جاهای دیدنی آستارا، سفری رویایی به دل ابرها!

تاریخ انتشار : 6 شهریور 1402 - تاریخ بروز رسانی : ۷ شهریور ۱۴۰۲
جاهای دیدنی آستارا، سفری رویایی به دل ابرها!

با توجه به اینکه جاهای دیدنی آستارا بسیار محبوب و پرطرف‌دار هستند؛ پیش از سفر به این منقطه از کشور بهتر است اطلاعات لازم را در رابطه با آن به‌دست بیاورید. آستارا از شهرهای مرزی ایران است که بین دریا، استان مازندران، شهرستان چالش و جمهوری آذربایجان قرار دارد.

در این شهر می‌توانید به‌صورت هم‌زمان شاهد زیبایی‌های جنگل، عظمت دریا، هیبت کوه و جریان رود خروشان باشید. همچنین معماری که در ساخت خانه‌های این شهر استفاده شده، زیبایی و جذابیت آن را چند برابر کرده است. در کنار همه این جذابیت‌ها، مکان‌های خاص و گردشگرپذیری نیز در آستارا وجود دارد که هر فرد علاقه‌مند به سفر، لازم است برای یک‌بار هم که شده از آنها دیدن کند. در ادامه به معرفی این جاذبه‌های گردشگری می‌پردازیم.

گردنه حیران

گردنه حیران یکی از جاهای دیدنی آستارا و از زیباترین جاده‌های کشور به‌حساب می‌آید. برای عبور از این جاده باید از سمت غرب کشور به آستارا سفر کنید. البته ساکنین شهرهای شرقی نیز امکان گذر از آن را دارند.

مسافرینی که از شرق کشور می‌آیند به‌جای انتخاب خط ساحلی، باید از مسیر ارومیه، تبریز یا اردبیل به سمت مرز حرکت کنند. درواقع گردنه حیران ۴۰ کیلومتر است و به حدفاصل تونل خروجی از اردبیل تا شهر آستارا گفته می‌شود.

جاذبه‌های آستارا از جاده‌های آن شروع می‌شوند. گردنه حیران یک استقبال با شکوه از گردشگران است تا به آنها نشان دهد چه مکان دنجی را برای گردشگری انتخاب کرده‌ند. این گردنه از یک طرف به کوه و از سمت دیگر به دره مشرف است.

یکی از جذابیت‌های اصلی این منطقه زمانی خود را نشان می‌دهد که مه غلیظ در جاده شکل بگیرد. در این شرایط شما شاهد زیبایی بسیار خیره‌کننده‌ای خواهید بود. لاله‌های پایین دره نیز صحنه چشم‌نوازی به‌وجود می‌آورند.

 

آبشار لاتون

آبشار لاتون

آبشار لاتون، از جاهای دیدنی آستارا

از دیگر جاهای دیدنی آستارا می‌توان به آبشار لاتون با ارتفاع ۱۰۵ متر اشاره کرد. برای دیدن این جاذبه که جزء مرتفع‌ترین آبشارهای ایران است؛ باید از جنوب آستارا حدودا ۱۵ کیلومتر به سمت روستای گردشگرپذیر کوته‌‌کومه برانید.

همچنین باید گفت در روستای کوته‌تومه امکانات مختلف و متنوعی برای گردشگران فراهم شده است. پس با رفتن به این منطقه تنها شاهد آبشار نخواهید بود و می‌توانید زمانی را به استراحت و لذت‌بردن از امکانات صرف کنید.

تالاب استیل

تالاب استیل

تالاب استیل، از جاهای دیدنی آستارا

اگر نمی‌توانید از سمت غرب وارد آستارا شوید و شاهد دره، مه، کوه و لاله‌های آن باشید؛ اصلا جای نگرانی نیست. چراکه مسافرین شرقی نیز زیبای‌های خاصی را در مسیر خود می‌بینند که مهم‌ترین آنها تالاب استیل است.

زمانی‌که جاده‌های تالش و رشت را برای مسافرت خود انتخاب کنید؛ حدودا ۷ کیلومتر پیش از رسیدن به شهر با یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی آستارا روبه‌رو خواهید شد که از نظر زیبایی و جذابیت می‌تواند بسیار خیره‌کننده باشد. این مکان همان تالاب استیل است.

ساحل صدف

همه ما شمال را با دریای زیبایش می‌شناسیم. آستارا نیز یکی از شهرهای ساحلی است که اگر بخواهیم دریای آن را با سایر شهرهای شمالی مقایسه کنیم؛ باید گفت از امکانات و حتی زیبایی بیشتری برخوردار است.

ساحل این دریا کاملا پاکیزه بوده و آب آن شفاف و زلال است. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به امکان نصب چادر، اتاق استراحت، حضور غریق نجات، فضای مناسب بازی برای کودکان و مواردی از این قبیل اشاره کرد. این خصوصیات باعث شده‌اند که این جاذبه دیدنی آستارا از سایر ساحل‌های داخلی برتر باشد.

سورتمه حیران

اگر در سفر خود به‌دنبال هیجان هستید بازدید از سورتمه حیران را فراموش نکنید. این سورتمه یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین جاهای دیدنی آستارا به‌شمار می‌آید و تجربه یک سفر مهیج را به شما هدیه می‌دهد.

این سورتمه که در منطقه گردنه حیران قرار دارد؛ حدودا ۱۵۰۰ متر طول داشته و در بین سورتمه‌های ریلی شمالی به‌عنوان مرتفع‌ترین و طولانی‌ترین شناخته می‌شود. به همین دلیل نیز بازدید از آن را به شما توصیه می‌کنیم.

باغ پرندگان آستارا

باغ پرندگان آستارا نیز از جاهای گردشگری این شهر به‌حساب می‌آید که در سال ۱۳۸۶ تاسیس شد. این باغ مساحتی حدود ۱۰۵۰ مترمربع دارد و محل احداث آن نیز ورودی جاده آستارا به رشت است.

با ورود به این باغ که نه‌فقط یکی از جاهای دیدنی آستارا به‌حساب می‌آید، بلکه از اولین باغ‌های پرندگان ایرانی نیز هست می‌توانید پرنده‌های زیبا و جذابی مانند طاووس، مرغ تزئینی، بلدرچین، کبک، طوطی، قرقاول و سرسفید کاکلی را مشاهده کنید.

روستای گیلده

از دیگر جاهای دیدنی آستارا که در ۲۵ کیلومتری غرب این شهر قرار دارد می‌توان به روستای گیلده اشاره کرد. این منطقه به‌عنوان دهکده‌ای گردشگری شناخته می‌شود که در آن انواع امکانات رفاهی و تفریحی برای مسافران و توریست‌ها فراهم شده است.

با رفتن به این منطقه می‌توانید دسترسی راحتی به جاذبه‌های گردشگری مختلف مانند گردنه حیران، جنگل‌های فندقلو، چشمه مشه‌سویی و آب گرم علی‌داشی داشته باشید. این روستا همچنین به‌دلیل ارتفاعاتی که دارد؛ برای کوهنوردان بسیار جذاب خواهد بود.

تله کابین حیران

تله کابین حیران

تله کابین حیران، از جاهای دیدنی آستارا

وقتی صحبت از دریا و جنگل می‌شود؛ علاوه‌بر قدم زدن در ساحل یا جنگل، چگونه می‌توان زیبایی‌ها آنها را به‌وضوح دید؟ قطعا چشم‌اندازی که مکان‌های مرتفع از این مناظر به ما می‌دهند می‌تواند بسیار جذاب باشد. به همین دلیل نیز بازدید از تله کابین و سوار شدن بر آن یک گزینه عالی در سفر به آستارا به‌حساب می‌آید.

تله کابین حیران یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی آستارا است که در جاده آستارا به اردبیل ساخته شده و حدودا ۱۷۳۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد. طول این تله کابین نیز به ۱۵۰۰ متر می‌رسد.

وقتی سوار بر تله‌کابین می‌شوید؛ از بالای جنگل‌های سرسبز عبور خواهید کرد و در نهایت به جنگل فندقلو می‌رسید. با رسیدن به این منطقه می‌توانید از امکانات رفاهی مختلف و متنوع آن نیز بهره‌مند شوید.

لازم به ذکر است سورتمه‌ریلی که در بخش‌های بالاتر معرفی کردیم نیز در این منطقه ساخته شده است. با استفاده از تله کابین و رفتن به این منطقه گردشگری در حقیقت می‌توانید با یک تیر ۲ نشان بزنید.

باغ ملی آستارا

در سفر به آستارا بازدید از باغ ملی را از یاد نبرید. این باغ در زمان حکومت قاجار ساخته شد و علاوه‌بر زیبایی و جذابیتی که دارد؛ به‌عنوان یک مکان تاریخی نیز شناخته می‌شود. موقعیت مکانی این جاذبه طبیعی در خیابان معلم، بین کوچه رحیمیان و خیابان فارابی قرار دارد.

باغ ملی آستارا روبه‌روی گمرک این شهر واقع شده و با مراجعه به آن می‌توانید بخش‌های مختلفی مانند کتاب‌خانه، سالن آمفی تئاتر و کانون فکری کودکان و نوجوانان را مشاهده کنید.

باغ ملی تاریخ پر فراز و نشیبی داشته و در دوره‌های مختلف از آن برای کاربری‌های متفاوتی استفاده می‌شد، اما درحال‌حاضر باغ به‌عنوان مکانی برای فروش کتاب کودکان شناخته می‌شود در این مکان می‌توانید از تخفیف‌های جذابی بهره‌مند شوید. همچنین مسافرین آستارا می‌توانند از آن برای استراحت و اقامت چندروزه استفاده کنند.

بهترین هتل‌های آستارا

رفتن به آستارا بدون توجه به مکانی برای اقامت می‌تواند مشکلاتی در سفر به‌وجود بیاورد. به‌خصوص اگر نیمه اول سال را که آب‌وهوا در این شهر معتدل و تا حدودی مناسب است و آستارا گردشگران بسیاری را می‌پذیرد؛ برای سفر خود انتخاب کنید.

به همین دلیل نیز در کنار آشنایی با جاهای دیدنی آستارا باید هتل‌های این شهر را نیز بشناسید. هتل‌های مختلفی در آستارا ساخته شده تا با ارائه خدمات خوب و امکانات مناسب، اقامت راحتی برای مسافران به‌وجود بیاورند.

همچنین باید گفت امکان رزرو این اقامت‌گاه‌ها از طریق مراجعه به وب‌سایت‌هایی مانند اسنپ‌تریپ وجود دارد. در ادامه چند هتل محبوب آستارا از نظر گردشگران را به شما معرفی می‌کنیم.

در کنار رزرو هتل می‌توانید برای کاهش هزینه‌های سفر از اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی ساخته‌شده در این شهر نیز استفاده کنید. با بررسی امکانات و توجه به قیمت اقامت روزانه در هر کدام، انتخاب برای شما آسان‌تر خواهد شد.

جمع‌بندی

دسته:ایرانگردیجاذبه

مطالب مرتبط :

آبشار لاتون

با آبشار لاتون آشنا شوید

11 تیر 1397
مراکز خرید آستارا و بازارچه ساحلی بندر

بازارچه ساحلی آستارا و آنچه باید از بازارهای این شهر بدانید

8 مرداد 1396

۱ نظر

  • پاسخ Azarbayejan ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ از ۱۹:۲۶

    تله کابین اردبیل. حیران اردبیل.

  • ارسال پاسخ

    نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

    برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

    ثبت نام

    با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

    بازگشت

    ثبت نام شما با موفقیت کامل شد