چطور برای هتلی که اقامت داشتیم نظر حرفه‌ای بنویسیم؟

تاریخ انتشار : 14 بهمن 1399 - تاریخ بروز رسانی : ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
چطور برای هتلی که اقامت داشتیم نظر حرفه‌ای بنویسیم؟

به آخرین سفری که رفتید فکر کنید. ممکن است یادتان نباشد دیوارهای اتاقی که اقامت داشتید چه رنگی بود. اما هرگز فراموش نخواهید کرد که در آن سفر چه احساسی داشتید. با نوشتن نظرتان درباره اقامت، این احساس را ثبت می‌کنید.
نوشتن نظر برای هتلی که در آن اقامت داشتید یک راه عالی برای به اشتراک گذاشتن تجربه سفرتان است. با این کار به خودتان و دیگران نشان می‌دهید که چقدر هوشمندانه سفر می‌کنید و حواستان به کیفیت خدماتی که در ازای وقت و پولتان دریافت می‌کنید هست.
نظر حرفه‌ای هم لزوما به معنی نظر خوب و مثبت نیست. کافیست نظرتان سازنده و معتبر باشد. به طوریکه خواننده با خواندن نظر احساس کند اطلاعات مفید و موثق به دور از غرض ورزی کسب می‌کند.
در این پست درباره‌ی اینکه چطور یک نظر ارزشمند و سازنده برای هتل بنویسیم، با جزئیاتی بیشتری نوشته شده.

در اینجا از نظر حرفه‌ای با کلماتی چون نظر ارزشمند، نظر سازنده و … هم یاد می‌کنیم. نظری که همه جنبه‌های اقامت در اتاق را به تفکیک بررسی می‌کند و در پایان هم برای کمبودها راهکار ارائه می‌دهد نظر سازنده است. نظری که اطلاعات مفید جدیدی برای خوانندگان و مسافران بعدی هتل در بر دارد و آنچه را که شما دوست داشتید قبل از رزرو هتلتان بدانید، به مسافران بعدی منتقل می‌کند، نظری ارزشمند است. نظری که هوشمندانه نوشته می‌شود و نشانگر دقت و هوشمندی شما در زمان اقامتتان است و همان هوشمندی را به مسافران بعدی آموزش می‌دهد، نظر حرفه‌ای است.

نظر نوشتن برای هتل

به هر حال با هر ادبیاتی که نظرمان را درباره هتل اسم‌گذاری کنیم، در کل نظر نوشتن برای هتل محل اقامتمان بخشی از سفر است که قابل انکار نیست. حس انتقال تجربه به دیگران و راهنمایی گرفتن از تجربیات نفرات قبلی، با نوشتن نظرات مفید و حرفه‌ای می‌تواند بخشی از حس زیبای سفرمان باشد.

صادقانه بنویسید

نظر شما یک نظر درباره هتل و اتاق محل اقامتتان است. به یاد داشته باشید که قرار نیست درباره خدمات و امکاناتی که تجربه استفاده از آن‌ها را نداشتید یا بر اساس حدس و گمانتان نظر بنویسید. صادقانه به بررسی امکاناتی که دریافت کردید بپردازید. خوبی‌ها و نکات مثبت را با تمام حس قدرشناسی‌تان بنویسید و دیگران را در چشیدن طعم سفرتان شریک کنید، بدی‌ها و نکات منفی را هم مودبانه و بدون غرض بنویسید و قضاوت را به خواننده واگذار کنید. شاید آنچه در این اقامت بنظر شما خیلی بد و وحشتناک بوده، بنظر مسافر دیگری آنقدر منفی و وحشتناک نباشد.

برای یک دوست بنویسید

نظر شما در نهایت توصیه‌ایست برای مسافران آینده‌ی هتل که بدانند در آن هتل اتاق رزرو کنند یا نه. بنابراین طوری نظر بنویسید که انگار نفر بعدی که این اتاق را رزرو می‌کند دوست شماست. دوستتان را بابت تمام نکات مثبت و منفی آگاه کنید و اجازه دهید او هم مانند شما یک رزرو هوشمندانه داشته باشد.

در توصیف کردن خاص باشید

شاید همه ما معانی کلمات توصیفی مثل خوب، بد، عالی، افتضاح، وحشتناک، مزخرف و… را در این حد که بار معنایی مثبت یا منفی دارند بدانیم. اما مطمئنا برداشت هرکسی از این توصیف‌ها یک منظور خاص است. بنابراین بهتر است بجای استفاده از این کلمات کلی، از یک توصیف خاصتر استفاده کنید تا مسافران بعدی بدانند توصیف شما از خوب یا افتضاح چیست. به‌جای اینکه بنویسید اتاقم تخت خواب افتضاحی داشت بنویسید تشک‌ها طبی نبودند و کیفیت خوابی که از یک هتل ۵ ستاره انتظار داشتم دریافت نکردم.

دسترسی و موقعیت هتل را بنویسید

در مورد موقعیت مکانی هتل هر جزئیاتی که فکر می‌کنید اگر از قبل می‌دانستید به انتخابتان کمک بیشتری می‌کرد را بنویسید. اینکه موقعیت هتل از نظرتان برای سفر تفریحی مناسب است یا سفر کاری. و اگر سختی یا اتلاف وقتی در مسیرهای اطراف هتل تا جاذبه‌ها یا فرودگاه وجود دارد با دیگران به اشتراک بگذارید.

از امکانات هتل و اتاقتان بگویید

نوشتن از امکانات جالب و جذابی که در هتل و اتاق موجود بود و برای شما در سفر خیلی مفید واقع شد، یا امکاناتی که انتظار داشتید موجود باشد اما در هتل وجود نداشت و باعث دردسر و ناراحتی شما شد به نفرات بعدی برای انتخاب و به هتل‌ها برای بهبود امکانات کمک خواهد کرد.

توصیف کلی اتاق

جادار یا دنج بودن اتاق، تمیز و نو یا کهنه و کثیف بودن وسایل، ساکت یا پر سر و صدا بودن، راحتی تخت خواب و مبلمان، تهویه و پنجره اتاق، سرمایش و گرمایش اتاق، کیفیت اینترنت و…

با این توصیفات می‌توانید یک نمای کلی از اتاقی که اقامت داشتید را برای بقیه ترسیم کنید.

نظر دادن درباره غذا و پذیرایی

هرچند که شما هزینه غذا در وعده‌های ناهار و شام را روی اقامتتان نمیپردازید و سامانه‌های رزرو آنلاین هتل مانند اسنپ‌تریپ فروشنده‌ی غذای هتل‌ها نیستند. اما از آنجایی که اکثر هتل‌ها روی اتاقی که رزرو می‌کنید صبحانه هم ارائه می‌دهند، حتما درباره کیفیت صبحانه و غذا هم بنویسید.

کیفیت پذیرایی و میزان تمیزی مراحل سرو غذا، کیفیت رستوران‌ها، پیشنهاد غذاهایی که امتحان کردید و دوست داشتید دیگران هم امتحان کنند و یا ترجیح میدهید دیگر امتحان نکنید و به دیگران هم هشدار بدهید.

این موارد را درباره غذا و پذیرایی می‌توان نوشت.

درباره کارکنان و پرسنل هتل بنویسید

احساس احترام، خوشامدگویی مورد قبول، لبخند، توجه به نیازها و خواسته‌ها، مهمان‌نواز بودن یا نبودن و به طور کلی رفتار حرفه‌ای پرسنل هتل حتما در سفر شما تاثیرگذار خواهد بود. بنابراین با نوشتن نظرتان درباره این افراد البته بدون اسم بردن و به دور از توهین به شخص یا قومیت یا نژاد خاصی، این قسمت مهم از سفرتان را ثبت کنید.

چه چیزی را بیشتر از همه دوست داشتید؟

نوشتن از یک ویژگی منحصر به فرد و یا یک علاقمندی که در هتل پیدا کردید و مختص نگاه و نظر شماست، نظرتان را خواندنی و مفیدتر خواهد کرد. برای مثال نزدیکی به یک رستوران معروف، داشتن ساحل اختصاصی، یک کافی شاپ فضای باز که هرروز عصرتان را در آنجا گذراندید.

نظر به هتل برای دیگران

با رعایت همه یا برخی از این نکات و البته رعایت ادب، عرف و قانون جامعه یک نظر سازنده و حرفه‌ای خواهید نوشت که به انتخاب هوشمندانه دیگران کمک کند و هتل‌ها را برای بهبود خدمات و امکاناتشان ترغیب کند.

به یاد داشته باشید که یک نظر خوب فقط نظر مثبت نیست. نظر حرفه‌ای نظری است که شامل انتقاد به جا و سازنده و به دور از اغراق و غرض ورزی باشد.

از اینجا با ورود به صفحه رزرو هتل در وبسایت اسنپ‌تریپ برای هتلی در آن اقامت داشتید نظر حرفه‌ای خود را ثبت کنید.

در صفحه نظرات هتل‌های اسنپ‌تریپ درباره قوانین و مقررات ثبت نظر بیشتر بخوانید.

دسته:مهارتهای سفرهتل

مطالب مرتبط :

واحد پول کشورهای مختلف و ارزش آن‌ها

واحد پول کشورهای مختلف و ارزش آن‌ها

13 آبان 1402
چگونه خرید سیم کارت در گرجستان را انجام دهیم؟

چگونه خرید سیم کارت در گرجستان را انجام دهیم؟

2 آبان 1402

۴ نظر

  • پاسخ سید محمد باقر طباطبایی ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ از ۱۶:۵۶

    من درتاریخ ۱۴ بهمن در اقامتگاه گلشن اقامت داشتم و همان شب برای ۱۵ بهمن نیز رزرو انجام داده و پول را هم پرداخت کردم که متأسفانه از طرف اسنپ لغو شد و گفتند هتل جا ندارد و اشتباها صفحه رزرو بسته نشده و به من اعلام نمودم هتل را باید تخلیه کنید و هیچ پشتیبانی هم انجام ندادند و کاربر اسنپ گفت به ما ربطی ندارد و به هرجایی هم می خواهی شکایت کن. واقعا متأسفم برای اسنپ تریپ با چنین کارمندانی

    • پاسخ اسنپ تریپ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ از ۰۷:۳۷

      سپاس از نظر شما.
      اطلاعات رزرو شما برای پیگیری به تیم پشتیبانی ارسال شد.

  • پاسخ شیرین ۹ فروردین ۱۴۰۰ از ۱۳:۰۳

    من در هتل مارینا۱ قشم اقامت داشتم و توریست بهمراه داشتم متاسفانه یکی از بدترین هتل هایی که تا بحال دیدم هم هتل داری بلد نبودن مدیریت ضعیف چند تا بچه گذاشته بودن برای تمیز کردن که اصلا تمیز نمیکردن ۵ بار بهشون گفتیم ولی کاری نکردن زیر تخت ما سوسک بود ولی تمیز نکردن تا آخرین روز صبحانه اش هم خیلی ضعیف بود نمیدونم چجوری میتونم توی صفحه اش نظرم و بنویسم که یا خودشون و اصلاح کنن یا حداقل ابرو مردم جلو مهمونشون نره

  • پاسخ الناز ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ از ۰۷:۱۶

    ما در تاریخ بهمن ماه ۱۴۰۰ در هتل گامبرون کیش اقامت داشتیم
    افتضااااح ترین هتلی بود که به عمرم دیدم صبحونه افتضاح بوی روغن سوخته تو کل سالن…ظروف صبحونه کم بود و باید تو صف وایمیستادی…ملاحفه ها کهنه و گوله گوله…پرسنل بد برخورد و بافت بسیار قدیمی

  • ارسال پاسخ

    نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

    برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

    ثبت نام

    با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

    بازگشت

    ثبت نام شما با موفقیت کامل شد