جاهای دیدنی اهواز، از پل‌های کارون تا بازار فلافل

تاریخ انتشار : 23 مهر 1396 - تاریخ بروز رسانی : ۲۶ شهریور ۱۳۹۸
جاهای-دیدنی-اهواز

اهواز مرکز استان خوزستان و یکی از شهرهای پر جمعیت ایران است. اهواز شهر قشنگی است و جاهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد. با ما همراه باشید و با جاهای دیدنی اهواز آشنا شوید:

پل‌های اهواز

رود کارون، پرآب‌ترین و بزرگ‌ترین رود ایران، از میان شهر اهواز می‌گذرد. در این شهر ۸ پل روی رود کارون ساخته‌ شده است. پل‌های اهواز از نظر معماری چنان خاص و منحصر‌به‌فردند که فضای شهر را به مراتب زیباتر کرده‌اند و خودشان به جاذبه‌های گردشگری اهواز تبدیل شده‌اند. در ادامه با تعدادی از این پل‌ها بیشتر آشنا می‌شویم:

پل سفید اهواز

پل-سفید-اهواز

پل سفید، پل معلقی است که در سال ۱۳۱۵ روی رود کارون ساخته شده. در گذشته از این پل برای رفت‌وآمد مردم پیاده، درشکه‌ها و اتومبیل‌ها استفاده می‌شد، اما امروزه این پل فقط محل عبور اتومبیل‌هاست.

پل سفید اولین پل‌ معلقی است که در ایران ساخته شده و به نوعی نماد شهر اهواز به حساب می‌آید. روایت است که ساختن این پل را مهندسی آلمانی به همراه همسرش آغاز کرد.

در آن زمان انگلیسی‌هایی که با شرکت نفت همکاری می‌کردند، برای ساخت این پل ابزاری در اختیار این زوج قرار داده بودند تا این مهندسان بتوانند هلال‌های پل را نصب کنند، اما بعد از نصب هلال اول انگلیسی‌ها ابزار کار را پس گرفتند. مهندس آلمانی از غصه نا‌تمام‌ماندن پل می‌میرد و همسرش با همان تجهیزات اولیه‌ای که آن زمان در دسترس داشته ساخت پل را تمام می‌کند.

آدرس: اهواز، حد فاصل میدان شهدا و خیابان فلسطین (اداره پست)

پل سیاه اهواز

پل-سیاه-اهواز

بین پل‌های اهواز، پل سیاه تنها پلی است که برای عبور قطار ساخته شده. پل سیاه همزمان با احداث راه‌آهن سراسری ایران افتتاح شد. این پل را به خاطر رنگ سیاه بدنه و پایه‌هاش به اسم پل سیاه می‌شناسند.

پل سیاه در زمان جنگ جهانی دوم مسیر حمل آذوقه و مهمات متفقین بوده و به پیروزی‌شان کمک شایانی کرده است، به همین خاطر این پل با اسم پل پیروزی هم شناخته شد.

آدرس: اهواز، محله عامری

پل هفتم اهواز

پل-هفتم-اهواز

یکی از زیباترین آبشارهای مصنوعی خاورمیانه روی پل هفتم اهواز ساخته شده است. این آبشار از یک‌طرف ۱۵۰ متر و از طرف دیگر ۲۰۰ متر طول دارد و با نورپردازی زیبایی که رویش انجام می‌شود، شب‌ها منظره بی‌نظیری برای شهر می‌سازد.

آدرس: اهواز، رودخانه کارون، پل هفتم

 عمارت ماپار

عمارت-ماپار

عمارت ماپار از بناهای تاریخی اهواز است که در دوران پهلوی اول ساخته شده. این خانه تاریخی دو طبقه با نمای آجری، درهای چوبی، زیرزمین‌های سنگی و حیاط‌هایی با حوض آب شما را به گذشته‌ها می‌برد. این خانه تاریخی این روزها به عنوان کارگاه هنرهای سنتی فعالیت می‌کند و به یکی از مراکز فرهنگی و گردشگری شهر تبدیل شده است.

آدرس: اهواز، خیابان خوانساری جنوبی، بین شهید جهانیان و کافی

تالاب بامدژ

تالاب-بامدژ

اگر دوست دارید در سفرتان به اهواز کمی هم در خارج از شهر وقت بگذرانید، می‌توانید ۴۰ کیلومتر از اهواز دور شوید و دیدن به تالاب بامدژ بروید. تالاب بامدژ مساحتی حدود ۴۰۰۰هکتار دارد و زیستگاه زیستگاه گونه‌هایی از پرندگان، خزندگان و پستانداران است. اگر اهل پرنده‌نگری هستید دیدن این تالاب را از دست ندهید.

آدرس: اهواز، ۴۰ کیلومتری شمال غربی اهواز

بنای تاریخی معین‌التجار

عمارت-معین-التجار

قدمت بنای تاریخی معین التجار را به دوران ناصرالدین شاه قاجار نسبت می‌دهند. حاج معین بوشهری، یکی از تاجران معروف بوشهر، در کنار رود کارون دفتر کاری برای خودش تأسیس کرد و در کنار این دفتر مجموعه‌ای متشکل از حمام، بازار، باغ و مسجد ساخت. معین‌التجار هویت تاریخی شهر اهواز است، اما متاسفانه در سال ۷۴ بخشی از این مجموعه در اثر آتش‌سوزی از بین رفت.

آدرس: اهواز، خیابان آزادگان، خیابان کاوه غربی، کنار رودخانه

بازار فلافل اهواز

بازار-فلافل-اهواز

در محله عرب‌نشین اهواز بازاری وجود دارد که از صدها مغازه فلافل‌فروشی تشکیل شده. همین که وارد این محله بشوید، بوی فلافل و ترشی و شیرینی‌های مختلف وسوسه‌تان می‌کند که با یک ساندویچ یا خوراکی دیگر از خودتان پذیرایی کنید.

این بازار یکی از جاهای دیدنی اهواز است که نباید دیدنش را از دست بدهید. در این مغازه‌ها به جز فلافل، سمبوسه، کپه، زولبیا و بامیه و غذاها و شیرینی‌های دیگر هم به فروش می‌رسد.

آدرس: اهواز، میدان دانشگاه شهید چمران، راسته فلافل فروش‌های لشکرآباد

 

دسته:جاذبه

مطالب مرتبط :

مراکز خرید اهواز

از کجای اهواز خرید کنیم؟ راهنمای مراکز خرید این شهر

24 شهریور 1398
پل سفید

از پل سفید، نماد اهواز چه می‌دانید؟

27 فروردین 1398

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد