با استانبول کارت هزینه‌های سفر خود را کاهش دهید!

تاریخ انتشار : 31 تیر 1402 - تاریخ بروز رسانی : ۹ مرداد ۱۴۰۲
با استانبول کارت هزینه‌های سفر خود را کاهش دهید!

همه ما علاقه داریم با استفاده از راه‌کارهای مختلف هزینه سفرمان را کاهش دهیم تا بتوانیم از مبلغ پس‌اندازشده برای خرید لوازم مورد نیاز، خوراکی یا حتی به‌عنوان کمک‌هزینه‌ای برای سفر بعد استفاده کنیم. اگر قصد سفر به ترکیه و دیدن جاذبه‌های گردشگری استانبول را دارید پیشنهاد ما استفاده از کارت‌ به‌خصوصی است که می‌تواند هزینه سفر را برای شما کاهش دهد. اما این کار چگونه امکان‌پذیر است؟ استفاده از استانبول کارت به شما کمک می‌کند هزینه‌های سفر خود به ترکیه را تا حد زیادی کاهش دهید. این موضوع برای افرادی که قصد سفر به استانبول را دارند می‌تواند بسیار جذاب باشد. با توجه به اهمیت این کارت برای گردشگران ترکیه، قصد داریم در این مطلب تمام موارد لازم در خصوص تهیه آن و نحوه استفاده از کارت را بررسی کنیم. برای آگاهی از این موارد تا انتهای بلاگ با ما همراه باشید!

استانبول کارت چیست؟

همه ما با کارت مترو و اتوبوس در ایران آشنایی داریم و می‌دانیم که استفاده از این کارت‌ها می‌تواند تا حد زیادی از هزینه‌ رفت‌وآمد کاهش دهد. استانبول کارت نیز با این ویژگی در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد.

به‌طور کلی باید گفت رفت‌وآمد با استفاده از تاکسی‌های زردرنگ یا تاکسی‌های اینترنتی به‌دلیل قیمت سوخت در استانبول کمی زیاد است. به همین دلیل نیز گردشگران باید به فکر راه‌کارهای دیگری برای تردد خود باشند.

استفاده از مترو، تراموا و اتوبوس که از وسایل حمل‌ونقل عمومی هستند به‌جای تاکسی، در زمینه جابه‌جایی و تردد بین شهری با کمترین هزینه به شما کمک می‌کند. با کمک کارت‌های مخصوص می‌توان این هزینه را نیز تا حد زیادی کاهش داد.

استانبول کارت نوعی کارت به‌خصوص است که در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد تا بتوانند هزینه تردد با استفاده از وسایل نقلیه عمومی را پرداخت کنند. لازم به‌ذکر است شما نمی‌توانید این هزینه را به‌صورت نقدی حساب کنید.

استفاده از این کارت تا حد زیادی باعث کاهش هزینه‌های عبور و مرور در سطح شهر می‌شود. شاید این مبلغ در یک یا ۲ مسیر جابه‌جایی خود را نشان ندهد اما اگر بخواهیم کل هزینه‌های پرداختی برای هر تردد را حساب کرده و از هر کدام بین ۳۰ تا ۵۰ درصد کم کنیم، شاهد کاهش هزینه‌های سفر خواهیم بود.

چطور می‌توان استانبول کارت را تهیه کرد؟

از مهم‌ترین دغدغه افرادی که تا به‌حال به استانبول سفر نکرده‌اند روش تهیه این کارت است. لازم است به شما بگوییم تهیه کارت هیچ دردسری ندارد و شما می‌توانید به‌راحتی آن را در خود استانبول خریداری کنید.

اگر در سطح شهر هستید بهتر است حواستان جمع باشد تا دکه روزنامه‌فروشی پیدا کنید. در این مکان می‌توانید کارت مخصوص گردشگری را خریداری کرده و از مزایای آن بهره‌مند شوید.

فرودگاه‌های استانبول را بهتر بشناسیم

استانبول کارت در فرودگاه‌های استانبول

استانبول کارت‌

استانبول کارت‌

برخی افراد مایل‌اند بلافاصله پس از ورود به استانبول، کارت خود را تهیه کنند تا از همان ابتدا امکان سرفه‌جویی در هزینه‌های حمل‌ونقل برای آنها فراهم شود. برای این کار باید در فرودگاه به‌دنبال خرید کارت باشید.

بسته به اینکه پرواز شما در کدام فرودگاه به زمین می‌نشیند مکانی که می‌توانید از آنجا استانبول کارت را تهیه کنید نیز متفاوت است. در سال‌های اخیر فرودگاه آتاتورک در زمینه پروازهای مسافربری فعالیتی ندارد اما درصورتی‌که به فعالیت مجدد پرداخت، می‌توانید کارت را از طریق ایستگاه مترویی که در آنجا قرار دارد خریداری کنید.

در خروجی فرودگاه گوکچه نیز کیوسک‌هایی وجود دارد که می‌توانید کارت را از آنجا تهیه کنید و از همان‌جا نیز با استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند اتوبوس به سطح شهر یا هتل محل اقامت خود بروید.

در فرودگاه جدید استانبول به‌دلیل وسعت بالا چند مکان مختلف برای تهیه این کارت در نظر گرفته‌ شده است که یکی از آنها در طبقه منفی یک قرار دارد. در این طبقه یک دستگاه اتوماتیک قرار داده‌اند که با تحویل پول نقد می‌توان کارت را از آن تحویل گرفت.

از مزایای خرید این کارت‌های کاربردی در فرودگاه می‌توان به شروع صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر اشاره کرد. با در دست داشتن این کارت دیگر لازم نیست برای رفتن به محل اقامت خود از ترانسفرهای خصوصی یا تاکسی‌های درب فرودگاه استفاده کنید.

راهنمای جامع خرید سیم کارت در ترکیه

میزان شارژ استانبول کارت‌

میزان شارژ کارت گردشگری استانبول بستگی به این دارد که شما چه مبلغی برای خرید آن صرف کرده باشید. اگر قصد زندگی در استانبول را دارید هزینه حمل‌ونقل در یک ماه حدود ۳۰۰ لیر می‌شود که البته این موضوع نیز به میزان رفت‌وآمد شما بستگی دارد.

فردی که قرار نیست یک‌ماه در استانبول بماند و تنها برای گردشگری چند روزه به این شهر سفر کرده است می‌تواند با مبلغ کمتری کارت خود را شارژ کند. در صورت اتمام موجودی نیز امکان شارژ مجدد کارت وجود دارد.

نکته‌ای که در اینجا لازم است به شما بگوییم تفاوت هزینه‌ها در طی کردن مسافت‌های مختلف است. یعنی اگر شما تنها یک یا ۲ ایستگاه را با استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی طی کردید برای اینکه هزینه اضافه‌ای از شما کسر نشود پیش از اینکه از ایستگاه خارج شوید بهتر است کارت را روی دستگاه قرار دهید. با این کار مبلغی که برای پیمودن مسیر تا آخرین ایستگاه از حساب برداشته شده بود به کارت واریز می‌شود.

لازم به ذکر است استفاده از این کارت محدودیت زمانی ندارد و می‌توانید آن را با خود به ایران برگردانید و در سفرهای بعد نیز مجدد از کارت گردشگری استانبول استفاده کنید. تنها کافی‌است آن را شارژ کنید.

البته شارژی که در کارت وجود دارد نهایتا تا ۲ سال اعتبار خواهد داشت و پس از آن برای استفاده از این کارت گردشگری باید مجدد آن را شارژ کنید. اگر نمی‌خواهید این هزینه سوخت شود می‌توانید کارت خود را به دوستان یا آشنایانی که قصد سفر به استانبول دارند هدیه دهید.

همه‌چیز درباره رومینگ ایرانسل

روش شارژ کردن استانبول کارت

استانبول کارت‌

استانبول کارت‌

آشنایی با روش‌های شارژ کردن کارت گردشگری استانبول به شما کمک می‌کند در کوتاه‌ترین زمان، شارژ این کارت را تمدید کنید تا امکان استفاده مجدد از آن فراهم شود. به همین دلیل نیز این روش‌ را برای شما شرح می‌دهیم.

برای شارژ این کارت کافی‌است به ایستگاه مترو بروید. در این مکان دستگاه‌های به‌خصوصی وجود دارد که پس از دریافت پول نقد به همان میزان کارت را برای شما شارژ می‌کنند.

بعد از اینکه وارد ایستگاه مترو شدید یکی از دستگاه‌ها را پیدا کنید. با مراجعه به این دستگاه یک سطح شیشه‌ای می‌بینید که مخصوص قرار دادن کارت است. زمانی‌که کارت را روی این صفحه شیشه‌ای قرار می‌دهید می‌توانید موجودی آن را در مانیتور تماشا کنید. حال باید کارت را از روی صفحه بردارید و به‌میزانی که نیاز دارید اعتبار کارت افزایش پیدا کند، پول نقد در دستگاه بگذارید.

حین گذاشتن اسکناس درون دستگاه به صاف بودن آن توجه کنید تا به‌درستی وارد شود. پس از ورود اسکناس به درون دستگاه باید مجددا کارت را روی صفحه شیشه‌ای قرار دهید.

با این کار دستگاه می‌تواند کارت شما را به اندازه پولی که پرداخت کرده‌اید شارژ کند. در آخر نیز یک رسید برای شما صادر خواهد شد. حال با کارتی که در دست دارید می‌توانید از تمام وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید.

تفریحات زمستانی استانبول کدامند؟

استانبول کارت در مترو استانبول

با استفاده از کارت گردشگری استانبول می‌توانید به‌راحتی و بدون نیاز به لیدر جاذبه‌های گردشگری استانبول را با کمترین هزینه رفت‌وآمد ببینید. تنها کافی‌است نحوه مسیریابی از طریق مترو را یاد بگیرید.

سعی کنید در سفر چند روزه خود برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید و از تمام ساعت‌های اقامت در استانبول استفاده کنید. کارت گردشگری استانبول نیز به شما کمک می‌کند با کمترین هزینه به قسمت‌های مختلف شهر بروید و از سفر خود لذت ببرید.

ارز مسافرتی چیست؟ + شرایط گرفتن ارز مسافرتی در سال ۱۴۰۲

کدام وسایل نقلیه استانبول کارت را قبول می‌کند؟

هر وسیله حمل‌ونقلی که به به‌عنوان وسیله نقلیه عمومی شناخته می‌شود از این کارت پشتیبانی می‌کند. به همین دلیل نیز داشتن آن باعث کاهش هزینه‌های سفر گردشگران خواهد شد.

از وسایل نقلیه‌ای که هزینه حمل‌ونقل با آنها با استفاده از کارت کم می‌شود می‌توان به اتوبوس، مترو، تراموا، قایق، متروباس، هواتاش (اتوبوس فرودگاهی که با نام هاواباس نیز شناخته می‌شود)، تی‌سی‌دی‌دی، و قایق‌های کروز اشاره کرد.

راهنمای خرید بلیط هواپیما خارجی از اسنپ تریپ

جمع‌بندی

با تهیه استانبول کارت می‌توانید در هزینه‌های سفر خود به ترکیه تا حد زیادی صرفه‌جویی کنید. این کارت به شما کمک خواهد کرد با پرداخت کمترین هزینه در سطح شهر تردد کنید.

استفاده از این کارت تنها برای وسایل حمل‌ونقل عمومی امکان‌پذیر است. اگر قصد دارید با استفاده از تاکسی در شهر تردد کنید هزینه سفر شما افزایش می‌یابد. دلیل این موضوع نیز بالا بودن نرخ کرایه‌ها در استانبول است.

در کنار تهیه این کارت برای کاهش هزینه‌های سفر به استانبول، شما باید در تهیه بلیت هواپیما و رزرو هتل نیز دقت داشته باشید. انتخاب مجموعه‌ای که این خدمات را با کمترین هزینه ارائه دهد بسیار مهم است. اسنپ تریپ در این مسیر به شما کمک می‌کند.

ارز مسافرتی چیست؟ + شرایط گرفتن ارز مسافرتی در سال ۱۴۰۲

دسته:جهانگردیمهارتهای سفر

مطالب مرتبط :

زیباترین جزایر ترکیه برای یک اقامت به یاد ماندنی!

زیباترین جزایر ترکیه برای یک اقامت به یاد ماندنی!

10 آبان 1402
سفر به عجایب هفتگانه جهان و شگفتی‌های آن!

سفر به عجایب هفتگانه جهان و شگفتی‌های آن!

16 مهر 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد