ترفندهایی برای گردشگر شدن

تاریخ انتشار : 4 مهر 1400 - تاریخ بروز رسانی : ۴ مهر ۱۴۰۰
ترفندهایی برای گردشگر شدن

از دوران سفر رفتن‌های بی‌دردسر بسیاری از ما، تقریبا ۲ سال می‌گذرد. و این روزهای زندگی با کرونا، بر روی نگاه ما به سفر اثر گذاشته. روز گردشگری امسال هم با این ویروس گره خورده و امید به روزهای بهتر همچنان باماست. به مناسبت این روز، به سراغ مواردی رفته‌ایم که به ما کمک کند تا گردشگر بهتری باشیم. اثر مثبت بگذاریم و بگیریم، بهتر سفر کنیم، و به ردپایی باقی‌مانده خودمان حواسمان باشد.

چرا سفر بریم؟

با یک نگاه به آمار و ارقام سفرهای بین‌المللی تا پیش از همه‌گیری، روند رو به رشد گردشگران و مسافرت‌ها را می‌توان دید. راحت‌تر شدن ارتباط و جابه‌جایی بین کشورها با هزینه کمتر، یکی از دلایل افزایش و رشد توریسم است. و در نتیجه‌اش، خیلی از افراد سفر می‌کنند، بدون آنکه بدانند چرا. قبل از اینکه برای سفر بعدی چمدان ببنید، یکی دو سوال از خودتان بپرسید. “چرا به اینجا می‌خواهم سفر کنم؟ چرا دوست دارم این شهر را ببینم؟”.

جواب‌ها به ۲ دسته می‌توانند تقسیم شوند؛ یا می‌خواهید آنجا را ببینید و تجربه کنید، یا می‌خواهید صرفا نشان دهید که به شهری توریستی و معروف سفر کرده‌اید. این اولین قدم برای گردشگر بهتر بودن است؛ رفتن به شهر و کشوری برای اینکه تجربه و کیفیت زندگیتان متفاوت‌تر و بهتر از قبل شود.

برنامه‌ریزی و راهنمای جدید شهرها

از تاثیرات کرونا و اپیدمی بر روی نحوه مسافرت در آینده نمی‌توان گذشت. تفکر «سفر برای دیدن دنیا» به احتمال زیاد جایگزین «سفر برای تغییر کردن توسط دنیا» خواهد شد. برای همین، اگر عادت دارید با تور سفر کنید، بد نیست خودتان دست به کار شوید و برنامه‌ریزی سفری متفاوت را انجام دهید. درباره راهنمای مقصد مورد نظرتان بخوانید، اطلاعات جمع‌آوری کنید، و با پیش زمینه کافی سفر کنید. شاید همین کار باعث شد تا سبک سفرتان را تغییر دهید و بیشتر خوش بگذرانید.

توجه به اثرات محیط زیستی

کارهای ساده و کوچکی که در طول سفر می‌توان برای محیط زیست انجام داد، اهمیت زیادی دارند. اینکه تلاش کنیم در شهری که به آن می‌رویم، اثری منفی برجا نگذاریم و یا آن را به حداقل برسانیم. برای مثال، اگر بین هواپیما و قطار برای رفتن به شهری حق انتخاب دارید، قطار گزینه بهتر و با آلودگی کربن کمتر است. از وسایل نقلیه عمومی برای رفت و آمدها استفاده کنید، و لذت پیاده‌روی را در کوچه و خیابان‌های شهری جدید از دست ندهید. در بسیاری از شهرها هم دوچرخه گزینه‌ای ایده‌آل است.

خرید از افراد محلی

اسم فروشگاه‌ها و رستوران‌های زنجیره‌ای در بسیاری از مواقع به چشممان آشنا هستند. به همین خاطر هم ترجیح می‌دهیم در این جاها خرید کنیم تا در مغازه‌هایی که نمی‌شناسیم. اما خرید از بازارهای سنتی، مغازه‌های صنایع دستی و فروشگاه‌ها، می‌تواند به رشد و اقتصاد آن منطقه کمک زیادی کند. علاوه بر آن، این مکان‌ها بهترین جا برای خرید سوغات و یادگاری هستند و چیزهای منحصر به فرد و خاصی را پیدا خواهید کرد. در رستوران‌های محلی هم غذاهای جدید و اصیل همان شهر و کشور را بچشید.

آهسته و با صبر سفر کردن

عطش سیری‌ناپذیر انسان از دیدنی‌ها و جاهایی که می‌خواهد در کمترین زمان ببیند باعث شده تا حتی در سفر هم عجله داشته باشیم. در مسیر می‌خواهیم به مقصد برسیم، در شهر مقصد به فکر روزها و جاهای دیدنی بعدی هستیم، و گاهی حسرتی هم از تمام شدن مسافرتمان با خودمان داریم. برای همین پیشنهاد می‌کنیم در طول سفر، در هرجایی از برنامه‌تان که هستید، همان لحظه را زندگی کنید. کیفیت جاذبه‌های گردشگری و چیزهایی که از آن‌ها یاد می‌گیرید بسیار اثرگذارتر و مهم‌تر از تعداد جاهایی است که می‌بینید و صرفا از لیست خط می‌زنید.

احترام به فرهنگ کشور مقصد

هر کشور، شهر، منطقه، و محله آداب و رسوم خاصی دارد. سفر هم به شما کمک می‌کند تا دید بازتری از مردم کشورهای مختلف داشته باشید. برای همین هم عینک قضاوت را در خانه‌تان جا بگذارید و بدون تعصب خاصی به فرهنگ شهرهای مختلف نگاه کنید. اطلاعات لازم از شرایط و وضعیت فرهنگی در مقصدتان را بدانید و با روی گشاده و ذهنی پذیرا وارد آن شوید.

انعطاف‌پذیری و صبوری در برابر سختی‌های سفر

خیلی از برنامه‌هایی که برای سفرهایمان می‌چینیم و تا رسیدن به آن موقع برایشان لحظه‌شماری می‌کنیم، ممکن است اتفاق نیافتند، حالا به هر علتی. برای اینکه بقیه‌ی برنامه‌هایتان بهم نخورد، خوشی‌های قبل و بعد از آن هم از بین نرود، به فکر جایگزین باشید. با آرامش و صبوری، با دیگر همسفرانتان گفت و گو کنید و ببینید برای بهتر شدن شرایط چه کاری می‌توانید انجام دهید.

کنجکاو بودن و تجربه‌های جدید

افرادی که سفر می‌روند، درجه‌ای از ریسک‌پذیری را در خودشان دارند. اما سعی کنید با رفتن به جاهایی که خیلی ازشان صحبتی نمی‌شود اما برایتان جالب هستند، حس کنجکاوی درونتان را زنده نگه دارید. از خوردن غذاهای جدید نترسید و در سفر محافظه‌کاری را کنار بگذارید.

سفر مسئولانه و گردشگری پایدار

به زبان ساده، سفر مسئولانه به گردشگری پایدار منجر می‌شود. هر گردشگر خود را موظف می‌داند تا اثرات منفی سفر را در فرهنگ، جامعه، اقتصاد، و بسیار دیگر از جنبه‌ها کاهش دهد یا به اثرات مثبت اضافه کند. سعی کنید راجع به این دو مبحث بیشتر بخوانید تا متوجه تاثیرات عمیقی که گردشگران و توریست‌ها بر روی کشور و شهرهای توریستی دارند، شوید. و تا حد توان بتوانید در سفرهای آینده نسبت به خود و رفتارهایتان مسئولانه برخورد کنید.

شما چرا سفر می‌کنید؟ چه پیشنهادی برای اینکه گردشگر و توریست بهتری باشیم دارید؟ آن را با ما و دیگر خوانندگان در روز گردشگری به اشتراک بگذارید.

اگر هم می‌خواهید نکات بیشتری درباره مسافرت و سفر کردن بخوانید، به دسته‌بندی مهارت‌های سفر در بلاگ اسنپ‌تریپ سر بزنید.

دسته:مهارتهای سفر

مطالب مرتبط :

واحد پول کشورهای مختلف و ارزش آن‌ها

واحد پول کشورهای مختلف و ارزش آن‌ها

13 آبان 1402
چگونه خرید سیم کارت در گرجستان را انجام دهیم؟

چگونه خرید سیم کارت در گرجستان را انجام دهیم؟

2 آبان 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد