ساحل چمخاله، میعادگاه جنگل و دریا!

تاریخ انتشار : 29 خرداد 1402 - تاریخ بروز رسانی : ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
ساحل چمخاله، میعادگاه جنگل و دریا!

چمخاله از زیباترین و مجهزترین شهرهای ساحلی استان گیلان است. امکانات تفریحی بسیاری برای رضایت گردشگران و مسافرین در این ساحل دیده می‌شود. آب ‌و هوای بی‌نظیر این منطقه سالانه افراد زیادی را به این منطقه جذب می‌کند. در این بلاگ به یکی از زیباترین سواحل ایران سفر می‌کنیم و از جاذبه‌هایش می‌گوییم. پس اگر می‌خواهید به دیار سرسبز گیلان سفر کنید، این بلاگ را  بخوانید و با ساحل چمخاله آشنا شوید!

ساحل چمخاله کجاست؟

 

برای رسیدن به ساحل چمخاله می‌توانید از جاده شرق به غرب و از چالوس و رامسر وارد استان گیلان شوید و به سمت لنگرود رانندگی کنید. در فاصله ۱۰ کیلومتری شرق لنگرود به چمخاله خواهید رسید. چنانچه از شهر رشت قصد آمدن به چمخاله را داشته باشید، باید بعد از رسیدن به لاهیجان، ۲۵ کیلومتر به سمت شرق رانندگی کنید تا به ساحل چمخاله برسید. برای رفتن به چمخاله از تهران در صورت رانندگی بدون توقف، ۴ ساعت و ۵۴ دقیقه در راه خواهید بود.

تفریحات ساحل چمخاله

تفریحات آبی

ساحل چمخاله

ساحل آبی چمخاله

تفریحات آبی متنوعی وجود دارد که در سواحل دریای خزر می‌توانید آن‌ها را تجربه کنید. هرکدام از این تفریحات هزینه و ویژگی متفاوتی دارند. برخی از آن‌ها آرامش‌بخش هستند و برخی دیگر آدرنالین را در خون شما بالا می‌برند. برخی از این تفریحات عبارت‌اند از:

  • قایق‌سواری
  • جت اسکی
  • شاتل
  • بنانا
  • شنا

 دوچرخه‌سواری و موتور چهارچرخ

در ساحل چمخاله مجتمع‌های تفریحی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها دوچرخه یا موتور چهارچرخ اجاره کنید. انجام این تفریحات در آب‌وهوای فوق‌العاده چمخاله بسیار لذت‌بخش است.

اطراف رشت کجا برویم؟

در ساحل چمخاله کجا بمانیم؟

چنانچه قصد اقامت در این شهر را دارید، می‌توانید اقدام به اجاره ویلا، سوئیت و ویلای استخردار کنید. هزینه اجاره اقامتگاه‌ها بسته به موقعیت مکانی و امکاناتی که دارند متفاوت است. چنانچه می‌خواهید در منطقه جنگلی اقدام به رزرو ویلا کنید باید کمی از مرکز شهر فاصله بگیرید. اگر تصمیم به اجاره ویلای ساحلی را دارید، می‌توانید اقامتگاه‌هایی را انتخاب کنید که ساحل اختصاصی دارند یا تنها چند قدم با ساحل فاصله دارند. اگر ترجیح می‌دهید فصل خلوتی به این شهر سفر کنید بهتر است اوایل پاییز اقدام به سفر کنید. برای رزرو هتل خود با مناسب‌ترین قیمت می‌توانید به اسنپ‌تریپ مراجعه کنید.

بهترین زمان سفر به چمخاله

اگر شلوغ بودن منطقه برای شما اهمیتی ندارد و قصد شما لذت بردن از آب ‌و هوای بی‌نظیر چمخاله است، می‌توانید در فصل بهار و تابستان به این منطقه سفر کنید. در این دو فصل طبیعت بی‌نظیری را مشاهده خواهید کرد و از آب‌ و هوای معتدل آنجا لذت خواهید برد.

دیدنی‌های اطراف ساحل چمخاله

پل چوبی چمخاله

پل چوبی چمخاله

پل چوبی چمخاله، از جاذبه‌های گیلان

در مجاور جاده ساحلی چمخاله پارک جنگلی وجود دارد که دارای طبیعت دل‌نشین پارک توسکا همراه با یک پل چوبی است. در ورودی این پل فضایی را می‌بینید که یادآور خانه‌های محلی گیلانی کوچکی است که در یک محیط میدانی شکل قرار دارد. از امکاناتی که این پارک برای گردشگران در نظر گرفته است می‌توان به آلاچیق‌ها، سرویس بهداشتی، کافی‌شاپ‌ها و پارکینگ اشاره کرد. نورپردازی زیبا و منحصربه‌فرد در این پارک جذابیت فضا را دوچندان کرده است.

بهترین جاهای دیدنی گیلان با عکس (۱)

جزیره فلامینگو

جزیره فلامینگو

جزیره فلامینگو در نزدیکی ساحل چمخاله

جزیره فلامینگو یا جزیره ارشیا از دیگر جاهای دیدنی ساحل چمخاله است که در منطقه ساحلی گالشکلام و شهر چمخاله واقع شده است. این جزیره در مجاورت رودخانه‌ای است که به دریای خزر منتهی می‌شود و این باعث شده تا فضای بی‌نظیری خلق شود.

برای رسیدن به جزیره فلامینگو می‌توانید بعد از رسیدن به میدان چمخاله به سمت راست رانندگی کنید و بعد از حدود ۱ الی ۲ کیلومتر، به چپ بپیچید. در نهایت به تابلوهایی زیادی در مسیر برخورد خواهید کرد که شما را به جزیره راهنمایی می‌کنند.

تالاب آلماگل گلستان، سرزمین سبزپوش شمالی!

منطقه گالشکلام

منطقه گالشکلام

تالاب گالشکلام، از جاذبه‌های اطراف ساحل چمخاله

درباره‌ ریشه و سابقه گالش‌کلام این‌طور گفته می‌شود که: «مردمان گالشکلام از اهالی سرزمین دیلم بوده‌اند که در سال‌های گذشته به این منطقه مهاجرت کرده‌اند». شغل اکثر مردمی که در گالشکلام ساکن بودند در قدیم دامداری بود. به همین خاطر انتخاب نام این منطقه مرتبط با شغل و پیشه اهالی اینجاست.

گالشکلام از دو کلمه گالش و کلام نشات گرفته شده است. گالش یعنی دامدار و کلام مکان نگه‌داری دام‌هاست. رودخانه‌ها، تالاب‌ها، مرداب‌های ساحلی و زیبا از جمله مکان‌های دیدنی گالشکلام است و مسافران زیادی برای بازدید و گشت‌وگذار به این منطقه می‌آیند.

۱۸ ساحل زیبای ایران که باید دید

طبیعت لیلاکوه

لیلاکوه

طبیعت سرسبز لیلاکوه در نزدیکی ساحل چمخاله

مجاور ساحل زیبای لنگرود طبیعتی بی‌نظیر، منحصر‌به‌فرد و شگفت‌انگیز وجود دارد که به لیلا کوه شهرت دارد. این کوه از توابع استان گیلان به‌حساب می‌آید و فاصله آن تا لنگرود و چمخاله تقریبا ۳ کیلومتر است. جذابیت‌ و زیبایی‌های این طبیعت به‌قدری دل‌نشین و زیبا است که مسافران و طبیعت‌گردان بی‌شماری برای دیدن آن، سختی راه و مسیر را تحمل می‌کنند تا به قسمتی از بهشت برسند.

زیبایی‌‌های طبیعت لیلاکوه از باغ‌های پرتقال و چای تا جنگل‌های مخملی سبز و قهوه‌خانه‌های محلی، شما را به صرف لذت بردن و نوشیدن یک فنجان قهوه یا چای گرم و خوش‌طعم دعوت می‌کنند.

در سفر به چمخاله، خود را به آغوش ساحل آبی‌اش بسپارید…

منطقه چمخاله در تمامی فصول از طبیعت منحصربه‌فرد و زیبایی برخوردار است. اقامتگاه‌ها و ویلاهای بسیاری در این منطقه وجود دارد که دارای امکانات رفاهی نیز هستند. با سفر به این منطقه می‌توانید از انواع تفریحات مانند تفریحات آبی، طبیعت‌گردی، دوچرخه‌سواری، اسب‌سواری و … بهره ببرید. سفر با اتوبوس به خطه سرسبز گیلان حال هوای عجیبی دارد. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که سفر با اتوبوس را ترجیح می‌دهید، می‌توانید بلیط اتوبوس خود را با قیمتی ارزان و امکانات خوب از اسنپ تریپ بخرید.

دسته:ایرانگردیجاذبه

مطالب مرتبط :

بهترین کلبه‌های اقامتی در دل جنگل‌های سرسبز شمال

بهترین کلبه‌های اقامتی در دل جنگل‌های سرسبز شمال

2 بهمن 1401
لیست هتل‌های لاهیجان به همراه قیمت را اینجا ببینید

لیست هتل‌های لاهیجان به همراه قیمت را اینجا ببینید

2 تیر 1397

۱ نظر

  • پاسخ بابک ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ از ۱۷:۳۲

    میعادگاه کوه و جنگل و دریا فقط یه جاست چابکسر

  • ارسال پاسخ

    نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

    برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

    ثبت نام

    با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

    بازگشت

    ثبت نام شما با موفقیت کامل شد