راهنمای اخذ ویزای آلمان

تاریخ انتشار : 27 مهر 1401 - تاریخ بروز رسانی : ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
دریافت ویزا از آلمان

 

اگر در گذشته گذرتان به سفارت آلمان در تهران خورده باشد حتما آن صف‌های طویل را به خاطر دارید. هر کس به هر دلیلی که قصد داشت به آلمان سفر کند باید ساعت‌های طولانی انتظار را تحمل می‌کرد تا بتواند وارد سفارت شود و کارش را پیش ببرد. افراد با هدف‌های مختلفی مثل مهاجرت کاری، ویزای توریستی، و ویزای تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا آلمان را به عنوان مقصد انتخاب می‌کنند.

اما در چند سال اخیر این سفارت راه حلی برای این مشکل پیدا کرده است. آن‌ها قرارداد همکاری با شرکت خدمات ویزامتریک امضا کرده‌اند تا این شرکت در روند آماده‌سازی درخواست روادید، ارائه آن و عودت گذرنامه با سفارت همکاری کند.

در حال حاضر شما می‌توانید با مراجعه به سایت ویزامتریک و پرکردن فرم‌های لازم روال قانونی برای دریافت ویزای آلمان را آغاز کنید و وقت سفارت بگیرید. در این مقاله می‌خواهیم شما را درمورد چگونگی دریافت ویزای آلمان راهنمایی کنیم و بگوییم چطور می‌توانید در سریع‌ترین زمان ویزایتان را دریافت کنید.

بیشتر بخوانید: چطور ویزا بگیریم؟

 

ویزای آلمان

ویزای آلمان

داستان ویزای شینگن و سفارت آلمان

همه ما می‌دانیم که آلمان یکی از ده کشور پر بازدید جهان است که سالانه میلیون‌ها نفر به دلایل مختلف از جمله مهاجرت، سفر توریستی یا کاری به آن وارد می‌شوند. این کشور اروپای غربی یکی از اعضای اصلی توافق شینگن است که در سال ۱۹۸۵ به امضا رسید. آلمان در سال ۱۹۹۵ بخشی از منطقه رسمی شینگن شده است.

ویزای شنگن چیست؟

ویزای شینگن مزایای مختلفی دارد. این مزایا عبارتند از:

  1. قوانین حاکم بر ویزای کشورهای شینگن به این صورت است که شما می‌توانید از هر یک از کشورهای عضو این پیمان ویزا دریافت کرده و به تمام کشورهای عضو سفر کنید. اما ورود و خروج شما به منطقه شینگن باید از همان کشوری باشد که از آن ویزا گرفته‌اید.
  2. علاوه‌بر این باید حدود دو سوم زمان اقامت خود را در همان کشوری بگذرانید که به شما ویزای شینگن داده است. این شرایط درباره ویزای آلمان هم صدق می‌کند.

پس با مراجعه به سفارت و دریافت ویزا به شرط گذراندن بیشتر زمان سفر در آلمان می‌توانید به سایر کشورهای حوزه شینگن هم سفر کنید.

مدارک لازم برای تعیین وقت سفارت آلمان

سفارت آلمان

راهنمای مهاجرت به آلمان

وقت سفارت در اصل مرحله تحویل مدارک و انگشت‌نگاری است. متقاضی در این زمان با افسران ویزا ملاقات نمی‌کند. هرچند ضرورتی برای ترجمه مدارک وجود ندارد ولی بهتر است آن‌ها را به زبان انگلیسی یا آلمانی ترجمه کنید.

مدارک ترجمه شده در سفارت این کشور تنها با مهر دارالترجمه تایید می‌شوند و نیازی به مهر دادگستری ندارند.

از چه سایتی برای تعیین وقت سفارت اقدام کنیم؟

شما می‌توانید برای تعیین وقت سفارت از سایت ویزامتریک اقدام کنید و برای تحویل مدارک هم باید به دفتر ویزامتریک بروید.

مراحل رزرو وقت سفارت به شرح زیر است:

  • واریز مبلغ تعیین شده به حساب شرکت رهیاب گذر آرتا
  • وارد کردن اطلاعات فیش واریزی در سامانه
  • آغاز فرآیند ثبت نام وقت سفارت ۲۴ ساعت بعد از واریز وجه
  • پر کردن فرم اطلاعات شخصی و ایمیل
  • تعیین زمان مراجعه

مدارک مورد نیاز:

  • فرم درخواست ویزای آلمان
  • پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار و دو صفحه خالی
  • دو قطعه عکس ۵/۳ در ۵/۴
  • بیمه مسافرتی
  • رزرو بلیط رفت و برگشت به آلمان
  • واچر هتل
  • نامه تمکن مالی و گردش حساب
  • شناسنامه و کارت ملی
  • گواهی اشتغال و سابقه بیمه تامین اجتماعی

توجه داشته باشید تمام کپی‌های لازم باید در قطع A4 تهیه شوند.

راهنمای جامع گرفتن پاسپورت

مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی

متقاضیان تحصیل در آلمان می‌توانند از مقطع دبستان تا دکتری برای اخذ ویزای آلمان اقدام کنند. هزینه تحصیلات دولتی در این کشور رایگان است اما در مقاطع مختلف، بسته به شرایط، مبلغی معادل ۷۰۰ تا ۸۰۰ یورو به صورت سالانه بابت هزینه‌های ثبت نام دریافت می‌شود.

برای دریافت ویزای تحصیلی شما باید از یک مرکز آموزشی در این کشور پذیریش بگیرید. بعد وقت سفارت رزرو کنید. در این مورد باید حسابی صبور باشید، چون وقت سفارت برای ویزای تحصیلی حدود یک تا سه سال طول می‌کشد. بعد از رزرو وقت ایمیلی برای شما ارسال می‌شود که حاوی کد پیگیری است. این کد را نگه‌دارید.

بعد از گذشت یک الی یک ماه ونیم ایمیل دیگری برای شما ارسال خواهد شد که تاریخ وقت مصاحبه در آن مشخص شده است. باید این ایمیل تا طی ۷ روز مشاهده و تایید کنید در غیر این صورت وقت شما از بین می‌رود.

در زمان مراجعه باید پاسپورت و نامه وقت سفارت را همراه داشته باشید. در مرحله اول اطلاعات بیومتریک دریافت و انگشت‌نگاری انجام می‌شود. بعد افسر پرونده حدود ۱۵ دقیقه با شما مصاحبه می‌کند و در خصوص سوابق تحصیلی، علت انتخاب مرکز آموزشی و برنامه‌هاتان برای بعد از پایان تحصیلات سوالاتی می‌پرسد.

اگر درخواست شما تایید شود باید با پاسپورت و کد پیگیری به سفارت مراجعه کنید تا مهر ویزای آلمان روی پاسپورت شما بخورد.

بیشتر بخوانید: راهنمای اخذ ویزای شینگن

ویزای شنگن

ویزای شنگن

آیا برای دریافت ویزای آلمان باید به زبان آلمانی مسلط باشیم؟

هرچند امکان تحصیل به زبان انگلیسی هم در آلمان فراهم است اما معمولا متقاضیانی که هیچ آشنایی با زبان آلمانی ندارند در مصاحبه پذیرفته نمی‌شوند. برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان شما باید مدرک آلمانی a2 یا b1 و آیلتس ۶ داشته باشید.

تعیین وقت سفارت آلمان برای ویزای تجاری

اخذ ویزا از سفارت آلمان

تصویر شهری در آلمان

سفر تجاری می‌تواند به منظور شرکت در همایش، بازدید از شرکت یا کارخانه‌ای خاص، خرید قطعات، بستن قرارداد و… انجام شود.

زمان انتظار برای تایین وقت سفارت در موارد تجاری حدود یک سال است. برای سفر تجاری به این کشور شما باید دعوت‌نامه شرکت مقصد را داشته باشید. در این دعوت‌نامه باید علت سفر و تاریخ‌های آن ذکر شده باشد. همچنین ارائه مدارک تجاری از جمله قراردادها، صورت حساب‌ها، مکاتبات، گواهی واردات و… الزامی است.

بیشتر بخوانید: بدون ویزا به عمان سفر کنید!

وقت سفارت آلمان برای ویزای توریستی

اخذ ویزای آلمان

جاذبه‌های توریستی آلمان

برای دریافت ویزای توریستی هم مثل سایر ویزاهای آلمان باید به صورت آنلاین اقدام کنید. مدارک مورد نیاز برای روادید توریستی هم همان مدارکی است که پیش‌تر ذکر کردیم مراحل کار هم مشابه سایر موارد است. با این تفاوت که وقت سفارت برای ویزای توریستی معمولا ۲ الی ۴ هفته است.

بیشتر بخوانید: کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان کدامند؟

آدرس سفارت آلمان در تهران

سفارت آلمان در تهران

نمای سفارت آلمان در تهران

سفارت این کشور در ایران به آدرس تهران، خیابان فردوسی، نبش کوچه برلن، پلاک ۳۲۴ است و تنها با داشتن وقت سفارت شما را خواهند پذیرفت.

چطور ویزا بگیریم؟

کلام آخر؛

آلمان کشوری است که پس از جنگ جهانی دوم به دو پاره تقسیم شد اما با پشتکار و تلاش مردمش توانست باز به روزهای اوج خود بازگردد. همان طور که در ابتدای مقاله گفتیم، اخذ ویزای آلمان به دلیل مهاجر پذیر بودن این کشور در تمامی راه های مهاجرتی اعم از تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری، توریستی، درمانی و سایر ویزا ها امکان پذیر می باشد. امروزه دیگر نیازی نیست برای مراجعه به سفارت این کشور ساعت‌ها در صف‌های طولانی بایستید. هرچند همچنان دریافت وقت سفارت و ویزای آلمان کار مشکلی است، اما سفر به این کشور زیبا ارزشش را دارد.

بیشتر بخوانید:

رزرو هتل خارجی با بهترین قیمت از اسنپ تریپ

خرید بلیط هواپیما با بهترین قیمت از اسنپ تریپ

 

دسته:جهانگردیمهارتهای سفر

مطالب مرتبط :

زیباترین جزایر ترکیه برای یک اقامت به یاد ماندنی!

زیباترین جزایر ترکیه برای یک اقامت به یاد ماندنی!

10 آبان 1402
سفر به عجایب هفتگانه جهان و شگفتی‌های آن!

سفر به عجایب هفتگانه جهان و شگفتی‌های آن!

16 مهر 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد