جاهای دیدنی فومن، شهر مجسمه‌ها

تاریخ انتشار : 2 مرداد 1396 - تاریخ بروز رسانی : ۲۲ آذر ۱۴۰۰
جاهای دیدنی فومن

حیف است به گیلان سفر کنید و جاهای دیدنی فومن را از دست بدهید. فاصله فومن تا دریا هم فقط حدود یک ساعت است و اگر گیلان بدون دریا برایتان معنی ندارد، می‌توانید با کمی رانندگی به بندر انزلی برسید و از ساحل زیبای خزر لذت ببرید. خیابان‌های فومن پر است از مجسمه و به همین خاطر این شهر به شهر مجسمه‌ها معروف شده است. خیابان‌های زیبای شهر، روستاهای بی‌نظیر اطراف، مکان‌های تاریخی و طبیعت سرسبز از جاذبه‌ های گردشگری فومن هستند که در ادامه معرفی‌شان می‌کنیم.

ماسوله

ماسوله

کمتر کسی است که اسم ماسوله به گوشش نخورده باشد. ماسوله یکی از توریستی‌ترین شهرهای ایران است که به‌خاطر معماری پله‌کانی خانه‌های ماسوله و فضای متفاوتش حسابی معروف شده. گشت‌وگذار در بازار سنتی ماسوله و قدم‌زدن بین صنایع دستی رنگارنگ این شهر روز خوبی برایتان می‌سازد. اگر گذرتان به ماسوله افتاد حتما خودتان را به یک فنجان چای در بازار ماسوله مهمان کنید. برای ناهار یا صبحانه هم می‌توانید به رستوران برادران روحی بروید و با غذاهای محلی از خودتان پذیرایی کنید. عروسک‌های بافتنی، گیوه،‌ گلیم، جوراب‌های پشمی و… از سوغاتی‌هایی هستند که می‌توانید از بازار ماسوله تهیه کنید.

آدرس: ۶۰ کیلومتری شهر رشت، ۳۶ کیلومتری فومن، روستای ماسوله

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی ماسوله، نگین شهرهای شمال

قلعه رودخان

قلعه رودخان

قلعه رودخان در ارتفاعات جنگلی فومن ساخته شده و یادگاری از دوران سلجوقیان است. بعضی از کارشناسان هم این قلعه را به دوران ساسانیان نسبت می‌دهند. قلعه رودخان بین محلی‌ها با اسم قلعه رخون شناخته می‌شود و در کتاب‌های تاریخی با اسم‌های قلعه هزارپله، قلعه حسامی و قلعه سکسار معرفی شده. اگر قصد رفتن به این قلعه تاریخی را دارید سفرتان را با این پیش‌فرض شروع کنید که مقصد هدفتان نیست، راه رسیدن به قلعه طولانی‌ست و باید پیاده‌روی طولانی و بالارفتن از تعداد زیادی پله را به جان بخرید، اما مسیر آن‌قدر قشنگ و جذاب است که پشیمان نمی‌شوید. برای رفتن به قلعه رودخان کفش مناسب پیاده‌روی و چوب‌دستی همراه داشته باشید، البته در شروع مسیر می‌توانید از فروشنده‌های محلی چوب‌دستی بخرید. در مسیر هم دکه‌هایی وجود دارد که آش و غذاهای محلی می‌فروشد و خوب است ساعت حرکتتان را طوری تنظیم کنید که صبحانه را در مسیر بخورید.

آدرس: ۲۵ کیلومتری فومن، قلعه رودخان

آبشار لارچشمه

آبشار لار چشمه

این آبشار در مسیر فومن به ماسوله  قرار دارد. ارتفاع آبشار لار حدود ۶ متر است و فشارش انقدر زیاد است که حوضچه‌ای زیر آبشار تشکیل شده. اطراف آبشار هم پوشیده از درختانی سرسبز است و چشم‌انداز بی‌نظیری دارد. خوبی آبشار لارچشمه این است که می‌توانید در مسیرتان از فومن به ماسوله از آن دیدن کنید و در قهوه‌خانه و استراحتگاه‌های اطراف آن وقت بگذرانید.

آدرس: جاده فومن به ماسوله

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی گیلان با عکس

ییلاق زودل‌سر

زودل سر

زودل‌سر هم از آن روستاهایی است که خیلی از کوهنوردان در مسیرشان به آن سر می‌زنند. این روستا قدمتی طولانی دارد. البته در حال حاضر بیشتر کسانی که در این روستا خانه دارند برای تفریح به این منطقه می‌روند و به عنوان ییلاق از خانه‌شان استفاده می‌کنند. اگر گذرتان به زودل‌سر بیفتد طبیعت زیبا، آب‌وهوای خوب و آرامش منطقه باعث می‌شود در سفرهای بعدی‌تان باز هم به این منطقه سر بزنید.

آدرس: کیلومتر ۱۰جاده فومن به ماسوله، ییلاق زودل‌سر

دیگر جاهای دیدنی فومن

ییلاق اندره در ۵ کیلومتر ماسوله

بقعه متبرکه سبز قبا در روستای شنبه بازار فومن 

دسته:جاذبه

مطالب مرتبط :

بهترین کلبه‌های اقامتی در دل جنگل‌های سرسبز شمال

بهترین کلبه‌های اقامتی در دل جنگل‌های سرسبز شمال

2 بهمن 1401
قلعه رودخان

از قلعه رودخان چه می دانید؟

12 تیر 1397

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد