ییلاق زندانه کجاست؟

تاریخ انتشار : 3 شهریور 1397 - تاریخ بروز رسانی : ۲۹ آبان ۱۴۰۰
جاده زندانه

آدم دلش می‌خواهد در تابستان تا می‌تواند به جاهای خنک برود و کجا بهتر از ییلاق‌هایی که در گوشه و کنار ایران و به خصوص شمال ایران هست؟ ییلاق‌های زیادی در این منطقه هستند که توریستی و معروفند ولی ما امروز درباره یکی از ییلاق‌های نه چندان معروف در جاده زندانه نوشته ایم: ییلاق زندانه. 

ییلاق زندانه کجاست؟

ییلاق زندانه

زندانه با اسم عجیب و غریبش در ارتفاعات تالش گیلان و در بخش پره سر قرار گرفته. فاصله این ییلاق تا خلخال ۷۳ کلیومتر است. برای رفتن به این ییلاق اول باید بروید رشت و از رشت به رضوانشهر و بعد از آنجا به سمت پونل و در ادامه جاده پونل به خلخال بروید. و حدود ۴۵ کیلومتر از این مسیر را در دل کوه‌های سرسبز و جنگلی برانید. در کل از رشت تا این ییلاق ۳ ساعت با ماشین راه و تا بالاترین نقطه  ۴ ساعت فاصله است.

این منطقه خیلی خوش آب و هواست و تعجبی هم ندارد چون در ارتفاع ۱۶۸۰متری واقع شده.

زندانه پر از مرتع و جنگل‌های زیباست. و وقتی به پایین نگاه می‌کنید از ارتفاعش هم دچار هیجان می‌شوید و هم وحشت. اسب‌های وحشی و گله‌های گوسفند این منطقه را تماشایی‌تر هم کرده‌اند. و به اضافه کلبه‌هایی چوبی که از آنها می‌شود منظره سبز و کوهستانی و بعضا مه گرفته اطراف را دید.

ییلاق زندانه

چرا ییلاق زندانه را ببینیم؟

شبنم پندی یکی از کسانی که به زندانه سفر کرده درباره این منطقه می‌گوید: زندانه جایی‌ست با آفتاب سوزان اما هوایی خنک در تابستان. سوغاتی این منطقه عسل است و مردمش هم خیلی خونگرمند. شما در اینجا از جنگل‌های شیب‌دار تا کوه و رودخانه می‌بینید، چیزهایی که در جای دیگر پیدا نمی‌شود.

شبنم می‌گوید مسیر رسیدن به زندانه یا زندونه راحت است و با هر ماشینی می‌شود رفت. کلبه‌هایی هم هست که می‌شود از افراد محلی اجاره کرد و برخلاف چیزی که می‌گویند این ییلاق برق هم دارد. در مسیرتان هم رودخانه است که می‌شود پیاده شد و چند لحظه‌ای کنارش بود.

بیشتر بخوانید: جاده اسالم به خلخال

الان چند سال است که جشنواره بازی‌های بومی محلی ییلاقات زندانه (زندونه) و صالح از توابع بخش‌ پره سر شهرستان رضوانشهر، به طور منظم برگزار می‌شود.

در نخستین سال‌های برگزاری، این جشنواره فقط شامل مسابقه سوارکاری بود، اما به مرور زمان بازی‌های بومی و محلی هم به این مراسم اضافه شد. و حالا مراسم عروس بران هم برگزار می‌شود. و یک زوج تالشی با همراهی اهالی روستا و مراسمی تماشایی به خانه بخت می‌روند. این جشنواره هر سال اواخر تیرماه برگزار می‌شود.

دسته:جاذبه

مطالب مرتبط :

دریاچه نئور

راهنمای رفتن به دریاچه نئور

29 اردیبهشت 1398
مریان تالش

مریان تالش کجاست؟

23 اردیبهشت 1398

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد