روش‌های ارزان تماس از ترکیه با ایران

تاریخ انتشار : 14 مرداد 1402 - تاریخ بروز رسانی : ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
روش‌های ارزان تماس از ترکیه با ایران

با توجه به این‌که بسیاری از ایرانیان به ترکیه سفر می‌کنند، این پرسش پیش می‌آید که ارزان‌ترین روش‌ها برای تماس از ترکیه با ایران کدام است؟ برقراری تماس تلفنی با خارج از کشور هزینه بالایی دارد. این امر باعث می‌شود مسافران هنگام خروج از کشور به منظور جلوگیری از هزینه‌های رومینگ، سیم کارت خود را خاموش کنند. بهترین راه حل برای برقراری تماس با ایران، خرید سیم کارت ترکیه است.

خرید سیم کارت ترکیه

خرید سیم کارت ترکیه کار دشواری نیست. مسافران می‌توانند هنگام ورود به ترکیه، به صورت حضوری و با ارائه مدارک، سیم کارت اعتباری این کشور را با هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه تهیه کنند. سیم کارت‌ها در ترکیه به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ پیش پرداخت و پرداخت در لحظه.

سیم کارت های پرداخت در لحظه از نامشان مشخص است که چگونه کار می‌کنند. اما در نوع پیش پرداخت، شما یک سیم کارت را با بسته‌های مکالمه، دیتا و پیامک مشخص خریداری می‌کنید. چنانچه بسته‌های شما تمام شوند، می‌توانید دوباره آن‌ها را شارژ کنید. مدت زمان بسته را نیز از قبل باید مشخص کنید که در کشور ترکیه معمولا ۱۸۰ روز در نظر گرفته می‌شود.

در کشور ترکیه، ۳ اپراتور مطرح فعالیت می‌کنند که می‌توانید با تهیه سیم کارت از آن‌ها برای تماس از ترکیه با ایران اقدام کنید. این اپراتورها عبارتند از :

۱٫     ترک سل (Turkcell)

ترک سل برترین اپراتور کشور محسوب می‌شود. پوشش شبکه این اپراتور نسبت به سایرین، بهتر است و با خرید سیم کارت آن به اینترنت ۲G، ۳G و ۴G/LTE دسترسی خواهید داشت. روش اعتبار سنجی سیم کارت‌های ترک سل از طریق کد *۱۲۳# امکان‌پذیر است. برای خرید شارژ یا بسته اینترنتی نیز می‌توانید از کد ۲۲۲۲ استفاده کنید. پس از شماره‌گیری این کد و برای ثبت درخواست باید واژه “EVET” را ارسال کنید.

۲٫     ودافون (Vodafone)

اپراتور ودافون مهم‌ترین رقیب ترک سل به‌حساب می‌آید. از مزایای این اپراتور می‌توان به اینترنت پرسرعت آن اشاره کرد. البته سیم کارت های ودافون در مناطق دورافتاده پوشش مناسبی ارائه نمی‌دهند. اعتبار سیم کارت‌های این شرکت تا ۴ ماه است و افزایش اعتبار آن‌ها از طریق شماره‌گیری کد ۷۵۰۰ انجام می‌شود. با ارسال واژه SORGU به شماره ۳۶۳۶ نیز می‌توانید از باقی‌مانده اعتبار خود اطلاع پیدا کنید.

۳٫     تورک تلکام (Turk Telekom)

سومین اپراتور بزرگ ترکیه، تورک تلکام است که اینترنت اینترنت ۲G، ۳G و ۴G/LTE را ارائه می‌دهد. برای فعال‌سازی سیم کارت‌های تورک تلکام کافی است از کد ۸۰۹۰ استفاده کنید.

روش اول: خرید سیم کارت توریستی در ترکیه (Tourist SIM)

یکی از ارزان ترین روش های تماس از ترکیه با ایران خرید سیم کارت های توریستی این کشور است. سیم کارت‌های توریستی در ترکیه جزء سیم کارت های اعتباری محسوب می‌شوند. سیم کارت های توریستی را می‌توان از هر سه اپراتور مطرح ترکیه تهیه کرد. اپراتور‌ها بسته‌های متنوعی را برای گردشگران طراحی کرده‌اند.  اعتبار سیم کارت‌های توریستی ۳ ماه است و پس از آن به مدت ۳ ماه یک‌طرفه و پس از ۶ ماه به کلی مسدود می‌شود.

پس از خرید سیم کارت های توریستی ترکیه از نمایندگی، فروشندگان تمامی مراحل فعال‌سازی را انجام می‌دهند. پس از آن می‌توانید به راحتی از آن‌ها استفاده کنید.

روش دوم: سیم کارت الکترونیک (e-SIM)

خرید سیم کارت الکترونیکی با خرید دیگر سیم کارت‌ها تفاوت دارد. از این سیم کارت‌ها نیز می‌توان برای تماس از ترکیه با ایران استفاده کرد. برای خرید سیم کارت های الکترونیکی یک کد QR را اسکن ‌کنید. سپس از طریق یک اپلیکیشن می‌توانید با هرکس که می‌خواهید، تماس بگیرید. برای تهیه این نوع سیم کارت‌ها نیازی به خرید حضوری وجود ندارد. شما می‌توانید از ایران و به صورت اینترنتی آن‌ها را خریداری کنید. سرعت اینترنت سیم کارت‌های الکترونیکی نسبت به سایرین، بیشتر است.

برای خرید و استفاده از سیم کارت الکترونیکی، نخست باید پلیکیشن Aloair را نصب کنید. در مرحله بعد، وارد برنامه شوید و کشور مقصد خود را انتخاب کنید. پس از انتخاب گزینه دلخواه از بین بسته‌های موجود، یک QR کد به شما نمایش داده می‌شود. با ورود به ترکیه می‌توانید از طریق تنظیمات NETWORK گوشی، سیم کارت الکترونیک را فعال کنید.

اپلیکیشن های دیگری مانند Holafly نیز وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها برای تماس از ترکیه با ایران استفاده کنید. البته پیش از نصب باید اطمینان یابید که با مدل گوشی شما همخوانی داشته باشند. یکی از مزایای سیم کارت‌های الکترونیک این است که هم‌زمان می‌توانید از سیم کارت اصلی خود نیز استفاده کنید و نیازی به خارج کردن سیم کارت وجود ندارد.

روش سوم: استفاده از رومینگ (Roaming)

به دلیل توافق‌نامه‌ای که ترکیه با ایرانسل و دیگر اپراتورهای کشور مانند همراه اول و رایتل دارد، ارائه خدمات رومینگ مثل تماس صوتی، اینترنت، پیامک و … در این کشور امکان‌پذیر است. برحسب اپراتور، می‌توانید با فعال کردن رومینگ سیم کارت خود برای تماس از ترکیه با ایران اقدام کنید.

مدارک لازم برای خرید سیم کارت ترکیه

سیم کارت ترکیه

خرید سیم کارت ترکیه

مهم‌ترین مدارکی که در زمان خرید سیم کارت در کشور ترکیه باید همراه خود داشته باشید، پاسپورت یا کارت شناسایی هستند. بعد از ارائه مدارک می‌توانید با تکمیل فرم‌های مربوطه و پرداخت هزینه، سیم کارت اعتباری خود را دریافت کنید. گردشگران نمی‌توانند سیم کارت های دائمی ترکیه را خریداری کنند؛ چراکه برای فعال‌سازی آن‌ها به کارت کیملیک نیاز است. این کارت تنها به افراد مقیم این کشور اعطا می‌شود.

قیمت سیم کارت ترکیه

در ترکیه قیمت سیم کارت ها با توجه به اپراتور و مشخصات هر کدام تعیین می‌شود. نوع سیم کارت نیز در تعیین قیمت آن تاثیرگذار است.

قیمت سیم کارت توریستی ودافون

شرکت ودافون تنها یک نوع سیمکارت توریستی عرضه می‌کند که اعتبار آن ۲۸ روزه است.

قیمت سیم کارتخدمات
۴۰ دلار۲۰ گیگ اینترنت- ۷۵۰ دقیقه مکالمه – ۱۰۰۰ عدد پیامک

قیمت سیم کارت توریستی تله کام

تورک تله کام دو نوع سیم کارت توریستی عرضه می‌کند که تا ۳۰ روز اعتبار دارند.

قیمت سیم کارتخدمات
۲۰۰ لیر۱۵ گیگ اینترنت- ۷۵۰ دقیقه مکالمه – ۷۵۰ عدد پیامک
۲۶۰ لیر۴۰ گیگ اینترنت- ۱۵۰۰ دقیقه مکالمه – ۱۰۰۰ عدد پیامک

قیمت سیم کارت توریستی ترک سل

ترک سل نیز تنها یک نوع سیم کارت توریستی دارد.

قیمت سیم کارتخدمات
۱۶۹ لیر۲۰ گیگ اینترنت- ۲۰۰ دقیقه مکالمه – واتساپ رایگان

هزینه تماس از ایران با خارج از کشور چگونه محاسبه می‌شود؟

فروش سیم کارت ترکیه در فرودگاه امام

فروش سیم کارت ترکیه

فروش سیم کارت ترکیه

گردشگران و مسافران می‌توانند سیم کارت های ترکیه را در تمامی فرودگاه‌های این کشور خریداری کنند. عموما توصیه می‌شود سیم کارت خود را از فرودگاه‌ها تهیه نکنید. هنگام بروز هرگونه مشکل در زمینه فعال‌سازی باید به نمایندگی خرید خود مراجعه کنید و ممکن است بازگشت به فرودگاه برای شما سخت باشد.

بهترین گزینه برای تهیه سیم کارت، مراجعه به نمایندگی‌های نزدیک محل اقامتتان است. البته برخی از کارگزاری‌های کشور ترکیه در فرودگاه امام اقدام به ارائه سیم کارت به مسافران می‌کنند. آن‌ها پیش از سفر، سیم کارت را به گردشگران تحویل می‌دهند و پس از اتمام سفر، آن‌ها را پس می‌گیرند. این روش بین مسافران ترکیه رواج دارد چراکه از نظر هزینه به‌صرفه است.

فعال سازی سیم کارت ایرانسل در ترکیه

از آنجایی که ایرانسل با کشور ترکیه توافقنامه خدمات رومینگ دارد، می‌توانید کارت ایرانسل خود را در این کشور فعال کنید. با این کار، امکان استفاده از خدمات مختلفی مانند برقراری تماس صوتی، اینترنت، پیامک و … را خواهید داشت.

برای تماس از ترکیه با ایران کافی است رومینگ ایرانسل خود را فعال کنید. به این ترتیب در خارج از کشور نیز سیم کارت شما مانند ایران فعال خواهد بود. برای فعال‌سازی رومینگ ایرانسل یا به اپلیکیشن «ایرانسل من» مراجعه کنید یا از طریق کد *۱*۱۱۱۱# اقدام فرمایید.

هزینه تماس‌های ورودی و خروجی برای سیم کارت‌هایی که رومینگ آن‌ها فعال است، به صورت دقیقه‌ای حساب می‌شود.

جمع‌بندی

بسیاری از گردشگران ایرانی هنگام سفر به ترکیه، دغدغه خرید سیم کارت را دارند. برای برقراری تماس از ترکیه با ایران می‌توانید سیم کارت های الکترونیک یا توریستی تهیه کنید. خرید سیم کارت الکترونیکی از طریق اینترنت امکان‌پذیر است؛ اما برای خرید سیم کارت توریستی باید به نمایندگی‌ها مراجعه کنید.

راهنمای جامع خرید سیم کارت در ترکیه

دسته:مهارتهای سفر

مطالب مرتبط :

واحد پول کشورهای مختلف و ارزش آن‌ها

واحد پول کشورهای مختلف و ارزش آن‌ها

13 آبان 1402
چگونه خرید سیم کارت در گرجستان را انجام دهیم؟

چگونه خرید سیم کارت در گرجستان را انجام دهیم؟

2 آبان 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد