جاذبه‌های گردشگری تویسرکان کدامند؟

تاریخ انتشار : 21 مرداد 1397 - تاریخ بروز رسانی : ۲۵ مهر ۱۴۰۰
جاذبه های گردشگری تویسرکان

۹۰ کیلومتر که همدان را به سمت جنوب بروید به شهری می‌رسید که گردوهایش خیلی معروف است؛ تویسرکان. هم درخت‌های گردویش در ایران زبانزد است و هم آب و هوای کوهستانی‌اش. اگرچه تابستان دیگر کوهستانی و غیرکوهستانی نمی‌شناسد و کمتر شهری در ایران است که تابستان، از گرما در امان بماند. اما جاذبه‌های گردشگری تویسرکان کجاست؟ شهری در ۴۰۲ کیلومتری تهران.

بازار تویسرکان

نقل تویسرکان

تویسرکان شهری پررونق است. بازار این شهر حدود ۳۷۰ سال پیش ساخته شده و در زمان قاجاریه مرمت شده است. این بازار شامل سراها و تیمچه‌های مختلف است که هرکدام به بنایی تاریخی ختم می‌شوند. قدیم‌ها بازار مختص اصناف مختلف بوده مثل راسته کفاش‌ها، حلاج‌ها، عطارها و مستوفی‌ها که هنوز هم به همان شکل باقی مانده. سوغات تویسرکان مثل نقل و صابون محلی، منبت، سفال و شطه حلوایی را می‌توان از بازار خرید.

آدرس: حد فاصل خیابان شهدا و شهید باهنر

خانه مسعودی

خانه مسعودی تویسرکان

قاجارها از خودشان بناهای متعددی در گوشه و کنار ایران باقی گذاشتند، از جمله خانه مسعودی در تویسرکان. این خانه با عمری بیش از ۱۰۰ سال، ۲ طبقه دارد و هر طبقه شامل یک اتاق اصلی و چند اتاق فرعی‌ست، اما آنچه این خانه را دیدنی کرده، اتاق شاه‌نشین در طبقه همکف است.

تمامی سقف و دیواره‌های این اتاق پوشیده از گچبری‌ها، آینه‌کاری‌ها و نقاشی‌های رنگ و روغن شامل نقش‌های گیاهی و انسانیست. علاوه بر این وجود تصاویری از پادشاهان ایران تا دوره قاجار از دیگر جذابیت‌های این خانه است.

آدرس: تویسرکان، خیابان امیرکبیر، خیابان مایل

پارک کمربسته

پارک جنگلی کمربسته

در ۳ کیلومتری جنوب غربی تویسرکان، پارک جنگلی کمربسته واقع شده. کمربسته به چنارهایش معروف است که قطر بیشتربنشان ۷ متر و قطر کوچکترینشان ۵ متر است و تا ۳۰ متر ارتفاع دارند. برخی حتی بر این باورند که چنار اصلی قدمتی خیلی زیاد دارد و قدمتش حتی با سرو ابرقو با ۳۵۰۰ سال سن برابری می‎کند.

کمربسته خیلی خوش آب و هواست، پردارو درخت است و جوی آبی از وسطش می‌گذرد و سایه درخت‌ها همه جا را پوشانده.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی همدان، معرفی روستاهای این استان

آبشار آللو

آبشار آللو

در ۲ کیلومتری شمال شرقی تویسرکان، آبشاری قرار گرفته که از ارتفاعات سیاه کمر سرچشمه می‌گیرد، به دره سیرکان می‌ریزد و بعد رودخانه سرکان را تشکیل می‌دهد. ارتفاع آبشار آللو ۱۰ متر است و اطرافش هم خیلی باصفاست.

روستای گشانی

روستای گشانی

اگر بخواهید روستایی ۵۰۰ ساله را ببینید که هم سرسبز است و هم جای تاریخی دارد، باید بروید روستای گشانی. گشانی درفاصله ۱۷ کیلومتری شمال شرقی تویسرکان واقع شده و دارای آب و هوای سرد و کوهستانی‌ست. این روستا هم باغ‌های زیادی مثل باغ گردو، بادام، گیلاس، آلو و زردآلو دارد و همه چشمه‌های پرآب.

بیشتر بخوانید: مهم‌ترین جاهای دیدنی همدان

دسته:جاذبه

مطالب مرتبط :

تالاب آق گل کجاست؟

تالاب آق گل کجاست؟

19 اردیبهشت 1402
بهترین هتل همدان

بهترین هتل همدان از دید کاربران کدام است؟

13 خرداد 1398

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد