راهنمای سفر به شهرستانک؛ بهشتی در دوقدمی تهران

تاریخ انتشار : 16 مهر 1396 - تاریخ بروز رسانی : ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
راهنمای سفر به شهرستانک

اگر اهل تهران یا کرج هستید و هوس سفری یک‌روزه به سرتان زده، یا به این شهرها سفر کرده‌اید و دلتان می‌خواهد یک روز را در طبیعت اطراف بگذرانید، سفر به شهرستانک انتخاب خوبی برایتان است. راهنمای سفر به شهرستانک شما را با این روستای زیبا و جاذبه‌هایش آشنا می‌کند:

شهرستانک کجاست؟

شهرستانک-در-فصل-تابستان

شهرستانک روستایی از توابع آسارای کرج است. این روستا بسیار خوش‌آب‌وهواست و در مرز دو استان تهران و البرز قرار گرفته. شهرستانک به خاطر طبیعت بی‌نظیرش و فاصله کمی که با تهران و کرج دارد، سالانه گردشگران بسیاری را جذب می‌کند. این روستا جاده‌ای کوهستانی، دره‌ای سرسبز، باغ‌های میوه و کوچه‌باغ‌هایی زیبا دارد، که در سفرتان می‌توانید از قدم‌زدن در آن‌ها لذت ببرید.

جاهای دیدنی شهرستانک

کاخ ناصری شهرستانک

کاخ ناصری شهرستانک

کاخ شهرستانک عمارت ییلاقی‌ای است که ناصرالدین‌شاه قاجار در این منطقه خوش‌آب‌وهوا ساخته و خیلی‌وقت‌ها برای شکار و استراحت در آن اقامت می‌کرده. کاخ ناصری معروف‌ترین جاذبه شهرستانک است که برای رسیدن با آن باید مسیری طولانی را پیاده‌روی کنید. اگر قصد رفتن به کاخ شهرستانک را دارید تصور نکنید با یک عمارت شاهانه طرف هستید، این روزها این کاخ که زمانی جلال و شکوه داشته به خرابه‌ای بدل شده که دیوارهایش پر است از دیوارنوشته‌هایی که گردشگران نوشته‌اند. در و پنجره‌ها و ستون‌های شکسته تصویر قشنگی از یک مکان تاریخی نیست. امیدواریم در آینده این عمارت بازسازی و از تخریبش جلوگیری شود.

از کاخ ناصری که به سمت شمال حرکت کنید، به چشمه زلالی به نام گل کیله می‌رسید. این چشمه از زیر سنگی می‌جوشد و به رودخانه می‌ریزد. اگر قصد دارید جایی بنشینید و ناهار بخورید، اطراف این چشمه انتخاب خوبی است، درختان میوه و طبیعت زیبای اطراف چشمه منظره زیبایی می‌سازد. البته برای رسیدن به کاخ و این چشمه باید یک پیاده‌روی طولانی را به جان بخرید.

قلعه دزدبند

قلعه-دزدبر

روی بلندترین قله کوه شهرستانک، بقایایی از یک بنای تاریخی دیده می‌شود. تاریخ ساخت این بنا را به دوران ساسانیان نسبت می‌دهند. اما از این بنا فقط پایه‌های اتاق‌ها و قسمتی از سقف یک اتاق باقی مانده است و مشخص نیست کاربری واقعی این بنا در گذشته چه بوده است.

درخت کهنسال اورس و کتیبه ناصری هم از دیگر دیدنی‌هایی هستند که در سفرتان به شهرستانک و گشت‌وگذار در آن با آن‌ها مواجه خواهید شد.

بهترین وقت سفر به شهرستانک

پاییز-شهرستانک

به عنوان راهنمای سفر به شهرستانک باید به بهترین زمان برای سفر به این روستا هم اشاره کنیم.

هر فصلی در شهرستانک زیبایی خودش را دارد و این به سلیقه شما بسته‌ است که کدام مناظر را ترجیح بدهید. اگر بهار به این روستا سفر کنید،منظره‌ای از درختان پر شکوفه در برابرتان خواهد بود و می‌توانید با اجازه‌گرفتن از محلی‌ها از درختان توت و آلبالو میوه بچینید. فصل تابستان درختان سرسبز و باغ‌های میوه فضای زیبایی می‌سازند، اما حواستان باشد که همه این‌ باغ‌ها شخصی هستند و باید برای ورود به آن‌ها از صاحبانشان اجازه بگیرید.

و اما پاییز! پاییز شهرستانک یکی از قشنگ‌ترین فصل‌های این منطقه است، آب‌وهوای معتدل این فصل و برگ‌های رنگارنگ درختان منظره‌ای بی‌نظیر می‌سازند. در این فصل می‌توانید از محلی‌ها توت و آلبالوی خشک بخرید.

اگر از سرما فراری نیستید، از زمستان شهرستانک هم لذت خواهید برد و منظره درختان سفیدپوش حتما برایتان جذاب خواهد بود.

وسایل لازم برای سفر به شهرستانک

پیاده-روی-در-شهرستانک

برای رفتن به شهرستانک وعده‌های غذایی‌تان را همراه ببرید. البته گاهی ممکن است بتوانید در روستا آش یا غذای سبکی تهیه کنید، اما فروشگاهی که همه اجناس مورد نیازتان را داشته باشد در این روستا وجود ندارد. لباس‌تان را هم با توجه به فصلی که سفر می‌کنید انتخاب کنید. در شهرستانک پیاده‌روی طولانی‌ای پیش رو خواهد داشت، پس کفش مناسب، کرم ضدآفتاب و در صورت تمایل باتوم کوهنوردی همراه داشته باشید.

چگونه به شهرستانک برویم؟

جاده-شهرستانک

راهنمای سفر به شهرستانک با بررسی راه‌های رسیدن به این روستا کامل می‌شود.

مسیر تهران تا شهرستانک: برای رسیدن به شهرستانک، باید از تهران به سمت کرج رانندگی کنید. بعد از کرج به سمت جاده چالوس بروید. بعد از گذشتن از آسارا و ماهان و درده، به دوراهی‌ای می‌رسید و تابلوی راهنما شما را به سمت شهرستانک هدایت می‌کند.

مسیر قله توچال تا شهرستانک: مسیر توچال مسیری برای کوهنوردان است. کوهنوردان می‌توانند از غرب توچال به‌سمت پایین حرکت کنند و بعد از ساعتی پیاده‌روی به شهرستانک برسند.

برای رزرو هتل های تهران اینجا را ببینید.

برای رزرو هتل های کرج اینجا را ببینید.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به تهران و تهران‌گردی

دسته:جاذبه

مطالب مرتبط :

بازار تهران

8 بهمن 1402
روستای افجه

8 بهمن 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد