شگفت انگیزترین مقاصد اروپا

تاریخ انتشار : 1 بهمن 1401 - تاریخ بروز رسانی : ۱۷ مرداد ۱۴۰۲
شگفت انگیزترین مقاصد اروپا

کمتر کسی را پیدا می‌کنید که آوازه زیبایی‌های قاره اروپا را نشنیده باشد. منظره‌های طبیعی چشم نواز، ساختمان‌های باستانی با معماری‌های بی‌نظیر، موزه‌های حیرت انگیز، همه و همه جذابیت‌های بی‌شماره قاره سبز هستند که در ۵۱ کشور آن پیدا می‌شوند.

در این بلاگ با ما همراه باشید تا سفری کوتاه و جادویی به شگفت انگیزترین مقاصد اروپا داشته باشیم. اگر فکر می‌کنید می‌خواهیم درباره برج ایفل در فرانسه یا ونیز در ایتالیا صحبت کنیم، به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما به خواندن این نوشته ادامه دهید چون قرار است با جاذبه‌های متفاوتی آشنا شوید که هرگز اسمشان را نشنیده‌اید.

راهنمای سفر به پاریس، شهری که عاشقش می‌شوید!

رودخانه تینتو، رودی به رنگ آتش

رودخانه قرمز رنگ تینتو

این رودخانه از شهر اوئلوا در جنوب شرقی اسپانیا می‌گذرد. شاید پیش خود فکر کنید که چه چیز شگفت‌انگیزی در این رودخانه وجود دارد؟ تینتو در زبان اسپانیایی به معنی “رنگ شده” یا “نقاشی شده” است. به دلیل رنگ قرمز آجری رودخانه، این نام را برای آن انتخاب کردند. در اطراف رودخانه معادن طلا، مس و دیگر فلزات قرار دارد. در طول قرن‌ها، از این معادن برداشت کرده‌اند و مقداری از این فلزات به داخل رودخانه راه‌یافته‌اند. به همین دلیل، رودخانه تینتو مثل یک تابلوی خوش آب‌ورنگ نقاشی به چشم می‌آید.

صخره‌های کجراگ بولتن، معلق‌ بین زمین وهوا!

صخره‌های کجراگ بولتن در کشور نروژ قرار دارند و گواه این نکته هستند که طبیعت تا چه اندازه می‌تواند جادویی و غیر پیش‌بینی باشد. کجراگ بولتن، کوهی سنگینی است که ۹۸۴ متر ارتفاع دارد. در این کوه، بین صخره‌ها، تخته سنگی بزرگ قرار گرفته که گویی بین زمین و هوا معلق است. گردشگران می‌توانند روی این تخته‌سنگ بایستند و احساس می‌کنند در آسمان شناور هستند. صخره‌های کجراگ بولتن یکی از شگفت ‌انگیزترین مقاصد اروپا هستند و در هر فصلی از سال، گردشگران زیادی از آنها بازدید می‌کنند.

شهر هوم، کوچک‌ترین شهر جهان

هوم، کوچک‌ترین شهر جهان، در کشور کرواسی قرار دارد. قدمت این شهر بسیار طولانی است و به قرن یازدهم میلادی باز می‌گردد. طی سرشماری سال ۲۰۱۱، این شهر فقط ۳۰ نفر جمعیت دارد. تنها دو خیابان در هوم وجود دارد. اطراف این شهر با کوه‌های سنگی زیبایی احاطه شده‌اند. شهر هوم به‌ دلیل مشروبات مشهورش بسیار موردتوجه گردشگران قرار دارد. هر سال در پایان ماه اکتبر، جشن بهترین مشروب ساخته شده در این شهر برگزار می‌شود و گردشگران بسیاری به هوم هجوم می‌آورند . به همین دلیل، این شهر را به عنوان یکی از شگفت ‌انگیزترین مقاصد اروپا می‌شناسند.

راهنمای سفر به باکو، شهر هزار ساله

گذرگاه ساحلی جاینت، جاذبه‌ای خاص و دیدنی

گذرگاه ساحلی جاینت

یکی دیگر از شگفت ‌انگیزترین مقاصد اروپا گذرگاه ساحلی جاینت در کشور ایرلند شمالی است؛ جاینت به معنی غول‌پیکر است. این گذرگاه در شهر بوشمیلز قرار دارد و در آن ۴۰ هزار ستون کنار هم قرار دارند. این ستون‌ها از جنس بازالت هستند و بر اثر فوران آتشفشان به وجود آمده‌اند. مردم این منطقه باور داشتند که این ستون‌ها توسط غول‌ها ساخته شده‌اند و به همین دلیل، تا سال‌ها از نزدیکی به آن خودداری می‌کردند. به جرات می‌توان گفت که نظیر این شاهکار طبیعت را در هیچ کجای دنیا مشاهده نمی‌کنید.

دهکده ملوان زبل، برای غرق شدن در خاطرات کودکی

یکی دیگر از شگفت ‌انگیزترین مقاصد اروپا در کشور مالت قرار دارد. دهکده ملوان زبل تا ۵۰ سال پیش وجود خارجی نداشت تا اینکه شرکت فیلم‌سازی دیزنی‌لند آن را برای یک فیلم موزیکال ساخت. امروزه این دهکده به پارک تفریحی تبدیل شده است و گردشگران زیادی از آن بازدید می‌کنند. در این دهکده می‌توانید شخصیت‌های فیلم ملوان زبل و دیگران را ببینید؛ همچنین هر روز هفته، جشن و مراسم ویژه‌ای در آن برگزار می‌شوند.

ورودی این پارک، ۱۶ یورو است و همه هزینه‌های تفریحی در دهکده به جز غذا خوردن را پوشش می‌دهد. در هنگام ورود به دهکده، یک لیوان شراب مجانی به بازدیدکننده داده می‌شود.

راهنمای جامع گرفتن پاسپورت

دریاچه سبز، جادویی به رنگ زمرد

پارک زیرآبی دریاچه سبز اتریش یکی دیگر از شگفت ‌انگیزترین مقاصد اروپا است. در فصل زمستان، آب دریاچه خشک می‌شود و تبدیل به پارک و مکان تفریحی زیبایی برای تفرج و گردش می‌شود. با شروع فصل بهار و آب‌ شدن برف‌های کوهستان‌های اطراف، کم‌کم آب به دریاچه می‌ریزد و در فصل گرم تابستان عمق آن در بعضی جاها به ۱۰ متر هم می‌رسد. می‌توانید در این پارک زیرآبی غواصی کنید و بسیار لذت ببرید.

تاج محل هند، رمانتیک‌ترین مکان در دنیا

روستای گیتورن، بهشتی روی زمین

روستای گیتورن در هلندروستای گیتورن در کشور هلند قرار دارد. این روستا هیچ جاده‌ای ندارد و به همین دلیل، در فهرست شگفت ‌انگیزترین مقاصد اروپا قرار گرفته است. در گیتورن، مردم با استفاده از کانال‌های آبی و پل‌ها تردد می‌کنند. این روستا در جزیره‌ای کوچک ساخته شده است و در آن، ۱۸۰ پل وجود دارد.

به این روستا ونیز هلند نیز می‌گویند. در گیتورن موزه‌ای قدیمی قرار دارد که  نشان می‌دهد در قرون گذشته مردم این روستا چگونه زندگی می‌کردند. گردشگران در بازدید از این روستا، با تجربه شگفت‌انگیزی از زندگی‌کردن روبه‌رو می‌شوند و در مدت اقامتشان،  روش معمولی که تا به ‌حال زیست می‌کردند را به چالش می‌کشند.

پامو کاله، قلعه پنبه‌ای در ترکیه

این شهر در استان دنیزلی قرار دارد و پر از چشمه‌های آبگرم است. سنگ‌های تراورتن، جلوه‌ای سفید به پاموکاله داده‌اند و به همین دلیل، به آن قلعه پنبه‌ای می‌گویند. به دلیل گرمای بسیار زیاد چشمه‌های آب‌معدنی، بهتر است در فصل تابستان به این شهر سفر نکنید. در پامو کاله همچنین می‌توانید از شهر باستانی هیرا پولیس نیز دیدن نمایید. در ضمن، تردد در چشم‌های آب‌معدنی پامو کاله با کفش ممنوع است.

بورسا ترکیه؛ شهر سرسبزی که آن را نمی شناسید

سفر به اروپا با بهترین قیمت

اگر بعد از آشنایی با این مقصدهای شگفت انگیز دلتان میخواهد همین امروز چمدان‌تان را ببندید و اروپاگردی را شروع کنید، تنها نیستید! سالانه گردشگران زیادی از سراسر دنیا بازدید از این جاذبه‌های حیرت‌انگیز را برای سفر خود انتخاب می‌کنند. فراموش نکنید شما می‌توانید بلیط هواپیما به مقصد هر شهری در دنیا را به بهترین قیمت از اسنپ‌تریپ بخرید. خرید شما کاملا آنلاین است و همکاران ما به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. برای آنکه با شرایط ویزای شینگن برای سفر به اروپا آشنا شوید مطالعه بلاگ زیر را نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم:

راهنمای جامع اخذ ویزای شینگن

 

دسته:پروازجاذبهجهانگردی

مطالب مرتبط :

فاصله تهران تا کیش

فاصله تهران تا کیش چه مدت طول خواهد کشید؟

2 بهمن 1402
همه‌چیز درباره فرودگاه اسپارتا ترکیه

همه‌چیز درباره فرودگاه اسپارتا ترکیه

8 آبان 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد