بهترین کلبه‌های اقامتی در دل جنگل‌های سرسبز شمال

تاریخ انتشار : 2 بهمن 1401 - تاریخ بروز رسانی : ۲ بهمن ۱۴۰۱
بهترین کلبه‌های اقامتی در دل جنگل‌های سرسبز شمال

یک کلبه کوچک، در دل جنگلی سبز بین درختان بلند و تنومند، رویای کودکی بسیاری از ماست. کلبه‌هایی که در فیلم‌ها و کارتون‌های زمان بچگی آن‌ها را دیده‌‍ایم و همیشه تصور کردیم زندگی در این خانه‌های چوبی دوست داشتنی چگونه است؟

در این بلاگ می‌خواهیم به شما بگوییم کجا می‌توانید این رویا را به واقعیت تبدیل کنید. با ما همراه شوید تا بهترین کلبه‌های اقامتی در ایران را بشناسید.

راهنمای سفر به شمال؛ از بکرترین تا بهترین مقاصد شمالی کشور

مجموعه توریستی و تفریحی کلبه درختی گلوگاه

یکی از مهم‌ترین و زیباترین جاذبه‌های توریستی و کلبه‌های اقامتی شهر گلوگاه در شمال کشور، مجموعه تفریحی کلبه درختی در این شهر است. این کلبه ۱۸ متری، روی یک درخت قرار دارد و ظرفیت آن ۶ نفر است. بخاری هیزمی به عنوان سیستم گرمایشی و پنکه به عنوان سیستم سرمایشی، یک رستوران برای صرف وعده‌های غذایی شام و نهار و یک تلویزیون و اجاق گاز امکانات این کلبه هستند.

قیمت مناسب رستوران، ویوی جذاب و تجربه جدید در یک محیط منحصر به فرد از از نقاط مثبت این کلبه هستند. البته وجود سروصدا، نبود تخت‌خواب و سرویس بهداشتی جداگانه ممکن است برای بعضی ناراحت کننده باشد اما در برابر منظره وحس و حال اقامت در این کلبه، قابل چشم‌پوشی  است.

مجموعه دهکده ما، کلبه درختی در لاهیجان

مجموعه دهکده ما، کلبه درختی در لاهیجان

یکی از بهترین کلبه های اقامتی در ایران، مجموعه دهکده ما در شهر لاهیجان است. این کلبه در ارتفاع ۳٫۵ متری از زمین قرار دارد و برای افرادی که دوست‌دار طبیعت هستند، یک انتخاب عالی است. کلبه دهکده ما یک اتاق و یک تخت دارد. این کلبه ۳۰ متری می‌تواند دو نفر ظرفیت دارد و به زوج‌‌های جوان که به دنبال یک اقامت دلچسب و خاطره‌انگیز هستند  پیشنهاد می‌شود.

از امکانات و مزایای کلبه مجموعه دهکده ما می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این مجموعه باربیکیو دارد.
  • در این کلبه اقامتی یک یخچال و یک اجاق گاز وجود دارد.
  • وجود رختخواب سنتی می‌‌تواند یکی از ویژگی‌های مثبت این کلبه باشد.
  • منطقه جغرافیایی دهکده ما، خارج از شهر، در منطقه روستایی و در نزدیکی جنگل قرار دارد.
  • سیگار کشیدن و ورود حیوانات خانگی به این کلبه، مجاز است. اما برگزاری مهمانی در این کلبه امکان پذیر نیست و ممنوع است.
رستوران‌های خوب لاهیجان؛ تجربه غذاهای گیلانی در شهر سرسبز شمالی

کلبه‌ های اقامتی در قلعه رودخان فومن/ کلبه محمدزاده

یکی دیگر از انتخاب‌هایی خوبی که می‌توانیم داشته باشیم، کلبه های اقامتی در قلعه رودخان هستند. زندگی در محیط روستایی و فضایی کاملا شخصی و بدون مزاحم و امنیت را در این کلبه‌ها تجربه می‌کنید.

این کلبه‌ها دارای حیاط‌های بزرگ، سرسبز همراه با درختان زیبا هستند. اجاره این کلبه‌ها معمولا خیلی زیاد نیست و شما می‌توانید با پرداخت هزینه معقول، یک سفر رویایی را تجربه کنید.  از امکانات کلبه‌های قلعه­رودخان، از جمله کلبه محمدزاده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • معمولا این کلبه‌ها دارای یک اتاق با امکاناتی مانند تخت دونفره، ایوان، کولرگازی، بخاری­گازی، تلویزیون، یخچال، آشپزخانه با ظروف پخت­وپز، آلاچیق و سرویس فرنگی سیار هستند.
  • تمام مسیری که لازم است شما برای رسیدن به کلبه‌ها طی کنید، کاملا آسفالت است.
  • امکان پارک ماشین در داخل حیاط وجود دارد.
  • با اجاره کلبه محمدزاده که یکی از کلبه‌های عالی قلعه­رودخان است، می‌توانید از مزایایی مانند کد تخفیف خرید چای ایرانی بهره­مند شوید.
  • فاصله کلبه محمدزاده تا مرکز شهر فومن بسیار کوتاه و تقریبا حدود ۱۵ دقیقه است.
  • تعداد تخت‌خواب‌های سنتی در کلبه محمدزاده دو عدد است.

در کلبه محمدزاده نیز مانند بسیاری از کلبه‌ها، امکان استعمال دخانیات، ورود حیوانات خانگی، برگزاری مراسم و … وجود ندارد.

هتل چهار ستاره چالدره تنکابن

هتل چهار ستاره چالدره تنکابن

یکی از بهترین گزینه‌ها برای طرفداران کلبه ‌های اقامتی هتل چالدره تنکابن است. این هتل مجموعه‌ای از کلبه‌های چوبی است که درست در میان جنگلی با درختان سر به فلک کشیده در کیلومتر ۱۸ جاده دوهزار تنکابن قرار دارد.

موقعیت بی‌نظیر این هتل باعث می‌شود از شمال به تقاطع رودخانه‌های دو هزار و سه هزار منتهی شود و از جنوب به دامنه‌های بلسکوه برسد. بنابراین اگر به دنبال خاطره‌سازی در یک مکان خاص و رویایی هستید، اقامت در هتل چهار ستاره چالدره را از دست ندهید.

کلبه سوئیسی سواد کوه

کلبه‌های سوئیسی به کلبه‌هایی با سقف بلند و ظاهری مثلثی گفته می‌شود. این اقامتگاه‌ها را می‌توان با ویژگی‌های منحصربه­فردی مانند وجود اتاق‌های زیر شیروانی و پنجره‌های بزرگ و نورگیرشان شناخت. نمونه‌ای از این کلبه‌ها در سوادکوه ساخته شده‌اند.

کلبه‌ های اقامتی سوئیسی دوبلکس شهر سوادکوه، در منطقه‌ای با آب­وهوای عالی واقع شده‌ و دارای ظرفیتی برابر با پنج نفر است. از امکانات این کلبه‌ می‌توان به مواردی مانند آشپزخانه، حمام، تراس باصفا، اتاق خواب، چشم انداز زیبا و … اشاره کرد.

+ فاصله کمی میان این کلبه‌های اقامتی و جاذبه‌های دیدنی این شهر توریستی مانند دریاچه سد لغور و هفت آبشار تیرکن وجود دارد. کلبه سوئیسی سوادکوه در روستا کلاریکلا واقع گردیده است و تا شهر بابل حدود ۲۵ کیلومتر فاصله دارد.

اقامتی رویایی در شمال ایران

کلبه سوئیسی سواد کوه

خیلی از ما دوست داریم برای مدت کوتاهی از زندگی مدرن در شهرهای بزرگ فاصله بگیریم و در یکی از روستاهای سبز شمالی، در یک کلبه کوچک بمانیم. در این بلاگ بهترین کلبه های اقامتی که در شمال ایران ساخته شده‌اند به شما معرفی کردیم تا هر زمان قصد کردید به یک سفر خیال‌انگیز بروید بتوانید مکانی رویایی را برای اقامتتان انتخاب کنید.

برای آن که خودتان را به استان‌های شمالی کشور و این کلبه‌ها برسانید می‌توانید بلیط هواپیما و بلیط اتوبوس به مقصد شهرهای مختلف را با بهترین قیمت از اسنپ‌تریپ بخرید.

بهترین هتل های شمال ایران کدامند؟
دسته:ایرانگردیهتل

مطالب مرتبط :

ییلاق آغوزحال

آنسوی ییلاق آغوزحال چه می‌گذرد؟

8 خرداد 1398
جاذبه‌های گردشگری تنکابن که حتما باید دید

جاذبه‌های گردشگری تنکابن که حتما باید دید

8 شهریور 1396

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد