در سفر به ارمنستان از بهترین مراکز خرید دیدن کنید!

تاریخ انتشار : 21 مرداد 1402 - تاریخ بروز رسانی : ۲۲ شهریور ۱۴۰۲
در سفر به ارمنستان از بهترین مراکز خرید دیدن کنید!

ارمنستان یکی از کشورهای توریستی منطقه است که ایرانیان زیادی هرساله به آن سفر می‌کنند. این کشور نزدیک به ۴۰ کیلومتر با ایران مرز مشترک دارد و می‌توان بدون ویزا به آن سفر کرد. یکی از بهترین بخش‌های سفرهای تفریحی، خرید کردن است. برای تجربه یک خرید خوب، بهتر است با مراکز خرید مهم و معتبر کشور مقصد آشنا شد. از بهترین مراکز خرید ارمنستان می‌توان از مگامال و مترونوم نام برد.

مرکز خرید مترونوم (Metronome Shopping Center)

این مرکز خرید جذاب بسیار نزدیک به مرکز شهر ایروان است. مترونوم در نزدیکی خیابان‌های ابوویان قرار دارد؛ جایی که بانک‌ها، ادارات، شرکت‌های دولتی، موسسات آموزشی و فروشگاه‌های معروف دیده می‌شوند. مکان آن دقیقا در تقاطع خیابان‌های ایساکیان و ابوویان است. به همین دلیل، گردشگران و مسافران می‌توانند به‌راحتی از طریق مترو به آن دسترسی داشته باشند.

در کنار بسیاری از برندهای خارجی که در فروشگاه‌های مجموعه مترونوم عرضه می‌شوند، می‌توانید برخی از برندهای معروف محلی ارمنستان را نیز بیابید. این مرکز خرید معروف توسط معمار مشهور بریتانیایی،PRP ARCHITECTS LLP طراحی شده است. بخش مرکزی مترونوم، یک فواره مسحورکننده دارد که پس از بازدید از فروشگاه‌ها، مکان خوبی برای استراحت و آرامش است.

با حضور در مترونوم به‌عنوان یکی از بهترین مراکز خرید ارمنستان می‌توانید علاوه بر خرید، از امکانات تفریحی آن مانند سالن آمفی‌تئاتر، سالن نمایش فیلم و کارتون و … نیز استفاده کنید. مترونوم به‌عنوان یکی از  بزرگ‌ترین و کامل‌ترین مراکز خرید ارمنستان شناخته می‌شود. فراموش نکنید که در این مرکز خرید، علاوه بر اجناس لوکس می‌توانید به محصولات با قیمت مناسب نیز دسترسی داشته باشید.

روسیا مال (Rossia Mall)

روسیا مال در خیابان تیگران متس در فاصله کمی با مرکز شهر ساخته شده است. میدان معروف جمهوری در چند قدمی این مرکز خرید قرار دارد. این مرکز خرید هفت‌طبقه، تجربه خرید را با سرگرمی و تفریح ادغام می‌کند. روسیا مال سومین مرکز خرید بزرگ شهر ایروان است که در سال ۲۰۱۶ دایر شد.

در روسیا مال، انواع فروشگاه‌های عرضه‌کننده برندهای بین‌المللی تا بوتیک‌های محلی به چشم می‌آیند. در اینجا می‌توانید برندهایی مانند Tvoe، DeFacto Fashion، Adidas، LC Waikiki، OVS و Miniso را پیدا کنید. طراحان و تولیدکنندگان محلی لباس‌های فانتزی، کفش‌های دست‌دوز و لوازم جانبی می‌فروشند.

در کنار خرید، گزینه‌های زیادی برای غذاخوری در روسیا مال وجود دارند. یک فودکورت بزرگ در این مرکز خرید فعالیت می‌کند که می‌توانید در آن، خستگی خرید و گشت‌و‌گذار را با صرف غذا از تن به در کنید. با حضور در روسیا مال، چشم‌انداز زیبایی از کلیسای سنت گرگوری را پیش چشم خود خواهید دید. این مرکز خرید یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید طلا و جواهرات است.

مرکز خرید تاشیر استریت (Tashir Street Shopping Center)

تاشیر یکی دیگر از بهترین مراکز خرید ارمنستان محسوب می‌شود. این مرکز خرید زیرزمینی در دو طبقه طراحی شده و در گوشه‌ای از خیابان شمالی شهر ایروان ساخته شده است. حدود ۷۰ فروشگاه در تاشیر استریت فعالیت می‌کنند. انواع محصولات مانند کفش، لوازم‌خانگی، مبلمان، محصولات کودک و لوازم الکترونیکی در این مرکز خرید عرضه می‌شوند.

مرکز خرید تاشیر استریت دارای ۶ ورودی و یک پارکینگ بزرگ برای تقریبا ۲۰۰ ماشین است. برخی از برندهایی که در تاشیر استریت عرضه می‌شوند، عبارت‌اند از Kare Design، New Balance، Togas و Skechers. پس از خرید، می‌توانید در یکی از کافه‌های زیبای این مرکز خرید قهوه بنوشید. مرکز خرید تاشیر یکی از مراکز خرید پرطرفدار در شهر ایروان محسوب می‌شود.

شهرهای دیدنی ارمنستان

ایروان مال (Yerevan Mall)

مرکز خرید ایروان، از بهترین مراکز خرید ارمنستان

ایروان مال، واقع در خیابان آرشاکونیاتس بزرگ‌ترین مرکز خرید در کل ارمنستان به‌حساب می‌آید. این مجموعه در سال ۲۰۱۴ با مدیریت گروه شرکت‌های گلکسی افتتاح شد. بعدها در سال ۲۰۱۵ یک هایپرمارکت به نام کارفور نیز در این مرکز خرید کار خود را آغاز کرد. جزیره گنج کاپیتان کید، بزرگ‌ترین مرکز سرگرمی سرپوشیده در کل ارمنستان در ایروان مال قرار گرفته است. ایروان مال در مجموع، نزدیک به ۱۲۰ فروشگاه در زمینه عرضه محصولات مختلف دارد.

اگر به تماشای فیلم علاقه دارید، می‌توانید به سینمای نوآورانه این مرکز به نام کینوپارک بروید. تجربه تماشای فیلم در این سینما بسیار فوق‌العاده است. تنها فروشگاه منگو من در کل ارمنستان نیز در ایروان مال قرار دارد. با رفتن به مرکز خرید ایروان مال می‌توانید به بسیاری از برندهای مطرح مانند زارا، آدو، برشکا، لیوایز و … دسترسی داشته باشید. ایروان مال جزء آن دسته از مراکز خرید در ارمنستان است که ایرانیان زیادی از آن بازدید می‌کنند.

رزرو هتل ارمنستان از اسنپ تریپ

مرکز خرید دالما گاردن (Dalma Garden Mall)

دالما گاردن به‌عنوان اولین مرکز خرید و همچنین یکی از بهترین مراکز خرید ارمنستان شناخته می‌شود و در نزدیکی تپه تسیسرناکابرد واقع شده است. این مرکز خرید دو طبقه در سال ۲۰۱۲ فعالیت خود را آغاز کرد. برخی از مارک‌های معروف بین‌المللی که می‌توانید در اینجا پیدا کنید، عبارت‌اند از زارا، میس سلفریج، منگو، جیوردانو پول اند بر، آرمانی، برشکا، مارکس اند اسپنسر، آدو و … .

یک شعبه از سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای معروف «ایروان سیتی» نیز در مرکز خرید دالما گاردن قرار دارد. در این مرکز خرید می‌توانید تعدادی از بهترین فروشگاه‌های طلا و جواهر را پیدا کنید. از امکانات تفریحی دالما گاردن می‌توان به سینماهای زنجیره‌ای “سینما استار”، بولینگ، زمین‌بازی برای کودکان و … اشاره کرد. اگر قصد خرید پوشاک یا عطر و ادکلن را دارید، دالما گاردن یک گزینه مناسب محسوب می‌شود.

ریو مال (Rio Mall)

این مرکز خرید جذاب در مدت‌زمان کوتاهی محبوبیت پیدا کرده است. ریومال را می‌توان یک مرکز خرید تازه تاسیس در ایروان به شمار آورد. این مرکز خرید همه چیز دارد؛ از فروشگاه‌های مد گرفته تا فروشگاه‌های هدیه. تنوع بالای فروشگاه‌ها و محصولات باعث می‌شود در هنگام خرید، انتخاب‌های زیادی داشته باشید. به‌علاوه، برخی از برندهای معتبر جهانی را نیز می‌توان در ریو مال مشاهده کرد.

علاوه بر خرید، در ریو مال امکانات سرگرمی زیادی نیز وجود دارند؛ می‌توانید یک فیلم را در سینما استار تماشا کنید یا به رستوران‌های مختلف آن بروید. ریو مال نیز یکی از مراکز خرید پرطرفدار برای گردشگران ایرانی محسوب می‌شود.

مگامال ایروان (Mega Mall)

با حضور در مگامال ایروان می‌توانید علاوه بر خرید، از امکانات سرگرم‌کننده آن نیز بهره ببرید. از نظر سرگرمی و تفریح، مگامال ایروان جزء بهترین مراکز خرید ارمنستان شناخته می‌شود. این مرکز خرید از نظر برندهای موجود و مساحت کل، بزرگ‌ترین مرکز خرید در ایروان به‌شمار می‌رود. مگامال که زیر نظر Alex Holding توسعه‌یافته است، در یک موقعیت مکانی مناسب قرار دارد. برخی از فروشگاه‌های اصلی این مرکز خرید عبارت‌اند از

  • هایپرمارکت شهر ایروان
  • هایپرمارکت وگا الکترونیک
  • فروشگاه نایک
  • بنتون
  • هرمیتاژ
  • آلکات
  • ماتالان
  • مرکز سرگرمی سینما استار
  • مراکز غذایی مانند برگر کینگ و کی اف سی.

راهنمای تور ارمنستان

ریچ پلازا (Rich Plaza)

ریچ پلازا

ریچ پلازا، از بهترین مراکز خرید ارمنستان

این مرکز خرید جذاب در خیابان سوان واقع شده است و در مجاورت مرکز تجاری معروف «پتاک» قرار دارد. با وجود کوچک و ساده بودن این مرکز خرید همچنان می‌توانید فروشگاه‌های زیادی را در آن پیدا کنید. یکی از مهم‌ترین مزایای ریچ پلازا، ارزان بودن اجناس آن نسبت به سایر مراکز خرید ایروان است. به‌علاوه، تنوع زیادی در فروشگاه‌های این مرکز خرید وجود دارد.

راهنمای کامل خرید بلیط اتوبوس به ارمنستان

مرکز خرید اربونی مال (Erebuni Mall)

مرکز خرید اربونی مال یک مرکز خرید تازه تاسیس در ارمنستان است. این مجموعه، فعالیت خود را از سال ۲۰۲۰ آغاز کرد. اربونی مال به‌عنوان یک مرکز خرید مدرن و لوکس، به دلیل برخورداری از امکانات تفریحی، مناسب گردشگرانی است که به‌صورت خانوادگی سفر می‌کنند. نام این مجموعه از روی قلعه ۳ هزار ساله اورارتویی اربونی که در نزدیک آن قرار دارد، برداشته شده است.

مرکز خرید زیبای اربونی مال با تکیه بر معماری باستانی ارمنستان طراحی شده است و نسبت به سایر مراکز خرید در ایروان، شهرت کمتری دارد. به همین دلیل، مناسب افرادی است که می‌خواهند خرید خود را در بازارهای خلوت انجام دهند.

جمع‌بندی

پیش از اقدام برای یک سفر تفریحی خارجی، بد نیست با مراکز خرید آن آشنا شویم. در ارمنستان مراکز خرید یا مال‌های زیادی فعالیت می‌کنند. از بهترین مراکز خرید ارمنستان می‌توان به مترونوم، روسیا مال و ایروان مال اشاره کرد. در این مراکز، علاوه بر خرید می‌توان به تفریح و سرگرمی‌های زیادی پرداخت. در زمان سفر به ارمنستان می‌توانید بلیط هواپیما ی خود را با بهترین قیمت از اسنپ تریپ بخرید.

راهنمای سفر به ارمنستان و ایروان

دسته:جهانگردیمرکز خرید

مطالب مرتبط :

زیباترین جزایر ترکیه برای یک اقامت به یاد ماندنی!

زیباترین جزایر ترکیه برای یک اقامت به یاد ماندنی!

10 آبان 1402
سفر به عجایب هفتگانه جهان و شگفتی‌های آن!

سفر به عجایب هفتگانه جهان و شگفتی‌های آن!

16 مهر 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد