جذاب‌ترین سوغاتی‌های هند را بشناسید

تاریخ انتشار : 6 بهمن 1401 - تاریخ بروز رسانی : ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
جذاب‌ترین سوغاتی‌های هند را بشناسید

چشمانتان را ببندید و برای دقایقی خود را در بازار دهلی تصور کنید: بوی طراوت‌بخش ادویه‌های رنگارنگ در هوا پیچیده و کمی آن‌طرف‌تر، شال‌ دوباتای هندی و روسری معروف پشمینا بر دیوار یک مغازه آویزان شده‌اند. صدای دستفروشان قلب تپنده‌ی بازار است! در اینجا انواع سوغاتی‌ها را می‌توان دید. از صنایع دستی گرفته تا غذاهای تند؛ از ظروف برنجی و سفالی تا چای و محصولات معطر. به بازار شگفتی‌ها خوش آمدید!

از جاذبه‌های شگفتی‌آور هندوستان هم که بگذریم، سوغاتی‌های هیجان‌انگیزش نمی‌توان گذشت. آمیزه‌ای از هنر و  فرهنگ را می‌توان در صنایع‌دستی، بافندگی و دست‌سازهای هنرمندان در گوشه‌ کنار این کشور می‌توان دید. محال است از سفر به هند دست‌خالی به خانه برگردید و برای خود و آشنایانتان سوغاتی به همراه نیاورید. سوغاتی‌ها خاطرات سفر را در خود ذخیره می‌کنند و با نگاه‌کردن به آن‌ها، به یاد لحظات خوش گشت‌ و گذار و تفریح خواهید افتاد. در این بلاگ با هم گشتی در بازار هند می‌زنیم و از بهترین سوغاتی‌ های هند می‌گوییم.

پارچه ساری هندی

پارچه ساری هندی

پارچه ساری هندی، از سوغاتی های هند

ساری علاوه بر لباس زنان هند، بخشی از فرهنگ و گذشته این کشور است که در تار و پود این لباس از نسلی به نسل بعد انتقال پیدا می‌کند. ساری‌های هند در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف در بازار این کشور وجود دارند. بهترین و مشهورترین ساری‌ها از پنبه یا ابریشم درست می‌شوند. ساری‌های بنارس، چانداری، مرشد آباد، آسام و میسور بسیار مشهور هستند و در اغلب آن‌ها، ابریشم به‌کار رفته است.

شال پشمینه

شال پشمینا هندی

شال پشمینه، از جذاب‌ترین سوغاتی های هند

واژه پشمینا با پشم فارسی هم‌ریشه و هم‌معنی است. این شال از پشم بزی که در منطقه کشمیر رشد و زندگی می‌کند، بافته می‌شود. البته در این سال‌ها، پشم بز را با دیگر مواد مخلوط می‌کنند و از ترکیب آن‌ها، شال را می‌بافند. پشمینا در رنگ‌های مختلف وجود دارد و ویژگی اصلی آن، نرمی و لطافت بی‌نظیرش است. در خرید این شال باید بسیار دقت کنید تا پشمینا اصل و بافته شده در کشمیر بخرید. برای این منظور، بهتر است به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید تا فروشنده به شما برگه ضمانت پشمینا اصل را ارائه کند. در این صورت خیالتان از جنس پشمینا راحت می‌شود. پشمینا یکی از بهترین سوغاتی ‌های هند است.

پارچه باندانی

پارچه باندانی قرمز

در میان سوغاتی‌های هند، باندانی از پارچه‌های معروف هندی  است. باندانی نوعی پارچه زیبا و خوش‌رنگ است که در ایالت راجستان هند تولید می‌شود. این پارچه به‌ دلیل رنگ‌آمیزی ویژه و جذابش، بسیار مشهور است. پارچه‌های باندانی بسیار پرطرف‌دار هستند و مردم نقاط مختلف دنیا آن را تهیه می‌کنند.

چای ماسالا هندی

چای ماسالا

چای ماسالا، از معروف‌ترین سوغاتی های هند

یکی از مشهورترین سوغاتی‌ های هند چای این کشور است که خواهان زیادی در دنیا دارد. می‌توانید چای را مستقیم از باغ‌های چای در هند تهیه کنید. یک فنجان از چای بنوشید و اگر طعم و مزه آن خوشایندتان بود، آن را بخرید. در کنار چای دارجلینگ، چای آسام نیز بسیار مشهور و معروف است. همچنین می‌توانید چای‌های طعم‌دار را نیز در هند تهیه کنید. چای ماسالا یکی از مشهورترین چای‌های طعم‌دار هند است که با ادویه‌های فراوان تهیه می‌شود.

ادویه‌جات هندی

ادویه هندی

ادویه هندی، از خوشمزه‌ترین سوغاتی های هند

مگر می‌شود به هند بروید و بدون ادویه‌های این کشور به خانه برگردید. ادویه یکی از سوغاتی ‌های هند است که باید حتما آن را تهیه کنید. طعم ادویه‌های هندی بی‌نظیر است و در هیچ جای دنیا نمی‌توانید مانند آن‌ها را پیدا کنید. در هند، ادویه‌ها به‌صورت ترکیبی و مخلوط نیز به فروش می‌رسند که طعم‌های جدید و بی‌نظیری دارند. استان کرالا به داشتن ادویه‌های فوق‌العاده مشهور است؛ سعی کنید ادویه‌های ساخت این استان را تهیه کنید.

ترشی‌های خوشمزه

ترشی هندی

ترشیجات هندی، از سوغاتی های هند

ترشی یکی از اجزای اصلی سفره هر هندی است. هندی‌ها در ساختن ترشی‌های مختلف، مهارت بسیار دارند. ترشی‌های هندی هم‌زمان طعم تندی، شوری و شیرینی می‌دهند و بسیار خوشمزه هستند. انبه، انواع فلفل، لیمو، خیار و سیر از مواد اصلی تهیه ترشی در هند هستند. ترشی یکی از سوغاتی‌ های هند است که بسیار  طرفدار دارد.

صفر تا صد مراحل اخذ ویزای هند

جواهرات هندی

جواهرات هندی

جواهرات یکی از سوغاتی ‌های هند است که بسیار در بین خانم‌ها طرفدار دارد. تنوع طرح‌های بی‌نظیر، جواهرات هند را بسیار مشهور کرده است. انواع دستبند، پابند، گردنبند، انگشتر، گوشواره و پیرسینگ بینی را می‌توانید در هند تهیه کنید. به طور سنتی، جواهرات هند از طلا و نقره ساخته می‌شوند. در سالیان اخیر، از موادی دیگر مانند بامبو و سفال نیز در ساخت جواهرات استفاده می‌شود. جواهرات هند بازتاب زندگی پررمزوراز ساکنین این کشور هستند و به همین دلیل، بسیار جذاب و زیبا به نظر می‌آیند. جواهراتی که از طلا و نقره نیستند را می‌توانید از بازارهای محلی و دست‌فروشان هندی تهیه کنید که به‌صرفه‌تر و اقتصادی‌تر هستند.

فرش کشمیر

فرش هندی

کشمیر هندی، از زیباترین سوغاتی های هند

یکی دیگر از سوغاتی ‌های هند فرش کشمیر است. این فرش را از پنبه یا ابریشم در کشمیر می‌بافتند. تمام مراحل بافت فرش، با دست و توسط بافندگان انجام می‌شوند. فرش‌های کشمیر در طرح‌ها و اندازه‌های مختلف  موجود هستند. برخی بر این باور هستند که در قرن ۱۵ بافندگان و طراحان ایرانی به کشمیر دعوت شدند تا ساکنین این منطقه را با تکنیک‌ها و طرح‌های بدیع بافتن فرش آشنا کنند.

عود

در معابد هندی، به‌وقت دعاکردن عود روشن می‌کنند و اعتقاد دارند که بوی آن، ارواح پلید را دور می‌کند.  عودهای هندی بسیار خوش‌عطر هستند و در هنگام سوختن، عطری خوش را در فضا پراکنده می‌کنند. حتما از این عودها تهیه کنید و با خود به خانه بیاورید.

جاذبه‌های دیدنی هند، کشوری با افسانه‌های جادویی!

عروسک‌های دکوری

عروسک‌ هندی

هندی‌ها از ماسک‌ها و عروسک در رقص و مراسم مذهبی استفاده می‌کنند. هر منطقه از هند، ماسک مخصوص به خود دارد که در اندازه و طرح‌های متفاوت است. عروسک‌های هندی بسیار زیبا و جذاب هستند و بسیاری از گردشگران آن‌ها را به‌عنوان سوغاتی می‌خرند.

هندوستان برای هر سلیقه‌ای سوغاتی‌های جذاب دارد!

سوغاتی ‌های هند بسیار زیاد و جذاب هستند. در این بلاگ جذاب‌ترین آن‌ها را معرفی کردیم تا در سفر به هند  بتوانید آن‌ها را تهیه کنید. شال پشمینا و ادویه‌های هندی را به ‌هیچ‌ عنوان از فهرست خود خط نزنید که خواهان زیادی دارند.

شما می‌توانید بلیط پرواز خارجی خود را با بهترین قیمت از اسنپ تریپ رزرو کنید.

تاج محل هند، رمانتیک‌ترین مکان در دنیا

دسته:جاذبهجهانگردیسوغات

مطالب مرتبط :

معرفی مدرسه دارلفنون تهران

معرفی مدرسه دارلفنون تهران

2 اردیبهشت 1403
شهربازی های مشهد

معرفی بهترین شهربازی های مشهد، همراه با امکانات و آدرس

16 بهمن 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد