همه‌چیز درباره اجاره خودرو در قطر

تاریخ انتشار : 24 اردیبهشت 1402 - تاریخ بروز رسانی : ۳ تیر ۱۴۰۲
همه‌چیز درباره اجاره خودرو در قطر

اجاره خودرو در قطر از بهترین راه‌های حمل و نقل است. با داشتن یک خودروی اجاره‌ای، شما می‌توانید به راحتی شهرها و مناطق مختلف قطر را بگردید و به هرجا که می‌خواهید بروید و از زیبایی‌های این کشور لذت ببرید! در ادامه به برخی اطلاعات و راهنمایی‌های مربوط به اجاره خودرو در قطر می‌پردازیم. اگر قصد سفر به قطر را دارید و می‌خواهید با نحوه اجاره خودرو در قطر آشنا شوید، این بلاگ برای شماست!

مزایای اجاره خودرو در قطر

اجاره خودرو در قطر

اجاره خودرو در قطر

اگرچه در قطر انواع وسایل نقلیه در دسترس است، اما اجاره خودرو در این کشور مزایای زیادی دارد که چند مورد از آن‌ها را در اینجا خواهیم گفت:

  • با اجاره خودرو رفت‌ و آمد شما آسان‌تر می‌شود.
  • اجاره خودرو در قطر به شما این امکان را می‌دهد تا در هر ساعت از شبانه‌روز که بخواهید با خیالی راحت در این کشور به گشت‌ و گذار بپردازند و نگران پیدا نکردن تاکسی برای بازگشت به محل اقامت خود نباشید.
  • با اجاره خودرو دیگر لازم نیست در طول سفر خود منتظر تاکسی یا دیگر وسایل نقلیه بمانید.

مدارک لازم برای اجاره خودرو در قطر

علاقه‌مندان برای اجاره خودرو در این کشور باید مدارک زیر را ارائه دهند:

  • مسافران باید یکی از این دو نوع گواهی‌نامه نظیر گواهی‌نامه رانندگی بین‌المللی از کشور مبدا یا گواهی‌نامه رانندگی GCC (شورای همکاری کشورهای عرب خلیج‌فارس) را ارائه دهند.
  • ارائه پاسپورت و ویزا از سوی متقاضیان برای اجاره خودرو در قطر الزامی است.
  • کارت ملی و مدارک تشخیص هویتی مسافران نیز از دیگر مدارک ضروری برای اجاره خودرو به‌شمار می‌‌روند.

شرایط سنی برای اجاره خودرو در قطر

یکی از نکات مهمی که مسافران در هنگام اجاره خودرو باید مورد توجه قرار دهند شرایط سنی فرد اجاره‌کننده است. در قطر هم همانند سایر کشورها افراد از سن ۱۸ سالگی به دریافت گواهی‌نامه رانندگی مجاز می‌شوند.

با این‌ حال داشتن حداقل ۲۱ سال سن برای اجاره خودرو در این کشور عربی را ضروری دانسته‌اند. البته توجه به این نکته ضروری را از یاد نبرید که شرکت‌های اجاره‌ دهنده خودرو هر کدام شرایط مخصوص به خود را اعمال می‌کنند. حتی ممکن است برخی از این شرکت‌ها سن مجاز برای اجاره خودرو در قطر را ۲۵ سال در نظر بگیرند.

هزینه اجاره خودرو در قطر چقدر است؟

اجاره خودرو در قطر

اجاره خودرو در قطر

در صورت داشتن شرایط و مدارک لازم برای اجاره خودرو می‌توانید به یکی از شرکت‌های اجاره‌ دهنده مراجعه کنید. سپس با پرداخت مبلغی به‌ عنوان بیعانه فرایند اجاره خودروی موردنظر را به پایان برسانید. متناسب با نوع خودرویی که اجاره می‌کنید، میانگین نرخ بیعانه بین ۱۰۰۰ الی ۱۵۰۰ ریال قطر متغیر است که امکان پرداخت آن به‌ صورت نقدی یا با کارت اعتباری وجود دارد.

مبلغ بیعانه بابت ضمانت در برابر جرایم احتمالی و بازگرداندن خودرو دریافت می‌شود و چهارده روز پس از بازگرداندن خودرو به فرد اجاره‌ کننده پرداخت خواهد شد. البته هزینه اجاره خودرو در قطر را جدا از مبلغ ضمانت دریافت می‌کنند. مبلغ مورد اشاره بر اساس مدل و برند خودرو و نوع قراردادهای اجاره به‌ صورت روزانه، هفتگی، ماهانه یا سالانه محاسبه خواهد شد. هزینه اجاره خودروها را بدین صورت در نظر می‌گیرند:

  • هزینه اجاره خودرو‌های مدل پایین و کوچک بین ۹۰ تا ۱۴۰ ریال قطر است.
  • برای اجاره خودروهای مدل پایین و متوسط به هزینه‌ای بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ ریال قطر نیاز خواهد بود.
  • اجاره خودروهای مدل جدید بین ۱۸۰ تا ۲۷۰ ریال قطر تعیین می‌شود.
  • میزان هزینه اجاره خودروهای لوکس را بین ۲۱۰ تا ۳۹۰۰ ریال قطر در نظر می‌گیرند.

برخی از شرکت‌های اجاره‌دهنده خودرو خدمات بیشتری همچون استخدام راننده و اضافه کردن صندلی‌ کودک را هم ارائه می‌دهند و به‌ازای این خدمات اضافی هزینه مجزا از مسافران دریافت می‌کنند.

سفر به دبی، لوکس‌ترین شهر خاورمیانه!

چطور در قطر خودرو اجاره کنیم؟

برای افرادی که رفت‌ و آمد زیادی به قطر دارند اجاره خودرو نسبت به استفاده از حمل‌ و نقل عمومی مقرون‌به‌صرفه‌تر است. با اطلاع از مدارک و شرایط لازم، اجاره خودرو در قطر برای مسافران کار سختی نخواهد بود. از آن‌جایی که گزینه‌های زیادی برای این منظور در دسترس هستند می‌توانید با بررسی و جست‌وجوی کافی یک خودروی ارزان را اجاره کنید.

اغگه قصد دارید در قطر یک خودروی اجاره‌ای در اختیار داشته باشید ابتدا باید مکان و مقصد مشخصی را در نظر بگیرید. سپس می‌توانید با بررسی وب‌سایت شرکت‌های اجاره‌دهنده خودرو یا مراجعه حضوری به این شرکت‌ها از شرایط و ضوابط آن‌ها مطلع شوید. انتخاب و اعلام نوع خودروی موردنظرتان مرحله بعدی است! سپس نوبت به ارائه مدارک لازم و امضای قرارداد می‌رسد.

البته توصیه می‌کنیم قبل از امضای قرارداد اجاره خودرو از تمامی قوانین این کشور در ارتباط با تخلفات رانندگی، تصادف جاده‌ای، آسیب‌دیدن، تعمیر و نگهداری خودرو و غیره اطلاعاتی به دست بیاورید.

راستی فراموش نکنید برای سفر به قطر با بهترین قیمت، می‌توانید بلیط هواپیما خود را با قیمت مناسب و با خیال راحت از اسنپ‌تریپ بخرید.

معرفی بهترین هتل‌های قطر

نکات کلیدی در رابطه با اجاره خودرو در قطر

اجاره خودرو در قطر

اجاره خودرو در قطر

قطر یک کشور توریست‌پذیر است و مسافران زیادی درصدد اجاره خودرو در این کشور هستند. اما ممکن است عدم آگاهی از شرایط و ضوابط عقد قرارداد اجاره خودرو، باعث بروز مشکلاتی برای اجاره‌کنندگان ‌شود. به همین دلیل توصیه می‌شود با در نظر گرفتن نکات کلیدی در رابطه با اجاره خودرو در قطر از بروز هرگونه مشکلی جلوگیری کنند.

انتخاب نوع خودرو

مسافران می‌توانند نوع خودروی اجاره‌ای خود را با توجه به مسیر عبور و مرور و مقاصد احتمالی‌شان در نظر بگیرند. به‌عنوان ‌مثال اگر آن‌ها بخواهند بیشتر در مراکز شهر رفت‌وآمد کنند، اجاره یک خودروی کوچک مقرون‌ به‌ صرفه خواهد بود. در حالی ‌که برای گشت‌ و گذار در تپه‌های شنی، یک خودرو SUV بهترین گزینه انتخابی است. این روش برای انتخاب خودرو در هزینه اجاره آن تاثیر زیادی می‌گذارد.

هر آنچه باید درباره ویزای دبی بدانید

سوخت ماشین

معمولا شرکت اجاره‌دهنده، خودرو را با باک پر از سوخت به مسافران تحویل می‌دهد و اجاره‌کننده نیز باید آن را با باک پر به شرکت بازگرداند. نکته قابل‌توجه این است که میزان مسافتی که اجاره‌کننده رانندگی کرده یا مکان‌ها و مقاصدی که با خودرو به آن‌جا رفته است، برای شرکت مهم نیست. تنها موضوعی که هنگام تحویل خودرو اهمیت دارد پر بودن باک سوخت آن خواهد بود.

سخن آخر؛

افرادی که به قطر سفر می‌کنند این امکان را دارند که برای رفت‌وآمد از وسایل نقلیه مختلفی بهره ببرند. اگر رانندگی را دوست دارید با اجاره خودرو در قطر نه‌تنها می‌توانید به‌راحتی در شهر جابه‌جا ‌شوید، بلکه از رانندگی با خودروهای لوکس هم لذت خواهید برد. اگر سفر به قطار را در برنامه خودتان دارید، نگران رزرو هتل خود نباشید! چرا که می‌توانید هتل خود را از اسنپ تریپ رزرو کنید.

انواع ویزا قطر + روش اخذ آن ها

دسته:جهانگردیمهارتهای سفر

مطالب مرتبط :

زیباترین جزایر ترکیه برای یک اقامت به یاد ماندنی!

زیباترین جزایر ترکیه برای یک اقامت به یاد ماندنی!

10 آبان 1402
سفر به عجایب هفتگانه جهان و شگفتی‌های آن!

سفر به عجایب هفتگانه جهان و شگفتی‌های آن!

16 مهر 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد