهیه کنند تا با این کار در طول سفر دیگر با مشکلات حمل‌ونقل مواجه نشوند.

امکانات فرودگاه آنتالیا

 فرودگاه در آنتالیا

محوطه یک فرودگاه در آنتالیا

فرودگاه های آنتالیا برای راحتی مسافران و کمک به اینکه زمان انتظار خسته‌کننده نشود، امکانات رفاهی مختلفی برای گردشگران فراهم کرده‌اند. برخی از این خدمات شامل موارد زیر است:

اینترنت رایگان

در بخش‌های VIP و CIP فرودگاه امکان دسترسی به اینترنت رایگان برای مسافران وجود دارد. برخی کافه‌ها و رستوران‌ها نیز این خدمات را به مشتریان خود ارائه می‌دهند.

تبدیل ارز

مسافران همیشه دغدغه تبدیل ارز را دارند تا بتوانند از خدمات کشور مقصد راحت‌تر بهره‌مند شوند. در این فرودگاه شعبه‌هایی از بانک گارانتی وجود دارد تا تبدیل ارز راحت‌تر انجام شود.

فروشگاه‌های بدن مالیات

فروشگاه‌های مختلفی در این فرودگاه وجود دارد که می‌توانید سوغاتی و لوازم ضروری که نیاز دارید از آنجا تهیه کنید. در  بخش پروازهای ورودی و خروجی نیز فروشگاه‌های بدون مالیاتی تاسیس شده است که امکان خرید ارزان‌تری برای شما به‌وجود می‌آورند.

کلینیک درمانی

وجود کلینیک درمانی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی جزء مهم‌ترین خدمات این فرودگاه به‌شمار می‌آید. این کلینیک در بخش خروجی ترمینال ۲ قرار دارد.

سالن استراحت

هر کدام از ترمینال‌های موجود در فرودگاه امکانات مختلفی برای مسافران در سالن‌های استراحت فراهم کرده‌اند که از آنها می‌توان به وای‌فای، غذا، تلویزیون، مجله، روزنامه، تنقلات و محوطه کودک اشاره کرد.

انبار کمد و چمدان

این مکان در ترمینال داخلی و ترمینال یک وجود دارد. شما می‌توانید وسایل همراه خود را به آنجا تحویل دهید و به‌راحتی به انجام اقدامات لازم قبل از سفر بپردازید.

کافه و رستوران

وجود کافه و رستوران‌هایی در فرودگاه های انتالیا که خدمات خود را به‌صورت ۲۴ ساعت و با بهترین کیفیت ارائه می‌ دهند به مسافران کمک می‌کند تا پس از صرف غذا یا نوشیدنی، با انرژی بیشتری به‌دنبال انجام کارهای سفر بروند.

تماشای غروب نارنجی ساحل در سفر به آنتالیا

دسته:پروازجهانگردی

مطالب مرتبط :

فاصله تهران تا کیش

فاصله تهران تا کیش چه مدت طول خواهد کشید؟

2 بهمن 1402
همه‌چیز درباره فرودگاه اسپارتا ترکیه

همه‌چیز درباره فرودگاه اسپارتا ترکیه

8 آبان 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد