فاصله تهران تا کردستان با ماشین، قطار و هواپیما

تاریخ انتشار : 14 خرداد 1402 - تاریخ بروز رسانی : ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
فاصله تهران تا کردستان با ماشین، قطار و هواپیما

کردستان زیبا، جایی در غربی‌ترین نقطه ایران نشسته است. مردم زاگرس‌نشین کردستان همواره به خونگرمی و مهمان‌نوازی در کشور شهرت داشته‌اند و همین باعث جلب توجه گردشگران به این ناحیه شده است. این بلاگ برای آنهایی است که شیفته کردستان‌اند! برای کسانی که می‌خواهند به این استان زیبا سفر کنند، فاصله تهران تا کردستان با ماشین، قطار و هواپیما را بررسی می‌کنیم. پس با ما همراه باشید!

از تهران تا کردستان چقدر تو راهیم؟

برای سفر از تهران به کردستان مسیرهای گوناگونی وجود دارد. به‌طور کلی، فاصله سنندج تا تهران ۴۸۸ کیلومتر است. پیمودن این مسیر از نظر زمانی حدود ۵ ساعت و ۳۸ دقیقه طول خواهد کشید. البته این زمان برای سفری بدون وقفه در نظر گرفته شده است. چنانچه بخواهید در طول مسیر توقف داشته باشید یا از شهرهای بین راه دیدن کنید، به این  زمان افزوده می‌شود.

چطور با خودروی شخصی به کردستان برویم؟

برای بررسی فاصله تهران تا کردستان با ماشین، قطار و هواپیما نخست به سراغ سفر جاده‌ای با خودرو شخصی می‌رویم. سفر با خودرو شخصی مزایای زیادی دارد. مهم‌ترین ویژگی این سفر این است که می‌توانید هرکجا که خواستید، توقف کنید و از دیدنی‌های مسیر لذت بیشتری ببرید. برای سفر از تهران به سنندج سه مسیر اصلی وجود دارد.

  • در مسیر اول که بهترین و کوتاه‌ترین مسیر است، شما باید از شهر رباط‌کریم، نوبران و همدان عبور کنید تا به شهر زیبای سنندج برسید. در این مسیر، شما باید ۴۹۰ کیلومتر را در حدود ۵ ساعت و نیم طی کنید.
  • مسیر دوم جاده‌ای برای سفر از تهران به سنندج از جاده سنندج دیواندره انجام می‌شود. در این مسیر، شما پس از گذر از آزادراه تهران کرج وارد جاده قیدار به بیجار می‌شوید و از آنجا خود را به سنندج می‌رسانید. طول این مسیر حدود ۵۶۸ کیلومتر است و پیمودن آن نزدیک ۷ ساعت زمان می‌برد.
  • مسیر آخری که می‌توانید از طریق آن از تهران به سنندج سفر کنید، از آزادراه تهران ساوه آغاز می‌شود. از طریق این آزادراه باید وارد جاده همدان بیجار شوید و از آنجا به سنندج بروید. طول این مسیر حدود ۵۷۸ کیلومتر است و پیمودن آن بیش از ۷ ساعت زمان می‌برد.

با اتوبوس تا کردستان

کردستان

تصویری از کردستان در بهار

پیدا کردن بلیت اتوبوس برای سفر به کردستان کار چندان سختی نیست. هرروزه سفرهای بسیار زیادی بین تهران و اکثر شهرهای کردستان انجام می‌شوند. سفر با اتوبوس ارزان‌ترین روش سفر است. عمده سفرها از تهران به کردستان، از پایانه غرب آغاز و به یکی از ۲ پایانه سنندج منتهی می‌شوند. رانندگان برای سفر به سنندج عموما مسیر اول را انتخاب می‌کنند. این مسیر که از رباط‌کریم، نوبران و همدان به سنندج می‌رسد، کوتاه‌ترین مسیر به‌حساب می‌آید. رسیدن از تهران به سنندج با اتوبوس حدود ۷ ساعت طول می‌کشد.

فاصله تهران تا کردستان با هواپیما

با بررسی و مقایسه فاصله تهران تا کردستان با ماشین، قطار و هواپیما درمی‌یابیم که سریع‌ترین روش، سفر هوایی است. فاصله هوایی بین تهران تا سنندج ۴۰۵ کیلومتر است که نزدیک به یک ساعت و ۵ دقیقه طول می‌کشد. فرودگاه سنندج در ابتدای جاده سنندج کرمانشاه و در جنوب شرقی شهر قرار گرفته است. فرودگاه از مرکز شهر سنندج کمی فاصله دارد، اما تاکسی‌های زیادی در آنجا وجود دارند.

در مسیر تهران کردستان از چه شهرهایی می‌گذریم؟

در مسیر تهران کردستان با توجه به مسیری که انتخاب می‌کنیم، از شهرهای مختلفی گذر خواهیم کرد.

  • در مسیر اول از شهرهای رباط‌کریم، نوبران و همدان عبور می‌کنیم.
  • در مسیر دوم از شهرهای قیدار و بیجار می‌گذریم.
  • در مسیر سوم از شهرهای ساوه، همدان و بیجار گذر می‌کنیم.

فاصله تهران تا کردستان با قطار

متاسفانه در حال حاضر امکان سفر با قطار از تهران به کردستان وجود ندارد. گفته می‌شود تا سال آینده ایستگاه راه‌آهن سنندج به بهره‌برداری خواهد رسید.

در کردستان کجا بمانیم؟

پس از پیمودن فاصله تهران تا کردستان با ماشین، قطار و هواپیما نوبت به استراحت و اقامت در این استان می‌رسد. در استان کردستان، هتل‌ها و اقامتگاه‌های متنوعی وجود دارند. شما هم می‌توانید در هتل‌ های لوکس ۵ ستاره اقامت داشته باشید و هم در اقامتگاه‌های بومگردی مقرون‌به‌صرفه.

هتل ‌هاله بانه

یکی از هتل‌های مجلل و لوکس کردستان هتل ۵ ستاره هاله (لاله سابق) است که در سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را آغاز کرد. این هتل زیبا در دامنه کوه آریابا و در منطقه‌ای خوش آب‌و‌هوا ساخته شده است. از امکانات هتل‌ هاله می‌توان به فروشگاه صنایع‌دستی، کافی‌شاپ، تاکسی‌سرویس، سالن همایش، کافی‌نت، دو رستوران، پارکینگ رایگان و اینترنت وای فای و اشاره کرد.

هتل جهانگردی سنندج

کردستان

یکی از هتل‌های مقرون‌به‌صرفه در کردستان، هتل ۳ ستاره جهانگردی سنندج است. با اقامت در این هتل، چشم‌انداز فوق‌العاده پارک جنگلی آبیدر را در پیش چشم خود خواهید داشت. هتل جهانگردی با ۶۳ واحد اقامتی در سال ۱۳۹۰ برای ارتقای امکانات خود موردبازسازی قرار گرفت. با اقامت در این هتل زیبا به بسیاری از مکان‌های دیدنی و بازارهای سنندج دسترسی خواهید داشت.

هتل داوینکو بانه

هتل داوینکو بانه

هتل داوینکو بانههتل داوینکو بانه

هتل داوینکو از هتل‌های شهر بانه است که در ۲۰ کیلومتری نوار مرزی ایران با عراق و در جنوب شرقی سردشت واقع شده است. هتل در سال ۱۳۹۷ در ۸ طبقه و ۳۲ واحد اقامتی احداث شده است. با ماشین تا جاذبه‌های گردشگر مثل غار شوی و روستای سبدلو حدود ۱۰ دقیقه فاصله دارد. همچنین برای طبیعت گردی می‌توانید از جنگل‌های طبیعی و بزرگ بلوط دیدن کنید و برای رفع خستگی و کمی استراحت از کافه و رستوران هتل انواع غذا و نوشیدنی‌های مختلف را سفارش دهید، اگر رستوران هتل را نخواستید، می‌توانید از رستوران داوینکو در همان نزدیکی استفاده کنید.

زیبایی‌های کردستان تمامی ندارند!

اکنون پس از بررسی فاصله تهران تا کردستان با ماشین، قطار و هواپیما می‌توانید بهترین گزینه را برای سفر خود به کردستان انتخاب کنید. دانستیم برای سفر زمینی به کردستان از تهران سه مسیر وجود دارد که مسیر رباط‌کریم، نوبران، همدان، سنندج از همه کوتاه‌تر و بهتر است. متاسفانه در حال حاضر امکان سفر با قطار به کردستان وجود ندارد و برای سفر با هواپیما نیز یک ساعت و ۵ دقیقه در راه خواهید بود. برای سفر راحت به کردستان و اقامت در هتل‌ ها و اقامتگاه‌های این استان می‌توانید از اپلیکیشن و وب سایت اسنپ تریپ کمک بگیرید.

دسته:ایرانگردیجاذبه

مطالب مرتبط :

تفریحگاه طرقبه

چالیدره کجاست؟ امکانات رفاهی و تفریحی چالیدره

23 اسفند 1402
فصل مناسب برای بازدید از موزه نادری چه زمانی است؟

فصل مناسب برای بازدید از موزه نادری چه زمانی است؟

16 بهمن 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد