سفر به مالدیو، تجربه‌ای لذت‌بخش و رویایی!

تاریخ انتشار : 25 مهر 1401 - تاریخ بروز رسانی : ۹ آبان ۱۴۰۱
جزیره مالدیو

نظر شما درمورد یک سفر رویایی و ایده‌آل به جزیره مالدیو چیست؟ بگذارید با یک سوال دیگر شروع کنیم؛ تصور شما از بهشت چگونه است؟ هر تصوری که از بهشت دارید را می‌توانید در سفر به مالدیو تجربه کرده و ببینید. جاذبه‌های توریستی مالدیو به قدری جذاب‌اند که گردشگران زیادی را به این مکان علاقه‌مند کرده است. جزیره‌‌هایی با طبیعت بکر و زیبا، سواحل ماسه‌ای سفید، غواصی، هتل‌های لوکس کنار دریا و … همه و همه گوشه‌ای از جذابیت‌های این مجمع‌الجزایر منحصربه‌فرد هستند. در راهنمای سفر به مالدیو با ما همراه باشید تا با این بهشت استوایی بیشترآشنا شوید.

سواحل دیدنی مالدیو

پیشینه فرهنگی مالدیو

نام ماله از کلمه «مالاهای» گرفته شده که در زبان سانسکریت هندی، به معنی خانه بزرگ یا همان قصر پادشاه است. جزیره مالدیو از لحاظ فرهنگی آداب و رسوم هندی آمیخته است و اغلب مردم مالدیو به زبان دیوِهی صحبت می‌کنند.

موقعیت جغرافیایی مالدیو

اولین موضوعی که در راهنمای سفر به مالدیو به آن می‌پردازیم، موقعیت جغرافیایی آن است. جمهوری مالدیو از ۱۱۹۲ جزیره کوچک در اقیانوس هند واقع در قاره آسیا تشکیل شده و در جنوب غربی هند واقع شده است. مساحت خشکی آن تنها ۲۹۸ کیلومتر است و از این تعداد جزیره تنها ۲۰۰ جزیره مسکونی و ۸۸ جزیره دارای اقامتگاه‌های گردشگری هستند. مالدیو هفت استان دارد، نام پایتخت آن، ماله(Malé) و ارز رایج آن هم روفیه است.

جزیره مینو، تجربه بودن در میان نیزار

آب و هوای جزیره مالدیو

آب و هوای مالدیو به سبب نزدیک به خط استوا و قرار گرفتن در اقیانوس هند، گرم و استوایی است. همین امر هم سبب شده تا فصل تابستان یکی از شلوغ‌ترین فصل‌های این جزیره باشد. هوای موسمی و گرمسیری مالدیو باعث شده در حالت کلی این جزیره در تمام طول سال شرایط جوی مناسبی برای تفریح در کنار آب و ساحل داشته باشد.

بهترین زمان سفر

مالدیو از جزایر خوش آب و هوای ناحیه استوایی است و در بیشتر فصل‌ها گردشگران زیادی این منطقه را به عنوان مقصد مسافرت خود انتخاب می‌کنند.. شما می‌توانید در هر فصلی به مجمع‌الجزایر مالدیو سفر کنید و از آب‌وهوا و شرایط مطلوب آن لذت ببرید. در صورتی که بخواهید در آب‌وهوایی متعادل (حدود ۲۵ درجه سانتی‌گراد) و زمانی خلوت‌تر و آرام‌تر سفر کنید، پیشنهاد ما به شما فصل زمستان است. در این صورت هزینه سفر شما (هزینه اقامتگاه و بلیط) هم بهینه‌تر خواهد بود.

ویزای مالدیو

شما برای سفر به مالدیو، نیازی به دریافت ویزا از کشور مبدا ندارید و تاییدیه ورود به آن در فرودگاه انجام شده و ویزا فرودگاهی به شما تعلق می‌گیرد. مجوز توریستی این کشور اغلب دارای شرایط خاصی است که باید به صورت دقیق رعایت شود. به این شکل که در ابتدا از شما تضمین گرفته می‎شود تا زمانی که در مالدیو هستید قوانین را رعایت کنید و هر نوع بی قانونی، شرایط گردشگری در این کشور را از شما سلب می‌کند.

مدارک لازم برای صدور ویزا در فرودگاه مالدیو:

  • پاسپورت معتبر با حداقل ۷ ماه اعتبار
  • واچر یا برگه رزرو هتل
  • ۱ قطعه عکس تمام‌رخ
  • مبلغی به‌ازای هر روز اقامت در این کشور
راهنمای اخذ ویزای شینگن

هزینه‌ی اقامت در شهر مالدیو

سفر به مالدیو یکی از گران‌ترین سفرهای ممکن است. برای برآورد آن باید هزینه‌های بلیط هواپیما (رفت و برگشت)، خورد و خوراک، حمل‌ونقل در طی مسافرت، اقامت و هزینه بازدید از مناطق گردشگری را در نظر بگیرید. البته با ایجاد تحولاتی در صنعت توریسم، این امکان وجود دارد که با رعایت برخی نکات سفری با هزینه کم‌تر و مقرون به صرفه‌تری داشته باشید. برای مثال می‌توانید به جای هتل‌های ۵ ستاره در یکی از هاستل‌های ارزان یا مهمانخانه‌های شخصی اتاق رزرو کنید یا وعده‌های غذایی را در رستوران‌های محلی یا رستوران‌های ساحلی میل کنید.

جزیره زیبای مالدیو

جزیره زیبای مالدیو

هتل های پیشنهادی در شهر مالدیو

اکثر هتل‌های مالدیو زیبا، مجلل، لوکس و گران‌قیمت هستند. در ادامه به برخی از بهترین هتل‌های مالدیو اشاره می‌کنیم:

  • اقامتگاه مادیوارو کرو (Madivaru Kro Maldives): مالدیو کرو اقامتگاهی مقرون به‌صرفه با‌ امکاناتی مانند غواصی، سالن‌های یوگا و بدن‌سازی است. در اتاق‌های آن وای فای رایگان و دستگاه تهویه مطبوع هم تعبیه شده است.
  • هتل شن‌های کریستالی (Crystal Sands Hotel):‌ این هتل هم امکان اقامتی ارزان قیمت را در اختیار شما قرار می‌دهد. ۱۸ اتاق، رستوران و کافی شاپ دارد و در هر اتاق هم امکاناتی مانند قهوه‌ساز و چای‌ساز، وای فای رایگان، تلویزیون و شبکه‌های کابلی وجود دارد.
  • هتل جزیره میریهی (Mirihi): این هتل واقع در جزیره میریهی و بر روی تپه‌های سنگی که از اطراف با ماسه‌های سفید و دریای آبی احاطه شده است. در صورتی که اقامتی در یک مکان منحصر به فرد را در نظر دارید، این هتل بهترین انتخاب برای شما خواد بود.
  • هتل ساحلی انگاگا (Angaga Island Resort and Spa Maldives): هتلی مجهز با ویلاهایی شناور روی آب در آری آتول جنوبی که ۸۵ کیلومتر تا فرودگاه ماله فاصله دارد. این هتل امکانات تفریحی زیادی نظیر غواصی، ورزش‌هایی مانند تنیس، والیبال، و فوتبال ساحلی و پیاده روی در ساحل و جنگل را در اختیار شما قرار می‌دهد.

بهترین غذاهای مالدیو

بی‌شک ماهی مهم‌ترین و لذیذترین غذای مالدیو است. از طرفی بخشی از فرهنگ مالدیو از فرهنگ هند تاثیر گرفته است و به همین دلیل هم ادویه های تند در غذاهای آن‌ها نقش مهمی دارند.

غذاهای محلی این جزیره شامل غذاهایی نظیر گارودیا، ماس هونی، فیهونو ماس، کاری سبزیجات، بیسکیمیا و گولها می‌شوند.

سواحل استانبول

بهترین رستوران های مالدیو

بگذارید پیش از نام بردن رستوران‌های متعدد یکی از بهترین و خاص‌ترین رستوران‌های جزیره مالدیو را به شما معرفی کنیم. این رستوران، ساب سیکس (subsix) نام دارد. پیشنهاد می‌کنیم در زمان سفر خود به جزیره مالدیو یک بار هم که شده به آن سری بزنید. این رستوران در زیر آب‌های اقیانوس هند ساخته‌ شده و بر روی سقف آن لوسترهایی شبیه به مرجان‌های اقیانوسی تعبیه شده است. برای ورود به این رستوران باید با یک قایق به راه‌پله ۱۳ متری آن وارد شوید.

از دیگر رستوران‌های محبوب مالدیو می‌توان به رستوران‌های Muraka، Aioli، Symphony، Sala Thai و Ithaa اشاره کرد.

جاذبه‌های تفریحی مالدیو

حمل و نقل در مالدیو

خاص بودن جزیره مالدیو در حمل و نقل عمومی آن هم به طور واضح نمایان است. در این کشور غالب وسایل نقلیه شامل قایق، کشتی‌های خصوصی و هواپیماهای دریایی می‌شود.

۱۸ ساحل زیبای ایران که باید دید

جاذبه های گردشگری در مالدیو

برخی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری مالدیو:

  • ساحل مصنوعی ماله
  • مسجد جامع ماله
  • رستوران سابسیکس
  • موزه ملی
  • قصر مولی آگه
  • بازار ماهی
  • ساحل براق جزیره وادهو
  • صخره‌های بنانا
  • جزیره مافوشی

مراکز خرید در مالدیو

لیستی از بهترین مراکز خرید در جزایر مالدیو:

  • آیلند بازار
  • سنترو مال
  • بوتیک نالا
  • فروشگاه STO
  • بازار محلی ماله
  • فروشگاه le cute
  • منطقه chaandhanee magu

 

جزیره مالدیو

نمایی از جزیره مالدیو

بایدها و نبایدها در جزیره مالدیو

در مالدیو شما می‌تونید سفری راحت و بدون محدودیت را تجربه کنید. اما پیش از ورود به این جزیره رویایی، خوب است کمی درمورد مقررات خاص این منطقه بدانید. این مقررات عبارتند از:

  • ورود الکل به این کشور و نوشیدن مشروبات الکلی در اماکن عمومی ممنوع است.
  • از فیلم‌برداری در داخل مساجد خودداری کنید.
  • تبلیغ دین دیگری جز اسلام در مالدیو ممنوع است.
  • زباله یا بطری به داخل آب یا داخل جزایر نیندازید.
  • شکار کردن جانوران داخل آب‌های اطراف جزایر مالدیو ممنوع است.
جاذبه‌های مالدیو

جاذبه‌های مالدیو

درمورد ساحل آلبالویی چه می‌دانید؟

اگر سفری هیجانی و متفاوت را دوست دارید…

سفر به مالدیو به صورت خانوادگی و دوستانه سفری متفاوت و دوست داشتنی خواهد بود و در کنار سواحل آفتابی خاطرات تکرار نشدنی را تجربه خواهید کرد اگر جزو افرادی هستید که به سکوت و آرامش نیاز دارید، جزیره مالدیو بهترین مقصد شما خواهد بود.

رزرو هتل‌های ساحلی قشم با بهترین قیمت

رزرو هتل‌های ساحلی کیش با بهترین قیمت

 

دسته:جاذبهجهانگردی

مطالب مرتبط :

شهربازی های مشهد

معرفی بهترین شهربازی های مشهد، همراه با امکانات و آدرس

16 بهمن 1402
همه چیز درباره جاهای دیدنی سمنان

همه چیز درباره جاهای دیدنی سمنان

1 آذر 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد