بهترین پیست اسکی تهران کدام است؟

تاریخ انتشار : 1 دی 1400 - تاریخ بروز رسانی : ۳ تیر ۱۴۰۲
بهترین پیست اسکی تهران کدام است؟

«مدارس شهر تهران و شهرستان‌های اطراف فردا به علت بارش سنگین برف، تعطیلند». جمله‌ای که نویددهنده‌ی شال و کلاه و ساختن آدم‌برفی‌های دماغ‌هویجی بود. از آن روزها زمان زیادی نگذشته، اما چند وقتی می‌شود که دیگر نه مدارس چون گذشته سرپا و حضوری هستند و نه برف چشم‌گیری دلیل شادی و تعطیلی دانش‌آموزان می‌شود. اما در زمستان‌های خاکستری تهران؛ هنوز هم می‌توان شادی برف‌بازی را پیدا کرد. با چند کیلومتر رانندگی به اطراف شهر به پیست اسکی تهران می‌رسید. و خودتان را به یک برف‌بازی و ورزش مفرح با دوستانتان دعوت می‌کنید.

اگر در این روزهای زمستانی به دنبال چند ساعت تفریح زمستانی هستید؛ این بلاگ اسنپ‌تریپ راهنمای شماست. در ادامه درباره‌ی امکانات، موقعیت، قیمت بلیط اسکی، و بهترین فصل رفتن به پیست‌های اسکی می‌توانید بخوانید. و این را بدانید که لازم نیست برای اسکی، حرفه‌ای باشید و در بهترین پیست اسکی تهران، می‌توانید این ورزش مهیج را تجربه و امتحان کنید.

پیست اسکی دیزین

در سال ۱۳۴۸ بود که اولین دستگاه بالابر در پیست دیزین نصب و برای استفاده در دسترس عموم قرار گرفتند. پیست اسکی دیزین از آنجا که کامل‌ترین و مجهزترین پیست اسکی را داشته و در بین پیست‌های اسکی ایران شهرت خاصی دارد. پایین‌ترین نقطه‌ی اسکی ۲۶۵۰ متر و بلندترین نقطه‌ی ارتفاعش ۳۶۰۰ متر بالاتر از سطح دریاست. این پیست اسکی توسط فدراسیون جهانی اسکی برای برگزاری مسابقات تایید شده و عنوان بین‌المللی را هم با خود یدک می‌کشد.

پیست اسکی دیزین

امکانات پیست اسکی دیزین

در پیست دیزین ۲ تله سیژ، ۴ تله کابین، ۹ تله اسکی بشقابی و ۱ تله اسکی چکشی قرار گرفته. اگر فکر می‌کنید حتما در برف و زمستان و سرما می‌توانید به پیست اسکی دیزین بروید، سخت در اشتباهید! چرا که دیزین ۲۴ پیست اسکی مختلف دارد. حتی پیست اسکی روی چمن هم اینجا پیدا می‌شود و مقصدی چهار فصل است. در پیست اسکی روی چمن دیزین، فعالیت‌های مختلفی مانند تیراندازی با کمان، دوچرخه سواری کوهستانی و کایت سواری هم قابل انجام هستند.

از دیگر پیست‌های اسکی دیزین به پیست یو و پیست اسنوپارک برای حرفه‌ای‌های اسنوبرد، و پیست مبتدی برای کسانی که می‌خواهند اسکی یاد بگیرند، می‌توان اشاره کرد. علاوه بر این‌ها، در مجموعه‌ی دیزین چندین رستوران متنوع هم قرار گرفته که آن را به مکانی همه‌چیز تمام تبدیل می‌کند.

هتل و شاله دیزین

اگر راهی دیزین هستید، برای اقامت لازم نیست نگران باشید. در بزرگ‌ترین پیست اسکی تهران هم در هتل می‌توانید اقامت کنید و هم در شاله (Chalet) یا شَلِه‌های دیزین. هتل جهانگردی دیزین و هتل گاجره دیزین، ۲ هتل مجموعه‌ی دیزین هستند. شله‌های دیزین هم کلبه‌های کوهستانی هستند که اقامتی منحصر به فرد را در آن‌ها می‌توانید تجربه کنید.

شله‌های دیزین

بهترین زمان پیست اسکی دیزین

به طور کلی از اول آذر تا اواخر اردیبهشت ماه را می‌توان از بهترین زمان‌های رفتن به پیست اسکی دیزین دانست.

مسیر تهران به دیزین

پیست اسکی دیزین ۷۴ کیلومتر از کرج فاصله دارد. یکی از مسیرهای رفتن به دیزین جاده چالوس و یکی هم آزادراه تهران شمال است. مسیر سومی که می‌توانید برای دیزین رفتن انتخاب کنید، مسیر جاده‌ی لشکرک و شمشک دیزین است. در انتخاب این راه حواستان به آخرین خبرهای هواشناسی و برف باشد، چراکه امکان بسته شده جاده در نیمه‌ی دوم سال بسیار زیاد است.

راهنمای سفر به تهران و تهران‌گردی؛ چند قدم در خیابان‌های پایتخت!

پیست اسکی توچال

پیست اسکی توچال نزدیک‌ترین پیست اسکی تهران با دسترسی راحت برای طرفداران اسکی است. توچال علاوه بر اینکه مکانی مناسب و معروف برای کوهنوردی است، یکی از بهترین پیست‌های اسکی در تهران را هم داراست. بالاترین نقطه ۳۸۵۰ متر و پایین‌ترین نقطه‌ی پیست توچال ۳۵۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد.

پیست اسکی توچال تهران

امکانات پیست اسکی توچال

در پیست توچال امکان اسکی برای حرفه‌ای‌ها و کسانی که می‌خواهند اسکی یاد بگیرند وجود دارد. یک تله اسکی، یک تله سیژ، رستوران و مدرسه اسکی از امکانات مجموعه‌ی توچال است. علاوه بر آن، توچال سه پیست اسکی مختلف دارد: پیست اسکی ایستگاه هفتم (دامنه غربی)، پیست اسکی ایستگاه هفتم (قله) و پیست اسکی از ایستگاه هفتم به پنجم.

هتل توچال

اگر خواستید شب را در یکی از مرتفع‌ترین هتل‌های ایران بگذرانید، هتل پارسیان توچال گزینه‌ای مناسب خواهد بود. این هتل ۳ ستاره اتاق و سوئیت‌های مجهزی دارد و از منظره‌ی پیست در طول اقامتتان بهره‌مند خواهید شد.

هتل و پیست اسکی توچال تهران

بهترین زمان پیست اسکی توچال

پیست توچال در ارتفاع بالایی قرار گرفته و تقریبا در طول ۸ ماه، از اواسط آبان تا اواسط خرداد ماه، برای اسکی مناسب است.

مسیر رفتن به توچال

برای اسکی در توچال باید خودتان را از بزرگراه چمران تهران، به خیابان یمن و انتهای خیابان ولنجک برسانید.

جاهای دیدنی تهران در زمستان کجاست؟

پیست اسکی آبعلی

پیست اسکی آبعلی قدیمی‌ترین پیست اسکی تهران است. برای اولین بار در سال ۱۳۳۲ دستگاه‌های بالابر به پیست آبعلی اضافه شدند. نه تنها برای اسکی، بلکه برای برف بازی و تیوپ‌سواری هم می‌توانید راهی آبعلی شوید. ارتفاع پایین‌ترین نقطه‌ ۲۴۰۰ متر و بالاترین نقطه‌ی پیست آبعلی ۲۶۵۰ متر از سطح دریاست.

پیست اسکی آبعلی

امکانات پیست اسکی آبعلی

در پیست اسکی آبعلی، ۵ پیست مختلف قرار گرفته. علاوه بر آن، تله کابین، تله سیژ، و چندین تله اسکی بشقابی و چکشی هم قابل استفاده است. رستوران‌های متنوع برای صرف غذا و هتل آبعلی برای اقامت در دسترس هستند. اگر هم اسکی بلد نبودید، مدرسه اسکی آبعلی این ورزش هیجان‌انگیز را به شما آموزش می‌دهد.

بهترین فصل پیست اسکی آبعلی

پیست آبعلی از دی تا آخر اسفند ماه برای اسکی آماده است. البته که آبعلی به خاطر آب و هوای خوب و نزدیکی‌اش به تهران، حتی در تابستان هم مقصد خوبی است و برای تنیس، سوارکاری و کایت‌سواری هم به آبعلی می‌توانید بروید.

مسیر تهران به آبعلی

از مرکز تهران تا آبعلی حدود ۷۵ کیلومتر و ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه با خودرو فاصله است. برای رفتن به پیست اسکی آبعلی باید به دماوند و بعد از جاده‌ی هراز خودتان را به مقصد برسانید.

پیست اسکی دربندسر

یکی دیگر از پیست‌های اسکی نزدیک تهران، پیست اسکی دربندسر است که فاصله‌ی کمی با پیست بین‌المللی دیزین هم دارد. این پیست شاید تنها پیست اسکی ایران باشد که دستگاه برف‌ساز دارد. پیست دربندسر در سال ۱۳۶۱ شروع به کار کرده. ارتفاع بالاترین نقطه ۳۵۷۰ متر و پایین‌ترین نقطه‌ی پیست ۲۶۷۰ متر از سطح دریاست.

پیست اسکی دربندسر

امکانات پیست اسکی دربندسر

پیست اسکی دربندسر یکی از بهترین مکان‌ها برای یادگیری اسکی است. اگر هم علاقه‌مند بودید در کلاس‌های اختصاصی اسکی با مربیان حرفه‌ای می‌توانید شرکت کنید. تله سیژ، تله کابین، تله اسکی چکشی و بشقابی از دیگر امکانات پیست دربندسر هستند. لذت صرف غذا و نوشیدنی در کافه و رستوران با چشم‌انداز زیبای طبیعت اطراف برایتان دوچندان خواهد شد.

بهترین زمان برای رفتن به پیست اسکی دربندسر

دربندسر یکی از مکان‌های تفریحی نزدیک تهران در همه‌ی فصل‌هاست. در بین ماه‌های آذر تا اردیبهشت برای اسکی و لذت بردن از هوای برفی می‌توانید به دربندسر بروید. علاوه بر آن، تابستان هم مکان خوبی برای دوری از هوای گرم تهران و استفاده از آب و هوای خوب کوهستانی منطقه است.

مسی

پیست اسکی دربندسر

 

برای رفتن به پیست اسکی دربندسر از تهران در همه‌ی فصل‌ها از جاده لشکرک – فشم می‌توانید استفاده کنید. مسیر دیگر، کرج – گچسر است که به خاطر شرایط جوی بهتر است تنها در تابستان از آن تردد شود. فاصله‌ی تهران دربندسر ۵۰ کیلومتر با ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه رانندگی است.

پیست اسکی شمشک

پیست اسکی شمشک از سال ۱۳۲۷ آغاز به کار کرده و در سال ۱۳۳۷، تله اسکی در این مجموعه نصب شد. چیزی که پیست شمشک را از دیگر پیست‌های اسکی تهران مجزا کرده، پایه‌گذاری اسکی شبانه است. هرچند ممکن است به علت شرایط آب و هوایی پیست در طول روز باز ولی در شب بسته باشد. ارتفاع پست‌ترین نقطه ۲۵۵۰ متر و بلندترین نقطه‌ی پیست اسکی شمشک ۳۰۵۰ متر از سطح دریاست.

هتل پارسیان استقلال تهران؛ منحصر به‌فردترین هتل شهر

پیست اسکی شمشک

امکانات پیست اسکی شمشک

پیست‌های مختلفی را برای اسکی می‌توان انتخاب کرد. در مجموعه‌ی شمشک ۴ پیست قرار دارد که یکی از آن‌ها برای افراد مبتدی، یکی برای اسکی در شب، و دو پیست دیگر با طول‌های ۱۸۵۰ و ۱۹۵۰ متر هستند. دستگاه‌های تله سیژ، تله اسکی بشقابی و چکشی هم از دیگر امکانات پیست شمشک به‌شمار می‌روند.

هتل شمشک

شمشک چندین هتل دارد؛ هتل جهانگردی شمشک، بوتیک هتل شمشک و هتل بارین یا مجموعه گل یخ شمشک (از هتل‌های خاص ایران). با وجود گزینه‌های زیاد برای اقامت در شمشک، نگرانی بابت هتل در زمان سفرتان نخواهید داشت.

بهترین فصل پیست اسکی شمشک

در زمستان و برای اسکی از آذر تا فروردین می‌توانید به پیست اسکی شمشک بروید. البته از پیست اسکی تابستانه در دیگر فصول سال می‌توان استفاده کرد.

مسیر تهران به شمشک

مسیر جاده لشکرک – فشم در دسترس‌ترین مسیر تهران به شمشک شناخته می‌شود. از مرکز شهر تهران تا پیست اسکی شمشک حدود ۵۵ کیلومتر فاصله است و حدود ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه از مرکز شهر راه خواهید داشت.

پیست اسکی خور

در بین لیست پیست اسکی تهران، پیست خور یکی از اسم‌هایی است که کمتر به گوشمان خورده. تاسیس پیست اسکی خور به دهه‌ی ۱۳۵۰ بر می‌گردد و ارتفاع پیست از سطح دریا بین ۲۸۰۰ تا ۳۰۰۰ متر است.

پیست اسکی خور

امکانات پیست اسکی خور

اسنوموبیل، تله اسکی، مدرسه اسکی و کمپ قله از امکانات پیست خور هستند. ۲ پیست اسکی هم با طول‌های ۱۸۵۰ و ۳۵۰ متر در اینجا قرار دارند. در اطراف پیست هم می‌توان یخ‌نوردی، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری انجام داد.

مسیر تهران به خور

برای رفتن به پیست اسکی خور باید به سمت سد کرج و روستای خور برانید. قبل از سد امیرکبیر یا کرج با مشاهده‌ی تابلوی خوزنکلا به سمت شرق بروید. پس از آن تابلوی پیست اسکی خور تا مقصد راه را به شما نشان می‌دهد و پس از ۱۵ کیلومتر رانندگی در این جاده، به مقصد خواهید رسید.

پیست اسکی خور

نکته‌ی مهم درباره پیست خور

مسیر سرسره‌بازی و تیوپ‌سواری در بیرون محوطه‌ی پیست خور ناهموار و خطرناک است. و هرساله بسیاری از افراد در اینجا دچار جراحت می‌شوند. پیشنهاد می‌کنیم از بازی و تیوپ‌سواری در خور خودداری کنید.

۱۰ پیشنهاد برای سفر در زمستان

آیا تجربه اسکی در این پیست‌ها را داشته‌اید؟ بهترین پیست اسکی تهران از نظر شما کدام است؟ برای ما در زیر این بلاگ‌پست تجربه‌ی خود را کامنت بذارید.

دسته:جاذبه

مطالب مرتبط :

بازار تهران

8 بهمن 1402
روستای افجه

8 بهمن 1402

۳ نظر

  • پاسخ فربد مرشدزاده ۷ دی ۱۴۰۰ از ۰۹:۴۵

    پس با این حساب یه اسکی بریم 😂

  • پاسخ سارا ۷ دی ۱۴۰۰ از ۱۰:۲۷

    به نطر من بهترین پیست دربندسره فقط شلوغه

  • پاسخ حسن ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ از ۰۸:۲۴

    خدا پول بده منم برم

  • ارسال پاسخ

    نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

    برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

    ثبت نام

    با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

    بازگشت

    ثبت نام شما با موفقیت کامل شد