جاده اسالم خلخال، حرکت در رویایی‌ترین جاده ایران

تاریخ انتشار : 18 مرداد 1396 - تاریخ بروز رسانی : ۲۱ مهر ۱۴۰۰
جاده اسالم به خلخال

جاده اسالم خلخال را به جرات می‌توانیم زیباترین و رویایی‌ترین جاده ایران بنامیم، این مسیر انقدر زیباست که بخشی از فیلم حضرت سلیمان در بخش اسالم آن فیلمبرداری شده است. جاده اسالم خلخال چند سالی است که توجه گردشگران را به خودش جلب کرده. هر سال با گرم‌شدن هوا تعداد زیادی از گردشگران تصمیم می‌گیرند که این پیاده‌روی به نسبت طولانی اما جذاب را به جان بخرند و سفری متفاوت را تجربه کنند. با ما همراه باشید و درباره این مسیر بیشتر بخوانید:

جاده اسالم خلخال کجاست؟

جاده اسالم خلخال

اسالم یکی از شهرستان‌‌های استان گیلان و خلخال یکی از شهرستان‌های استان اردبیل است و جاده توریستی اسالم خلخال این دو استان را به هم متصل می‌کند. این جاده ترکیبی است از زیبایی‌های شگفت‌انگیز جنگل و دشت و چشمه و آبشار و گلزار و اگر گاهی از مسیر اصلی منحرف شوید می‌توانید پدیده‌های شگفت‌انگیزی را ببینید.

چه وقت به جاده اسالم خلخال برویم؟

جاده اسالم خلخال در بهار و اردیبهشت

اگر قصد سفر به این جاده رویایی را دارید بهار یا تابستان را برای سفرتان انتخاب کنید چون این مسیر در نیمه دوم سال سرد و برفی‌ست. کسی نیست که از دیدن زمین‌های پر گل لذت نبرد. به همین خاطر ماه‌های اردیبشت و خرداد بهترین وقت سفر به این جاده زیباست. در این ماه‌ها زمین‌های پوشیده از گل‌های شقایق که در هاله‌ای از مه فرو رفته‌اند منظره‌ای بسیار زیبا می‌سازند.

بیشتر بخوانید: مناطق پرگل ایران کجاست؟

در این مسیر به کجاها برویم؟

اسب های روستای کیاسر

اگر از اسالم حرکتتان را شروع کنید، مسیرتان سرسبز و پوشیده از مه خواهد بود و در راه به روستاهایی می‌رسید که زیبایی‌شان مستتان می‌کند.

یکی از این روستاها روستای کیاره است که خوب است در مسیرتان به آن سر بزنید. مردم این روستا بیشتر دامدار هستند. اگر گذرتان به این روستا افتاد می‌توانید از مردم روستا لبنیات محلی تهیه کنید. تجربه اسب‌سواری در این روستا هم می‌تواند سفرتان را هیجان‌انگیزتر کند.

این رودخانه در نزدیگی آبگرم گیوی چای قرار دارد

آب گرم کیوی یا گیوی در نزدیکی خلخال از آب‌گرم‌های شناخته شده است. و شنا کردن در آن را برای درمان دردهای مفصلی و بیماری‌های پوستی مفید می‌دانند. در اطراف این منطقه رودخانه گیوی چای و باغ‌های زیبایی وجود دارند. اگر دوست داشته باشید در سفرتان تنی به آب بزنید حتما برای رفتن به آب گرم گیوی زمانی را در نظر بگیرید.

در جاده اسالم خلخال یکی دیگر از جاهایی که دیدنش را نباید از دست بدهید، اندبیل است. در طی مسیرتان می‌توانید در ییلاقات اندبیل پیاده‌روی کنید و از معاشرت با مردم محلی‌اش لذت ببرید. اگر فرصت داشتید شبی را هم در این روستا بگذرانید و از خوراکی‌های تازه و خوشمزه محلی بخورید.

دسته:جاذبه

۳ نظر

  • پاسخ حسین بنی حبیب ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ از ۱۰:۳۵

    جاده توریستی اسالم بسیارزیباست اما حیف جاده ای بسیارخراب است من فکر میکنم جذب توریست یک اراده ملی درمیان مدیران مربوطه دردستگاههای ذیربط میخواهدتابه این مشکلات که باآبروی مملکت بازی میکند رسیدگی کنند ترکیه را ببینیدچگونه ازیک دره پول درمیاره اما مااز هزاران دره وگردنه وکوه ودریاورودخانه وبنای تاریخی چه پولی درمیاریم وچه برخوردی باتوریست داخلی وخارجی داریم چه امکاناتی دراین مکانها برای توریستها فراهم کرده ایم چه افرادی باچه آموزشی وبا چه تحصیلات وتخصصی درآنجا کارمیکنندویابه توریست خدمات میدهندواقعا همه چیز ضعیف است

  • پاسخ negar ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ از ۱۲:۳۰

    حیف که در طول جاده و کنار رودخونه پر شده از زباله های مردم محلی و مسافرین

  • پاسخ مصطفی ۱۵ مهر ۱۳۹۸ از ۱۵:۰۷

    سلام دوستان جای خوبیه.خوشکله من فقط میخوام نظرتون رو به یه چیز جلب کنم که خدای نکرده براتون خاطره بدی نشه.ه عده که بعضا مال اونجا نیستند.میان میگن برنج خوب داریم حواستون باشه اینها کلاه بردار هستن روی کیسه برنج رو از برنج مرغوب پر میکنند زیرش کلا برنج هندی هست.فقط خواستم بگم که اونجا رفتید یه خاطره بد نداشته باشید

  • ارسال پاسخ

    نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

    برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

    ثبت نام

    با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

    بازگشت

    ثبت نام شما با موفقیت کامل شد