هر آنچه باید درباره سفر به ییلاق اولسبلانگاه بدانید!

تاریخ انتشار : 6 خرداد 1402 - تاریخ بروز رسانی : ۸ خرداد ۱۴۰۲
هر آنچه باید درباره سفر به ییلاق اولسبلانگاه بدانید!

روستای اولسبلانگاه از ییلاقات سرسبز و خوش آب‌ و هوا در شمال کشور است. این روستا در ۵۰ کیلومتری رشت و ۲۵ کیلومتری روستای ماسال در ارتفاعات تالش جای دارد. روستای اولسبلانگاه با وجود منظره‌های تماشایی همچون مراتع بسیار زیبا و سرسبز، کلبه‌های چوبی و اقیانوس ابری سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. اگر قصد دارید به روستای اولسبلانگاه بروید، قبل از رفتن پیشنهاد می‌کنیم این بلاگ را بخوانید.

معرفی روستای اولسبلانگاه

روستای اولسبلانگاه یک منطقه کوهستانی و یکی از ییلاقات شمال ایران است که از توابع ماسال در استان گیلان محسوب می‌شود. نام این روستا را دو واژه « اولَس» و « بِلَنگاه» تشکیل می‌دهد که در زبان تالشی اولس را به معنای درخت ممرز و بلنگاه را به معنای جای بلند به کار می‌برند. بنابراین نام این روستا نشان می‌دهد‌ که این منطقه ییلاقی در محلی مرتفع قرار دارد که در آن درخت ممرز می‌روید.

این روستا در بلندای کوه‌های تالش با ارتفاع ۱۴۸۹ متر از سطح دریا قرار گرفته است. به‌دلیل ارتفاع بالای این روستا آب‌وهوای آن در تابستان بسیار خنک و مطبوع است که به همین دلیل این منطقه به یک مقصد گردشگری فوق‌العاده در ۶ ماه اول سال تبدیل می‌شود.

بهترین زمان سفر به روستای اولسبلانگاه

اولسبلانگاه

اولسبلانگاه

اگرچه سفر به این منطقه ییلاقی در همه فصول سال شگفت‌انگیز و جذاب خواهد بود؛ اما بهترین زمان سفر به این روستای دیدنی را باید بهار و تابستان دانست. از اواسط اردیبهشت و بعد از پایان گرفتن بارش‌های بهاری، طبیعت منطقه به حد اعلای زیبایی خود می‌رسد. همچنین برای افرادی که به قصد تماشای اقیانوس ابری به ارتفاعات تالش سفر می‌کنند برنامه‌ریزی سفر در فصل بهار و تابستان بسیار مناسب خواهد بود. زیرا در این دو فصل روستا در مه غرق می‌شود.

روستای اولسبلانگاه در فصل پاییز نیز چهره‌ای هزار رنگ به خود می‌گیرد و مناظر این ییلاق بسیار تماشایی می‌شود. بنابراین افرادی که به عکاسی علاقه‌مند هستند می توانند سفر به این قطعه بهشتی را در پاییز برنامه‌ریزی کنند. در فصل زمستان، هوای این ناحیه بسیار سرد خواهد شد و جاده‌های آن از برف پوشیده می‌شوند. به همین دلیل سفر به این روستا در فصل زمستان به گردشگران پیشنهاد نمی‌شود.

محبوب‌ترین غذاهای محلی گیلان کدامند؟

دسترسی به روستای اولسبلانگاه

روستای اولسبلانگاه در فاصله ۳۰ کیلومتری جنوب غرب ماسال قرار دارد و همچنین فاصله آن از رشت ۸۰ کیلومتر است.

مسافرانی که از رشت عازم سفر به این روستای ییلاقی می‌شوند باید ابتدا به ماسال بروند و سپس از ماسال به سمت این روستا حرکت کنند. رفتن از مرکز شهر رشت تا این روستا تقریبا دو ساعت و ۲۰ دقیقه زمان می‌برد. به عبارت دیگر افراد برای رسیدن به منطقه خوش آب‌وهوای فوق لازم است از بازار جمعه، صومعه‌سرا و طاهر گوراب عبور کنند تا به ماسال برسند. فاصله ماسال تا این روستا نیز تقریبا در یک ساعت زمان طی خواهد شد.

افرادی که از تهران به ارتفاعات تالش سفر می‌کنند باید مسافت ۳۹۳ کیلومتر را طی کنند که تقریبا ۶ ساعت زمان می‌برد. مسافران برای رفتن از تهران به روستای اولسبلانگاه باید از اتوبان تهران – قزوین – رشت عبور کنند و در نزدیکی رشت وارد جاده فومن – سراوان شوند و سپس مسیر جاده فومن – آستارا را در پیش بگیرند. مسافران پس از عبور از این جاده به طاهر گوراب و سپس به ماسال می‌رسند و پس از رسیدن به ماسال مسیر خود را به سمت روستا ادامه می‌دهند.

اقامت در ییلاق اولسبلانگاه

اولسبلانگاه

اولسبلانگاه

از آن‌جایی که روستای ییلاقی اولسبلانگاه در سال‌های اخیر در نقطه توجه بیشتر گردشگران قرار دارد به یک منطقه توریستی در شمال تبدیل ایران شده است. اقامتگاه‌های متعددی با امکاناتی متفاوت نیز برای اقامت مسافران در این منطقه وجود دارند. شما می‌توانید از لیست هتل‌های رشت بهترین هتل‌های نزدیک اولسبلانگاه را ببینید و آن را با بهترین قیمت رزرو کنید.

رزرو هتل

دیدنی‌های نزدیک به اولسبلانگاه

اطراف روستای اولسبلانگاه مناطق سرسبز بسیاری وجود دارد. گردشگران با سفر به آن می‌توانند از دیگر مکان‌های جذاب ‎ نزدیک هم دیدن کنند. این جاهای دیدنی شامل موارد زیر می‌شوند:

  1. ییلاق تلارگاه در ۲۰ کیلومتری ماسال و ۷۰۰ متری این روستا قرار دارد. این ییلاق به‌علت آب‌وهوای کوهستانی مشهور شده است.
  2. اگر مسافران زمان کافی برای گشت‌وگذار در این روستا داشته باشند با عبور از جاده ماسال می‌توانند به گیلوان بروند و از منطقه ییلاقی بی‌نظیر آن لذت ببرند. جاده ماسال به گیلوان یک مسیر رویایی، کوهستانی و پر پیچ‌وخم است و از دل یک جنگل عبور می‌کند.
  3. رودخانه خالکایی یکی دیگر از جاهای دیدنی اطراف این روستا به‌شمار می‌رود. این رودخانه با طول ۴۰ کیلومتری از قله شاه معلم سرچشمه می‌گیرد و به تالاب انزلی می‌ریزد.

علاوه بر موارد بالا از سایر جاهای دیدنی اطراف اولسبلانگاه می‌توان به ییلاق‌های شالما، نسا، خریدول، سوئه‌چاله اشاره کرد که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست.

راهنمای ییلاق ماسال

دسته:ایرانگردیجاذبه

مطالب مرتبط :

تفریحگاه طرقبه

چالیدره کجاست؟ امکانات رفاهی و تفریحی چالیدره

23 اسفند 1402
فصل مناسب برای بازدید از موزه نادری چه زمانی است؟

فصل مناسب برای بازدید از موزه نادری چه زمانی است؟

16 بهمن 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد