۹ توصیه برای اینکه چطور برای سفر چمدان ببندیم؟

تاریخ انتشار : 18 مهر 1395 - تاریخ بروز رسانی : ۲۰ تیر ۱۳۹۹
۹ توصیه برای اینکه چطور برای سفر چمدان ببندیم؟

یکی از مصائب هر سفری بستن چمدان است. اینکه چطور برای سفر چمدان ببندیم که همه وسایل ضروری در آن جای بگیرد و بدانیم هر وسیله را کجا گذاشته‌ایم و موقع نیاز به یک چیز مجبور نباشیم همه چمدان را زیر و رو کنیم، اصلی‌ترین نکته در بستن چمدان چه برای مسافرتی چند روزه و چه مسافرت‌های طولانی است. گاه به خود می‌آییم و می‌بینیم ساعت‌ها و روزها مشغول بستن چمدان برای سفری دو روزه‌ایم و باز سفر چیزی کم دارد. اما شاید بر طبق فرمول زیر بشود چمدانی درخور برای سفر بست.

نکات چگونه برای سفر چمدان ببندیم

چمدان سبک انتخاب کنید

شاید هنگام خرید یک چمدان برای سفر به کیفیت آن دقت کرده باشید و جنس پوسته، زیپ، قفل و دسته را به خوبی بررسی کرده باشید. اما موقع چیدن چمدان یکی از مهمترین ویژگی‌های چمدان که کمک‌تان میکند سبکی آن است. سعی کنید چمدان با کیفیت و البته سبک‌تان را برای سفر انتخاب کنید.

وسایل مورد نیاز سفر را یک‌جا جلوی چشم جمع کنید

در ابتدا به این فکر کنید که با چه هدفی به سفر می‌روید. برای کار یا تفریح؟ اقامتتان در خانه‌ی اقوام است یا هتل یا اقامت‌گاه های کوچک با امکانات کم؟ در سفر به چه تفریحاتی قرار است بروید؟ تفریحات ساحلی و آبی، شهربازی، جنگل، سافاری یا خرید؟

حالا با توجه به جواب این سوال‌ها چیزهایی که فکر می‌کنید لازم است همراهتان باشد را روی تخت یا گوشه اتاق جمع کنید تا سردرگم نشوید و چیزی را از قلم نیندازید. از کفش و لباس و گرفته تا وسایل بهداشتی و خوراکی و دارو و وسایل الکترونیکی.

با یک نگاه به هر آنچه که جلو چشمتان است، وسایلی را که احتمال استفاده‌ی بیشتری در سفر دارند را انتخاب کنید. برای مثال احتمالا سشوار و اتو را در این وسایل در نظر گرفته‌اید اما بهتان توصیه می‌کنیم فکر برداشتن آنها را از سرتان بیرون کنید. دیگر بیشتر هتل‌ها و مسافرخانه‌ها اتو و سشوار دارند و بردنشان فقط بار اضافه‌ایست. یادتان نرود که از حداقل جا باید استفاده حداکثری کنید.

یک گوشه از کف چمدان جای کفش‌هاست

فرقی ندارد صندل باشد یا کفش مهمانی یا کتانی راحتی، جوراب‌هایتان را لوله کنید و داخل کفش‌ها قرار دهید تا شکل‌شان در فشار چمدان حفظ شود. سپس آن‌ها را برعکس روبروی هم قرار دهید و کف چمدان بگذارید.

لباس‌ها را تا نکنید

با دیدن چمدانی کوچک در مقایسه با آن همه وسیله‌ای که می‌خواهید با خود ببرید شاید در قدم اول ترس برتان دارد. نکته اول غلبه بر ترس هم این است که فکر تا کردن لباس‌ها را از ذهن‌تان دور کنید. تا کردن لباس‌ها، خود، جای زیادی می‌گیرد و به زحمتش هم نمی‌ارزد. لوله کردن لباس‌ها بهترین گزینه است. هم کمتر چروک می‌شود و هم جای کمتری می‌گیرد. شلوارها را از کمر به پایین لوله کنید و آستین‌های تی‌شرت را به عقب و به سمت خودتان برگردانید به طوری که یک مستطیل درست شود و آن وقت دست به کار لوله کردن شوید.

روش دیگری هم برای جمع کردن لباس‌ها هست که اصطلاحا بقچه چیدن گفته می‌شود. در این روش لباس‌ها را لایه لایه روی هم بچینید، از بالاترین لایه شروع کنید به تا کردن به شکل یک مربع تا وقتی همه لباس‌ها با هم شکل یک بقچه را بگیرند. ناگفته نماند که اگر به شستن لباس‌ها در سفر فکر کنید می‌توانید لباس کمتری بردارید و از آن‌ها چندبار استفاده کنید.

چطور برای سفر چمدان ببندیم

لباس های رسمی را کف چمدان قرار دهید

لباس‌های رسمی یا لباسی که اتو دارد را بگذارید کف چمدان و آستین و پاچه‌ها را بیرون از چمدان آویزان کنید تا در نهایت وقتی همه وسایل چیده شد آن‌ها برگردانید روی وسایل. می‌توانید برای جلوگیری از خراب شدن شکل یقه پیراهن، کمربند را داخل یقه قرار دهید.

از کیسه‌های پلاستیکی و زیپ‌کیپ استفاده کنید

زیپ کیپ بهترین انتخاب برای قرار دادن وسایل است. می‌توانید کفش‌های کثیف، لباس زیر، شامپو و وسایل بهداشتی را درآنها بگذارید، اینطوری نه خراب می‌شوند نه به خاطر کوچک بودن‌شان در بین آن همه وسیله گم، تازه اگر هم مجبور به باز کردن چمدانتان در بین راه شدید بیرون نمی‌ریزند و کثیف نمی‌شوند. نکته‌ای که باید به آن دقت کرد این است که بهتر است شامپو یا حتی کرم در ظرف‌های کوچکتری ریخته شود تا جای کمتری را اشغال کنند.

لباس ها را از کلفت به نازک داخل چمدان بچینید

وقتی همه چیز آماده شد و در کیسه‌های پلاستیکی قرار گرفت نوبت به چیدن می‌رسد. کفش‌ها را که در کیسه پلاستیکی گذاشته‌اید در کنار چمدان بگذارید، می‌توانید جوراب‌ها را لوله کنید و در آنها قرار دهید. بعد لباس‌های لوله شده را روی کفش‌ها بچینید. ابتدا باید شلوارها و لباس‌های کلفت را که قبلا لوله شده گذاشت و بعد به لباس‌های نازک رسید. گذاشتن لباس‌ها و وسایل سنگین کف چمدان، باعث می‌شود تعادل برقرار ‌شود و حمل چمدان آسان‌تر باشد. دقت کنید که لباس‌ها باید طوری کنار هم قرار بگیرند که به هم بچسبند و فضای خالی در بین‌شان نباشد.

کتاب‌ها را روی لباس‌های لوله شده بگذارید

خیلی‌ها دوست دارند در سفر چندتایی کتاب هم همراه خود ببرند تا در وقت‌های بیکاری، فراغت از گشت و گذار یا خواب نگاهی هم به آنها بیندازند. اگر می‌خواهید کتابی همراهتان ببرید الان وقتش است. کتاب‌هایتان را روی لباس‌های لوله شده بگذارید، به طوری که کج و معوج نشوند و آسیبی نبینند. البته که اگر اهل مطالعه هستید برای کاهش وسایل و وزن چمدان ما به شما همراه بردن تبلت یا خواندن کتاب الکترونیکی در موبایل‌تان را پیشنهاد می‌‎کنیم.

وسایل دم دستی را آخر از همه قرار دهید

وسایل سبک و آنهایی که ضروری و دم دستی هستند باید در آخرین مرحله و روی همه لباس‌‎ها قرار گیرند. این وسایل شامل لوازم آرایشی، داروها و لوازم بهداشتی شخصی، خوردنی‌های مورد نیاز در سفر و شانه و کیف دستی است که احتمال سروکار داشتن با آنها در طول سفر زیاد است. در آخر هم ابتدا و انتهای لباس‌هایی که بیرون گذاشته بودید را با دقت، مرتب و منظم روی لباس‌های رویی قرار دهید.

چگونه برای سفر چمدان ببندیم

همه چیز همین قدر ساده و راحت پیش می‌رود. چمدان سنگین نمی‌شود جوری که با خطر کنده شدن دسته آن در طول راه مواجه شوید، به کمرتان فشار نمی‌آید و همه چیز در جای خود قرار گرفته است.

اگر نیاز دارید که همه این مراحل را به صورت تصویری در یک ویدیو ببینید می‌توانید عباراتی مثل “مهارت بستن چمدان در سفر” یا “چگونه برای سفر چمدان ببندیم” را در سایت‌هایی مثل آپارات جستجو کنید.

دسته:مهارتهای سفر

مطالب مرتبط :

واحد پول کشورهای مختلف و ارزش آن‌ها

واحد پول کشورهای مختلف و ارزش آن‌ها

13 آبان 1402
چگونه خرید سیم کارت در گرجستان را انجام دهیم؟

چگونه خرید سیم کارت در گرجستان را انجام دهیم؟

2 آبان 1402

۱ نظر

  • پاسخ ، ۴ بهمن ۱۴۰۱ از ۲۰:۱۰

    فوق العاده بود
    خیلی کامل و جامع بود و نکات ب ظرافت توشون اشاره شده بود.

  • ارسال پاسخ

    نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

    برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

    ثبت نام

    با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

    بازگشت

    ثبت نام شما با موفقیت کامل شد