جاهای دیدنی لنگرود که نباید از دست بدهید!

تاریخ انتشار : 8 آبان 1402 - تاریخ بروز رسانی : ۸ آبان ۱۴۰۲
جاهای دیدنی لنگرود که نباید از دست بدهید!

لنگرود، شهری در استان گیلان بوده و بین لاهیجان و رودسر می‌توانید آن را ببینید. از نظر موقعیت استراتژیکی این منطقه نزدیک به دریای خزر است و به همین دلیل در طول تاریخ ارزش زیادی پیدا کرده و از آن به‌عنوان مکانی مهم یاد می‌شود.

در لنگرود رودخانه‌ها و پل‌های تاریخی بسیار زیادی وجود دارد که هنگام ورود به شهر می‌توانید از ان‌ها دیدن کنید. نکته جالب در مورد لنگرود نام‌گذاری آن به‌عنوان شهر ابریشم ایران است. این موضوع به دلیل آب‌وهوای مطلوب شهر برای پرورش ابریشم است. اگر بازدید از این شهر برایتان جذاب است و قصد سفر به این منطقه را دارید، پیشنهاد می‌کنیم، قبل از شروع سفر، رزرو هتل‌ را انجام دهید.

در این مطلب می‌خواهیم به معرفی جاهای دیدنی لنگرود بپردازیم و شما را با زیبایی‌های آن آشنا کنیم. بنابراین اگر به مناطق هیجان‌انگیز و جدید علاقه دارید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

پل خشتی لنگرود

پل خشتی لنگرود، در مسیر راه قدیمی لاهیجان به لنگرود است که روی رودخانه لنگرود واقع شده و موقعیت مکانی آن در مرکز شهر است. با عبور از این پل می‌توانید از محله فشکالی به راه پشته برسید و به دلیل اهمیت بالای این دو محله، پل خشتی به یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر تبدیل شده و به‌عنوان نماد و بنای تاریخی این شهر شناخته می‌شود. همچنین در فهرست آثار ملی ایران نیز می‌توانیم نام آن را ببینیم.

این پل در زمان فتحعلی شاه و به دستور حاجی آقا بزرگ منجم باشی ساخته شده و کل بدنه آن ترکیبی از خشت و آجر است. مردم گیلان به این پل، خشته پل یا خشته پورد هم می‌گویند.

خانه منجم باشی

خانه منجم باشی مربوط به یکی از خانواده‌های ثروتمند لنگرود بوده که در قرن ۱۲ تا ۱۳ در گیلان حکمرانی می‌کردند. خاندان منجم باشی افتخارات زیادی مانند همکاری در ساخت پل خشتی لنگرود و پیروزی در مقابل روس‌ها در روستای پیله داربن رشت را داشتند و به همین دلیل خانه منجم باشی در میان مردم منطقه بسیار محبوبی است.

تاریخ ساخت خانه تاریخی منجم باشی مربوط به زمانی است که آقا محمدخان قاجار سلطنت خود را آغاز کرد و توسط معمار مشهور قاجاری ساخته شده است. طراحی داخلی آن بسیار کامل بوده و فضای داخلی، خارجی و خلوتی در آن وجود دارد.

پارک جنگلی خرما

خرما، نام یک پارک جنگلی با چشم انداز کوه و رودخانه در لنگرود است. با ورود به این پارک می‌توانید گونه‌های متنوعی از درختان مانند توسکا، لرک و انجیلی را ببینید. همچنین، برای گردشگرانی که علاقه‌مند به تفریح در جنگل هستند، پارک خرما بهترین انتخاب است.

تالاب کیاکلایه

تالاب کیاکلایه، از نظر تنوع جانوری و گیاهی بسیار غنی بوده و منبع آب زمین‌های اطراف به حساب می‌آید. کشاورزانی که در نزدیکی این تالاب زندگی می‌کنند، آن را به‌عنوان استخر کیاکلایه می‌شناسند، زیرا آب آن برای کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این جاذبه طبیعی در لنگرود در ابتدا به مساحت ۳۰۰ هکتار بود، اما با توسعه شهرنشینی در استان گیلان به ۱۵۰ هکتار کاهش پیدا کرد. نیلوفرهای آبی در این تالاب منظره بی‌نظیری برای عکاسی هستند.

بازار لنگرود

فرقی نمی‌کند که به کدام نقطه از دنیا سفر کنیم، درهرصورت بازارگردی یکی از جذاب‌ترین فعالیت‌ها در سفر است. بازار هفتگی لنگرود، با مقادیر قابل توجهی برنج، چای و عرضه ماهی‌های تازه بسیار معروف است. در این بازار می‌توانید، محصولات درجه یک مردم محلی را ببینید، صنایع دستی حصیری را از زنان هنرمند روستا خریداری کنید و از تماشای زندگی، کار و فرهنگ مردم لنگرود لذت ببرید. درصورتی‌که روز شنبه به این بازار بروید، علاوه‌بر محصولات بومی، انواع محصولات داخلی و خارجی نیز در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

ساحل چمخاله، میعادگاه جنگل و دریا!

لیلا کوه

لیلاکوه، در جنوب غربی لنگرود واقع شده و یکی از مناطق زیبای ییلاقی در شمال است. برای رسیدن به این منطقه، باید به ارتفاعاتی بروید که با جنگل‌های لیلاکوه پوشیده شده است. به همین دلیل توصیه می‌شود که سفر خود را با کوهنوردان یا افرادی که تجربه کافی در این زمینه دارند، آغاز کنید. این منطقه در گیلان به دلیل تعداد زیاد قلیان‌سرا، به عنوان قطب قلیان‌سرا شناخته شده و قهوه‌خانه دیشلمه، در آن بسیار معروف است.

تالاب چاف

اولین تالابی است که در منطقه لنگرود دیده می‌شود تالاب چاف ۸۰۰ هکتار مساحت داشته و موقعیت مکانی آن در حاشیه شهرستان چاف و در فاصله ۱۳ کیلومتری شمال‌شرقی لنگرود است. این منطقه از سمت شمال به روستای تازه آباد، از سمت شرق به دریای خزر و از سمت غرب و جنوب به روستای چاف می‌رسد. در این منطقه اجازه صید و شکار وجود ندارد و مردم زیادی برای بازدید از طبیعت و مناظر زیبایش به آن سفر می‌کنند.

روستای بلوردکان

بلوردکان، یک منطقه بکر و دست نخورده با چشم انداز فوق‌العاده زیبا در بخش اطاقور لنگرود است. مکان این روستا در فاصله ۱۲ کیلومتری جنوب غربی شهر املش بوده و به دلیل طبیعت جنگلی خیره‌کننده و چشم‌انداز بی‌نظیری که دارد، جزو جاهای دیدنی لنگرود به‌حساب می‌آید. با ورود به روستا، رودخانه‌ای زیبا را خواهید دید که از کنار طبیعت زیبای آن، در حال عبور است.

هتل های لنگرود

برای آنکه بتوانید از تمام مناطق دیدنی لنگرود دیدن کنید، نیاز دارید که برای یک یا دو روز در داخل یا نزدیکی آن اقامت داشته باشید. هتل‌های لنگرود با امکانات مناسب خود آماده پذیرایی از شما هستند. لیست زیر چهار هتل از بهترین هتل‌های لنگرود هستند که می‌توانید قبل از شروع سفر خود ان‌ها را رزرو کنید. البته در صورت تمایل خانه‌های روستایی و بومی را هم می‌توانید اجاره کنید.

سد بیجار رشت، جایی برای یک گردش یک روزه

هتل ستاره دریا

هتل ستاره دریا لنگرود، یک هتل پنج ستاره با تعداد پنج طبقه و ۴۴ اتاق است که در سال ۱۳۷۰ ساخته شد و در سال ۱۳۹۰ بخش اقامتی آن راه‌اندازی شد. این هتل در شهر توریستی چمخاله قرار گرفته و به‌عنوان مجتمع فرهنگی، ورزشی و تجاری هم از آن استفاده می‌شود. هتل دارای دو بخش آپارتمانی و ویلایی بوده و چشم‌اندازی رو به دریاچه یا دریا دارد. شما می‌توانید در این هتل، اتاق‌هایی از ۸۳ تا ۴۰۰ مترمربع را رزرو کنید.

هتل ماندگار

هتل ماندگار با سه ستاره، شش طبقه و ۲۳ اتاق نیز آماده پذیرایی از مسافرانی است که قصد دارند چند روزی را در لنگرود بمانند. این هتل در چمخاله واقع شده و با مساحت ۱۵۳۰ متر مربع، در فاصله ۲۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است. برخی از اتاق‌ها رو به دریا هستند و برخی رو به رودخانه قرار گرفته‌اند. با اقامت در این هتل می‌توانید از قایق سواری در مرداب و دریا، اسب سواری در ساحل و تخفیف استفاده از تله کابین لاهیجان نیز بهره‌مند شوید.

سفر به لنگرود با رزرو اینترنتی هتل

اسنپ تریپ به شما امکان می‌دهد که به‌صورت آنلاین بلیط هواپیما و مکان مورد نظرتان برای اقامت انتخاب و در تاریخ مورد نظر آن را رزرو کنید. اگر شما هم به جاهای دیدنی لنگرود، سفر کرده‌اید، تجربیات خود را در مورد ان‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

دسته:ایرانگردیجاذبه

مطالب مرتبط :

معرفی مدرسه دارلفنون تهران

معرفی مدرسه دارلفنون تهران

2 اردیبهشت 1403
تفریحگاه طرقبه

چالیدره کجاست؟ امکانات رفاهی و تفریحی چالیدره

23 اسفند 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد