دیدنی‌های شهر قزوین (۱)؛ آشنایی با چند بنای تاریخی شهر

تاریخ انتشار : 14 مرداد 1396 - تاریخ بروز رسانی : ۲۱ دی ۱۴۰۱
جاهای دیدنی قزوین

قزوین در دوران صفوی ۵۷ سال پایتخت ایران بود و به همین دلیل دیدنی‌های شهر قزوین انقدر زیاد هستند که در یک سفر کوتاه نمی‌توانید به همه‌شان سر بزنید. اگر قصد سفر به این شهر تاریخی را دارید با ما همراه باشید و با دیدنی‌ترین جاذبه‌های تاریخی شهر قزوین آشنا شوید.

کاروانسرای سعد السلطنه

جاذبه های گردشگری قزوین

این کاروانسرا یکی از مهم‌ترین دیدنی های شهر قزوین است که در دوران قاجار و به دستور سعدالسلطنه حاکم وقت این شهر بنا شده. و بزرگ‌ترین کاروانسرای سرپوشیده داخل شهری در ایران است.

کاروانسرا در نزدیکی بازار قدیمی شهر که قدمتی هزارساله دارد ساخته شده. کاروانسرای سعد‌السلطنه در سال‌های اخیر بازسازی شده و به یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری قزوین تبدیل شده است. معماری جالب و فضای متفاوت بازار شما را به گذشته می‌برد و از گشت‌وگذار در آن خسته نخواهید شد. این روزها بیشتر مغازه‌های این کاروانسرا صنایع‌دستی می‌فروشند و در محوطه آن هم چندین کافه پیدا می‌کنید.

آدرس: قزوین، خیابان امام خمینی

کلیسای کانتور

جاذبه های گردشگری استان قزوین

یکی از دیدنی‌های شهر قزوین کلیسای کانتور است. این کلیسا از کوچک‌ترین کلیساهای ارتودوکس ایران محسوب می‌شود. کلیسای کانتور را روس‌ها در زمان جنگ‌ جهانی دوم در قزوین ساختند. اما امروزه این کلیسا کاربری مذهبی ندارد و به عنوان بنایی تاریخی از آن نگهداری می‌شود.

در محوطه کلیسا دو سنگ قبر وجود دارد که یکی‌شان آرامگاه خلبانی روسی است که در جنگ جهانی دوم کشته شده. و یکی متعلق به مهندسی روسی‌ست. معماری این بنا و نمای آجری آن نسبت به بناهای دیگر این شهر ظاهر متفاوتی دارد.

آدرس: قزوین، خیابان طالقانی، خیابان دارایی، جنوب پارک مشاهیر (لاله ها)

حمام بلور

گرمابه بلور از جاذبه های تاریخی قزوین

حمام بلور در بافت قدیمی شهر قرار دارد و  تاریخ ساختش را مربوط به دوران صفویه و قاجار می‌دانند. اما درباره اینکه سازنده این بنا چه کسی بوده اطلاع دقیقی در دست نیست.

نقاشی‌های دیواری حمام مربوط به دوران صفوی و قاجار است. از این حمام تا اواخر دهه ۷۰ خورشیدی استفاده می‌شد اما بعد از این دهه تغییر کاربری داد و به موزه سنگ قزوین تبدیل شد. در موزه سنگ بیش از ۴۵۰۰ قطعه سنگ و حدود ۸۰۰ فسیل از دوران‌های مختلف زمین‌شناسی نگهداری می‌شود.

آدرس: قزوین، خیابان مولوی، محله آخوند

لیست هتل‌های قزوین را به همراه قیمت این‌جا ببینید

مسجد جامع قزوین

مسجد جامع از جاذبه های گردشگری مذهبی قزوین

مسجد جامع قزوین از زیباترین دیدنی‌های شهر قزوین و یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین مساجد ایران است که به فرمان هارون‌الرشید ساخته شده. از سبک معماری قسمت‌های مختلف مسجد به نظر می‌رسد که هر قسمت آن در دوره‌ای ساخته یا بازسازی شده است. اما هنر معماری سلجوقی در این مسجد جلوه دیگری دارد. بنای اولیه مسجد جامع روی آتشکده‌ای از دوران ساسانیان ساخته شده. مسجد جامع قزوین ۴ ایوان دارد و از قدیمی‌ترین مساجد ۴ ایوانی ایران به شمار می‌رود.

آدرس: قزوین، خیابان سپه، شبستان غربی

بیشتر بخوانید: آشنایی با مجموعه باغ صفوی

دسته:جاذبه

مطالب مرتبط :

آبگرم قزوین کجاست؟

آبگرم قزوین کجاست؟

6 آذر 1397
قلعه الموت

قلعه الموت کجاست؟

10 تیر 1397

۱ نظر

  • پاسخ ابوالفضل کوزه گر ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ از ۰۸:۰۲

    عالی و منبع بسیار عالی برای گردشگری هستید فقط سعی کنید ادرس رو به سور locationهم ثبت کنید.

  • ارسال پاسخ

    نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

    برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

    ثبت نام

    با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

    بازگشت

    ثبت نام شما با موفقیت کامل شد