بهترین شهرهای توریستی گرجستان

تاریخ انتشار : 21 مرداد 1402 - تاریخ بروز رسانی : ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
بهترین شهرهای توریستی گرجستان

گرجستان از قدیمی‌ترین کشورهای جهان است که فرهنگ غنی آن باعث می‌شود سالانه تعداد بسیار بالایی گردشگر به آن سفر کنند. از آنجا که سفر به گرجستان نیازی به ویزا ندارد و این کشور همانند ایران هر سال نوروز را جشن می‌گیرد، ایرانیان بسیاری برای گشت‌و‌گذار روانه گرجستان می‌شوند. قبل از سفر به این کشور زیبا، بهتر است با بهترین شهرهای توریستی گرجستان آشنا شوید.

شهر تفلیس

شهر تفلیس پایتخت گرجستان است. این شهر یکی از بهترین مقاصد گردشگری و منطقه‌ای ایده‌آل برای کسانی است که می‌خواهند با تاریخ و میراث فرهنگی و معماری این کشور آشنا شوند. قدم زدن در خیابان‌های تفلیس و خرید در بازارهای جذاب آن، تجربه فراموش‌نشدنی را برای شما به همراه خواهد داشت. با بازدید از دیدنی‌های تاریخی معروف تفلیس که شامل قلعه‌های باستانی است، می‌توانید تاریخ غنی این کشور را به خوبی درک کنید.

شهر باتومی

باتومی از زیباترین شهرهای ساحلی جهان و همچنین یکی از بهترین شهرهای توریستی گرجستان است. این شهر سواحل جذاب بسیاری دارد. به همین دلیل، تبدیل به تفرجگاه مورد علاقه ساکنان محلی و گردشگران شده است. اما سواحل زیبا تنها چیزی نیست که این شهر ساحلی پر جنب‌و‌جوش را متمایز می‌کند.

جاذبه‌های توریستی زیادی در باتومی وجود دارند. برخی از این جاذبه‌ها شامل فروشگاه‌های فوق‌العاده و رستوران‌های شیک رو به دریا است که گردشگران را مجذوب خود می‌کنند. یکی دیگر از مقاصد مورد علاقه خانواده‌ها در این شهر، بلوار ۴ کیلومتری باتومی است که از منظره‌ای تماشایی برخوردار است.

شهر برجومی

اگر می‌خواهید تعطیلات خود را در یک آبگرم فوق‌العاده بگذرانید یا از مزایای درمانی آب‌معدنی استفاده کنید، می‌توانید به شهر برجومی بروید. این شهر به‌عنوان یک مقصد ایده‌آل برای گردشگری در گرجستان معروف است. بازدیدکنندگان شهر می‌توانند از خدمات آب درمانی و منبع آب گرم برجومی استفاده کنند. چشمه‌های آب گرم موجود در پارک ملی برجومی بسیاری از مسافران را به سوی خود جذب می‌کنند.

شهر کوتایسی

کوتایسی یکی از قدیمی‌ترین شهرهای گرجستان و جهان است. این شهر، پایتخت سابق و دومین شهر بزرگ، گرجستان به حساب می‌آید. کوتایسی شهری ثبت شده در میراث جهانی یونسکو با بناهای تاریخی، کلیساهای زیبا و مکان‌های فرهنگی فوق‌العاده است.

رودخانه‌ای به نام ریونی شهر کوتایسی را به دو قسمت تقسیم می‌کند. پل قرمز، پل سفید و پل زنجیره‌ای از معروف‌ترین و نمادین‌ترین مناظر این شهر هستند. کوتایسی که یکی از بهترین شهرهای توریستی گرجستان محسوب می‌شود، دارای رستوران‌ها و کافه‌های جذاب، زیرساخت‌ عالی، سبک‌های معماری متنوع، نشانه‌های تاریخی و کلیساهای باشکوه است.

شهرگوری

شهر مرکزی گوری، حدود ۸۵ کیلومتر با تفلیس فاصله دارد. این شهر ترکیبی بی‌نظیر از تاریخ غنی، میراث فرهنگی و مناظر خیره‌کننده است.

یکی از جاذبه‌های برتر گوری، موزه استالین است که به زندگی و زمانه جوزف استالین، رهبر سابق اتحاد جماهیر شوروی اختصاص دارد. این موزه مجموعه وسیعی از مصنوعات، وسایل شخصی و عکس‌ها را به نمایش می‌گذارد و نگاهی اجمالی به زندگی این دیکتاتور سابق دارد. بازدیدکنندگان می‌توانند از خانه‌ای که استالین در آن به دنیا آمده است، دیدن کنند و در مورد دوران کودکی و به قدرت رسیدن او اطلاعاتی به‌دست آورند.

روستای اوشگولی

روستای اوشگولی

روستای اوشگولی، از بهترین شهرهای توریستی گرجستان

روستای اوشگولی اکنون یک مقصد گردشگری محبوب در گرجستان است. این منطقه در عین حال که بافت روستایی و قدیمی دارد، زیبایی خود را نیز حفظ کرده است. با یک سفر یک روزه می‌توان از کل منطقه بازدید کرد. اگر زمان کافی در برنامه خود دارید، توصیه می‌شود حداقل یک شب در این روستا اقامت داشته باشید. اوشگولی در هنگام طلوع و غروب خورشید، در زیباترین حالت خود قرار دارد. در پایان سفر، گردشگران می‌توانند از غذاهای لذیذ این منطقه لذت ببرند.

تلاوی

شهر تلاوی در طول تاریخ خود نقش مهمی در فرآیندهای سیاسی و تقسیم اداری و ارضی منطقه داشته است. در قرون گذشته، جایگاه آن به اندازه متسختا، تفلیس و کوتایسی اهمیت داشت. در تلاوی، قلعه‌ای باشکوه را خواهید دید که محل سکونت پادشاهان کاخ بوده است که به آن، باتونیس سیخه یا قلعه استاد می‌گویند.

در این شهر، چنار ۹۰۰ ساله‌ای وجود دارد که قطر تنه آن به ۸ تا ۷ متر می‌رسد. رستوران‌های زیادی در این شهر دیده می‌شوند که غذاهای لذیذ گرجی را طبخ می‌کنند. علاوه بر این، می‌توانید در این شهر به سالن‌های غذاخوری خانوادگی بروید که در آن‌ها، طبق دستورالعمل‌های قدیمی و محلی غذا طبخ می‌شوند. اگر می‌خواهید به یکی از بهترین شهرهای توریستی گرجستان سفر کنید، تلاوی را فراموش نکنید.

صفر تا صد ویزای تفلیس گرجستان

مستیا

مستیا شهری در منطقه سوانتی در رشته‌کوه‌های قفقاز است. در این شهر، منظره‌ای منحصر به فرد اما خشن را خواهید دید. شهر کوچک مستیا به سرعت به‌عنوان یکی از برترین مقاصد گردشگری در کشور گرجستان تبدیل می‌شود. این منطقه به‌عنوان پایگاهی برای کوهنوردانی است که به دنبال کشف زیبایی‌های طبیعی خیره‌کننده هستند.

شهر اسپانتسمیندا

شهر توریستی اسپانتسمیندا یک شهر کوهستانی جذاب است که در کشور زیبای گرجستان قرار دارد. این مقصد توریستی محبوب با زیبایی‌های طبیعی مسحورکننده و جاذبه‌های فراوان، مقصدی تماشایی برای گردشگران محسوب می‌شود. از کوه باشکوه کازبک گرفته تا کلیسای نمادین گرگتی ترینیتی، استپانسمیندا بهشتی برای دوستداران طبیعت و افراد ماجراجو است.

یکی از جاذبه‌های برتر در استپانسمیندا، پیاده‌روی به کلیسای تثلیث گرگتی است. این کلیسای قرن چهاردهمی که بر بالای تپه‌ای مشرف به شهر قرار دارد، مناظر پانورامایی خیره‌کننده‌ای از کوه‌های اطراف ارائه می‌کند. رفتن به کلیسا، یک پیاده‌روی ماجراجویانه است و با رسیدن به قله، احساس آرامش عمیقی به بازدیدکنندگان می‌دهد.

شهر متسختا

شهر متسختا

شهر متسختا، از بهترین شهرهای توریستی گرجستان

شهر زیبای متسختا در ۲۰ کیلومتری شمال تفلیس قرار دارد. در گذشته، این شهر پایتخت کشور گرجستان محسوب می‌شد. اطراف این شهر زیبا را کوه‌های سرسبز احاطه کرده‌اند که آنجا را به یکی از بهترین شهرهای توریستی گرجستان تبدیل می‌کنند. قلعه‌های تاریخی دیدنی با دیگر عناصر شهر ترکیب شده‌اند و محیطی توریستی را مهیا کرده‌اند.

متسختا دارای کلیساها و اماکن مذهبی است که بسیاری از آن‌ها از دوران مسیح به‌جا مانده‌اند. قلعه آرمازی، قلعه ببریس تسیخه، صومعه سنت نینو و کلیسای سوتیتسخوولی در این شهر واقع شده‌اند و توریست‌ها از آن‌ها بازدید می‌کنند.

راهنمای خرید بلیت اتوبوس به مقصد گرجستان

هتل های گرجستان

کشور گرجستان مملو از شهرهای قدیمی و مناطق دیدنی جذاب است. برای بازدید از بهترین شهرهای توریستی گرجستان افراد به مکانی راحت برای اقامت نیاز دارند؛ مکانی برای استراحت با امکانات رفاهی مناسب و غذایی باکیفیت، نیاز طبیعی گردشگران محسوب می‌شود. دولت گرجستان هتل‌ها و اقامتگاه‌های بسیاری را برای گردشگران احداث کرده است که بهترین‌های آن شامل موارد زیر می‌شود:

هتل برجومی بریج

هتل برجومی بریج در برجومی دارای اقامتگاه‌های ۴ ستاره با سالن لابی، تراس و بار است. این هتل ۴ ستاره دارای فضای نگهداری چمدان نیز هست. از امکانات این اقامتگاه می‌توان پذیرش ۲۴ ساعته، ترانسفر فرودگاهی، سرویس اتاق و وای فای رایگان را نام برد.

هتل تفلیس

هتل تفلیس که در شهر تفلیس واقع شده ، از اتاق‌هایی با تهویه مطبوع و وای فای رایگان، پارکینگ خصوصی رایگان و سرویس اتاق برخوردار است. ازجمله امکانات مختلف این هتل می‌توان به باغ، سالن استراحت، لابی و تراس اشاره کرد. برخی از اتاق‌های این ملک دارای بالکن با منظره شهری زیبا هستند.

هتل تابران بوتیک تفلیس

هتل تابران بوتیک تفلیس کمتر از ۱ کیلومتر تا تئاتر روستاولی و ۱۱ دقیقه پیاده تا تئاتر اپرا و باله تفلیس فاصله دارد. در اتاق‌های این هتل ۴ ستاره بار، تهویه مطبوع، وای‌فای رایگان و حمام اختصاصی در نظر گرفته شده‌اند. فاصله این هتل کمتر از ۱ کیلومتر تا میدان آزادی و ۸۰۰ متر از مرکز شهر است.

مکان‌های دیدنی تفلیس

هتل هارمونی

هتل هارمونی واقع در کوتایسی، ۴.۲ کیلومتر از پل سفید فاصله دارد. این هتل دارای یک باغ زیبا، پارکینگ خصوصی رایگان، سالن استراحت مشترک و رستوران است. اقامت در هتل هارمونی، تجربه خوشایندی را برای مهمانان برجا می‌گذارد. هتل دارای پذیرش ۲۴ ساعته، ترانسفر فرودگاهی، آشپزخانه و وای فای رایگان است.

اتاق‌های هتل هارمونی حمام اختصاصی مجهز به لوازم بهداشتی رایگان، تلویزیون صفحه‌تخت و تهویه مطبوع هستند. مهمانان جهت رفع خستگی، می‌توانند از جکوزی این هتل نیز استفاده کنند.

جمع‌بندی

گرجستان کشوری زیبا و حاصلخیز است که زیبایی‌های طبیعی و آثار فرهنگی و تاریخی آن باعث جذب گردشگران زیادی می‌شوند. اغلب شهرهای این کشور، زیبا و توریستی هستند؛ اما بهترین شهرهای توریستی گرجستان شامل تفلیس، باتومی، برجومی، کوتایسی، گوری و … می‌شود. هتل‌های خوب و باکیفیتی نیز در اکثر شهرهای گرجستان در دسترس هستند؛ هتل‌هایی مانند هتل برجومی، تفلیس، تابران و هارمونی. شما می‌توانید بلیط هواپیما ی خود را با بهترین قیمت از اسنپ تریپ رزرو کنید.

دسته:جاذبهجهانگردی

مطالب مرتبط :

معرفی مدرسه دارلفنون تهران

معرفی مدرسه دارلفنون تهران

2 اردیبهشت 1403
شهربازی های مشهد

معرفی بهترین شهربازی های مشهد، همراه با امکانات و آدرس

16 بهمن 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد