صفر تا صد تور مشهد

تاریخ انتشار : 21 شهریور 1402 - تاریخ بروز رسانی : ۲۲ شهریور ۱۴۰۲
صفر تا صد تور مشهد

راهنمای تور مشهد به ما کمک می‌کند تا با یک شناخت درست، سفر به این شهر را انتخاب کنیم. در باور بسیاری از افراد مشهد هنوز هم تنها یک شهر زیارتی است که نمی‌توان آن را به‌عنوان مقصدی برای سفر سیاحتی و تفریحی انتخاب کرد.

حضور بارگاه امام رضا در مشهد باعث شده این شهر در تمام فصل‌های سال شاهد زائران ایرانی و خارجی بسیاری باشد. به همین دلیل نیز گردشگرانی که تمایل به دیدن جاهای تاریخی و تفریحی دارند؛ ممکن است از این شهر غافل شوند.

در این راهنما می‌خواهیم شما را به‌طور کامل با تاریخچه‌‌، موقعیت جغرافیایی، آب‌‌وهوا، بهترین زمان برای سفر به مشهد و مواردی از این قبیل آشنا کنیم تا با دید بهتری این شهر را برای سفر تفریحی خود انتخاب کنید؛ پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

موقعیت جغرافیایی شهر مشهد

این شهر در استان خراسان رضوی واقع در شمال شرقی کشور قرار دارد. از نظر همسایگی در سمت شمال با شهر کلات، از غرب با چناران و نیشابور، از شرق با سرخس و تربت جام و از سمت شمال غربی با درگز همسایه است.

مشهد از نظر جغرافیایی در بین ۲ رشته کوه هزارمسجد و بینالود قرار دارد. با اینکه رودهای زیادی در اطراف شهر وجود دارد اما باز هم اقلیم این شهر خشک و نیمه‌خشک شناخته می‌شود. سوز سرما در زمستان و داغی آفتاب تابستان به‌خوبی نشان‌دهنده این شرایط اقلیمی هستند.

پیشینه‌ی تاریخی از شهر مشهد

راهنمای تور مشهد به ما در شناخت بیشتر این شهر و تاریخچه‌ای که دارد نیز کمک می‌کند. اگر بخواهیم پیشینه این منطقه را بررسی کنیم باید گفت ابتدا یک دهکده کوچک از توابع نوغان بود که با نام سناباد شناخته می‌شد.

درواقع مشهد از واژه شهادت گرفته می‌شود. پس از اینکه امام هشتم شیعیان در این منطقه به شهادت رسید؛ مردم آن را با با اصطلاح مشهدالرضا معرفی می‌کردند و به تدریج این نام شناخته شد.

همچنین افراد زیادی برای نزدیکی به مقبره، خانه‌های خود را در اطراف آن ساختند تا راحت‌تر بتوانند به زیارت قبر امام بروند. این مسئله به‌حدی ادامه داشت که در نهایت دهکده به شهر تبدیل شد. لازم به ذکر است نادر شاه افشار برای چندین سال مشهد را به‌عنوان پایتخت انتخاب کرده بود. اکنون نیز مشهد یکی از بزرگ‌ترین شهرهای ایران و مهم‌ترین مقاصد گردشگری است.

آب‌وهوای مشهد

راهنمای تور مشهد

راهنمای تور مشهد

در راهنمای تور مشهد لازم است با آب‌وهوای این شهر و کمینه یا بیشینه دمای آن در فصل‌های مختلف نیز آشنا شویم. به‌طور کلی آب‌وهوای مشهد به‌دلیل قرارگیری در موقعیت جغرافیایی خاص، دارای نوسان‌های زیادی است اما می‌توان آن را معتدل رو به‌ سرد و خشک دانست.

در فصل بهار هوای این شهر مانند بسیاری از مناطق ایران معتدل و بهاری است. اما در تابستان با گرما و خشکی هوا روبه‌رو می‌شویم. به‌گونه‌ای که دمای آن در برخی روزها تا ۴۳ درجه سانتی‌گراد نیز می‌رسد.

