بهترین آش فروشی‌های تهران کدام‌هاست؟

تاریخ انتشار : 20 خرداد 1396 - تاریخ بروز رسانی : ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
بهترین آش فروشی های تهران

یکی از محبوب ترین غذاها آش است، غذایی که دست جمعی خوردنش بیشتر می‌چسبد و یکی از دلایل محبوبیتش هم همین دورهمی بودنش است. آش، غذایی است که زمستان و تابستان و ماه رمضان نمی‌شناسد و گاهی یک کاسه آش می‌تواند روزتان را بسازد. در ایران آش‌های زیادی پخته می‌شود، از آش رشته که محبوب قلب هاست بگیرید تا آش‌ شله قلمکار، دوغ، ماست، گوجه، بادمجان و هزار و یک آش دیگر مختص نواحی مختلف. اما اگر در تهران بودید و خواستید آش فرد اعلایی بخورید باید به کجاها سر بزیند؟ یا خلاصه کلام بهترین آش فروشی‌های تهران کجاست؟ با اسنپ تریپ همراه باشید:

آش نیکو صفت؛ از بهترین آش‌فروشی‌های تهران

اسم آش در تهران با نام نیکو صفت گره خورده. و محال است سراغ آش فروشی خوبی در تهران را بگیرید و کسی آدرس نیکوصفت را بهتان ندهد. نیکو صفت آش فروشی اصیلی است. سال ۱۳۵۲ کارش را شروع کرده، در ابتدا رستوران بوده و در سال ۱۳۶۹ پخت آش را جایگزین پخت غذاهای دیگر کرده. و از آن موقع به بعد محبوب بوده، چه محبوب آنهایی که از سر بی پولی به آن رفته‌اند و چه محبوب آنهایی که برای تنوع.

تا همین پنج شش سال پیش، آش فروشی نیکو صفت دور میدان انقلاب بود تا اینکه با طرح توسعه دانشگاه تهران، آش فروشی به خیابان جمالزاده جنوبی منتقل شد. ولی صف های جلوی آش فروشی در مکان جدید به قوت خودش باقی ماند. به طوری که کمتر وقتی است که بروید و نیکو صفت را خالی از مشتری ببینید. آش رشته، آش شله قلمکار، آش دوغ و حلیم نیکوصفت مشتریان زیادی از سراسر تهران دارد. نیکو صفت هر روز حتی روزهای تعطیل از ساعت ۶ صبح تا ۲۲:۳۰ و در ماه رمضان ها از ساعت ۴ و نیم بعد ازظهر  باز است.

آش دایی؛ یکی از آش‌فروشی‌های محبوب تهران

در بین ده‌ها مغازه کفش فروشی خیابان سپهسالار، مغازه‌ای قرار دارد که مثل خود خیابان سپهسالار قدیمی و تاریخی، و به دایی معروف است. اصغر رضوان قمی ملقب به دایی، نزدیک ۵۰ سال است که در این خیابان رستوران دارد. و یکی از قدیمی‌ترین آش فروشی‌های تهران است. آش فروشی دایی هرچند در تمام ایام سال پرمشتری است ولی در ماه رمضان مشتری‌هایش چندبرابر می‌شود. و برای خرید آش در این ماه باید زودتر دست به کار شد. مغازه دایی در خیابان جمهوری بعد از مخبرالدوله، نرسیده به ظهیرالاسلام و بهارستان واقع شده.

آش دارچین؛ آش‌فروشی‌ای بین فست‌فودها

بساط آش رشته

در خیابان ستارخان تهران رستوران‌ها و خوراکی فروشی‌های زیادی وجود دارد. از انواع و اقسام فست فود و کباب ترکی بگیر تا بستنی و آبمیوه فروشی ولی هنوز یکی از پر رونق‌ترین مغازه‌های این خیابان آش و حلیم دارچین است. در اینجا رسم پختن آش رشته، شله قلمکار، آش دوغ و حلیم جاافتاده و اصیل به راه است. و به خصوص می‌گویند که باید حتما آش شله قلمکار اینجا را امتحان کرد. آش دارچین نرسیده به باقرخان، نبش کوچه آفرند، پلاک ۱۵۵ قرار دارد.

آش شیراز؛ تجربه آش شیرازی در تهران

اگر دلتان بخواهد مزه یک آش جدید را امتحان کنید، آشی که بین شیرازی ها معروف و پرطرفدار است، لازم نیست راه زیادی را تا شیراز بروید. آشکده شیراز در تهران که سه شعبه متخلف دارد، هم در کار پخت انواع غذاهای شیرازی و خانگی است و هم آش رشته، شله قلمکار، دوغ و حلیم و آش شیرازش معروف است. آشی که با گوشت و نخود و لوبیا پخته می‌شود و سبزی‌اش ترخون و تره است.

شعبه قلهک: شریعتی، دو راهی قلهک، ابتدای شهید بصیری، پلاک ۲۱

شعبه سعادت آباد: سعادت آباد، علامه جنوبی بین خیابان ۲۶ و ۲۸ شرقی، پلاک ۱۳۵

شعبه شیراز برگر: بالاتر از سیدخندان، ابتدای خیابان خواجه عبدالله، پلاک ۱۵۱

حلیم و آش معنوی؛ از قدیمی‌ترین آش‌فروشی‌های تهران

بهترین آش فروشی های تهران معمولا همان هایی هستند که سابقه زیادی دارند و سالهاست که در این کارند و آش و حلیم معنوی هم از جمله آنهاست. حاج معنوی و پسرانش از سال ۱۳۵۰ است که در خیابان چهارصد دستگاه که آش و حلیم می‌پزند. و حالا در تهران چهار شعبه و مشتریانی از سراسر تهران دارند. و آش‌های شله قلمکار معنوی به خصوص بسیار پرطرفدار است. محبوبیت معنوی‌ها در تهران انقدر زیاد است که تعداد آش فروشی‌هایی که به اسم معنوی در تهران فعالیت می‌کنند از انگشتان یکدست هم بیشتر است در حالی که معنوی تنها ۴ شعبه دارد. این آش فروشی صبح‌ها از ساعت ۴ و عصرها از ساعت ۱۷ تا ۲۲ باز است.

شعبه ۱: پیروزی، بین اتوبان امام علی و خیابان شکوفه، روبه روی تسلیحات، پلاک ۱۰۰۰

شعبه ۲: پیروزی، چهارصد دستگاه، بین خیابان کلینی و پیچک

شعبه ۳: بلوار اندرزگو، شرق به غرب بلوار اندرزگو، بعد از بلوار کاوه، پلاک ۹۳

شعبه ۴: تهرانپارس، بالاتر از فلکه اول، پلاک ۷۶

اگر طرفدار آش هستید، احتمالا رستوران‌های سنتی را هم دوست دارید. در اینجا چند رستوران سنتی تهران را معرفی کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به تهران و تهران‌گردی

دسته:رستوران

مطالب مرتبط :

بازار تهران

8 بهمن 1402
روستای افجه

8 بهمن 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد