جزیره لارک کجاست؟

تاریخ انتشار : 4 تیر 1402 - تاریخ بروز رسانی : ۵ تیر ۱۴۰۲
جزیره لارک کجاست؟

جزیره لارک یکی از جزایر دیدنی استان هرمزگان محسوب می‌شود. این جزیره هنوز هم برای بسیاری از گردشگران ناشناخته است. به همین دلیل مناطق بکر و دست‌نخورده و جاذبه‌های گردشگری زیادی در آن وجود دارد. اگر می‌خواهید بدانید جزیره لارک کجاست این بلاگ را بخوانید و با این جزیره مخوف آشنا شوید!

تاریخچه جزیره لارک

جزیره زیبای لارک از قرن شانزدهم برای مدتی تحت سلطه پرتغالی‌ها، انگلیسی‌ها و هلندی‌ها قرار داشت. از آن زمان تا به حال در جزیره قلعه‌های نظامی همراه با تجهیزاتی مانند توپ باقی مانده است. آثاری که نمایانگر اهمیت جزیره در سال‌های دور هستند. در زمان سلطنت شاه‌عباس جزیره لارک و دیگر جزایر هرمز به ایرانیان برگردانده شد و تحت تسلط شاه‌عباس قرار گرفت.

پهنای جزیره لارک به ۱۱ کیلومتر می‌رسد و بلندترین نقطه جزیره، ۱۳۸ متر بالاتر از سطح دریا است. این جزیره حدود ۱۰۰۰ نفر جمعیت دارد. فاصله لارک با بندرعباس نزدیک به ۳۰ کیلومتر است. شغل و فعالیت اقتصادی اهالی جزیره اغلب غواصی و صید بوده و فعالیت کشاورزی در این جزیره وجود ندارد. برای درک بهتر این موضوع که جزیره لارک کجاست؟ باید مناطق گردشگری این جزیره را به‌خوبی بشناسیم.

جاهای دیدنی جزیره لارک

افرادی که به جزیره لارک می‌آیند، محو دیدنی‌های طبیعی این جزیره می‌شوند. از آنجایی که مسافران کمی درباره این مکان اطلاعات دارند، مناطق و جاذبه‌های طبیعی دست‌نخورده در جزیره لارک بسیار است. معادن بی‌شماری از جمله گوگرد، خاک سرخ، سنگ‌آهن و نمک در لارک وجود دارد. در این بخش برخی از مکان‌های دیدنی جزیره لارک را مرور می‌کنیم. بلیط هواپیما را بگیرید، به جزیره لارک بیایید و از جاذبه‌ها و طبیعت آن دیدن کنید!

قلعه پرتغالی‌ها

قلعه پرتغالی‌ها

تصویری از قلعه پرتغالی‌ها

قلعه پرتغالی‌ها از معروف‌ترین جاذبه‌های جزیره لارک به حساب می‌آید. این جزیره از زمان‌های گذشته بسیار مورد توجه گردشگران بوده است. سال‌های دور برای حفاظت از جزیره لارک در زمان صفویان قلعه‌ای به نام قلعه پرتغالی‌ها ساخته شد که مشابه قلعه پرتغالی در جزیره هنگام و قشم است. به دلیل وجود ستون‌های چوبی این قلعه بعد از گذشت سال‌ها همچنان صلابت خود را دارد. ابعاد قلعه پرتغالی‌ها در جزیره لارک از قلعه پرتقالی قشم و هنگام بزرگ‌تر است.

جذاب‌ترین جاهای دیدنی قشم کدامند؟

سواحل زیبای جزیره لارک

یکی از برترین جاذبه‌های جزیره لارک سواحل دیدنی آن است. از آنجایی که این جزیره بکر و دست‌نخورده باقی مانده، زیباترین ساحل و زلال‌ترین آب دریا را می‌توانید هنگام اقامت در آن تماشا کنید. دریای جزیره با عمق ۲ تا ۳۳ متر محل زندگی موجودات دریایی متنوع مثل مرجان‌ها، شقایق دریایی و ماهی‌های زیبای اکواریومی است. وجود پلانکتون‌ها در آب، از دیدنی‌های جزیره لارک به‌شمار می‌رود. در طول شب با برخورد موج دریا به ساحل، نور فوق‌العاده‌ای منعکس می‌شود که زیبایی فضا را دوچندان می‌کند.

فانوس دریایی و کشتی غرق شده لارک

در جزیره لارک یک فانوس دریایی قرار دارد که به‌ عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری لارک به حساب می‌آید. در پایین این بنا سطحی مستطیل شکل وجود دارد و در بالای آن، بخش اصلی فانوس نمایان است. در فاصله ۵ کیلومتری غرب فانوس دریایی، یک کشتی غرق شده را می‌توانید ببینید که قسمتی از آن همچنان روی آب است.

غواصی در دریای زیبای جزیره لارک

از مهم‌ترین تفریحات گردشگری در جزیره لارک می‌توان به غواصی در دریای نیلگون جزیره اشاره کرد. آب‌های جذاب، شگفتی‌های موجودات دریایی زیر آب، غواصی در دریای جزیره را به خاطره‌ای به یادماندنی تبدیل می‌کند. غواصی در قشم را دوست دارید؟ پس با خواندن بلاگ زیر بیشتر با آن آشنا شوید:

غواصی در قشم، سفر به اعماق دریا!

امکانات رفاهی در جزیره لارک

اگر شیفته قشم‌گردی هستید و در طول سفر خود می‌خواهید از جزیره لارک نیز دیدن کنید،  پیش از سفر به جزیره لارک باید بدانید که این جزیره به دلیل مساحت کم و جمعیت اندکی که دارد، از امکانات رفاهی زیادی برخوردار نیست. اغلب افراد در مناطق دیگر استان هرمزگان اقامت دارند و برای بازدید روزانه به جزیره لارک می‌آیند. سیستم حمل و نقل در جزیره محدود به تعداد کمی موتورسیکلت است. در روستای لارک تنها یک مغازه وجود دارد که ساکنین روستا مایحتاج خود را از آنجا تهیه می‌کنند.

سوغات جزیره لارک از دل دریا

از سوغاتی‌های جزیره لارک می‌توان به دست سازه‌های افراد محلی این جزیره اشاره کرد، اغلب این محصولات با صدف‌های ساحل ساخته شده است. همچنین از آنجایی که شغل اهالی آن منطقه ماهیگیری و صیادی است می‌توانید برای تهیه غذای دریایی از محلی‌ها انواع ماهی مانند ماهی تنوری تهیه کنید.

بهترین زمان سفر به لارک

جزیره لارک

جزیره لارک

برای سفر به لارک، پس از این که دانستیم جزیره لارک کجاست؟ بهتر است از بهترین زمان سفر به آن نیز باخبر شویم. از آنجایی که لارک در جنوبی‌ترین بخش کشور قرار دارد باید گفت از آب و هوای بسیار گرم و مرطوبی برخوردار است. مانند جزیره‌های دیگر استان هرمزگان بهترین زمان سفر به جزیره لارک از آذر تا اواسط اسفند ماه خواهد بود. در این زمان جزیره از آب‌ و هوای نسبتا معتدل و بهاری برخوردار است و می‌توان از سواحل زیبای آن لذت برد.

برای سفر به لارک از دو مسیر می‌توانید استفاده کنید. در مسیر اول می‌توانید به بندرعباس بروید و از طریق قایق موتوری یا لنج خود را به جزیره برسانید. لنج‌ها ساعت حرکت مشخصی دارند اما قایق‌های موتوری را باید به‌صورت دربست کرایه کنید. در مسیر دوم باید از اسکله ذاکری یا اسکله دوحه جزیره قشم، از طریق لنج یا قایق موتوری به جزیره لارک بروید.

دره ستارگان قشم، سفر به سرزمینی رازآلود!

اجاره اقامتگاه و رزرو هتل در جزیره لارک

همان‌طور که گفته شد جزیره لارک بسیار کوچک و کم‌جمعیت است. به همین خاطر هتل و اقامتگاه چندانی در این جزیره وجود ندارد. تنها اقامتگاه موجود در این جزیره کمپ ساحلی کپری است. افرادی که علاقه‌مند به سفرهای کمپی هستند می‌توانند برای اقامت از آن‌ها استفاده کنند.

علاقه‌مندان به سفرهای کمپینگ نیز می‌توانند با چادر زدن شب را در لارک سپری کرده و از دیدنی‌های طبیعی این جزیره لذت ببرند. اگر قصد اقامت در هتل را دارید می‌توانید در جزیره‌های نزدیک به لارک مانند قشم و کیش، اقامت داشته باشید و با سفری یک روزه از لارک دیدن کنید.

همچنین می‌توانید با انتخاب هتل و اقامتگاه مورد نظرتان یک سفر چند روزه به این جزیره خارق‌العاده را تجربه کنید.

هتل‌های ۲ ستاره قشم کدامند؟

دسته:ایرانگردیجاذبه

مطالب مرتبط :

هر آنچه باید درباره پارک زیتون قشم بدانید

هر آنچه باید درباره پارک زیتون قشم بدانید

2 آبان 1402
عجایب هفتگانه قشم، سفر به دنیای شگفتی‌ها!

عجایب هفتگانه قشم، سفر به دنیای شگفتی‌ها!

23 مرداد 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد