بهترین مکان برای سفر در تابستان کجاست؟

تاریخ انتشار : 4 تیر 1401 - تاریخ بروز رسانی : ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
بهترین مکان برای سفر در تابستان کجاست؟

فصل تابستان همیشه نوید دهنده‌ی مسافرت‌های دسته‌جمعی، خوراکی‌های خنک و دلچسب، ساحل و آبتنی بوده. کمتر کسی پیدا می‌شود که چند روز و شبی را در مسافرت و تعطیلات تابستانی نگذراند. مقاصد و شهرهای بسیاری در ایران، با آب و هوای مطبوع و خوبی که دارند، برای سفر تابستانی کاملا مناسبند. در ادامه این مطلب اسنپ‌تریپ، با استان‌ها و شهرهای داخلی و بهترین مکان برای سفر در تابستان، از شهرهای آفتابی و جزیره‌های شرجی گرفته تا روستاهای خنک و شهرهای خوش آب و هوا، آشنا خواهید شد.

اردبیل

اگر به دنبال بهترین مکان برای سفر در تابستان ایران و با آب و هوای ملایم و مطبوع می‌گردید، شاید اردبیل بتواند شما را راضی کند. در ابتدا می‌توانید به سراغ دیدن اماکن تاریخی اردبیل مانند آرامگاه شیخ صفی‌الدین اردبیلی بروید. و برای رفتن به جاهایی مانند جنگل فندق‌لو، با کمتر از ۱ ساعت رانندگی، برنامه‌ریزی کنید. سرعین، به آبگرم‌هایش و یکی از مقاصد خنک تابستانی معروف است. اردبیل تا سرعین ۳۰ کیلومتر فاصله دارد، اما با این حال می‌توانید در یکی از هتل‌های شهر سرعین چند شبی را بگذرانید و به روستای آلوارس هم سر بزنید. دریاچه نئور هم یکی از بهترین مقاصد داخلی برای سفر در تابستان است که بین دو استان اردبیل و گیلان و نزدیک به جاده اسالم به خلخال قرار گرفته.

سرعین اردبیل
سرعین

مازندران

در فهرست بهترین مکان برای سفر در تابستان نمی‌‌توان یادی از شمال ایران نکرد. اما به غیر از شهرهای ساحلی استان مازندران، در تابستان می‌توان به سراغ جاهایی رفت که ارتفاع بیشتر و هوای خنک‌تری دارند. روستای فیلبند، که در حدود ۱۷۰ کیلومتری از تهران قرار دارد، یکی از مکان‌های مناسب برای سفر تابستانی است. به فیلبند، “بام شرقی مازندران” هم می‌گویند و چشم‌اندازی خیره‌کننده را می‌توانید از اینجا ببینید. دریاچه لفور، جنگل دالخانی، کلاردشت، جواهرده، دریاچه الیمالات، مرداب هسل و روستای سینوا هم برای سفر در تابستان در استان مازندران گزینه‌های خوبی هستند.

فیلبند در مازندران
فیلبند
 

لرستان

اگر می‌خواهید مقصدی متفاوت را انتخاب کنید، در رفتن به لرستان تردید نداشته باشید. شهرهای استان لرستان هم جاذبه‌های تاریخی و هم مقاصد طبیعی بی‌نظیری را در خودشان جای داده‌اند. سفرتان را با بازدید از خرم آباد و رفتن به اماکنی مانند قلعه فلک‌الافلاک و بام خرم آباد می‌توانید آغاز کنید. اگر در فصل بهار در لرستان بودید، یادتان باشد سری به دشت لاله‌های واژگون الیگودرز بزنید. هرچند که از فصل گل‌ها شاید گذشته باشد، اما دشت همچنان در تابستان زیبایی خاص خودش را دارد. دریاچه کیو و مجموعه توریستی مخمل‌کوه هم از مکان‌های دیدنی معروف لرستان هستند.

تنگه شیرز لرستان
تنگه شیرز

مشهد

مشهد از آن شهرهایی‌ست که فصل و روز مخصوصی ندارد و در هر موقعی از سال چه برای زیارت و چه تفریح، می‌توان به آن سفر کرد. با این‌که دلیل سفر به مشهد برای بسیاری از افراد زیارت حرم امام رضاست، این شهر مراکز خرید و تفریحی کمی ندارد. در پارک ملت می‌توانید قدم بزنید و تفریح کنید، یا به یکی از جاذبه‌های اطراف مشهد مثل طرقبه بروید و حال و هوایی عوض کنید.

طرقبه مشهد
طرقبه

هرمزگان

همان‌طور که عده‌ای از گرمای تابستان فراری‌اند، برخی گرمای بیش‌تر را می‌پسندند؛ مثل هوای شرجی جنوب و رفتن به جزیره‌های زیبای خلیج فارس. به همین دلیل است که تقریبا در هر فصلی از سال، کیش و قشم، دو جزیره محبوب جنوب، طرفداران خاص خودشان را دارند. اگر اهل شب‌زنده‌داری باشید، بعد از غروب کردن آفتاب به راحتی می‌توانید در جزیره بگردید، خرید کنید، به جاهای دیدنی و تفریحی بروید یا در ساحل و پلاژ آفتاب بگیرید. اگر دوست دارید تجربه متفاوت‌تری از سفر به جنوب داشته باشید، جزیره‌هایی مثل هنگام و هرمز را فراموش نکنید.

علاوه بر اینکه با خرید بلیط هواپیما می‌توانید به کیش و قشم سفر کنید، یک راه دیگر هم این است که با خودرو یا قطار تا بندر عباس بروید و پس از آن با لنج یا قایق خودتان را به جزیره برسانید.

بندر لافت قشم
بندر لافت
هزینه حمل خودرو به کیش چقدر است؟ (سال ۱۴۰۰)

تهران

شاید باورش برای برخی سخت باشد، اما در اطراف استان تهران شهرهایی با آب و هوای مناسب را در تابستان می‌توان پیدا کرد. دماوند یکی از آنهاست که بسیاری از کوهنوردان فصل تابستان را هم برای صعود به قله دماوند انتخاب می‌کنند. از کوه که بگذریم، در این شهر می‌توانید به چشمه اعلا، دشت مشا، و دریاچه تار بروید. فیروزکوه هم مقصدی تابستانی و نزدیک به تهران است و با مناظر بکری که دارد، بسیاری از طبیعت‌دوستان را به خودش می‌کشاند و دعوت می‌کند. روستای هرانده و چشمه خمده برخی از دیدنی‌های فیروزکوه هستند.

دماوند تهران
دماوند

کردستان

از اواسط اردیبهشت تا اواسط مهر می‌توانید برای فرار از گرمای هوا به کردستان سفر کنید. کردستان تاریخی طولانی و طبیعتی منحصربه‌فرد دارد که می‌‌تواند همه جور سلیقه‌ای را راضی نگه دارد. اگر بخواهید جاهای تاریخی را ببینید، می‌توانید در سفرتان به کردستان در سنندج اقامت و از عمارت تاریخی آصف (خانه کرد) و موزه مردم‌شناسی، دیدن کنید. همچنین عمارت مشیردیوان و حمام خان از آن دیدنی‌هایی هستند که نباید از دست بدهید.

اگر هم اهل طبیعت‌گردی هستید در سفر تابستانی به کردستان حتما از چشمه آب معدنی باباگرگر دیدن کنید. رنگ آب این چشمه به خاطر املاح معدنی آن به رنگ سرخ مایل است. کوه آبیدر هم از کوه‌های دیدنی سنندج است که به خاطر سینمای روبازش به یکی از جاذبه‌های تفریحی و گردشگری شهر تبدیل شده. اگر در مریوان اقامت داشته باشید، دریاچه زریوار، دشت بیلو، منطقه تفریحی قمچیان از جاذبه‌های طبیعی این شهر هستند.

اورامانات کردستان
اورامانات

گلستان

از بهترین مکان‌ها برای مسافرت در تابستان که افراد زیادی آن را در لیست سفرشان قرار نمی‌دهند، گلستان و شهر گرگان است. سرسبزی شمال در اینجا و به‌خصوص در منطقه جهان‌نما پیداست. در سفرتان به گرگان می‌توانید در جنگل ناهارخوران پیک نیک کنید. آبشار شصت کلاته، طبیعت سردانسر، باغ روس‌ها و کاخ آقا محمد خان قاجار هم از مکان‌های دیدنی گرگان به‌شمار می‌روند.

جهان نما گلستان
منطقه جهان نما

کرمانشاه

کرمانشاه در فصل تابستان به جز آب ‌و هوای خوبش جاذبه‌های زیبای دیگری هم دارد. مثلا سرآب نیلوفر در ۲۰ کیلومتری کرمانشاه قرار دارد و در فصل‌های گرم سال به استخر وسیعی از گل‌های نیلوفر تبدیل می‌شود و آب تالاب انقدر زلال است که می‌توانید زیر آب و ساقه‌های نیلوفرها را ببینید. باغ گل کرمانشاه هم جاذبه متفاوتی است که شاید مشابه ایرانی آن را بتوانید فقط در اصفهان پیدا کنید. اگر از پرسه‌زدن در تاریخ هم لذت می‌برید حتما دیدن مجموعه تاریخی بیستون و طاق‌ بستان، معبد آناهیتا، تکیه بیگلربیگی، و تکیه معاون‌الملک را در سرلیست جاهایی که در کرمانشاه از آن‌ها دیدن خواهید کرد قرار دهید.

طاق بستان کرمانشاه
طاق بستان

آذربایجان شرقی

خیلی‌ها عقیده‌ دارند شهرهای آذربایجان شرقی بهترین مکان برای سفر در تابستان هستند. تبریز در ماه مرداد که اوج گرمای بسیاری از شهرهاست، آب ‌و هوایی دلچسب و بهاری دارد. دیدنی‌های این شهر انقدر هستند که دلتان نخواهد سفر تبریز به این زودی‌ها تمام شود؛ شب‌های ائل‌گلی و صدای باد و به‌هم خوردن برگ درختان تبریزی تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برایتان رقم می‌زند. روستای صخره‌ای کندوان هم فاصله چندانی با تبریز ندارد و در سفرتان به تبریز دیدنش را از دست ندهید. البته این روزها هتل خیلی خوبی هم در این منطقه تاسیس شده که می‌توانید اقامت در این خانه‌های صخره‌ای را تجربه کنید.

اگر رفتن به خانه‌های تاریخی را دوست دارید می‌توانید به محله مقصودیه تبریز بروید و همزمان از چند خانه تاریخی دیدن کنید. آذربایجان شرقی از نظر جاذبه‌های طبیعی هم کم ندارد. در سفرتان حتما از جنگل‌های حفاظت شده ارسباران که حیات گیاهی و جانوری خاصی دارد، منطقه ارس، تالاب قره‌قشلاق که زیستگاه پرندگان آبزی و کنارآبزی است، و دریاچه زیبای قوری گل دیدن کنید.

جنگل‌های ارسباران
ارسباران

چهارمحال‌ و بختیاری

منطقه تابستانی زاگرس برای کسانی که می‌خواهند از گرمای تابستانی فرار کنند پناهگاه خوبی است. با اقامت در شهرکرد می‌توانید از جاذبه‌های تاریخی‌ای مانند قلعه دزک،‌ کتیبه‌‌های سنگی رخ، مسجد جامع هرچکان دیدن کنید. طبیعت منطقه هم که جادوی‌تان خواهد کرد. آبشارها، غارها، پارک‌های جنگلی و چشمه‌های این منطقه آن‌قدر زیاد و زیبا هستند که برای دیدن همه‌شان باید تا جای ممکن به روزهای سفرتان اضافه کنید. آبشار آتشگاه، آبشار تونل کوهرنگ، آبشار دره عشق از دیدنی‌ترین آبشارهای نزدیک شهرکرد هستند.

اگر هم از آن کسانی باشید که عاشق غارنوردی هستند سفر به این استان برایتان سفر جذابی خواهد بود. و نباید رفتن به غار سراب، پیر غار، غار منج و غار خراجی را از دست بدهید. کوهرنگ که به دشت لاله‌های واژگونش شهرت دارد، در این استان قرار گرفته و طرفداران زیادی در تابستان دارد.

منطقه هلن چهارمحال و بختیاری
منطقه هلن

آذربایجان غربی

ارومیه هم یکی از شهرهای شمال غربی و خنکی‌ست که برای سفر در تابستان می‌توانید انتخاب کنید. بازار سنتی و تاریخی ارومیه برای خرید نقل، سوغات معروف این شهر، بسیار مناسب است. عمارت سه گنبد، کلیسای ننه مریم و آبشار شملکان هم از جاذبه‌های دیدنی ارومیه هستند که در زمان سفر تابستانی در لیست‌تان می‌توانید قرار دهید.

دریاچه ارومیه در ارومیه
دریاچه ارومیه

گیلان

نه تنها در شهرهای گیلان مانند رشت غذاهای سنتی و خوش‌طعمی را می‌توانید بچشید، بلکه از آب و هوای خنک و سرسبزی بی‌نهایت جنگل‌ها هم می‌توانید لذت ببرید. در شهر رودبار می‌توانید زیتون خریداری کنید و از طبیعت رستم آباد بهره‌مند شوید، یا به اولسبلنگاه در ماسال، سوباتان در تالش یا شاندرمن بروید و از شلوغی زندگی دور باشید.

اولسبلنگاه ماسال در گیلان
اولسبلنگاه

راهنمای سفر به شمال؛ از بکرترین تا بهترین مقاصد شمالی کشور

خراسان شمالی

شاید کمتر کسی تابستان را به بجنورد در خراسان شمالی برود، اما هوای کوهستانی و خنک این منطقه در بسیاری از روزهای سال باعث شده تا مقصدی خنک در بین شهرهای ایران و بهترین مکان برای سفر در تابستان باشد. عمارت آیینه خانه مفخم، آتشکده اسپاخو، تفرجگاه طبیعی و تاریخی بش قارداش، بند خاکی عبدل آباد و تفرجگاه بابا امان از دیدنی‌های بجنورد هستند. علاوه بر این‌ها، بجنورد غذاهای سنتی و خوشمزه‌ای مانند آش یارمه، قروتو بجنورد، اشکنه و آش قلیه هم دارد که در سفرتان می‌توانید بچشید و امتحان کنید.

آیینه خانه مفخم بجنورد
آیینه‌ خانه مفخم

همدان

همدان، یکی از شهرهای غربی و کوهستانی، در نزدیکی کوه الوند قرار دارد و به تابستان‌های خنک و خوش آب و هوایش مشهور است. علاوه بر اینکه در سفر به همدان می‌توانید از غار علیصدر، تپه هگمتانه، آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر و گنبد علویان دیدن کنید. اگر هم اهل طبیعت‌گردی هستید، به سراب گیان هم سر بزنید. علاوه بر آن، روستاهای اطراف همدان و تویسرکان هم در لیست دیدنی‌های همدان برای بسیاری از مسافران قرار دارد.

آرامگاه ابوعلی سینا همدان
آرامگاه ابوعلی سینا

زنجان

اگر از تهران می‌خواهید سفری کوتاه یا یک روزه در تابستان سپری کنید، زنجان می‌تواند مناسب شما باشد. زنجان از گذشته به چاقوها و ظروف مسی‌اش شهرت زیادی داشته که با گشت و گذار در بازار سنتی و اطراف آن، می‌توانید مغازه‌های متنوعی از صنایع دستی این شهر را ببینید. مسجد جامع، دودکش جن در منطقه ماهنشان، خانه‌ی ذوالفقاری (موزه باستان‌شناسی زنجان)، گنبد سلطانیه و مجموعه‌ی تاریخی ائل داغی از دیدنی‌های معروف زنجان هستند که به هر مسافری توصیه می‌کنند برای یک‌بار هم که شده آن‌ها را ببینند.

گنبد سلطانیه زنجان
گنبد سلطانیه

از نظر شما بهترین مکان برای سفر در تابستان کجاست؟ آن را با ما و دیگر خوانندگان اسنپ‌تریپ به اشتراک بگذارید!

تالاب چغاخور، خنک‌ترین مقصد برای یک سفر تابستانی!

دسته:ایرانگردی

مطالب مرتبط :

معرفی مدرسه دارلفنون تهران

معرفی مدرسه دارلفنون تهران

2 اردیبهشت 1403
تفریحگاه طرقبه

چالیدره کجاست؟ امکانات رفاهی و تفریحی چالیدره

23 اسفند 1402

۱۱ نظر

  • پاسخ امیر ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ از ۱۸:۱۶

    سلام تابستونا اردبیل سرعین چهار محال بختیاری ارومیه خلخال بجنود گیوی خلخال

  • پاسخ افشین ۱۹ تیر ۱۳۹۷ از ۰۸:۳۲

    سلام من تابستون همیشه همدان میرم. بهترین جا برای فرار از گرما همدانه. با چشم اندازای طبیعی و آب و هوای واقعا خنکش. بعد از گنج نامه به سمت تویسرکان که شما میخوای بری گردنه ست که اگر آب چشمه اونجا رو بخوری متوجه میشی جای خنک کجاست.

    • پاسخ کامیار ۷ مرداد ۱۳۹۷ از ۰۸:۴۳

      همدان تو تابستون والا ما رفتیم حواش از تهران بدتره….تو تابستون فقط اردبیل و سرین

  • پاسخ محمود ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ از ۱۹:۳۰

    همدان عالیه
    من دوبار رفتم فوق العاده است

  • پاسخ اکبر ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ از ۰۴:۳۹

    سرعین و اردبیل محشره.هواشون از همدان خیلی بهتره

  • پاسخ سپیده ۲۲ آبان ۱۳۹۷ از ۱۷:۱۷

    از جاهایی ک گشتم :
    اگر جنگو دریا و طبیعت سرسبز دوس دارین:
    رامسر و لاهیجان وایی ماسوله جاده اسالم خلخال ک همتا نداره خ جای دیدنیه واقعا…بهارو پاییزو زمستون برید تابسون بشدت شرجیه هوا…..درک عاالیه👌👌👌🌸🌲🌳🌴
    اگر اب گرم برای درمان کمر درد پادرد انواع بیماریها ی بدن میخواین وهمچنین ی شهره فوق العاده ارزون،اب وهوای خنک تو تابسون دمای بیست درجه.. اردبیل فوق العادس👏👏 راسی ی پل معلق داره تو مشگین شهرش عالیه ی👍👍👍.. حالا ی روستای توریستیم داره …. ما رفتیم وایی نپرسید..روستای کردکندی…. تو راهه ابگرم سردابه..ینی طرفای دهاته اکبر عبدی بازیگره👌👌👌👌👌چقد مردمه غریب نوازی دارن.عالیه عالی انقد مهربون بودنننن وهمچنین فوق العاده طبیعته بکری داره حتما برید 😍😍😘😘😘عید خواسین برین لباس گرم ببرین
    اگر مکان تاریخی میخواین و همچنین میخواین کلاس بذارین پیش فامیلا.. اصفهان و شیراز گزینه خوبیه😜😜😜
    کیشو قشمم ی مسافرته خاصیه دریا حس وحاله خاص داره حتمن باید برین بگردین با گفتن نمیشه توصیف کرد عالیه عالی مخصوصا بازاردرگاهانش حتما برید😄🏊🏄🐋🐳🐬🐟فقط پاییزو زمستون مخصوصا عید فصله مناسبیه
    کرمانشاهو همدانم خ جای جالبیه مخصوصا تاق بستانو غاره علی صدر انقد خوبه انقد جالبه ک نپرسید🌸🌸🌸🌸
    بوشهرو بقیشم ک راهیان نور میبره 🌴😁
    یزدم رفتم شبش خ سرده روزش فوق العاده گرم شهره جالبیه هتلش🏩 اوضاع گرون بود😭😭😭 شهره میبدش انقددددر جالب بود بافت تاریخی داشت عالی بود کلی عکس گرفتیم.. عید وقته خوبی برا گشتنه..تابسون نه
    حالا تبریز….. ی شهره خ تمیزیه منظور…. شهرداری واقعا بهش رسیده اونجا خواسین برین…حتما برین شهره جلفاش جنسای ترکیه میاد ارزونه 👌👌👌👌👌💕💕
    کردستان ک نیازی ب تعریف نداره شهره بانه ک معروفه ارزون با کیفتیه متوسطو خوب😎
    گرگانم حتما برید جنگلایی داره عالی فوق العاده🌳🌲🌿🌱🍀
    نیشابور قدم گاهش مساویه با بهشت شهره فیروزه 🚩
    لرستان خ جای دیدنی داره نرفتم ولی حتما تو اولویته مسافرتامونه انشالله🏭
    ولی هیجا مثله طبیعته شمال بهم نمیچسبه دقیقا مثله برزیله💕💕💕

    مسافرت کنید خ خوبه قرارم نیست حتما پوله کلان خرج کنید 😕 اگر هدفع اقتصادیه قویی داشته باشید پوله مسافرتتونم جور میشع
    موفق باشید😍😍😍🙌🙌🙌

    • پاسخ بهار ۲۶ تیر ۱۳۹۸ از ۰۶:۲۳

      چه خووب توضیح دادین😍
      و چقدر عالی که تونستین انقدر به جاهای دیدنی سفر کنید🌹

  • پاسخ ستار ۲ مرداد ۱۳۹۸ از ۱۱:۳۶

    سلام دوستان تابستان و بهار کردستان ( سنندج ، مریوان دریاچه زریوار و اورامانات ) عالی و محشره
    هم مردمان خوب و مهمان نوازی دارد و طبیعت بکر و دیدنی و هوای عالی و امنیت بالا

  • پاسخ خانه هوشمند آلفا ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ از ۰۵:۳۵

    اقا بیایید گیلان. هیچ جا بیشتر از اینجا خوش نمیگذره. تاریخی و مذهبی که هست. جنگل و کوه و دریا که داره. بازارهای خرید که داره. بندر که داره. دیگه چی میخواین واقعا؟

  • پاسخ پویا ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ از ۲۰:۴۲

    تابستان فقط اردبیل مثال تو شهرشون دوتا دریاچه زیبا داره جاده هاشون اروپایی ۳پل معلق زیبا داره که تو ایران تکن ابگرم های بسیار نادر داره کوه زیبای سبلان با دریاچه و تندیس سنگی عقاب ابشاهای بسیار زیبا داره و شهرهایی رویایی داره و اب و هوای بسیار خنک داره ما یه اتوبوس از شیراز و کازرون امسال در اردبیل بودیم خیلی خوش گذشت

  • پاسخ حسین عبدالهی نصرآبادی ازتهران ۴ تیر ۱۴۰۰ از ۱۵:۱۹

    حسین عبدالهی نصرآبادی ازتهران

    آدرس وبلاگ جدید معرفی میراث و مفاخر سفیدشهر hosseinabdollahinasrabadi.blogfa.com

    معرفی میراث و مفاخر سفیدشهر (نصرآبادکویر) نزدیک کاشان وآران وبیدگل

    انجمن توسعه سفیدشهر(نصرآباد کویر )نصرآبادیهای مقیم تهران

    باسلام-قابل توجه گردشگران ازآثارتاریخی و باستانی شهر دارالفضل سفیدشهر(نصرآبادکویر) در۱۷کیلومتری شمال کاشان وآران وبیدگل بازدید نمائید و لذت ببرید.

    مسیر ورودی ازتهران وقم واستانهای شمالی به سفیدشهر ازطریق مشکات کیلومتر ۳۰ اتوبان قم به کاشان

    مسیر ورودی ازشهر کاشان- مدخل شهر -جاده سفیدشهر(۱۷کیلومتر)

    ۱-آستانه مقدسه بی بی سکینه خاتون (س )واقع درمحله زیارت سفیدشهر

    ۲-آستان مقدس شاهزاده ابراهیم (ع) واقع در دشتهای سرسبز جاده سفیدشهر به مشکات

    ۳- آب انبار تاریخی سفیدشهر

    ۴-قلعه های تاریخی سفید -ملک اباد -رضاآباد-قاسم ابادو وزیر و امین آبادو طسمیجان سفیدشهر

    ۵-منطقه تاریخی چاله غم تاریخی درشمال سفیدشهر محل اولیه سکونت مردم سفیدشهر

    ۶-پار ک زیبای زنده یادباقری ورودی شهر سفیدشهر

    ۷-خانه های تاریخی آقاسیدمحمد-وکیل و ملامحمدنصرآبادی و کدخدافرج اله سفیدشهر

    ۸-شهرزیرزمینی طسمیجان وچهارطاقی سفیدشهردرمحله زیارت

    ۹-مهرکده تاریخی نرسه وکلیسای سفیدشهر درمحله قدمگاه

    ۱۰-قدمگاه علی (ع) سفیدشهر درمحله قدمگاه سفیدشهر

    ۱۱-دشتهای وسیع وزیبای پنبه و طالبی و زعفران وباغهای پسته سفیدشهر

    ۱۲-دشتهای وسیع وزیبای کشت گل محمدی درسفیدشهر

    ۱۳-کمپ جنگلبانی شهیددستغیب (درختان دست کاشت کویری )درشمال سفیدشهر

    ۱۴-ساختمان تاریخی چهل دختران زیارت بی بی سکینه خاتون( س )

    ۱۵-مسجد تاریخی زیارت بی بی سکینه خاتون (س) سفیدشهر

    ۱۶-دکان حلوایی تاریخی سفیدشهر درمحله زیارت

    ۱۷-قلعه وروستای کویری تقی آباد سفیدشهر

    ۱۸-قهوه سنتی طسمیجان سفیدشهردر خیابان شهدای گمنام

    ۱۹-دشت زیبای کویر(بندریگ)سفیدشهر (منطقه ای آرام ودلنواز) جهت تفریح خانواده ها و گردشگران داخلی وخارجی

    ۲۰-موزه آثار تاریخی سفیدشهر درمحل سابق حمام جهاد درخیابان شهید مطهری سفیدشهر

    ۲۱-موزه شهداء سفیدشهر درمنزل شهیدان باقری واقع در خیابان شهیدان باقری سفیدشهر

    ۲۲-تپه های تاریخی بانو در کویر شمال سفیدشهر

    ۲۳-مقبره ملامحمد نصرآبادی و حاج آقا مهدوی نصرآبادی و ملافضلعلی نصرآبادی شاعر نامی ومقبره بقیه علماء شهر جنب گلزار شهدای سفیدشهر

    ۲۴-گلزار شهدای سرافراز ۸سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم سفیدشهر درخیابان شاهد

    ۲۵-گلزار شهدای گمنام سفیدشهر در خیابان شهدای گمنام

    ۲۶-نمایشگاه آثار هنرمند توانمند ومعلول ونقاش معروف جهانی سرکار خانم فاطمه حمامی نصرآبادی واقع درخیابان منتظرالمهدی (عج) سفیدشهر

    باتشکر-مهندس حسین عبدالهی نصرآبادی ازتهران

    انجمن توسعه سفیدشهر (نصرآبادیهای مقیم تهران)

  • ارسال پاسخ

    نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

    برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

    ثبت نام

    با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

    بازگشت

    ثبت نام شما با موفقیت کامل شد