سفر به وان ترکیه، سفر به دل تاریخ و هنر!

تاریخ انتشار : 10 خرداد 1402 - تاریخ بروز رسانی : ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
سفر به وان ترکیه، سفر به دل تاریخ و هنر!

شهر وان به دلیل نزدیکی به ایران و سهولت حمل ‌و نقل به آن، به یکی از محبوب‌ترین مقاصد خارجی برای ایرانیان تبدیل شده است. از این رو بسیاری از گردشگران سفر به وان ترکیه را برای تعطیلات خود برنامه‌ریزی می‌کنند. در وان جاذبه‌های تاریخی بسیاری منتظر شماست. در بلاگ سفر به وان ترکیه، به دنبال یک ماجراجویی بزرگ می‌رویم. پس این بلاگ را بخوانید و با  ما در این ماجراجویی همراه شوید!

چه زمانی به وان سفر کنیم؟

سفر به وان ترکیه

سفر به وان ترکیه

شهر وان در مرز ترکیه و در یک منطقه کوهستانی واقع شده است، بنابراین آب‌ و هوای سردی دارد. به همین دلیل، دو فصل بهار و تابستان و تا حدودی اوایل پاییز بهترین زمان‌های سفر به وان ترکیه در نظر گرفته می‌شوند. اگرچه این فصول برای سفر به وان محبوب هستند، اما در این فصول، مسافران با جمعیت زیادی از توریست‎ها روبه‌رو می‌شوند. علاوه بر شلوغی، هزینه سفر هم در این فصول بسیار بالا است.

همه‌چیز درباره مسجد ایاصوفیه استانبول و کاشی‌های طلایی‌اش!

حمل‌ و‌ نقل عمومی در وان

شهر وان، یک شهر نسبتاً کوچک است که در آن، سیستم حمل ‌و نقل پیچیده و مترو وجود ندارد. در واقع سیستم حمل ‌و نقل وان برای داخل شهر از اتوبوس‌، مینی‌بوس و تاکسی تشکیل شده است. مسافران برای سفر از وان به دیگر مناطق ترکیه می‌توانند از وسایل نقلیه همچون قطار، هواپیما و کشتی استفاده کنند. ارزان‌ترین وسیله حمل‌و‌نقل در شهر وان، اتوبوس است که بلیط آن به ‌راحتی در دسترس مسافران قرار می‌گیرد.

مسافران در هنگام سفر به وان ترکیه می‌توانند از وسیله نقلیه دیگری استفاده کنند که شبیه به مینی‌بوس است و دولموش (Dolmus) نام دارد. هزینه استفاده از این مینی‌بوس‌ها نیز بسیار کم است. تاکسی‌ هم در وان برای راحت و سریع رسیدن به مقصد، گزینه مناسبی محسوب می‌شود. اما به خاطر قیمت بالای بنزین در ترکیه، هزینه تاکسی زیاد است.

در وان کجا اقامت کنیم؟

در شهر وان، هتل‌های زیبایی وجود دارند که مسافران با اقامت در آنها، لحظات به یاد ماندنی را تجربه خواهند کرد. هزینه‌های اقامت در هتل‌های وان بسیار مناسب است. چند مورد از هتل‌های شهر وان شامل موارد زیر می‌شود:

  • هتل ۳ ستاره توپراک یکی از گزینه‌های اقامت مناسب در سفر به وان ترکیه به شمار می‌آید. این هتل در نزدیکی مراکز خرید قرار گرفته است و به همین دلیل، مورد پسند اغلب گردشگران است.
  • هتل ۴ ستاره شاهماران ریزورت در کنار دریاچه وان قرار دارد. این هتل به مسافران علاقه‌مند به طبیعت پیشنهاد می‌شود. هتل شاهماران خدمات اقامتی عالی و بی‌نظیری به مهمانان خود ارائه می‌دهد.
  • هتل ۵ ستاره دابل تری بای هیلتون تنها چند قدم تا دریاچه وان فاصله دارد و چشم‌انداز اتاق‌های آن به سمت دریاچه است. اتاق‌های این هتل دارای دکوراسیون داخلی بسیار لوکس و مبلمان بسیار شیک هستند.

شما می‌توانید هتل مورد نظر خود را از اسنپ‌تریپ رزرو کنید.

راه‌های مختلف برای سفر زمینی به وان ترکیه

سفر به وان ترکیه

سفر به وان ترکیه

اگر قصد دارید برای سفر به وان ترکیه به ‌صورت زمینی برنامه‌‍ریزی کنید، جالب است که بدانید ۳ روش برای سفر زمینی به وان وجود دارد. شما می‌توانید برای این سفر از اتوبوس، قطار و خودروی شخصی استفاده کنید. از طریق ۳ مرز رازی، مرز سرو و مرز بازرگان می‌توان به وان رسید.

مرز رازی با مسافت ۱۷۰ کیلومتر، کوتاه‌ترین و بهترین مسیر برای این سفر است و استفاده از آن حداکثر ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه زمان می‌برد. مسافرانی که این مرز را برمی‌گزینند، باید ابتدا به شهر تبریز و سپس به شهر خوی بروند. آنها باید به این نکته توجه کنند که مرز رازی در بازه زمانی ۹ صبح تا ۵ عصر فعالیت می‌کند.

سفر به وان ترکیه از مرز سرو با مسافت ۲۸۹ کیلومتر حداکثر ۴ ساعت و ۲۰ دقیقه زمان لازم دارد. دسترسی مرز سرو از شهر ارومیه ممکن است و این مرز محدودیت زمانی ندارد.

مرز بازرگان با مسافت ۱۳۲ کیلومتر در ماکو قرار دارد. برای سفر به وان از این مرز تقریبا ۳ ساعت و ۳۰ دقیقه زمان لازم است. اگرچه این مرز در تمام ساعات شبانه روز فعال است، ولی نسبت به مرزهای دیگر فاصله بیشتری تا وان دارد.

راهنمای سفر به آنکارا، قلب ترکیه!

بهترین تفریحات وان + قیمت آن‌ها

اگرچه وان شهر نسبتا کوچکی است، اما بازدید از جاذبه‌های دیدنی آن بخش مهمی از سفر را تشکیل می‌دهد. در این بخش، چندین مورد از بهترین تفریحات سفر به وان ترکیه به مسافران معرفی شده است:

دریاچه وان

دریاچه وان

دریاچه وان، از جاذبه‌های سفر به وان ترکیه

دریاچه بزرگ وان و جاذبه‌های دیدنی اطراف آن به ‌عنوان محبوب‌ترین جاذبه بین گردشگران شناخته می‌شود. این دریاچه مثلثی شکل آب شوری دارد و بر اثر فعالیت‌های آتشفشانی به وجود آمده. هزینه قایق‌سواری در دریاچه وان تقریبا ۱۰ لیر (۱٫۳۶ دلار) است.

خانه گربه‌های وان

خانه گربه‌های وان، یکی از جاهای دیدنی معروف این شهر است که در آن، گربه‌ها از نژادهای مختلف نگه‌داری می‌شوند. در سفر به وان ترکیه مسافرانی که عاشق گربه هستند، با پرداخت دو لیر (۰٫۲۷ دلار) می‌توانند از خانه گربه بازدید کنند. خانه گربه‌ها همه روزه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۹ پذیرای بازدیدگنندگان است.

پارک آبی چاقداش وان

بازدید از پارک آبی چاقداش، یکی از محبوب‌ترین تفریحات سفر به شهر وان به حساب می‌آید. این پارک، مجهزترین مجموعه سرپوشیده تفریحات آبی را دارد که شامل سرسره‌های آبی هیجان‌انگیز، استخر، سونا و جکوزی می‌شود. بازدید از این پارک همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۲۳ و روزهای یکشنبه به‌صورت ۲۴ ساعته امکان‌پذیر است. قیمت بلیط ورودی آن تقریبا ۷۰ لیر (۹٫۵ دلار) است.

رستوران‌های وان

در شهر وان رستوران‌های زیادی وجود دارند که غذاهای بین‌المللی و محلی را با کیفیت خوب به مشتریان خود ارائه می‌دهند. در فهرست رستوران‌های وان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رستوران Erkoc Cag Kebap یکی از بهترین گزینه‌ها برای صرف یک وعده کباب لذیذ است.
  • در سفر به وان ترکیه رستوران بزرگ Halil Ibrahim Sofrasi پیشنهاد می‌شود، زیرا غذاهای آن مطابق سلیقه ایرانی‌ها هستند.
  • کافه رستوران مارتی در کنار اسکله قرار دارد و مکانی عالی برای صرف یک وعده غذا یا نوشیدن یک فنجان قهوه است.

بورسا ترکیه؛ شهر سرسبزی که آن را نمی‌شناسید

نکته‌های مهم برای سفر به وان

رعایت نکات زیر در سفر به وان ترکیه به مسافران کمک می‌کند تا لحظات فراموش‌نشدنی را تجربه کنند.

  • به ‌همراه داشتن یک سری وسایل همچون کفش راحت و لباس مناسب فصل برای مسافران الزامی است.
  • از آنجایی که ساکنین شهر وان اغلب مسلمان هستند، اگر سفر خود را در ماه رمضان برنامه‌ریزی می‌کنید، باید قوانین این شهر در ماه رمضان را رعایت کنید.
  • باید قبل از سفر به وان برای خرید بیمه مسافرتی و واکسن‌های مورد نیاز اقدام فرمایید..

سفر به وان ترکیه تجربه‌ای که آن را فراموش نمی‌کنید!

سفر به ترکیه از تجربه‌های خوبی است که هیچ مسافری آن را از یاد نمی‌برد. سفر به وان ترکیه مناسب خواهد بود. وان در شرق ترکیه قرار دارد و فاصله آن تا شهرهای مرزی ایران نسبتا کم است. اگر در سفر به ترکیه به وان سفر می‌کنید، می‌توانید بلیط هواپیما ی خود را با قیمتی مناسب و در سریع‌ترین زمان ممکن از اسنپ‌تریپ رزرو کنید.

دسته:جاذبهجهانگردی

مطالب مرتبط :

معرفی مدرسه دارلفنون تهران

معرفی مدرسه دارلفنون تهران

2 اردیبهشت 1403
شهربازی های مشهد

معرفی بهترین شهربازی های مشهد، همراه با امکانات و آدرس

16 بهمن 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد