۳ پیشنهاد برای رستوران‌های سنتی در تهران

تاریخ انتشار : 21 مرداد 1396 - تاریخ بروز رسانی : ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
۳ پیشنهاد برای رستوران‌های سنتی در تهران

درست است که فست فودی‌ها و رستوران‌های کوچک و بزرگ زیادی در تهران وجود دارد و حال و هوای امروزی بر آنها حاکم است. ولی هنوز هم رستوران‌های سنتی تهران و سفره‌خانه‌های سنتی تهران، رستوران‌هایی که فضایی گرم و صمیمی دارند، طرفداران مخصوص به خود را دارند. رستوران‌هایی که می‌توان روی تخت‌هایشان دورهم نشست و غذا خورد، یا با نگاه کردن به اطراف یاد روزگار خوش گذشته افتاد.

قهوه‌خانه و رستوران سنتی آذری

با اینکه نمیتوان در بین رستوران‌های سنتی تهران معمولا رستورانی پیدا کرد که از هر نظر خوب و معقول باشد و معمولا یک جای کار می‌لنگد، ولی قهوه خانه و رستوران سنتی آذری یک استثناست. عشق به آذری، بسیاری را از نقاط مختلف تهران به آن می‌کشاند. تا با خانواده یا دوستان دور هم در جایی خودمانی و بی غل و غش بنشینند و غذا بخورند.

رستوران آذری ۱۴۰ سال سن دارد و جزو آثار به ثبت رسیده در میراث فرهنگی است. بنابراین خودش یکی از جاذبه‌های سرپا و سرزنده تهران محسوب می‌شود. رستوران، ظهرها تنها دیزی، کشک بادمجان و جوجه دارد. و میگویند بدون خوردن دیزی آذری انگار نصف عمرت بیهوده سپری شده! موسیقی زنده، تزئینات رستوران و صدای آبی که از حوض وسط به گوش می‌رسد باعث می‍‌شود غذا بیشتر بهتان بچسبد. آذری، قلیان نیز سرو می‌کند، ولی به شرطی که یک آقا همراهتان باشد.

بعد از غذا نیز برایتان در قوری قشنگی چای و بامیه که جزو لاینفک دیزی است می‌آورند. آذری، رستوران شلوغی است و ممکن است مجبور شوید در صف بایستید. هرچند صف خیلی سریع پیش می‌رود و سرویس‌دهی نیز سریع است. در اینجا صبح‌ها می‌توان املت ربی‌های خوشمزه‌ای خورد، ظهرها دیزی لذیذی بر بدن زد و شام هم یکی از غذاهای منو و مثلا کبابش را سفارش داد. قیمت هر پرس دیزی در رستوران آذری که شب‌ها نیز سرو می‌شود با نان، ماست، دوغ ،سبزی و ترشی ۲۰ هزار تومان آب می‌خورد.

آدرس: میدان راه آهن، ابتدای خیابان ولیعصر، روبروی شهرداری ناحیه ۴، پلاک ۳۰

بیشتر بخوانید: بهترین کافه‌های تهران

رستوران اس پی یو

اگر دلتان بخواهد در هوای خوش درکه، غذایی بر بدن بزنید و بعدش پشیمان و دلخور بیرون نیایید، رستوران اس پی یو میتواند یکی از انتخاب‌هایتان باشد. رستوران اس پی یو، هم میز و فضای مدرن دارد ،هم تخت و منویش انواع و اقسام کباب‌ها را شامل می‌شود. و در صورت تمایل قلیان را نیز برایتان چاق می‌کنند. رستوران اس پی یو، بفضایی به یادماندنی دارد، غذایش معرکه است، احساس راحتی در هوایی ناب به مشتریان دست می‌دهد و دارای صندلی مخصوص کودک نیز هست.

از معایبش هم مثل این مورد که قیمت‌ها در آن بسیار بالاست. و بعضی وقت‌ها کارکنان به خاطر شلوغی‌اش آنطور که باید و شاید سرویس نمی‌دهند. بنابراین اگر قصد رفتن به آن را دارید یکی اینکه باید سر کیسه را به قول معروف شل کنید و دوم اینکه کمی حوصله به خرج دهید. ششلیک اس پی یو، ۵۵ هزار تومان و کباب برگ آن ۵۳ هزار تومان است. در این رستوران کباب برگ و لقمه فیله سفارش دهید.

آدرس: میدان درکه

رستوران سنتی عالی قاپو

همانطور که از اسم رستوران عالی قاپو پیداست، رستورانی تمام و کمال سنتی است. از این گذشته عالی قاپو جز اسمش همه فاکتورهای یک رستوران سنتی را هم داراست. موزیک زنده در این رستوران برقرار و تزئینات و دکور آن سنتی است. منو نیز فهرستی از غذاهای ایرانی و اصیل را شامل می‌شود. همه چیزهایی که می‌تواند یک دورهمی خانوادگی را دلنشین‌تر کند و یاد خاطرات خوب قدیم را زنده. بعد از غذا نیز با چای و میوه و شیرینی ازتان پذیرایی می‌شود، درست مثل یک مهمانی خانوادگی. در رستوران سنتی عالی قاپو باید شیشلیک، پلو کباب عالی قاپو و باقالی پلو با ماهیچه سفارش داد و سالاد بار را هم امتحان کرد. فقط اینکه این رستوران نیز مثل بیشتر رستوران های سنتی قیمت‌هایش بالاست.

آدرس: ونک، ابتدای خیابان گاندی

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به تهران و تهران‌گردی

دسته:رستوران

مطالب مرتبط :

بازار تهران

8 بهمن 1402
روستای افجه

8 بهمن 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد