زیباترین جاذبه‌های گردشگری خرم آباد (۲)

تاریخ انتشار : 11 اردیبهشت 1396 - تاریخ بروز رسانی : ۲۲ آبان ۱۴۰۰
زیباترین جاذبه‌های گردشگری خرم آباد (۲)

یکی از قشنگ‌ترین شهرهای ایران خرم آباد است. شهری برای آدم‌هایی با سلایق مختلف. چه آبشار دوست داشته باشید، چه دلتان بخواهد جاهای تاریخی ببینید. چه در کنار دریاچه خستگی راه را از تن به در کنید، چه دلتان بخواهد به زیارت امامزاده‌ای بروید، خرم آباد همان جایی است که دنبالش می‌گردید. استان لرستان و شهر خرم آباد، جاهای زیادی برای دیدن دارند و در پست قبل قشنگ‌ترین جاذبه‌های گردشگری خرم آباد را معرفی کردیم و در این پست درباره تعدادی دیگر از آنها نوشته‌ایم.

خانه تاریخی ابو

یکی از قدیمی‌ترین خانه‌های خرم آباد که وقتی قدم در آن می‌گذاری انگار از دنیای امروزی فرسنگ‌ها فاصله گرفته‌ای، خانه آخوند ابوست. این خانه تاریخی که یادگار دوره قاجار است، حیاطی با صفا و دلنشین دارد. و تلفین آن حیاط باصفا با بنای پرهیبت خانه و صدای فواره، آدم را در خودش غرق می‌کند. ساختمان آخوند ابو متعلق به شخصی به نام شیخ ابوطالب قاضی معروف به آخوند ابو بوده. و دارای دو بخش تابستانه و زمستانه است. و بعد از بازسازی آن به یکی از جاذبه‌های گردشگری خرم آباد تبدیل شده.

آدرس: خرم آباد، محله درب باباطاهر (دَر بُو طار)، خیابان امام (ره)، انتهای کوچه بن بست خیابان غربی قلعه فلک الافلاک

مخمل کوه

مخمل کوه که به دلیل گل سنگ‌های مخملی رنگش به این اسم معروف شده، در شمال شرقی خرم آباد قرار گرفته. این پارک جنگلی که آبشار مخمل کوه در تنگه معروف به شبیخون آن واقع شده و طبیعتی که تا چشم کار می‌کند سبزی است، از مخمل کوه، جایی بکر و بسیار قشنگ ساخته است.

آدرس: خرم آباد، میدان ۲۲ بهمن، انتهای خیابان ولیعصر

آبشار آب سفید الیگودرز

یکی از قشنگ‌ترین شهرهای لرستان، الیگودرز در فاصله ۱۴۹ کیلومتری خرم آباد است و آبشار آب سفید با طبیعت سرسبز و آب و هوای خوشش یکی از جذابیت‌هایش. حالا چرا به آن آب سفید می‌گویند؟ به دلیل برخورد آب با سنگ‌ها، آب به شکل حباب‌های سفید در می‌آید و این دلیل نامگذاری آبشار است. آب سفید که در بهار دیدنی‌تر از همیشه می‌شود، ۷۰ متر ارتفاع دارد. و آبش از دل یک تونل سنگی بیرون می‌آید، آبی که خنک و زلال است و سرحال می‌آوردت.

آدرس: آبشار آب سفید الیگودرز در حدود ۵۰ کیلومتری شهر الیگودرز و در کنار کوه بلند قالی کوه در بخش بشارت زلقی از شهرستان الیگودرز قرار گرفته. و مسیرش از بین درختان گردو و بلوط می‌گذرد.

دشت لاله‌های واژگون الیگودرز

لرستان، همانقدر که سرزمین آبشارهاست، سرزمین دشت لاله‌های واژگون است و اگر می‌خواهید یکجا، یک عالمه لاله واژگون ببینید باید راه الیگودرز را در پیش بگیرید.  یکی از مناظر دیدنی‌ای که هر بیننده‌ای را مجذوب خود می کند دشت لاله‌های واژگون الیگودرز است. آنقدر وسیع که از ۳۵ کیلومتری جنوب شرقی الیگودرز شروع و تا دامنه‌های زاگرس ادامه پیدا می‌کند. روستاهای دالانی، دره دایی، دورک، آب باریک، خلیل آباد، مورخشک، تاپله، هندلیه، و گیلان زیباترین دشت‌های لاله واژگون و گونه نادر آن سوسن چلچراغ و اشک مریم را دارند.

آدرس: روستای دالانی، ۳۵ کیلومتری جنوب شرقی الیگودرز

دره شیزر

یکی از حیرت‌انگیزترین جاهای لرستان، دره شیزر کوهدشت است. دره‌ای که سکوتش و صدای گذر آب، آن را به منطقه‌ای بکر و خیال انگیز تبدیل کرده. قرار گرفتن صخره‌های خشن و تیز با درختان تنگه و دیواره های آهکی، آبشارهای کوچک و بزرگ، درخت‌های کوهی انگور، انجیر و گلابی، مجسمه‌ها و آثار تاریخی غارهای این تنگه، آشیانه پرندگان، مناره سنگی و طبیعت درختان چنار و بلوط، همگی عزممان را برای دیدن شیزر جذب می‌کند.

آدرس: بهترین مسیر برای دسترسی به تنگه از طریق جاده اولادقبا است. دو کیلومتر انتهایی مسیر یک خاکی مناسب است. و در نهایت به پارکینگی می‌رسید که در کنارش یک مجتمع شیلات قرار دارد. از اینجا باید با پای پیاده به داخل تنگه مسیر خود را ادامه دهید.

مشاهده و رزرو هتل‌های خرم آباد

دسته:جاذبه

مطالب مرتبط :

مخمل کوه

راهنمای رفتن به مخمل کوه

7 اردیبهشت 1398
دره خزینه

چرا باید دره خزینه را ببینیم؟

8 اسفند 1397

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد