فاصله تهران تا شهرهای دیگر با هواپیما، قطار و ماشین چقدر است؟

تاریخ انتشار : 7 شهریور 1397 - تاریخ بروز رسانی : ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
فاصله تهران تا شهرهای دیگر با هواپیما، قطار و ماشین چقدر است؟

تا تمام شدن تابستان چیز زیادی نمانده و شاید تا چند وقت دیگر هوا آنقدرها خوب نباشد که بتوانیم سفر برویم. یکی از چیزهایی که کمک می‌کند مقصد سفرمان را مشخص کنیم، فاصله‌ شهرهاست. اگر تهران را مبدا در نظر بگیریم می‌خواهیم ببینیم فاصله تهران تا شهرهای دیگر با هواپیما، قطار و ماشین چقدر است. بعد بهتر می‌توانیم تصمیم بگیریم که باتوجه به بودجه‌ سفرمان، بلیط هواپیما یا قطار بخریم، اتوبوس سوار شویم یا خودمان رانندگی کنیم. با اسنپ تریپ، سرویس رزرو هتل همراه باشید. 

فاصله تهران تا رامسر

رامسر یکی از قشنگ‌ترین شهرهای شمال است که یک عالمه جاهای دیدنی دارد، از موزه و شهربازی تا جنگل‌های سرسبز و ییلاق. از تهران که راه بیفتید و جاده چالوس را برای رفتن انتخاب کنید، ۲۷۶ کیلومتر راه در پیش دارید، یعنی حدود پنج ساعت و نیم.

فاصله هوایی تهران تا رامسر ۱۴۹ کیلومتر است و ۴۱ دقیقه در هواپیما خواهید بود. در هفته شش پرواز رفت و برگشت به سمت تهران و دو پرواز به سمت مشهد از رامسر انجام می‌شود.

فاصله تهران تا بندرعباس

لنج های بندرعباس

از تهران تا بندرعباس ۱۲۸۶ کیلومتر راه است، اگر با ماشین بروید، حدود ۱۳ ساعت و نیم رانندگی می‌کنید تا به بندر برسید. اما از این عددها نترسید. اول که می‌توانید یک‌سره سفر نکنید. شهرهای سر راه را می‌بینید و کمتر خسته می‌شوید. دوم این‌که می‌توانید گزینه‌ خیلی راحت اما گران‌تر هواپیما را انتخاب کنید. تا قبل از گرانی‌ها بلیت قطار تهران- بندرعباس بود ولی حالا نزدیک ۱ میلیون باید خرج کنی.  به این ترتیب فقط یک ساعت و ۵۰ دقیقه در پرواز هستید تا در فرودگاه بندرعباس پیاده شوید.

پیشنهاد بعدی این است که بلیت قطار بخرید. درست است که حدود ۱۵ ساعت در راه هستید، اما به اندازه ۱۳ ساعت رانندگی خسته نمی‌شوید و چشم به هم بگذارید، رسیده‌اید.

فاصله‌ راه‌آهن و فرودگاه تا مرکز شهر حدود ۲۰ دقیقه است.

فاصله تهران تا بانه

فرودگاه مهرآباد

اسم بانه که می‌آید یاد خرید و پاساژگردی می‌افتیم. خیلی‌ها برای خرید لوازم الکترونیکی و خرده‌ریزه‌های دیگر به بانه می‌روند. مسافت تهران تا بانه ۶۶۱ کیلومتر یا حدود ۸ ساعت و نیم است. یک راه دیگر این است که با هواپیما به سنندج بروید و از آن‌جا زمینی راهی بانه شوید. ولی ما که پیشنهاد نمی‌کنیم؛ علاوه بر زمانی که در فرودگاه از دست می‌دهید، حدود ۴ ساعت هم طول می‌کشد تا از سنندج به بانه برسید. اگر حوصله‌ رانندگی ندارید، بلیت اتوبوس بخرید و تا بانه تخت بخوابید. بانه، قطار ندارد.

فاصله تهران تا کیش

کیش یکی از جاهایی‌ست که همیشه طرفدار دارد، به خصوص در پاییز و زمستان و اوایل بهار که هوا خوب است. مسافت تهران تا کیش با هواپیما یک ساعت و ۵۰ دقیقه است. ۱۰ دقیقه هم طول می‌کشد به مرکز شهر برسید.

راه زمینی رسیدن از تهران به کیش از شهرهای تهران، قم، کاشان، نطنز، اصفهان، شهرضا، آباده، مرودشت، شیراز، جهرم، لار، بستک، بندرلنگه و بندر چارک می‌گذرد.

فاصله تهران تا اصفهان

سفر به اصفهان کار راحتی است، چون از نزدیک‌ترین جاها به تهران است. کافی‌ست ۴۵۰ کیلومتر یعنی کمتر از پنج ساعت رانندگی کنید  تا به نصف جهان برسید.

اگر سفر هوایی را ترجیح می‌دهید، بلیت هواپیما بخرید و ۵۰ دقیقه بعد در فرودگاه اصفهان پیاده شوید. الان دیگر رزرو بلیت با وجود سایت‌های فروش آنلاین مثل اسنپ تریپ خیلی هم ساده و راحت شده.

فاصله تهران تا شیراز

درست است که شیراز خیلی هم نزدیک و دردسترس نیست، اما تصور بودن در شهر باغ‌های دلگشا باعث می‌شود سختی راه را به جان بخریم. مسافت تهران تا شیراز حدود ۱۰ ساعت یعنی ۹۳۵ کیلومتر است.

مدت زمان پرواز از تهران به شیراز یک ساعت و ۲۰ دقیقه است. خوشبختانه شیراز قطار هم دارد و اگر سفر با قطار را ترجیح می‌دهید، حدود ۱۰ ساعت و نیم در راه هستید.

فاصله تهران تا قشم

ساحل قشم آنقدر قشنگ است که ارزش دارد از تهران تا جنوب بروید. مدت پرواز تهران تا قشم یک ساعت و ۵۰ دقیقه است و تا بیایید خسته بشوید، از هواپیما پیاده شده‌اید.

از تهران تا قشم زمینی ۱۴۰۰ کیلومتر فاصله است و برای رسیدن به این جزیره باید از تهران بروید یزد و بعد بافق و بعد هم بندرعباس.

راه دیگر هم رفتن با قطار به بندرعباس است. از بندرعباس هم لنج‌ها شما را در عرض ۴۵ دقیقه به قشم می‎رسانند.

فاصله تهران تا کاشان

فصل گلاب‌گیری کاشان که بشود، توریست‌های زیادی به قمصر و کاشان می‌روند. اما جذابیت کاشان در گلاب خلاصه نمی‌شود. این شهر خانه‌ها و عمارت‌های قدیمی زیادی دارد که ساعت‌ها شما را سرگرم می‌کنند. هتل‌ های کاشان هم بخشی از جذابیت شهر به‌شمار می‌روند، چون خانه‌هایی هستند که کاربری هتل را پیدا کرده‌اند و بودن در آنها مثل این است که تاریخ به عقب برگشته باشد.

مسافت تهران تا کاشان ۲۴۷ کیلومتر است، یعنی ۳ ساعته، به مقصد می‌رسید.

فاصله تهران تا یزد

کویر همیشه جذابیت‌های خودش را دارد. برای خیلی‌ها هم هیچ لذتی مثل تماشای آنهمه ستاره در آسمان کویر نیست، یزد شهر دوچرخه‌ها و کوچه پس کوچه‌های خشتی و خانه‌های تاریخی‌ست و برای همین هم برای خیلی‌ها محبوب است. از تهران تا یزد ۶۲۶ کیلومتر راه است، یعنی کمتر از ۷ ساعت با ماشین. اگر با هواپیما هم بخواهید بروید ۱ ساعت در راه هستید.

فاصله تهران تا همدان

جاهای دیدنی همدان مثل گنجنامه و دشت میشان از یک طرف و سراب‌ها و هوای خوش همدان از طرف دیگر خیلی‌ها به  اگر تصمیم دارید به همدان بروید، خوب است بدانید حدود ۳۳۳ کیلومتر، کمتر از ۴ ساعت با ماشین راه در پیش دارید.

شما ۱ ساعت و ۳۹ دقیقه هم با هواپیما تا همدان راه دارید. همدان هنوز به شبکه قطار ریلی متصل نشده است و قرار است به زودی این اتفاق بیافتد.

فاصله تهران تا قم

خیلی‌ها در روزهای تعطیل برای زیارت به قم می‌روند. فاصله‌ تهران تا قم ۱۴۸ کیلومتر است، یعنی اگر یک ساعت و ۴۵ دقیقه رانندگی کنید، به قم می‌رسید. بعضی‌ها هم در میدان راه‌آهن تهران سوار قطار می‌شوند و بسته به نوع قطار، ۲ تا ۳ ساعت بعد در قم پیاده می‌شوند.

فاصله تهران تا اراک

حالا که تا قم آمد‌ه‌اید، کمی بیشتر برانید تا به اراک می‌رسید. از تهران تا اراک ۲۸۸ کیلومتر فاصله است. کافی‌ست ۳ ساعت و ۲۰ دقیقه رانندگی کنید. اگر بلیت قطار لوکس تهیه کنید، کمتر از ۵ ساعت در راه هستید.

فاصله تهران تا انزلی

بندر انزلی با تالابش از توریستی‌ترین شهرهای شمالی‌ست. الان که از تهران حرکت کنید، ۵ ساعت دیگر انزلی هستید، درواقع باید ۳۸۵ کیلومتر را پشت سر بگذارید. انزلی فرودگاه ندارد و نزدیکترین فرودگاه به آن فرودگاه رشت است.

فاصله تهران تا کرمانشاه

کرمانشاه که اتفاقا تابستان‌های خنک و باصفایی هم دارد، در فاصله‌ ۶ ساعته از پایتخت قرار گرفته. مسافت بین تهران تا کرمانشاه حدود ۵۰۰ کیلومتر است. کرمانشاه، قطار ندارد ولی با هواپیما فقط ۳۶ دقیقه از تهران تا این شهر راه است.

فاصله تهران تا گرگان

پل ورسک

کسی نیست که دلش نخواهد جنگل‌های سرسبز و قشنگ گرگان را از نزدیک ببیند. اگر دل‌تان جایی می‌هواهد با سایه خنک درختان جنگلی، ماشین را بردارید و ۵ ساعت و نیم رانندگی کنید. بعد از حدود ۴۱۰ کیلومتر در گرگان هستید.

ماشین ندارید یا حوصله‌ی رانندگی؟ بلیت قطار بخرید و ۱۰ ساعت و نیم در کوپه‌تان استراحت کنید و از یکی از بی‌نظیرترین راه‌های ریلی ایران و پل ورسک رد شوید به گرگان برسید، فقط حیف که قطار تهران گرگان شب از پل می‌گذرد و نمی‌شود منظره حیرت‌انگیز بیرون را دید. راه ساده‌تر خرید بلیت هواپیماست و تحمل ۵۲ دقیقه پرواز.

فاصله تهران تا اهواز

به‌زودی هوا خنک می‌شود و سفر به اهواز می‌چسبد. اگر دل‌تان هوای لب کارون را کرد، منطقی‌ترین راه این است که بلیت هواپیما بخرید و راهی فرودگاه شوید. فاصله تهران تا اهواز با هواپیما حدود یک ساعت است.

اگر عشق ماشین و رانندگی هستید، روی ۸۳۴ کیلومتر حساب کنید و دل به جاده بزنید. کمتر از ۱۰ ساعت بعد اهوازید. یا این که بلیت قطار اهواز را بخرید و ۱۴ ساعت در قطار خودتان را سرگرم کنید.

فاصله تهران تا مشهد

مشهد از آن شهرهایی‌ست که مسافرانش منتظر فصل خاصی نمی‌مانند. همیشه مسافرانی در راه مشهد و چشم انتظار زیارت هستند.

مسیر تهران مشهد با ماشین حدود ۹ ساعت و ۴۰ دقیقه است، یعنی باید ۸۸۸ کیلومتر را پشت سر بگذارید. با قطار هم می‌توانید به مشهد بروید. قطارها قیمت‌های مختلف دارند و بیشتر از ۱۰ ساعت در راهند تا به مقصد برسند. اگر در هزینه‌های سفر محدودیتی ندارید، بهترین کار این است که بلیت هواپیما رزرو کنید. مسافت تهران مشهد با هواپیما یک ساعت و ۲۵ دقیقه است.

فاصله تهران تا سرعین

سفر به سرعین و آب‌گرم معروفش خیلی می‌چسبد؛ از آن سفرهای پرخاطره‌ای که به‌خصوص گروهی خیلی خوش می‌گذرد. از تهران تا سرعین ۷ ساعت و نیم راه است. می‌توانید این ۶۲۰ کیلومتر را رانندگی کنید و از منظره‌های اطراف هم لذت ببرید.

معرفی چند هتل در تهران با قیمت مناسب

فاصله تهران تا کرمان

فاصله‌ ۹۹۵ کیلومتری، یعنی ۱۰ ساعت و نیم رانندگی. اما همیشه راه آسان‌تر وجود دارد. اگر با پرواز تهران به کرمان سفر کنید، حدود یک ساعت و نیم بعد در مقصد هستید. بلیت هواپیما گران است؟ خوشبختانه مسیر تهران تا کرمان قطار دارد که ۱۴ ساعت در راه است.

فاصله تهران تا خرم‌آباد

خرم‌آباد شهر سرسبزی‌ست که آبشارهای زیادی دارد. اگر تصمیم به سفر هوایی گرفتید، مدت پرواز شما از تهران به خرم‌آباد ۴۵ دقیقه است. سفر زمینی به این شهر زیبا حدود ۶ ساعت طول می‌کشد و باید حدود ۵۰۰ کیلومتر برانید. شهر دورود در خرم آباد هم ایستگاه قطار دارد.

فاصله تهران تا بوشهر

یک ساعت و ۲۶ دقیقه مدت پرواز تهران به بوشهر است. اگر بخواهید صرفه‌جویی کنید و زمینی سفر کنید، مسافت ۱۰۴۷ کیلومتر را باید طی کنید. این مسیر ۱۳ ساعت راه است.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به تهران و تهران‌گردی

دسته:مهارتهای سفر

مطالب مرتبط :

بازار تهران

8 بهمن 1402
روستای افجه

8 بهمن 1402

۵ نظر

  • پاسخ حمید میرکمالی ۷ بهمن ۱۳۹۷ از ۰۷:۴۲

    خیلی عالی بود
    ولی ای کاش کامل تر و دقیق تر بود یه سری از اطلاعات

    بابت سفر به قم هم کلی خندیدم که نوشتید قم فرودگاه هم دارد، روی نقشه و ماکت بله ولی در واقعیت خیر هیچی ندارد😊

  • پاسخ مریم ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ از ۲۱:۱۹

    فوق العاده بود. ممنون

  • پاسخ حسن ۱۵ تیر ۱۳۹۸ از ۰۴:۱۲

    با سلام
    شهر به اون بزرگی و قدیمی تبریز رو ننوشتین!ما بنا رو میزاریم رو سهو..امید داریم که ارزش تبریز و آزربایجان رو بهتر بدانید

  • پاسخ رازقي ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ از ۰۸:۵۳

    سلام
    فاصله تهران تا کرمانشاه ۵۲۵کیلومتره ، قطار هم داره ، سفر با هواژیما هم در شرایط مساعد آب و هوایی ۴۵ دقیقه است .

  • پاسخ فردين ۴ بهمن ۱۳۹۸ از ۱۸:۱۰

    سلام چرا ازجزیره زیبای کیش خبری نیست قربان ؟؟

  • ارسال پاسخ

    نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

    برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

    ثبت نام

    با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

    بازگشت

    ثبت نام شما با موفقیت کامل شد