با گذر از تابستان هوا به‌تدریج خنک می‌شود و در اواخر پاییز و اوایل زمستان می‌توان گفت دما در این شهر تا حد زیادی کاهش می‌یابد. این دما می‌تواند تا منفی ۲۰ درجه نیز برسد. پس باید گفت زمستان شهر بسیار سرد خواهد بود.

بهترین زمان سفر به مشهد

حال که با کمک راهنمای تور مشهد با آب‌وهوای این شهر آشنا شدیم؛ می‌توانیم تصمیم بگیریم که چه زمانی برای سفر به مشهد مناسب‌تر است. اگر نسبت به دما حساس هستید و اولین فاکتور شما برای مسافرت، اعتدال هوا است؛ بهترین زمان اوایل بهار و اوایل پاییز خواهد بود.

در مقابل نمی‌توان از تفریحات آبی مشهد که دسترسی به آنها تنها در تابستان امکان‌پذیر است نیز غافل شد. بسیاری از گردشگران با وجود گرمای شدید، سفر خود را به تابستان موکول می‌کنند تا بتوانند سفر هیجان‌انگیزی داشته باشند.

به همین دلیل نیز تابستان فصل شلوغی در مشهد است که در آن بلیط هواپیما، رزرو محل اقامت و دیگر خدمات شهر با بیشترین قیمت ارائه می‌شوند. اگر سفری ارزان می‌خواهید زمستان برای شما بهترین گزینه خواهد بود. ضمن اینکه در این فصل مشهد بسیار خلوت است.

از دیگر مواردی که باعث شلوغی و افزایش قیمت انواع بلیط و مکان‌های اقامتی می‌شوند می‌توان به اعیاد مذهبی، شهادت امام رضا و دیگر معصومین، میلاد امام، عید فطر، ایام نوروز و به‌طور کلی مناسب‌های خاصی که چند روز تعطیلات به‌همراه دارند اشاره کرد. اگر شلوغی را نمی‌پسندید؛ این زمان‌ها را انتخاب نکنید.

ماشین شخصی یا اتوبوس؟ قطار یا هواپیما؟

راهنمای تور مشهد در زمینه نحوه سفر به این شهر نیز اطلاعات کاملی به ما ارائه می‌دهد. به‌نظر ما کدام روش برای سفر به مشهد مناسب‌تر است؟ اتوبوس، قطار، خودرو شخصی یا هواپیما؟ در ادامه این موارد را بررسی می‌کنیم.

سفر به مشهد با خودرو شخصی

به‌طور کلی سفر با خودرو شخصی جذابیت‌های خاص خود را دارد. شما می‌توانید در طول مسیر با شهرهای بسیاری آشنا شوید، از آداب ‌و رسوم آنها تا حدودی اطلاع یابید و از سوغاتی هر شهر میل کنید.

البته برای این مورد، لازم است دغدغه شغلی و محدودیت زمانی نداشته باشید. چراکه در سفر با خودرو شخصی نیاز به استراحت در مکان‌های مختلف خواهید داشت. همچنین بازدید از شهرها به زمان طولانی نیاز دارد.

سفر به مشهد با اتوبوس

سفر با این وسیله حمل‌ونقل نیز می‌تواند بسیار جذاب باشد. راهنمای تور مشهد در خصوص سفر با اتوبوس به ما می‌گوید این مورد برای سفرهای دوستانه، خانوادگی و زمان‌هایی که نفرات زیاد است؛ گزینه مناسبی خواهد بود. تنها باید توجه داشته باشید که مسافت شهر شما تا مشهد چقدر است؟ طی کردن این مسیر با اتوبوس  چند ساعت طول می‌کشد؟

سفر به مشهد با قطار

به‌دلیل وجود امکانات مهم و ضروری مانند سرویس بهداشتی، سفر با قطار در بین بسیاری از افراد محبوبیت دارد. همچنین امکان استراحت در قطار نیز وجود داشته و ازاین‌رو برای مسافت‌های طولانی نیز می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

سفر به مشهد با هواپیما

هواپیما یکی از آسان‌ترین و بهترین روش‌های سفر به مشهد است. این موضوع به‌خصوص زمانی اهمیت پیدا می‌کند که شهر شما تا مشهد فاصله طولانی داشته باشد. پس به‌جای اینکه چندین ساعت را در اتوبوس، قطار یا خودرو شخصی سپری کنید؛ با انتخاب هواپیما می‌توانید خود را در عرض نهایتا چند ساعت به این شهر برسانید.

رزرو هتل‌های مشهد از اسنپ تریپ

راهنمای تور مشهد در کنار آگاهی از تاریخچه، بهترین زمان سفر و نحوه مسافرت به مشهد، به ما یادآوری می‌کند که برای اقامت چند روزه خود نیز باید به‌فکر مکانی خاص، با امکانات مناسب باشیم.

در شهر مشهد به‌دلیل حضور گردشگرانی از سراسر ایران و جهان، هتل‌های مختلف با امکانات گوناگون تاسیس شده است. با انتخاب این اقامت‌گاه‌ها می‌توانید برای چند روز سکونت راحتی در این شهر داشته باشید.

اما چگونه می‌توان مکانی برای اقامت رزرو کرد؟ امروزه با وجود وب‌سایت‌هایی مانند اسنپ‌تریپ این کار بسیار آسان شده است. با مراجعه به این سایت و انتخاب تاریخ سفر می‌توان گزینه‌های مختلفی مشاهده کرد و با توجه به موقعیت مکانی، ظاهر هتل، امکانات آن و هزینه‌ای که برای یک شب اقامت باید پرداخت شود؛ یکی از آنها را رزرو کرد.

دیدنی‌های مشهد

راهنمای تور مشهد

راهنمای تور مشهد

راهنمای تور مشهد به ما در انتخاب جاهای دیدنی این شهر نیز کمک می‌کند. با سفر به مشهد می‌توانید پس از زیارت حرم امام رضا، وقت خود را صرف دیدن جاذبه‌های تفریحی، مراکز تجاری و اماکن تاریخی کنید.

مکان‌های تاریخی مشهد

در مشهد مکان‌های فرهنگی و تاریخی مختلفی وجود دارد که دیدن آنها برای هر گردشگری ضروی است. از این اماکن می‌توان به هارونیه، آرامگاه فردوسی، خانه‌های تاریخی، حمام مهدی قلی بیک و موزه خراسان بزرگ اشاره کرد.

مراکز تفریحی مشهد

مراکز تفریحی و تجاری بسیاری در مشهد هست که می‌توانند تجربه سفری هیجان‌انگیز برای شما به‌همراه داشته باشند. سرزمین موج‌های آبی یکی از جاذبه‌های تفریحی مهم به‌شمار می‌آید که سفر تابستانه به مشهد را برای شما جذاب می‌کند.

از دیگر مراکز تفریحی مشهد نیز می‌توان به پارک کوه‌سنگی، پارک ملت، پارک هفت‌ حوض و بزرگ‌ترین آبشار مصنوعی ایران که به‌تازگی افتتاح شده است اشاره کرد. پس از یک تفریح حسابی بازدید از مراکز تجاری و بازارهای متنوع مشهد نیز به شما توصیه می‌شود.

جمع‌بندی

با بررسی راهنمای تور مشهد می‌توانیم اطلاعات کاملی در رابطه با این شهر به‌دست بیاوریم. این منطقه درگذشته دهکده کوچکی بود که با نام سناباد شناخته می‌شود. پس از شهادت امام رضا به‌تدریج به جمعیت و وسعت آن افزوده شد تا امروز که به شهر بسیار مهمی تبدیل شده است.

سفر به مشهد در مناسب‌های خاص شما را با شلوغ‌ترین حالت شهر مواجه می‌کند. زمستان، خلوت‌ترین زمان برای رفتن به مشهد است اما سرمای هوا می‌تواند آزاردهنده باشد. از نظر آب‌وهوا، اوایل بهار و پاییز برای سفر به این شهر مناسب‌ترند.

دسته:Uncategorized

مطالب مرتبط :

روستای زشک مشهد

روستای زشک مشهد؛ قطعه ای زیبا در اطراف یک کلان شهر

2 اردیبهشت 1403
زیباترین جزایر ایران کدامند؟

زیباترین جزایر ایران کدامند؟

1 آذر 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد